Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Inne... => Wątek zaczęty przez: kaufhalle on 05 Listopada 2006, 18:57:00



Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kaufhalle on 05 Listopada 2006, 18:57:00
Na stronie SKPL (http://www.skpl.kalisz.pl/) jest na pierwszej stronie tylko czarna rama c tekstem "SKPL - teraz nasza kolej ... - 2002-2006". Co to oznacza?


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kgrid on 05 Listopada 2006, 20:57:25
Według moich wiarygodnych informacji SKPL zbankrutował. Ta ramka to taki chyba "nekrolog".


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kaufhalle on 05 Listopada 2006, 21:57:07
Dziękuję. To przypuszczałem, ale nic o tym nie znalazłem. Czy koleje SKPL jeszcze pracowują?


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Zombi on 06 Listopada 2006, 14:28:14
najprawdopodobniej to koniec, ciekaw jestem co teraz??


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Łukasz on 06 Listopada 2006, 15:45:52
Nie wiem jak Wam, ale mi strona SKPL u działa. A jeśli zbankrutował, to dlaczego kilka tygodni wcześniej uruchamiano ruch na kolejce Pleszewskiej?? Zresztą np. na kolejce Kaliskiej był duży ruch towarowy i tak nagle bankructwo??


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 06 Listopada 2006, 16:23:06
Wtrące się do tematu. Mnie na początku tematu też wyswietlał się namis "... 2002-2006", ale teraz już mi stronka normalnie chodzi. :!: A co do barkructwa to raczej w to wątpie, teraz Pleszew wcześniej Mława, więc chyba nie ma nic więcej tu już do powiedzenia :razz:


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kgrid on 06 Listopada 2006, 17:26:33
Cytuj
wcześniej Mława

Co masz na myśli to mówiąc?


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Ernie on 06 Listopada 2006, 17:39:03
zdecydowanie aktuany jest news na górze strony - impreza się odbyła, sam na niej byłem.


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Łukasz on 06 Listopada 2006, 17:45:33
Kgrid a skąd masz info że SKPL zbankrutowało??


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kgrid on 06 Listopada 2006, 17:48:30
Z "wiarygodnych" źródeł, od pewnych informatorów. Ale różnie to bywa, możliwe że to plotki.


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 06 Listopada 2006, 18:04:32
Cytat: "kgrid"
Cytuj
wcześniej Mława

Co masz na myśli to mówiąc?

No że kolej zostałą uruchomiona tak samo jak Pleszewska :wink:


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Łukasz on 06 Listopada 2006, 18:05:12
Mam wielką nadzieję, że to tylko plotki, bo jak nie, to byt kilku ważniejszych kolejek wąskotorowych jest zagrożony


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kgrid on 06 Listopada 2006, 18:08:15
Nie ten operator to inny, no ale szkoda by było, wkońcu SKPL wznowił przewozy osobowe na kilku kolejkach itp!


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Łukasz on 06 Listopada 2006, 18:16:56
Tylko że narazie w Polsce nie ma drugiego tak silnego operatora wąskotorowego. Np. Kormoran nie był  w stanie uruchomić jednej kolejki, a innych znanych operatorów chyba nie ma, nie licząc organizacji członkowskich np. FPKW czy inne towarzystwa.


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 06 Listopada 2006, 18:29:27
Cytat: "Łukasz"
Tylko że narazie w Polsce nie ma drugiego tak silnego operatora wąskotorowego. Np. Kormoran nie był  w stanie uruchomić jednej kolejki, a innych znanych operatorów chyba nie ma, nie licząc organizacji członkowskich np. FPKW czy inne towarzystwa.

 Z tym operatorem to prawda. Chociaż na uruchomienie czynnej do niedawna kolei nie trzeba aż tak wielkich funduszy. Zatrudnienie pracowników, palia no i jak zacznie jeździć to się "powinno" zwrucić, skoro pod SKPL'em narazie kursują :wink:


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kgrid on 06 Listopada 2006, 18:40:06
Przecież jeśli (tak jak np. w Mławie) pociągi są nieregularnie to wystarczy zarządca, a maszynistę można zatrudniać na umowę zlecenie, ponadto mieć znajomych wolontariuszy którzy pomogą i w drogę. No ale koszty utrzyamnai są już większe!


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 06 Listopada 2006, 19:04:39
Sory, ale licencji na przewozy nie dostaniesz na umowe zlecenie :lol: Musi być stowarzyszenie i w przypaku mławy mieć licencne na przewóz osób i rzeczy. Bu chuba to drugie to jakieś większe przychody.
A ja teraz zaporponuje: Może nie wyganiajmy SKPL'u z kolejek bo oficjalnie nic nie podano a my tylko snujemy niepwene wiadomości :wink:


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Adam W on 06 Listopada 2006, 19:27:04
Cytat: "kgrid"
Z "wiarygodnych" źródeł, od pewnych informatorów. Ale różnie to bywa, możliwe że to plotki.

