Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: kamicz on 15 Października 2006, 20:46:42 Witam. Na stacji w Bytomi karbiu mamy 2Wls50, niedawo zaczeliśmy ją remontowć i przypadkiem w magazynie odnalazł się tabliczka z kabiny na której pisze że:
Lok. WLS40 nr 1291 - numer się zgadza z bocznym Silnik 4 Cyl. Wysoko Prężny - S 324 HL Moc nominalna/największa - 50 KM Rozstaw osi szyn - 750mm Chyba nie mieli tabliczek innch bo w większości Wls40 jest silnik S 64 L :!: Może ktoś to innaczej wytłumaczy :?: Ciekawe jest jeczsze to że początkowo pracowała w ZGH Orzeł Biały, czyli musiała zostać przekuta. Czy nie mogli jej fabrycznie zrobić 785? Prosił bym o wszelkie info na tamat tych loków. Poniżej jej foto: w akcji (http://www.wask.koleje.webd.pl/tabor/spalinowe/wls50_pliki/001.jpg) i teraz (http://www.wask.koleje.webd.pl/bkww/002.jpg) Tytuł: Re: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 16 Października 2006, 12:34:47 Cytat: "kamicz" Witam. Na stacji w Bytomi karbiu mamy 2Wls50, niedawo zaczeliśmy ją remontowć i przypadkiem w magazynie odnalazł się tabliczka z kabiny na której pisze że: Lok. WLS40 nr 1291 - numer się zgadza z bocznym Silnik 4 Cyl. Wysoko Prężny - S 324 HL Moc nominalna/największa - 50 KM Rozstaw osi szyn - 750mm Chyba nie mieli tabliczek innch bo w większości Wls40 jest silnik S 64 L :!: Może ktoś to innaczej wytłumaczy :?: Wls 40 ma silnik S64 L a Wls 50 ma S 324 HL i jest to jedyna różnica miezy nimi wiec silniki latały z jednej do drugiej a nawet trzeciej. Silnik S324 wystepuje w trzech odmianach: 50, 60 i 75 KM Ale nie wiem czym ta różnica jest spowodowana. Dlaczego jednak na 2WLS50 jest oznaczenie Wls40? Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: kamicz on 16 Października 2006, 15:14:17 Ma ktos może poskanowane dokumenty odnosle loków Wls :?: Musze się dokształcić przed remontem naszego dupka :grin:
edit: Czy np. rozruszniki, sprzęgła są takie same w tych lokach :?: Spzrzęgło to jeszcze troche wytrzyma ale rozrusznik się zdupił i wypadało by mieć jedego w zapasie :sad: Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 16 Października 2006, 16:04:47 Cytat: "kamicz" Spzrzęgło to jeszcze troche wytrzyma ale rozrusznik się zdupił i wypadało by mieć jedego w zapasie :sad:[/color] Do silników S323 i S324 są rozruszniki czeskiej firmy Magneton. U nas w Ls40 założyliśmy rozrusznik o mocy 5,8 kW kupiony w firmie Korurs w Warszawie... Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: kamicz on 16 Października 2006, 18:03:15 Znalezienie tej firmy nie zajęło dużo czasu. rozruszniki, alternatory (http://www.korurs.pl/oferta.html) ale niestety nie ma tam cen. Czy mógłbyć podać Arielu cenę tego rozrusznika, bo nie wiem po ile trzeba będzie się zrzucić :?:
Ponawiam pytanie, czy ma ktoś zeskanowane dokumenty loka, itp. U jedej osoby widziałem jakies porównania loków Wls (silniki, konie, pojemności baków, itd.) Bardzo nam sie to przyda :!: Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 16 Października 2006, 19:23:54 Chyba Fidzio miał dokumentacje silników. Miał mi swego czasu przesłac ale chyba zapomniał.
