Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Grudzień 2017, 11:54:59 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 38   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gmina Rewal - Rewitalizacja kolejki  (Przeczytany 262444 razy)
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1018 m

W terenie W terenie



« : 06 Listopad 2008, 12:44:58 »
0

Link do opracowania Rewitalizacja i rewaloryzacja zabytkowej kolei wąskotorowej w Gminie Rewal

http://www.ingeno.pl/Rewal/1.htm

z opisu najciekawsze jest to:

Szacunkowy maksymalny koszt realizacji inwestycji.

Kalkulacja własna na poziomie cen II kwartału 2007
Podstawą kalkulacji jest ocena niezbędnych prac w wyniku wizji lokalnej dokonanej w miesiącu sierpniu 2007.
Przedmiar robót oparty jest na materiałach źródłowych archiwalnych udostępnionych przez służby PKP. Koszt realizacji poszczególnych projektów szacujemy następująco:

Remont obecnie funkcjonującej kolejki wraz z obiektami dworcowymi – 23 325 000 PLN
w tym:
1. remont linii kolejowej na całej długości od Gryfic do Pogorzelicy wraz z wymianą
rozjazdów – 18 400 000 PLN
2. remont peronów wraz z budową wiat – 825 000 PLN
3. remont obiektów dworcowych – 1 200 000 PLN
4. budowa nowych obiektów dworcowych w Trzęsaczu i Śliwinie – 800 000 PLN
5. zagospodarowanie terenów przydworcowych (parkingi, przystanki autobusowe,
miejsca postoju dla rowerów, mała architektura) – 1 750 000 PLN
6. remont zabytkowego parowozu – 200 000 PLN
7. zakup rowerów wraz z systemem ich udostępniania turystom – 150 000 PLN

Odbudowa kolejki od Pogorzelicy do Trzebiatowa – 9 200 000 PLN
w tym:
1. remont zabytkowego mostu kolejowego, dokładna wycena możliwa po ekspertyzie
technicznej, natomiast szacunkowa wycena wynosi – 1 500 000 PLN
2. remont linii kolejowej – 7 700 000 PLN

Budowa muzeum kolei wąskotorowej w Pogorzelicy wraz z zakupem taboru i innych obiektów muzealnych – 45 000 000 PLN

Budowa kolejki od Trzęsacza do Pobierowa – 5 950 000 PLN
w tym:
1. budowa linii kolejowej – 3 000 000 PLN
2. budowa peronów wraz z wiatami – 350 000 PLN
3. budowa obiektów dworcowych – 1 900 000 PLN
4. zagospodarowanie terenów przydworcowych (parkingi, przystanki autobusowe,
miejsca postoju dla rowerów, mała architektura) – 700 000 PLN
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1 : 06 Listopad 2008, 12:57:05 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 03:43:47 wysłane przez Phinek » Zapisane
Marcin117
Dyrektor
*****
Długość toru:: 948 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #2 : 06 Listopad 2008, 13:20:01 »
0

Cytat: "emibe"
Budowa muzeum kolei wąskotorowej w Pogorzelicy wraz z zakupem taboru i innych obiektów muzealnych – 45 000 000 PLN


Ciekawe zkąd? Chyba z zagranicy, bo w Polsce tabor muzealny na 1000mm to albo w użytku jest albo w muzeum w Gryficach. Pozatym co to za pomysł by wydawać 45M na muzeum położone tak blisko drugiego takiego samego? Wg. mnie pomysł 100% chybiony.

Cytat: "emibe"
6. remont zabytkowego parowozu – 200 000 PLN

Teraz to bedzie już 300 000 PLN.
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #3 : 06 Listopad 2008, 13:27:12 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 03:43:39 wysłane przez Phinek » Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 06 Listopad 2008, 13:59:48 »
0

Byś możne chodzi o wykup od PKP tego muzeum.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Irys
Nowicjusz
*
Długość toru:: 23 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 06 Listopad 2008, 16:50:58 »
0

A co ma MuyKol do PKP?
Zapisane
konrad
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 06 Listopad 2008, 19:33:42 »
0

Cytat: Marcin117
Cytat: "emibe"


Cytat: "emibe"
6. remont zabytkowego parowozu – 200 000 PLN

Teraz to bedzie już 300 000 PLN.


phi, i co to jest dla nich te 300 tyś, to przecież tylko jakiś malutki procent z całej inwestycji...
a na naszych "zwykłych" kolejkach remont parowozu nawet za 200tyś to nie lada problem finansowy
no cóż, życzyć tylko powodzenia Uśmiech
Zapisane

Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga.
pawels
Nowicjusz
*
Długość toru:: 10 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 06 Listopad 2008, 19:54:31 »
0