Brawo. Nie wiem czy wiesz, ale jedno z drugim się logicznie wyklucza.

1. Nie bardzo rozumiem po co piszecie takie rzeczy.
2. Poczekajcie na oficjalny komunikat SKPL.

S posdravem Adam


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kgrid on 06 Listopada 2006, 19:29:41
Powoli kombinując doszedłem do jednego wniosku iż, adres http://skpl.kalisz.pl/ to zupełnie co innego niż adres www.skpl.kalisz.pl. Wejdźcie na jedną i drugą stronę i porównajcie. Możliwę że jest jakaś modernizacja adresu http://skpl.kalisz.pl/. No więc mysle dopóki nie ma oficjalnej informacji, nie grzebmy (tak jak kolega wczesniej powiedział) SKPL'u!

Edit:
Cytuj
Brawo. Nie wiem czy wiesz, ale jedno z drugim się logicznie wyklucza.

1. Nie bardzo rozumiem po co piszecie takie rzeczy.
2. Poczekajcie na oficjalny komunikat SKPL.

Zobacz że ja tą informacje mogłem dostać z "entej" ręki. To znaczy że mój dobry znajomy dostał ją od osoby która nie jest pewnym informatorem itd.


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 06 Listopada 2006, 19:50:37
Cytat: "kgrid"
Powoli kombinując doszedłem do jednego wniosku iż, adres [url]http://skpl.kalisz.pl/[/url] to zupełnie co innego niż adres [url=http://www.skpl.kalisz.pl]www.skpl.kalisz.pl[/url]. Wejdźcie na jedną i drugą stronę i porównajcie. Możliwę że jest jakaś modernizacja adresu [url]http://skpl.kalisz.pl/.[/url]

 :lol:  :lol:  :lol:  :lol: Normalnie mamy rekord. To jest chyba największa głupota roku  :lol:  :lol:  :lol:  Trzeba to gdzies uwiecznic na forum, płakać sie chce :mrgreen:

Do kgrid'a:
Czy ty sądzisz, że te adresy to 2 różne strony :?:


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kgrid on 06 Listopada 2006, 20:01:37
Tak sądze że to są dwa różne adresy, (Tak mi się wydaje)! Można to zaobserwować po tym że każdy przenosi gdzieś indziej ;)


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 06 Listopada 2006, 20:15:29
To się grubo mylisz :lol:  :lol:  Po wejści w każdy z nich (u mnie jak zapewne też u wileu innych) jest to samo :mrgreen:


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kgrid on 06 Listopada 2006, 20:18:41
A u mnie nie, zależy jak jest adres wpisywany!
http://www.skpl.kalisz.pl <-- U mnie wyskakuje prawidłowa strona
http://skpl.kalisz.pl <-- Wyskakuje "ramka"!
Czy mój komputer mnie myli?


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 06 Listopada 2006, 20:21:59
Cytat: "kamicz"
Cytat: "kgrid"
Powoli kombinując doszedłem do jednego wniosku iż, adres [url]http://skpl.kalisz.pl/[/url] to zupełnie co innego niż adres [url=http://www.skpl.kalisz.pl]www.skpl.kalisz.pl[/url]. Wejdźcie na jedną i drugą stronę i porównajcie. Możliwę że jest jakaś modernizacja adresu [url]http://skpl.kalisz.pl/.[/url]

 :lol:  :lol:  :lol:  :lol: Normalnie mamy rekord. To jest chyba największa głupota roku  :lol:  :lol:  :lol:  Trzeba to gdzies uwiecznic na forum, płakać sie chce :mrgreen:

Do kgrid'a:
Czy ty sądzisz, że te adresy to 2 różne strony :?:


Obydwa adresy prowadzą tu:

z-onet-dab1.onet.pl (213.77.0.38)


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: whisper on 06 Listopada 2006, 20:28:44
Faktycznie, strona zostala zmieniona. Zostal jeszcze BLOG w pogrzebowych barwach. Wystarczy kliknac tutaj. (http://skpl.blog.onet.pl)


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 06 Listopada 2006, 20:40:57
Cytat: "kgrid"
A u mnie nie, zależy jak jest adres wpisywany!
[url]http://www.skpl.kalisz.pl[/url] <-- U mnie wyskakuje prawidłowa strona
[url]http://skpl.kalisz.pl[/url] <-- Wyskakuje "ramka"!
Czy mój komputer mnie myli?


Mnie normalnie skpl sie ładuje. :neutral:


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kgrid on 06 Listopada 2006, 20:42:18
Sprawdziłem na kilku komputerach i kazda strona jest inna, ale mysle ze nie ma co drazyc watku "adresów" ;)


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: TKMK on 06 Listopada 2006, 21:07:36
Dla ścisłości: www.skpl.tk  - pod tym adresem wyskakuje "ramka",
                   www.skpl.kalisz.pl - pod tym adresem otwiera się strona SKPL.


