|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #1 : 03 Kwiecień 2005, 20:13:07 » |
0
|
Co leży na tych transporterach? Szyny? A ta drezyna co stoi na klockach to co? Robią ją czy rozbierają?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
|
« Odpowiedz #2 : 03 Kwiecień 2005, 20:59:30 » |
0
|
Dość szerokie te szyny, czyżby 1000mm?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kalito
|
|
« Odpowiedz #3 : 04 Kwiecień 2005, 02:27:23 » |
0
|
Tak jest. Metrówka jak nic
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
|
« Odpowiedz #4 : 14 Kwiecień 2005, 17:00:55 » |
0
|
Na transporterach: szyny Drezyna: Rozbierają (niewiele zostało, tylko pudło + resztki instalacji w środku) Rozstaw: 1000 mm
Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mamadou
Nowicjusz
Długość toru:: 22 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #5 : 14 Kwiecień 2005, 18:37:49 » |
0
|
Jak w ogóle wyglada sytuacja na Grójeckiej KD? Z tego co pamiętam część trasy była nieprzjezdna. Zdaje się również, że mieli dość dziwną sytuację taborową choć dokonali rekonstrukcji wagonu Wernigerode na podstawie węglarki. Marzy mi się impreza wspólna Rogowskiej i Grójeckiej z połaczeniem z Białej Rawskiej z Nowym Miastem jakimś klimatycznym autobusem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
|
« Odpowiedz #6 : 14 Kwiecień 2005, 18:41:24 » |
0
|
Jak w ogóle wyglada sytuacja na Grójeckiej KD? Z tego co pamiętam część trasy była nieprzjezdna. Większa część. W grudniu 2004 przejezdny był tylko odcinek Piaseczno-Tarczyn. Niedawno użytkowanym odcinkiem Tarczyn-Grójec zainteresowali się złomaiarze. Planowane było jednak jego przywrócenie w tym roku.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br />
|
|
|
andy
|
|
« Odpowiedz #7 : 14 Kwiecień 2005, 20:57:48 » |
0
|
Marzy mi się impreza wspólna Rogowskiej i Grójeckiej z połaczeniem z Białej Rawskiej z Nowym Miastem jakimś klimatycznym autobusem.
oczywiście szynowym proponuję trasę: Biała Rawska - Knapówka - Kozłów - Jędrzejów - tu przesiadka na JKD i do Stawian, autobus jedzie tam sam; ze Stawian przez Chmielnik (za 1 zamachem załapiemy się też na LHS), Chmielów, Sandomierz do Starachowic - i tu SKW, potem Starachowice - Piaseczno i tam na Grójecką Pomarzyć - dobra rzecz... W ambitnych planach rozwoju łodzkich tramwajów (jak podaje jedno ze źródeł) było połączenie do Nowego Miasta z Łodzi ! (inne podaje, że do Rogowa - na początku znalazłem wersję "metrową")
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
emibe
|
|
« Odpowiedz #8 : 14 Kwiecień 2005, 22:10:50 » |
0
|
To jeszcze jeden post OT. :-) Jeśli chodzi o plany, to SKW (SKD) maiała być połączona z NKD, więc trasa zahaczała o Lubelsczyznę. A wtedy Nałęczów - Dęblin - Pionki (kolej leśna) - Radom - Czachówek - Tarczyn - Piaseczno.
A jeśli chodzi o historię to w latach 50-tych można było się przejechać ze Starachowic do Suchedniowa. Najpierw do Rudek. Potem przez Hucisko - Św. Krzyż (przystanek u podnóża) do Zagnańska. Z Zagnańska przez lasy na Świniej Górze do Suchedniowa...
Pomarzyć, dobra rzecz...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ryflak
Gość
|
|
« Odpowiedz #9 : 14 Kwiecień 2005, 23:07:20 » |
0
|
Drezyna: Rozbierają (niewiele już z niej zostało, tylko pudło + resztki instalacji w środku) Rozstaw: 1000 mm W takim razie czym będą patrolować szlak do samego Tarczyna ? Niedawno użytkowanym odcinkiem Tarczyn-Grójec zainteresowali się złomiarze. Planowane było jednak jego przywrócenie w tym roku. Skąd masz takie informacje ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Rogoz
|
|
« Odpowiedz #10 : 14 Kwiecień 2005, 23:19:29 » |
0
|
A jeśli chodzi o historię to w latach 50-tych można było się przejechać ze Starachowic do Suchedniowa. Najpierw do Rudek. Potem przez Hucisko - Św. Krzyż (przystanek u podnóża) do Zagnańska. Z Zagnańska przez lasy na Świniej Górze do Suchedniowa...
Pomarzyć, dobra rzecz...
I tu mała korekta. W Rudkach była przesiadka z toru 750mm na 600mm. Natomiast linia z Zagnańska do Suchedniowa nie biegła bezpośrednio przez Świnią Górę. Na to wzniesienie biegła odnoga od tej linii. Znajdowała się tam ładownia drewna. Rampa starej kolejki leśnej przy zielony szlaku. Trzymetrowy mur w samym sercu puszczy. Fota zapożyczona z galerii fotek ze świniej Góry http://photobucket.com/albums/v203/maslik/swinia/?start=0
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
|
« Odpowiedz #11 : 14 Kwiecień 2005, 23:57:04 » |
0
|
Witajcie Kolejka w Piasecznie kiedys miała chyba inny rozstaw szyn? Chodzi o czasy kiedy była połączona z kolejką wilanowską. POZDRAWIAM !!!