Jeśli chcesz robić przy silniku to musisz mieć dane dotyczace nad i podwymiarów oraz luzów. Skrzyni chyba nie będziesz rozkrecał a jeśli już to nie potrzeba do tego dokumentacji. Reszte to każdy potrafi zrobić bez dokumentacji z wyjątkiem elektryki a dokłednie owbwodu rozruchu i ładowania (co nie jest znmowu takie trudne) bo lampy to chyba każdy umie podłączyć by świeciły. Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: kamicz on 16 Października 2006, 20:43:31 Silnik ani skrzynia nie będą dotykane. Trzeba zrobić elektrykę i to prawie od 0. No pomalować i podłaczyć hamulce. Ponadto panewki sa wyjechane :sad:
Cytat: "Przemek" Dane o WLs 50. Od WLs 40 różni się tylko silnikiem. typ: 2WLs40, 2Wls50 Szerokość toru: 750/785/900 mm Średnica kół: 550? mm Typ silnika: S 324 HL Średnica cylindra: 120 mm Skok tłoka: 160 mm Moc nominalna: 50 KM Obroty nominalne: 1500 obr/min Max moment obrotowy: 351,2 Nm Jednostkowe zużycie paliwa: 190 g/Kmh Typ przekładni: L8 Prędkość jazdy na biegu: -I 4 km/h -II 7 Km/h -III 11 km/h -IV 17 km/h Minimalny promień łuku: 10 m Masa służbowa: 7 t Masa w stanie próżnym: 6,8 t Pojemność zbiornika paliwa: 136 l Siła pociągowa przy rozruchu: 1900 kG Max masa pociągu: 100 t Skopiowałem to z tamatu o Wls40, czy wszystko się zgadza :?: Pliss, piszcie wszelkie info. Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 17 Października 2006, 08:12:44 Cytat: "kamicz" Znalezienie tej firmy nie zajęło dużo czasu. rozruszniki, alternatory ([url]http://www.korurs.pl/oferta.html[/url]) ale niestety nie ma tam cen. Czy mógłbyć podać Arielu cenę tego rozrusznika, bo nie wiem po ile trzeba będzie się zrzucić :?: My za nasz rozruszniczek zapłaciliśmy preferencyjną cenę 793 zł, firmie takie zalegały kilka lat na magazynie, dlatego cena nieco niższa niż sugerowanego zamiennika (nr kat. 9 187 320). Co prawda powinien być to rozrusznik 6 kW, ale ten bez problemu uruchamia naszą Ls40. Jego symbol to 9 187 321 i na fakturze figuruje jako rozrusznik do sieczkarni ;) Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: ok333 on 17 Października 2006, 11:10:36 Ariel napisal :
Cytuj na fakturze figuruje jaki rozrusznik do sieczkarni :wink: Fiskus Wam uzna ta sieczkarnie , Kolego ??? Lepperowi to moze ... :grin: - on bizony hoduje . A Wy ? Noooo, chyba ze macie duzo trawska na torach do przerobienia na kompost ( to wcale nie jest takie glupie )? Musze sie przejechac do Skierek.Juz najwyzsza pora! Pozdrawiam ok333 Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 17 Października 2006, 14:55:39 Cytat: "ok333" Musze sie przejechac do Skierek.Juz najwyzsza pora! No to Panie Andrzeju w najbliższy pociąg i wziuu ;-) Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: kamicz on 17 Października 2006, 20:53:31 Ten rozrusznik jest takich wymiarów jak oryginalny :?: Myślę że na dupka 5,8 kW spokojnie wystarczy :wink: W bytomiu jest podobno jaki puknkt naprawy rozruszników. Naprawa takowego do WLp kosztuje w granicach 500-800 zł. To jeśli jest kasa wydaje mi się lepiej nówke kupić :cool:
Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 18 Października 2006, 08:18:15 Cytat: "kamicz" Ten rozrusznik jest takich wymiarów jak oryginalny :?: Myślę że na dupka 5,8 kW spokojnie wystarczy :wink: W bytomiu jest podobno jaki puknkt naprawy rozruszników. Naprawa takowego do WLp kosztuje w granicach 500-800 zł. To jeśli jest kasa wydaje mi się lepiej nówke kupić :cool: Kamilu rozrusznik jest identyczny jak oryginalny. Jest to jego nowsza wersja. Nasza Ls40 też ma silnik S324 i nowy rozruszniczek bez problemu ją odpala. Żeby było śmieszniej rozrusznik regenerowany kosztuje około 900 zł... Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 18 Października 2006, 13:27:45 Cytat: "kamicz" Skopiowałem to z tamatu o Wls40, czy wszystko się zgadza :?: Pliss, piszcie wszelkie info. typ: 2WLs40 Szerokość toru: 750 mm Średnica kół: 550 mm Typ silnika: S 64 L Średnica cylindra: 110 mm Skok tłoka: 160 mm Moc nominalna: 40 KM Obroty nominalne: 1000 obr/min Max moment obrotowy: 28,7 Nm Jednostkowe zużycie paliwa: 210 g/Kmh Typ przekładni: L8 Prędkość jazdy na biegu: -I 4 km/h -II 7 Km/h -III 11 km/h -IV 17 km/h Minimalny promień łuku: 14 m Masa służbowa: 7,8 t Masa w stanie próżnym: 7,6 t Pojemność zbiornika paliwa: 136 l Siła pociągowa przy rozruchu: 1900 kG Max masa pociągu: 100 t typ: 2WLs50 Szerokość toru: 750 mm Średnica kół: 550 mm Typ silnika: S 324 HL Średnica cylindra: 120 mm Skok tłoka: 160 mm Moc nominalna: 50 KM Obroty nominalne: 1000 obr/min Max moment obrotowy: ? Jednostkowe zużycie paliwa: 190 g/Kmh Typ przekładni: L8 Prędkość jazdy na biegu: -I 4 km/h -II 7 Km/h -III 11 km/h -IV 17 km/h Minimalny promień łuku: 14 m Masa służbowa: 7,8 t Masa w stanie próżnym: 7,6 t Pojemność zbiornika paliwa: 136 l Siła pociągowa przy rozruchu: 1900 kG Max masa pociągu: 100 t Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: fidzio on 18 Października 2006, 18:32:59 Cytat: "Przemek" Chyba Fidzio miał dokumentacje silników. Miał mi swego czasu przesłac ale chyba zapomniał. Jeśli chcesz robić przy silniku to musisz mieć dane dotyczace nad i podwymiarów oraz luzów. Skrzyni chyba nie będziesz rozkrecał a jeśli już to nie potrzeba do tego dokumentacji. Reszte to każdy potrafi zrobić bez dokumentacji z wyjątkiem elektryki a dokłednie owbwodu rozruchu i ładowania (co nie jest znmowu takie trudne) bo lampy to chyba każdy umie podłączyć by świeciły. Uuupssss :oops: zapomnialem rzeczywiscie... Schemat elektryczny tez gdzies mam. Obiecuje poprawe Co do rozrusznika to moze byc to rowniez rozrusznik czechoslowacki firmy PAL - (takie same są m.inw LIAZ-ach czy IFA-ch (4 i wiecej cylindrowych) UWAGA!! Moduł zębatki może być inny. P.S Odnosnie tego co napisal kol. Przemek : rzeczywiscie 2Wls40 mialy oryginalnie zainstalowane silniki S64 ale w tej chwili znalezienie ktorejkolwiek z wlsek z tym silnkiem graniczy z cudem, o samym silniku nie wspominajac. Wiekszosc motorkow zmieniono juz na kultowy S324HL. P.S2 Co do róznic mocy 324-ki nie znam się zbytnio ale obiło mi się o uszy kilka informacji: - róznia się głowicą - pompą wtryskową i jej wyregulowaniem Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: kamicz on 18 Października 2006, 21:46:22 Cytat: "Przemek" Masa służbowa: 7,8 t Masa w stanie próżnym: 7,6 t To masa w przypadku loków na 600mm jest inna :?: Nie powinno być 6,8 t i 7t? Cytat: "fidzio " P.S2 Co do róznic mocy 324-ki nie znam się zbytnio ale obiło mi się o uszy kilka informacji: - róznia się głowicą - pompą wtryskową i jej wyregulowaniem Czyli rozruszniki wszędzie są takie same :?: Bo loków Wls40/50 to tu troche jest i może dało by się odkupić :grin: Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 19 Października 2006, 10:29:54 Cytat: "kamicz" To masa w przypadku loków na 600mm jest inna :?: Nie powinno być 6,8 t i 7t? Wls40/50, 2Wls40/50, Wls75 to trzy różne typy lokomotyw. Różnica między nimi jest taka jak między Warszawą, Żukiem, Nysą i Tarpanem. Cytat: "fidzio" P.S2 Co do róznic mocy 324-ki nie znam się zbytnio ale obiło mi się o uszy kilka informacji: - róznia się głowicą - pompą wtryskową i jej wyregulowaniem Możliwe. Inna głowica daje większy stopień sprężania co zwiększa moment obrotowy i moc ale trzeba przestawić początek wtrysku na wcześniejszy (na pompie) i zwiększyć ciśnienie na wtryskiwaczach. Zauważcie że silnik o mocy 50KM osiąga ta moc przy 1000 Obr/min a silnik o mocy 75KM przy 1500 Obr/min więc tu dochodzi zmiana mocy przez zwiększenie obrotów. Silniki latały od maszyn do maszyn więc ciężko dziś ustalić, który silnik ma dana lokomotywa bez dokładnych danych technicznych. Np. Wls40 może mieć silnik 75KM a Ls60 silnik 50KM, 2Wls40 np. 60KM itd. Wszystkie te silniki mają oznaczenie S 324 HL. Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: fidzio on 19 Października 2006, 15:51:07 Cytat: "kamicz" Czyli rozruszniki wszędzie są takie same :?: Bo loków Wls40/50 to tu troche jest i może dało by się odkupić :grin: Na 99,9% tak :) Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: kamicz on 21 Października 2006, 19:42:56 Cytat: "fidzio" Na 99,9% tak :) No to bardzo fajnie, bo nasz szwanuje. Dziś znowu pracowaliśmy przy loku. Drapaliśmy farbę i ukazało się ciekawe oznaczenie z ZGH Orzeł Biały gdzie lok pracował przez prawie 40 lat. "ZAKŁADY GÓRNICZE im 'L. WARYŃSKIEGO', PIEKARY ŚL., Pod dozorem PKP, nr rej. 1291" (http://www.wask.koleje.webd.pl/bkwst/008.jpg) A poniżej fotki z naszej wyprawy do Strzybnicy. Wls18-07 i Wls180-29 (http://www.wask.koleje.webd.pl/bkwst/004.jpg) (http://www.wask.koleje.webd.pl/bkwst/005.jpg) [ Dodano: Nie Paź 22, 2006 16:59 ] Kolejne pytania: :grin: 1. Czy w 2Wls50 są jeszcze jakieś tabliczki oprócz: rozrusznik, Nast. obr. silnika, piasecznica, gwizdawka :?: Jak tak to jakie, bo nie wiem czy czegoś barkuje. 2. Jakie są przełączniki i do czeo służą i czy są jakieś zegary oprócz jednego (nie pamiętam co pokazuje) :razz: Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: Ernie on 28 Października 2006, 12:06:39 te Lidki to są rozebrane do pocięcia czy w dobrych zamiarach?
Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: Michał P. on 28 Października 2006, 13:02:45 Ciężko powiedzieć jak byliśmy tam to nikogo od tych lidek nie było... człowiek ktory zajmuje sie tymi lokomotywami najprawdopodobniej pracuje w Tarnogórskim PKP tak nam powiedział cieć. Więc niewiadomo jakie były zamiary rozebrania...
Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: kamicz on 29 Października 2006, 14:14:01 Rozmawiałem już z właścicielem. Loki nie są cięte lecz rozebrane. Facet powiedział że jak będzie miał kase to sobie je wyremontuje. Jest to były kolejarz z sentymentem :wink:
[ Dodano: Wto Paź 31, 2006 22:00 ] Może wrzuci tu ktoś zdjęcia dupków z Polski :?: Karbiowskiego znacie: to wrzuce z warsztatów :grin: Dupki te pochodzą z Huty Baildon (http://www.wask.koleje.webd.pl/rozbark/0002.jpg) (http://www.wask.koleje.webd.pl/rozbark/0004.jpg) Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: Michał P. on 04 Listopada 2006, 22:44:10 Ta... dziś udało nam się odpalic naszego Dupka :mrgreen: Kamil nakręcił dwa krótkie filmy. Tutaj Filmy. (http://www.wask.koleje.webd.pl/filmy.rar)
Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: Przemek on 06 Listopada 2006, 06:49:01 Co to za określenie "Dupek"? :???:
Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: OczeQ on 06 Listopada 2006, 11:04:03 osobiscie pojęcia nie mam.... :razz:
jakoś tak od zawsze ta maszyna była nazywana "dupkiem" :wink: Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 06 Listopada 2006, 13:29:22 Też się wielokrotnie spotkałem z tym przezwiskiem.
Może dlatego że jak jedzie to wydaje odgłosy "dup-dup-dup-dup" :-) Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: kamicz on 06 Listopada 2006, 16:37:59 Kolejne dupki:
2Wls50 z Rud: (http://www.wask.koleje.webd.pl/fotogalerie/rudy/DSC03787_00.JPG) oraz też z rud 2Wls40: (http://www.wask.koleje.webd.pl/fotogalerie/rudy/DSC03765_00.JPG) Czemak na dupki z innych stron polski :cool: Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 15 Lutego 2007, 10:48:19 A ja chciałem założyć nowy wątek, ale podepnę się pod ten: Czy ktoś ma może rysunki 2WLs50?? Planuje fototrawkę w H0e
Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: Kajetan on 15 Lutego 2007, 20:04:26 Są w "Stalowych Szlakach" nr 1/99 (101).
Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 16 Lutego 2007, 08:34:17 Hmm... A może mnie ktoś wesprzeć skanem?? Bo tego rocznika nie mam
Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: Michał P. on 17 Lutego 2007, 18:25:31 Jasne ja mam rysunek techniczny z lecz nie ze "Stalowych Szlaków", podaj e-maila... lub napisz na pw.
Tytuł: Lok. 2Wls50 jako Wls40 ?? Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 01 Marca 2007, 16:41:25 To ja jeszcze raz ożywię temat :wink:
WLs50-943-1 z cukrowni Brześć Kujawski (http://members.lycos.co.uk/dobrzyn0/DSC02604%20(Small).JPG) (http://members.lycos.co.uk/dobrzyn0/DSC02605%20(Small).JPG) (http://members.lycos.co.uk/dobrzyn0/DSC02606%20(Small).JPG) Oraz "pszczółka" z Rogowa (http://members.lycos.co.uk/dobrzyn0/DSC05648%20(Small).JPG) |