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 06 Listopada 2006, 21:14:29
Cytat: "TKMK"
Dla ścisłości: www.skpl.tk  - pod tym adresem wyskakuje "ramka",
                   www.skpl.kalisz.pl - pod tym adresem otwiera się strona SKPL.

To się zgadza :!: Jednak tak jak wspomniałem, poczekajmy na oficjalny odzew.


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: kaufhalle on 06 Listopada 2006, 22:11:24
Są 2 fakty:

1. Strona http://www.skpl.kalisz.pl/ jest zmieniona i teraz już nie zawiera tego osobliwego wskazania.

2. W ciągu jednego dnia nie pojawiły się źródła bankructwa SKPL.

Może to był tylko zły żart?


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Zombi on 07 Listopada 2006, 07:26:28
Niestety to nie zart ... moze jest jeszcze jakas szansa


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: gkw on 07 Listopada 2006, 13:49:38
Jak to nie żart? może niech sie wypowie ktos bliżej związany z SKPL...


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Zombi on 07 Listopada 2006, 14:29:23
To nie żart, nie chce sie wypowiadać szeżej jak narazie czeam na oficjalna decyzje SKPL


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: polo on 07 Listopada 2006, 15:08:41
Cytat: "Łukasz"
Tylko że narazie w Polsce nie ma drugiego tak silnego operatora wąskotorowego. Np. Kormoran nie był  w stanie uruchomić jednej kolejki, a innych znanych operatorów chyba nie ma, nie licząc organizacji członkowskich np. FPKW czy inne towarzystwa.

co znaczy tak silnego , czy liczymy ilość km , taboru , czy szybkosć rozwoju

FBKL  trzyma się nieźle i ciągle się rozwija ,  \


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 07 Listopada 2006, 15:11:09
Panowie, żeby uciąć niepotrzebną dyskusję i bezsensowne bicie piany:
"Wiadomości o naszej śmierci są przedwczesne i przesadzone"
- mail z takim tematem dostałem wczoraj od Tomka Strapagiela

Temat rozwinął się na trzy strony, a nikt z Was nawet się nie zająknął, w jaki sposób chciałby pomóc SKPL, nikt niczego konstruktywnego nie zaproponował. Smutne to.

I to nie był żart, to była reakcja na całkowity brak odzewu samorządów w temacie dofinansowania przewozów regionalnych w nadchodzącym roku - przed wyborami nikt nie chciał podjąć tematu...


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: syrenka on 07 Listopada 2006, 23:26:04
Piottr - a szczerze - czy brak odzewu ze strony samorządów nie jest przypadkiem powodowany tym że SKPL nie pytał ów samorzadów o dofinansowanie?


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Zombi on 07 Listopada 2006, 23:46:46
Pistałeś Piotrze o tym ze wolontariusze stoja bezczynnie, powiedz jak mozemy pomoc? Fizyczny wkład cały czas ze stroyn skokw jest a jak mozemy pomoc SKPL w tej trudnej sytuacji?
Pozdrawiam serdecznie!


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 08 Listopada 2006, 08:45:42
Cytat: "syrenka"
Piottr - a szczerze - czy brak odzewu ze strony samorządów nie jest przypadkiem powodowany tym że SKPL nie pytał ów samorzadów o dofinansowanie?


Z tego co mi wiadomo, do wszystkich samorządów gminnych, które są właścicielami kolejek na początku września zostały rozesłane odpowiednie pisma, które pozostały bez odpowiedzi. Również do samorzadów wojewódzkich, które są odpowiedzialne za finansowanie kolejowych przewozów regionalnych. Jedynie samorząd Wielkopolski w ogóle dostrzegł istnienie tych małych kolei, inne proponowały finansowanie ... ze środków na sport i kulturę(?) w ogóle nie rozumiejąc, o co się do nich występuje, lub bezpośrednio odmawiając jakiegokolwiek udziału (Łódzkie).

Cytat: "Zombi"
Pistałeś Piotrze o tym ze wolontariusze stoja bezczynnie, powiedz jak mozemy pomoc? Fizyczny wkład cały czas ze stroyn skokw jest a jak mozemy pomoc SKPL w tej trudnej sytuacji?


Największym problemem nie jest "wklad fizyczny", największym problemem są upierdliwe, nudne i nieatrakcyjne działania, polegające na wywieraniu nacisków na lokalne samorządy i uświadamianiu im istnienia problemu, na budowie kontaktów z regionalną prasą, na rozpoznawaniu i pozyskiwaniu ewentualnych źródeł finansowania. Praca "z kilofem" nie załata dziur organizacyjnych - co oczywiście nie umniejsza wcale jej znaczenia. Teraz, w okresie kampanii buracza... tfu, wyborczej takim działaniem mogłoby być chociażby odpytanie kandydatów na burmistrzów i radnych, jak widzą temat kolejki wąskotorowej jeżeliby zostali wybrani. I te działania były polem do popisu dla osób działających na kolejkach lokalnie, teraz, kiedy do wyboró

Wiesz, mój żal wyrażony w poprzednim poście nie wynikał z tego, ze nikt nic nie robi - tylko z tego, że nikomu nawet nie przyszło przez myśl zapytać - "w jaki sposób możemy pomóc?".