Witam, wydaje mi się, że pomysł z muzeum (filią?) nie musi być chybiony - przypuszczam, że sporo wczasowiczów je odwiedzi przy okazji przejażdżki kolejką. Nie każdemu chce się jechać do Gryfic. Co do reszty - trzymam kciuki.
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #8 : 06 Listopad 2008, 22:37:17 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 03:43:30 wysłane przez Phinek » Zapisane
JanPeter
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 07 Listopad 2008, 14:53:34 »
+1

Szkoda, że ani złotówki nie zamierzają wydać na transport publiczny - towarowy i osobowy. Czy w/w koszty remontu torowisk uzwględniają zwiększenie prędkości szalkowej do sensownych wartości?
Zapisane

Piotr Janeczko
Phinek
Gość
« Odpowiedz #10 : 07 Listopad 2008, 15:23:52 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 03:42:40 wysłane przez Phinek » Zapisane
Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 192 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 07 Listopad 2008, 15:24:22 »
0

A po co turystom jeździć szybciej? Z resztą parowóz Px48 i tak jedzie te 40 maksymalnie, a przecież nie będą ich modernizować.
Zapisane
JanPeter
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 07 Listopad 2008, 15:53:59 »
0

Jak będzie 0,3 mln na parowóz, to będzie dobrze. Reszta to pobożne życzenia.
 
A jeśli faktycznie miliony im spłyną, to nie ma przeszkód by była to konkurencja dla autobusów i ciężarówek - 50-60 km/h i nowoczesny tabor (oczywiście w Polsce niemożliwe).
Zapisane

Piotr Janeczko
JanPeter
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 07 Listopad 2008, 15:59:16 »
0

W ramach dygresji: Px48 ponoć i 60 osiąga na torze 1000 mm (nie wiem tylko, jak to się odbija na zużyciu paliwa czy mechanice parowozu), a ponad 40 km/h na pewno pojedzie.
Zapisane

Piotr Janeczko
JanPeter
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 07 Listopad 2008, 16:01:46 »
0

Cytat: "pawels"
Witam, wydaje mi się, że pomysł z muzeum (filią?) nie musi być chybiony - przypuszczam, że sporo wczasowiczów je odwiedzi przy okazji przejażdżki kolejką


Taaaa, i po ilu latach 45 mln wydane na jakże szczytny cel "transportowy" (rotfl) się zwróci?

Nawet Pan Fularz nie był takim optymistą (a propos Niego: szkoda, że "beton" zniweczył wiele jego ciekawych koncepcji).
Zapisane

Piotr Janeczko
Marcin117
Dyrektor
*****
Długość toru:: 948 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #15 : 07 Listopad 2008, 17:34:04 »
0

Cytat: "JanPeter"
W ramach dygresji: Px48 ponoć i 60 osiąga na torze 1000 mm (nie wiem tylko, jak to się odbija na zużyciu paliwa czy mechanice parowozu), a ponad 40 km/h na pewno pojedzie.

Px na pewno nie pociągnie więcej niż 40km/h. Za to rumunami da się pojechać ponad 60, a może nawet i 80...
Zapisane

Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #16 : 07 Listopad 2008, 18:22:54 »
0

Cytat: "Marcin117"
Za to rumunami da się pojechać ponad 60, a może nawet i 80...


A skąd Kolega czerpie taką wiedzę?
Zapisane

OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 516 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #17 : 07 Listopad 2008, 18:35:14 »
0

Dariusz, stwierdzone empirycznie  :wink:
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1063 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #18 : 07 Listopad 2008, 18:42:20 »
0

a taki cytat (odnośnie Px48):
Cytat: "Na wikipedi ktoś"
Prędkość konstrukcyjna: 35km/h (choć możliwa jest jazda z prędkościami do 70km/h i część starych rozkładów wymagała rozpędzania pociągu do takiej prędkości).


Co o tym sądzić - da się sprawdzić te stare rozkłady?
Zapisane

To jest przekaz.
Marcin117
Dyrektor
*****
Długość toru:: 948 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #19 : 07 Listopad 2008, 19:06:11 »
0

Cytat: "Dariusz"
A skąd Kolega czerpie taką wiedzę?

Od starych kolejarzy z dwóch kolejek wąskotorowych.

Cytat: "Ptr"
Prędkość konstrukcyjna: 35km/h (choć możliwa jest jazda z prędkościami do 70km/h i część starych rozkładów wymagała rozpędzania pociągu do takiej prędkości).

Guzik prawda. Px48 nigdy takiej prędkości by nie osiągnął bez poważnej ingerencji w układ napędowy, a wątpię by parowozy były w warsztatach tuningowane pod kątem takich osiągów.
Zapisane

Strony: [1] 2 3 ... 38   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!