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
emibe
|
|
« Odpowiedz #12 : 15 Kwiecień 2005, 00:04:30 » |
0
|
W Rudkach była przesiadka .... Tak, tak, znacząco uprościłem opis. Fotka fascynująca. Musimy kiedyś założyć i rozwinąć wątek pod SKW, bo tu nas - scyzoryków - przeklną :-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
|
« Odpowiedz #13 : 15 Kwiecień 2005, 08:58:18 » |
0
|
Skąd masz takie informacje ?
Z Piaseczna :-).
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br />
|
|
|
Ryflak
Gość
|
|
« Odpowiedz #14 : 15 Kwiecień 2005, 12:11:38 » |
0
|
Witajcie Kolejka w Piasecznie kiedyś miała chyba inny rozstaw szyn ? Chodzi o czasy, kiedy była połączona z Koleją Wilanowską. POZDRAWIAM !!! Oczywiście, że tak. Od inż. Hussa przejęto odcinek kolei (szerokości toru 800 mm) z Piaseczna do Gołkowa, który przebudowano na szerokość 1000 mm i połączono do linii głównej na nowo zbudowanej stacji Piaseczno Miasto, tak jak jest to w stanie obecnym.[/list] Przy budowie kolei przyjęto szerokość toru 1000 mm, co znacznie zwiększyło koszty budowy, jak też i eksploatacji, w porównaniu z kolejami wąskotorowymi o mniejszych szerokościach toru. Jednak trzeba przyznać, że kolej ta przewyższała znacznie swoimi zaletami koleje o mniejszej szerokości toru, gdyż mogła rozwijać większą prędkość, a pojemność jej taboru była znacznie większa.[/list]
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
TG
Czytelnik
Długość toru:: 7 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #15 : 22 Kwiecień 2005, 18:20:56 » |
0
|
Witajcie Kolejka w Piasecznie kiedyś miała chyba inny rozstaw szyn ? Chodzi o czasy, kiedy była połączona z Koleją Wilanowską. POZDRAWIAM !!! Oczywiście, że tak. Od inż. Hussa przejęto odcinek kolei (szerokości toru 800 mm) z Piaseczna do Gołkowa, który przebudowano na szerokość 1000 mm i połączono do linii głównej na nowo zbudowanej stacji Piaseczno Miasto, tak jak jest to w stanie obecnym.[/list] Przy budowie kolei przyjęto szerokość toru 1000 mm, co znacznie zwiększyło koszty budowy, jak też i eksploatacji, w porównaniu z kolejami wąskotorowymi o mniejszych szerokościach toru. Jednak trzeba przyznać, że kolej ta przewyższała znacznie swoimi zaletami koleje o mniejszej szerokości toru, gdyż mogła rozwijać większą prędkość, a pojemność jej taboru była znacznie większa.[/list] Witam Nie, linię Warszawa- Piaseczno(później do Góry Kalwarii) otawarto w 1898 od początku miała rozstaw 1000mm , natomiast w latach 1900-1901 przejęto i przekuto z 800mm kolej wilanowską, wczesniej nie mającą nic wspólnego z koleja piaseczyńską(grójecką).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Chwała
Czytelnik
Długość toru:: 7 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #16 : 09 Maj 2005, 11:25:23 » |
0
|
Pozwolę sobie włączyć się w dyskusję w temacie stanu torowiska. Rzecz w tym, ze dojechać się da jeszcze jakiś kolometr za stację Pawłowice. Potem brakuje około 60m szyn. Dalej szlak jest przejezdny aż do lasu za Małą Wsią czyli ok. 40 km od Piaseczna. Tam są dwa ubytki - jeden około 100m, drugi około 10m i znów można jechać. Dojechaliśmy mniej więcej do miejscwości Skowrony bo dalej jeżyny tak zarosły torowisko, że paradoksalnie są więszym problemem przejazdowym niż brak szyn. Kiedyś, mimo braku szyn, dojedziemy do Nowego miasta Skąd to wiem? Bo sam (z moimi drezyniarzami) patroluję sporadycznie ten odcinek od Pawłowc do Małej Wsi. Na szczęście nasza drezynka także doskonale radzi sobie z jazdą po ziemi, więc kradzieże szyn jej nie straszne. Pozdrawiam Jacek P.S. A kolegów fotografów i innych miłośników przed wizytą w Piasecznie proszę o kontakt z drezyniarzami. Może uda się zaaranżować jakąś wycieczkę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
|
« Odpowiedz #17 : 09 Maj 2005, 20:27:53 » |
0
|
P.S. A kolegów fotografów i innych miłośników przed wizytą w Piasecznie proszę o kontakt z drezyniarzami. Może uda się zaaranżować jakąś wycieczkę. Popieramy :twisted: Wizyta w Piasecznie była niezaplanowana poprostu przejeżdżalismy. Oczywiście zapraszamy z drezynką do Starachowic na drezynowanie:D Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #18 : 09 Maj 2005, 20:32:20 » |
0
|
Oczywiście zapraszamy z drezynką do Starachowic na drezynowanie:D Skoro drezyna jest wyposażona w SUW2004, to zapraszamy, tym bardziej na odcinek od Iłży. Może da się doczepić do drezyny wózek torowy i zrobić ogólnodostepne przejazdy dla Iłżan któregoś weekendu?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Rogoz
|
|
« Odpowiedz #19 : 10 Maj 2005, 09:01:54 » |
0
|
Oczywiście zapraszamy z drezynką do Starachowic na drezynowanie:D Skoro drezyna jest wyposażona w SUW2004, to zapraszamy, tym bardziej na odcinek od Iłży. Może da się doczepić do drezyny wózek torowy i zrobić ogólnodostepne przejazdy dla Iłżan któregoś weekendu? Oczwiście jestem jak najbardzie za tym pomysłem, tylko trzeba do tego celu udrożnić torowisko - a to jest roboty na parę dni dla kilku chłopa.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|