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Zombi on 08 Listopada 2006, 13:39:53
własnie wybieramy sie do kandydatów na Burmistrza Krośniewic i poźniej po wyborach do przyszłego burmistrza


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Misiek_K on 08 Listopada 2006, 14:25:47
Cytat: "Piottr_tt"
Z tego co mi wiadomo, do wszystkich samorządów gminnych, które są właścicielami kolejek na początku września zostały rozesłane odpowiednie pisma, które pozostały bez odpowiedzi. Również do samorzadów wojewódzkich, które są odpowiedzialne za finansowanie kolejowych przewozów regionalnych.


Podejdz jeszcze do tematu tak, ze samorzady szczegolnie gminne, ktore przejely kolejki nie sa specjalnymi krezusami finansowymi. Tu odnosnik do Mlawskiej KD. Gmina Krasne jest jedna z biedniejszych, a przejela MKD dlatego, ze wojt Pawel Kolakowski bedac w pewnym sensie milosnikiem waskiego toru nie chcial zniszczenia tej kolejki. Pojawil sie operator (jeden, potem SKPL). W miedzyczasie pojawila sie jakas organizacja Turystyczna Polnocnego Mazowsza ktora oprocz powolania swojego zarzadu (w sklad ktorego wchodza prawie sami dziwni i niekompetetni ludzie) i jednej konferencji w Przasnyszu nie zrobila nic wiecej. Dopiero SKPL uruchomil minimalny ruch towarowy wiosna 2006.
Krasne nie ma z czego sie dolozyc do MKD i sie nie dolozy. Samorzad mazowiecki ma inne ciekawsze wydatki, niz jakas waskotorowka....:(


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: syrenka on 08 Listopada 2006, 15:56:34
Cytat: "Misiek_K"

Krasne nie ma z czego sie dolozyc do MKD i sie nie dolozy. Samorzad mazowiecki ma inne ciekawsze wydatki, niz jakas waskotorowka....:(

Smutne, ale prawdziwe. Gdyby się okazało, że wąskie tory są inwestycją dochodową, to rozmowa z samorzadami przebiegałaby zupełnie inaczej. Niestety, nie wszyscy widza w kolejach np. walor turystyczny, dlatego nie chce im się dokładac to tego pieniędzy.
Gdyby SKPL (i wogóle wszelkie wąskie tory) miało silnie rozbudowany marketing - może coś by z tego wyszło. Ale na silnie rozwinięty marketing też trzeba środków. I koło się zamyka.


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Misiek_K on 08 Listopada 2006, 17:37:17
Cytat: "syrenka"
Gdyby SKPL (i wogóle wszelkie wąskie tory) miało silnie rozbudowany marketing - może coś by z tego wyszło. Ale na silnie rozwinięty marketing też trzeba środków. I koło się zamyka.


Wiesz, nie uwazam, ze SKPL ma slaby marketing. Jest jeszcze jeden drobiazg. Otoz lokalni odbiorcy czasem za to, ze ich firmy maja korzystac z uslug SKPL najpierw chca w lape - znam taki przypadek z MKD.


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 08 Listopada 2006, 20:24:21
Cytat: "syrenka"
Gdyby SKPL (i wogóle wszelkie wąskie tory) miało silnie rozbudowany marketing - może coś by z tego wyszło. Ale na silnie rozwinięty marketing też trzeba środków. I koło się zamyka.

Joanno, właśnie "odkryłaś" sedno problemu, bardzo szybko się uczysz jak na początkującą wykolejoną, która twierdzi że niewiele wie. (to był życzliwy komplement)
Żeby zatrudnić osobę, która zajmie się tylko marketingiem, nie można jej zatrudnić za płacę minimalną, tylko co najmniej 2-3 tysiące trzeba dać na rękę. A nie ma skąd bo nie ma marketingu kóry wygenerowałby ten przychód. A po godzinach siłami miłośniczymi się nie da tego zrobić. Bo taki "pan/pani na motocyklu" musiałby objechać wszystkich potencjalnych klientów, wszystkie szkoły, hotele, ośrodki agroturystyczne w zasięgu kolejki... i musiałby to robić w godzinach pracy. Znam co najmniej jedną osobę na kolejkach, która ma ogromne predyspozycje do tego, żeby taką funkcję pełnić, Ty też ją poznałaś :)


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: syrenka on 09 Listopada 2006, 12:53:30
Cytat: "Misiek_K"

Wiesz, nie uwazam, ze SKPL ma slaby marketing.


To wskaż proszę, przykład. Bo nawet ja, mimo dobrych chęci (a jestem w tym temacie wyczulona), takich "przejawów" marketingu ze strony SKPL i innych koejek nie zauważyłam.  Strona internetowa to nie wszystko. W moje okolice - a mieszkam w odległości 30 km od jednej i 45 od innej kolejki - żaden "produkt" akcji marketingowej nie trafił.

Misiek - nawet nie wiesz jak ja cholernie dobrze życzę przyszłości SKPL. Moja opinia nie wynika z tego, że chcę sobie pokrytykować, tylko z autentycznej troski o przyszłość wąskich torów w Polsce.

Zobacz, jak sobie ostatnio Sejmik Wojewódzki woj. śląskiego poradził ze Szlakiem Zabytków Techniki! Oni tam wykonali fantastyczną pracę - i organizacyjną, i marketingową! Oczywiście - było łatwiej, bo to bogaty sejmik, a nie SKPL ze skromnymi możliwościami - ale ja zawsze powtarzam, że chcieć to móc.


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Misiek_K on 09 Listopada 2006, 13:24:51
Cytat: "syrenka"
Misiek - nawet nie wiesz jak ja cholernie dobrze życzę przyszłości SKPL.


Alez ja sie do tego przylaczam! Pochodze z Przasnysza i ogromnie sie cieszylem jak SKPL wzial Mlawska KD pod swoje skrzydla, bo to prawdziwa szansa dla tej kolejki. Jezdzilem ta waskotorowka jako dzieciak i nie wyobrazam sobie jej znikniecia z krajobrazu.

Cytat: "syrenka"
Moja opinia nie wynika z tego, że chcę sobie pokrytykować, tylko z autentycznej troski o przyszłość wąskich torów w Polsce.


Nawet o tym nie pomyslalem. Fakt moze moje zdanie wynika z Mlawskiej KD, ktora mnie interesuje, bo tu probowano cos zrobic, ale okazalo sie, ze jak sie chce wozic towary jakiejs firmie to najpierw jakiemus prezesuniowi trzeba dac w lape (!!!). Ubolewam, ze od strony samorzadow (z nielicznymi, ale chlubnymi wyjatkami) za kontakty z MKD odpowiadaja niekompetente sieroty.
A wrecz samorzad Mlawy chce likwidacji MKD. Sprzedaz 2 dzialek firmie LG jest wazniejsze od zyskow jakie moze dac kolejka.

Cytat: "syrenka"
Zobacz, jak sobie ostatnio Sejmik Wojewódzki woj. śląskiego poradził ze Szlakiem Zabytków Techniki! Oni tam wykonali fantastyczną pracę - i organizacyjną, i marketingową! Oczywiście - było łatwiej, bo to bogaty sejmik, a nie SKPL ze skromnymi możliwościami - ale ja zawsze powtarzam, że chcieć to móc.


Spokojnie - pamietaj, za miesiac opadna emocje wyborcze i dopiero wtedy bedzie z kim rozmawiac, a za 5 miesiecy bedzie wiosna:)


Tytuł: [1/2 OT]
Wiadomość wysłana przez: ok333 on 09 Listopada 2006, 15:00:38
Dzieki PioTTrze ,ze mi oczy ,,przetarles'' :wink: ! A Admin niech Forumowiczow nie wprowadza w blad  - od pierwszego postu ! .Jak wchodzi do nas  BABA , to niech pisze ,,dolaczyla'' , a nie ,,dolaczyl'' Poco nam niezdrowe skojarzenia z najwyzszymi czynnikami. Nam wystarczy - jak na razie - kolejowa , ciasnotorowa bieda. Sorry Syrenko - VITAY . A ja myslalem , ze to jakis milosnik ,,104-ki''? ASKA - ladnie brzmi , dalem tak corci :grin: .Ale wracam do sprawy .
Smutek i mnie ogarnia , jak widze ,ze firma  ( nie tylko  SKPL ) istnieje 4 , 6 , ba 10 lat i ze swoich przychodow nie moze wygenerowac kasy na minimalne ( nie mowiac o przyzwoitych )  p l a c e  , na marketing  , na biezace naprawy i remonty.Zgoda - wydanie ,,listkowego'' kalendarzyka czy 2-str.zadrukowanej , kolorowej ulotki firmowej , to nie marketing. Przyznacie mi ,,chyba'' racje , za stwierdzenie , ze  MARKETINGU NIE ZROBIA WOLONTARIUSZE !!! My mozemy tylko pomoc . Ale k a z d a  kolejka ma swojego  ,,naczelnika '' , czesto to starzy ( stazem ) pekapiarze , majacy po kilka lat do emerytury. Jednym ,,dasie'' , innym ,,niedasie''.Jednym zdrowie pozwala , innym nie . Moj sie na mnie ,,wypial'' , bo musial na tor wyslac platforme z kruszywem i ekipa - urazilem godnosc i dalem info bezposrednio Tomkowi. Raz jedyny wsiadlem na loka , by przejechac sie po szlaku . To mozna ( podsypke na torze ), TO TRZEBA ZROBIC  - za psie pieniadze. Zycie ludzkie jest priorytetem !!!

Ja ( lacznie z naszymo MK-ami ) tez zycze SKPL - owi przetrwania tego najgorszego okresu !!!

Pozdrawiam zasmucony.

ok333


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: syrenka on 09 Listopada 2006, 15:43:41
Cytat: "Misiek_K"


Cytat: "syrenka"
Zobacz, jak sobie ostatnio Sejmik Wojewódzki woj. śląskiego poradził ze Szlakiem Zabytków Techniki! Oni tam wykonali fantastyczną pracę - i organizacyjną, i marketingową! Oczywiście - było łatwiej, bo to bogaty sejmik, a nie SKPL ze skromnymi możliwościami - ale ja zawsze powtarzam, że chcieć to móc.


Spokojnie - pamietaj, za miesiac opadna emocje wyborcze i dopiero wtedy bedzie z kim rozmawiac, a za 5 miesiecy bedzie wiosna:)


Przypadkiem wiem, że ta akcja wymagała zbyt dużch nakładów, sił i środków, by uznać ją za przedwyborczą jednorazową inicjatywę. O projekcie tego szlaku słyszałam już dawno. Cieszę się, że ruszył.

Powiem tak - trochę się obracam ostatnio w samorządach. Badam i pytam ludzi o pewne sprawy, związane nie tylko z wąskotorówkami, ale wogóle z komunikacją. Chcę się zorientować w sytuacji. Mam nadzieję, że kiedy będę mogła, to coś zdziałam - z Waszą pomocą również.


Cytat: "ok333"
Zgoda - wydanie ,,listkowego'' kalendarzyka czy 2-str.zadrukowanej , kolorowej ulotki firmowej , to nie marketing. Przyznacie mi ,,chyba'' racje , za stwierdzenie , ze MARKETINGU NIE ZROBIA WOLONTARIUSZE !!!


Mimo najlepszych chęci ze strony wolontariuszy - masz tutaj absolutną rację.


Cytuj
Dzieki PioTTrze ,ze mi oczy ,,przetarles'' :wink: ! A Admin niech Forumowiczow nie wprowadza w blad - od pierwszego postu ! .Jak wchodzi do nas BABA , to niech pisze ,,dolaczyla'' , a nie ,,dolaczyl'' Poco nam niezdrowe skojarzenia z najwyzszymi czynnikami. Nam wystarczy - jak na razie - kolejowa , ciasnotorowa bieda. Sorry Syrenko - VITAY . A ja myslalem , ze to jakis milosnik ,,104-ki''? ASKA - ladnie brzmi , dalem tak corci :grin: .Ale wracam do sprawy .

Ok333, Joanna, bardzo proszę, alebo po prostu Syrenka :)
Pozdrowienia od "BABY".


Tytuł: [3/4 OT]
Wiadomość wysłana przez: emibe on 09 Listopada 2006, 15:44:14
Cytat: "ok333"
A Admin niech Forumowiczow nie wprowadza w blad  - od pierwszego postu ! .Jak wchodzi do nas  BABA , to niech pisze ,,dolaczyla'' , a nie ,,dolaczyl''

Należy w swoim profilu zaznaczyć odpowiednią płeć. Będzie "dołączyła" i ikonka kobietki przy nicku. Przy cytowaniu pozostanie tak jak jest. Forma męska to pozostałość po poprzedniej wersji forum phpBB.

BTW. Użytkownikom przydałoby się przeglądnięcie swojego profilu i uzupełnienie danych oraz dostosowanie avatarów.


Tytuł: Re: [3/4 OT]
Wiadomość wysłana przez: syrenka on 09 Listopada 2006, 15:47:46
Cytat: "emibe"


BTW. Użytkownikom przydałoby się przeglądnięcie swojego profilu i uzupełnienie danych oraz dostosowanie avatarów.

Czuję się skarcona ;)
Już poprawiłam - koniec OT


Tytuł: Re: [3/4 OT]
Wiadomość wysłana przez: emibe on 09 Listopada 2006, 17:51:41
Nawet o tym nie pomyślałem. I widziałem, że zmieniłaś profil jeszcze zanim wysłałem poprzedni post.
To przy okazji była informacja dla wszystkich o uaktualnieniu profilu.


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 10 Listopada 2006, 18:46:54
Cytat: "Piottr_tt"

Temat rozwinął się na trzy strony, a nikt z Was nawet się nie zająknął, w jaki sposób chciałby pomóc SKPL, nikt niczego konstruktywnego nie zaproponował. Smutne to.


Piottrze, iles tam lat doswiadczenia w dzialalnosci na kolejach waskotorowych powinno Cie czegos nauczyc. A wyglada na to, ze niczego nie nauczylo.
Normalnie funkcjonujacej kolei silami wolontariuszy poprowadzic nie sposob. Jasne, ze moga pomoc tu i owdzie, ale nie zastapia pracownikow etatowych. Czy musze po raz enty i enty plus jeden wyjasniac dlaczego?? To jedno. A drugie: na czym mialaby polegac pomoc wolontariuszy? Na kwestowaniu pod kosciolami, czy kie licho? Sprawa w sposob oczywisty rozbija sie o pieniadze i to niemale. Ewentualnie jestem w stanie wyobrazic sobie jednorazowa akcje majaca na celu zebranie jakiejs tam kwoty na rzecz SKPL-u czy ktorejs konkretnej kolejki. Ale ile to bedzie? Nawet gdyby udalo sie zebrac 10 kpln, to i tak bedzie kropla w morzu potrzeb. Natomiast choc bysmy robili nie wiadomo co, to nijak nie damy rady zastapic samorzdow pod wzgledem finansowania nierentownych przewozow pasazerskich czy chocby wiekszych remontow taboru i infrastruktury.
Ehhh, momentami, z calym szacunkiem i sympatia dla Ciebie, Piottrze, cisnie mi sie na usta stwierdzenie, zes stary a glupi. Wierzysz wciaz w cuda, nie dostrzegasz rzeczywistosci (albo raczej nie chcesz jej dostrzegac).

Mialem tego nie robic, ale jednak, tak na wszelki wypadek, w kilku slowach napisze dlaczego wolontariusze zadnej regularnie kursujacej kolei na dluzsza mete nie pociagna:

1. Stabilnosc zalogi i jej dyspozycyjnosc - tego wolontariat na dluzsza mete nie zapewni. Wolontariusze sa swietni i niezastapieni do krotkotrwalych, nawet skomplikowanych i wymagajacych duzego wysilku akcji, a nie do codziennej, zmudnej dlubaniny i zwyczajnej sluzby na kolei. Za dyspozycyjnosc, za poswiecany kazdego dnia czas, za bycie na czas, na miejsce i napewno trzeba zaplacic.
2. Kolejarze, co przeciez jest truizmem, musza posiadac wymagane przepisami uprawnienia. Wyszkolenie ludzi, przeprowadzenie w zgodzie z prawem egzaminow kosztuje sporo. Trudno inwestowac znaczne srodki finansowe i czasowe w szkolenie ludzi, ktorzy zjawia sie od czasu do czasu, w miare wolnego czasu. Inna rzecz, ze wiele specjalnosci kolejowych wymaga konkretnego stazu, praktyki i wyksztalcenia mechanicznego.
3. Normalnie funkcjonujaca kolej jest firma, ktora musi dzialac regularnie, ciagle i sprawnie. Nawet najbardziej oddani sprawie wolontariusze moga dzialac w swoim wolnym czasie, co owej regularnosci nijak nie zapewni. De facto wracamy do punktu 1.

Krotko mowiac - jako wolontariusze na normalnie dzialajacej kolei wiele nie zdzialamy. Nasze mozliwosci wsparcia SKPL-u jako duzego przewoznika i zarzadcy sporej infrastruktury sa praktycznie zadne. Nie oczekuj niemozliwego!


Pozdrawiam
Pawel Niemczuk


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 11 Listopada 2006, 00:33:10
Pawle, dziękuję Ci za to co napisałeś.


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: ok333 on 12 Listopada 2006, 10:53:49
Dzieki Ci Pawle !!!

 PioTTe nie jest glupi ( sic! ) .  :arrow: ON JEST PROWOKATOR  :lol:

Pozdrawiam Was obu , Panowie - i pozostalych MK-ow forumowych tez.

ok333


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: syrenka on 12 Listopada 2006, 11:26:42
Pewnie, że nie jest głupi :P

No dobra, chłopcy, ponarzekaliście, ale co w takim razie proponujecie? Przekazanie "władzy" samorządom? Jakiś "kontrakt" z nimi? Jakieś konkretne działania? Co planujecie w sprawie SKPL?


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 12 Listopada 2006, 12:05:53
Cytat: "ok333"
Dzieki Ci Pawle !!!

 PioTTe nie jest glupi ( sic! ) .  


Alez ja wiem, ze on nie jest glupi. I on, jak sadze, doskonale wie, ze ja o tym wiem :D Nie zmienia to jednak faktu, ze uwazam i bede uwazal (a uwazanie moje podparte jest praktyka), ze do prowadzenia normalnie funkcjonujacej kolei wolontariusze sie nie nadaja z przyczyn, ktore juz wymienilem.


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: syrenka on 12 Listopada 2006, 12:11:48
Kudlok - świetnie, że nie mieniasz swojego (słusznego, skądinąd) zdania, ale jakże zgrabnie pominąłeś pytanie: to co teraz w takim razie? ;) (pytam Cię, bo powołujesz się na długoletnią praktykę)


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: ok333 on 14 Listopada 2006, 18:58:51
LAST MINUTE NEWS :

http://skpl.kalisz.pl/news.shtml

ok333


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Zombi on 14 Listopada 2006, 19:36:51
uspokoiło mnie to troche ...


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: syrenka on 14 Listopada 2006, 23:36:08
A mnie bardzo. Tylko wolałabym, żeby w przyszłości uniknąć takich sytuacji :(
Może ktoś ma jakiś pomysł? może potrzebuje pomocy, a nie chce się "ujawnić"? W końcu w kupie siła...


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Zombi on 15 Listopada 2006, 00:56:33
jak narazie wydaje mi sie ze nalezy nakłaniać do współpracy lokalne samorządy bo one moga zdziałać dużo. Teraz po wyborach niedługo bedzie uchwalany budżet na rok 2007 trzeba odwiedzić Starostwa i Urzedy Miast
Pozdrawiam!


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: ok333 on 15 Listopada 2006, 10:33:47
Cos mi mowi , ze na kazdej stacji stycznej przydalyby sie takie urzadzenia , jak ma zainstakowane na dachu swojej siedziby lubonska OSP :mrgreen: .Chcecie wiedziec jakie ? Wystarczy u Syrenki kliknac na to wytluszczone haslo ekologow - przewijac i juuuuuz!He  :grin: ,he.

Joanno , tak trzymaj (moja Aska na Tulcach siedzi).

Pozdrawiam

ok333


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: syrenka on 15 Listopada 2006, 15:26:06
:mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

TO ja ułatwię i po prostu wkleję zdjęcie:

(http://www.imagic.pl/public/thumb_45accf3d7847d159160956.jpg) (http://www.imagic.pl/public/pview/15992/wyrzutnia.jpg)


To ma być działko przeciw F-16...
A Tulce miła wieś - też mam tam paru znajomych.


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 15 Listopada 2006, 18:45:57
Cytat: "ok333"
LAST MINUTE NEWS :

[url]http://skpl.kalisz.pl/news.shtml[/url]


I to jest wlasnie przejaw profesjonalizacji dzialania. Stowarzyszenie, w zgodzie z prawem, jak najbardziej moze prowadzic dzialanosc gospodarcza, jednak jest to z przyczyn formalnych i prawnych przy wiekszej skali dzialalnosci klopotliwe (chocby oddzielenie dzialalnosc statutowej od gospodarczej, oddzielenie w rachunkowosci kosztow statutowych od kosztow dzialalnosci gospodarczej).

Zapewne na pierwszy rzut oka takie dzielenie na spolki, zaklady utrzymania moze sie wyda niektorym dziwne (komplikacja struktury, potencjalne "mnozenie stolkow"), jednak jest bardzo istotne z punktu widzenia ubiegania sie o dotacje, rozliczania ich oraz kontrolowania przez samorzady wydatkowania dotacji (o czym z reszta mowi komunikat SKPL).

Dodatkowo powstaje kwestia formalnego odseparowania dzialalnosci w charakterze zarzadu kolei od dzialalnosci w charakterze przewoznika, co, przynajmniej w niektorych wojewodztwach, jest bardzo istotne przy ubieganiu sie dotacje do przewozow pasazerskich (marszalek moze dotowac nierentowne przewozy pasazerskie, ale nie moze dotowac utrzymania infrastruktury).


Tytuł: SKPL 2002-2006?
Wiadomość wysłana przez: Misiek_K on 15 Listopada 2006, 23:04:26
Cytat: "Kudlok"
I to jest wlasnie przejaw profesjonalizacji dzialania. Stowarzyszenie, w zgodzie z prawem, jak najbardziej moze prowadzic dzialanosc gospodarcza, jednak jest to z przyczyn formalnych i prawnych przy wiekszej skali dzialalnosci klopotliwe (chocby oddzielenie dzialalnosc statutowej od gospodarczej, oddzielenie w rachunkowosci kosztow statutowych od kosztow dzialalnosci gospodarczej).


Widze, ze zarzad SKPL wreszcie dojrzal do tej decyzji. To dobrze! To madry podzial i powinien rozwiazac wiele problemow rozliczeniowych, ktore dzis wystepuja.


Tytuł: SKPL 2002 - 2006.
Wiadomość wysłana przez: ok333 on 13 Kwietnia 2007, 16:30:28
re :tory nas Kaliskiej KD w w/w okresie .

W poscie na pl.misc.kolej (gdzie nie pisuje ) z dnia 13 kwietnia br

Lowca popelnil byl :

Cytuj
...jak oni to robia ,zwlaszcza , ze w 2006 nie wymienili ani jednego podkladu ...


zrodlo :  :arrow: http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.misc.kolej&aid=47908318

Otoz mily Kolego , nie wiem gdze zaczerpnales tej wiedzy ? Moja jest taka  , ze w okresie pierwszych 3 kwartalow podklady byly wymieniane  - przynajmniej -  na trzech odcinkach  :
 1.  w rejonie Rozdzal .
 2. w rejonie Biernatki - Zelazkow ,
 3. w rejonie  Smaszewa .
O zakresie prac mogo poinformowac Tomek Strapagiel albo Nacz. Kal.KD pan Andrzej Muchlewicz .
Przez pewien czas na torze odstawczym - oczywiscie waskim  - ,,czekala'' dyzurna platforma napelniona tluczniem .  SKPL zabral juz ja do Zbierska  , bo pewnie narazie na tym odcinku jest niepotrzebna .

Pozdrawiam