Świat kolejek wąskotorowych

CZYNNE => Żuławska Kolej Dojazdowa => Wątek zaczęty przez: Mamadou on 19 Kwietnia 2007, 13:19:41



Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Mamadou on 19 Kwietnia 2007, 13:19:41
Mam nadzieję, że nie dubluję wątku. Artykuł ciekawy i z tego co z niego zrozumiałem to piszą tam o ponownym pociągnięciu wąskotorówki na prawy brzeg Nogatu przed sam zamek. Pewnie tor już nigdy nie będzie przebiegał ulicami Malborka jak kiedyś ale jeżeli plany opisane w artykule ziszczą się to i tak byłaby niesamowita rewelacja. Wydaje mi się, że w sieci ŻKD tkwi bardzo duży potencjał, na tyle znaczny żeby powstała wąskotorówka taka jakie znamy z zagranicy.
Cytuj

Niejeden mieszkaniec grodu nad Nogatem i okolic pamięta jeszcze sunące po wąskich torach pociągi wyglądające trochę jak blaszana zabawka dla chłopców. O dziwo, współcześni nie odwracają się plecami do przeszłości. Co więcej, chcą uczynić z niej atut, który przyciągnie rzesze turystów spragnionych dodatkowych atrakcji. To cel, jaki postawili sobie działacze Pomorskiego Towarzystwa Miłośników Kolei Żelaznych.
 
- Tak duży potencjał turystyczny, jaki jest w powiecie malborskim, trzeba wykorzystać. Koncepcja zakłada reaktywację turystycznego połączenia kolejowego wąskotorowego na odcinku: Malbork zamek - Malbork Kałdowo - Lipinka - Nowy Staw - Nowy Dwór Gdański - Sztutowo. Ten projekt nie miałby sensu w połowicznej postaci. Powinno być połączenie turystyczne Malborka aż ze Sztutowem - uważa Paweł Pleśniar z gdyńskiego PTMKŻ.
Tego planu wysłuchali w skupieniu radni powiatowi. W ich rękach znajduje się przywrócenie tego połączenia, bo to samorząd musi przejąć od kolei wszystkie torowiska na swoim terenie. W poprzedniej kadencji Rada Powiatu już raz wyraziła zainteresowanie takim przedsięwzięciem. Jednak do realizacji, w tym przyjęcia na swoje barki torów, nie doszło.
 
- Podobnie jak poprzedni Zarząd Powiatu, jesteśmy za stworzeniem Malborskiej Kolei Dojazdowej - zapewnia Mirosław Czapla, starosta malborski. - Po naszej formalnej decyzji w tej sprawie z towarzystwem miłośników kolei mogą rozmawiać radni w komisjach. Jeśli spodoba im się ten plan reaktywacji, koncepcja współpracy z PTMKŻ mogłaby zostać poddana pod głosowanie już 7 lutego.
 
Etapy reaktywacji
 
Plan, jaki mają pomysłodawcy reaktywacji, jest taki: najpierw powstanie połączenie między malborską warownią a Nowym Stawem. Docelowo ma zostać zrealizowany drugi etap: do Nowego Dworu Gd. i Sztutowa. Dzięki temu turyści z łatwością mogliby poruszać się między dwiema największymi atrakcjami w regionie: pokrzyżacką warownią i nadmorskimi plażami. Na torach pojawić się mają dwa rodzaje taboru. Szybkie autobusy szynowe służyłyby nie tylko gościom, ale i mieszkańcom regionu. Za to specjalnie dla turystów jeździłyby zabytkowe składy. Jak zakładają pomysłodawcy, kolejka nie spełniałaby tylko funkcji transportowej, bo byłaby atrakcją samą w sobie.
 
 
04.02.2007 ŹRÓDŁO: Dziennik Bałtycki

http://www.e-wyjazd.pl/tekst.php?id=48 (http://www.e-wyjazd.pl/tekst.php?id=48)


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: lukazs on 20 Kwietnia 2007, 13:58:31
Przejazd z Malborka do Nowego stawu kolejką w najlepszym razie zajął by około godziny. Autobusy które z Malborka jeżdżą średnio co godzinę jadą na tej trasie 30 minut. Koszt to 2,80 zł lub 1,40 zł. Kto wybierze kolejkę? Poza tym odbudowy wymagałaby: stacja Malbork Kałdowo (do której z centrum miasta jest dość daleko, w odróżnieniu od linii autobusowej która jedzie od centrum miasta, główną jego arterią), odcinek ok 2km torów Tragamin - Lasowice Wlk, kilkaset metrów torów w samych Lasowicach Wlk, dalej stacja w Lipince, oraz stacja w Nowym Stawie.

Swobodne poruszanie z Malborka do Sztutowa to w najlepszym razie 3 godziny jazdy kolejką. PKS to maks 2 godziny, chociaż akurat tutaj cena będzize atutem kolejki. Samochodem to około godzina jazdy. Kto zdecyduje się na kolejkę?

Mowa jest o autobusach szynowych, ciekawe tylko co mają na myśli. MBxd2? Z Vmax 40km/h?

Szkoda ze pan Czapla nie przypomni jak to za jego kadencji w radzie rozkradano kolejkę...

Oczywiście teraz wielkie zainteresowanie, wszystko byle mieć poparcie społeczeństwa że coś się robi, a ludziom oczy łatwo mydlić...


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: tczewianin on 28 Kwietnia 2007, 15:26:30
Ja wybrałbym jednak kolejkę zamiast "szóstki" czy "czwórki" do Nowego Stawu. PS: Linia Malbork Zamek - Malbork Kałdowo - (....) ? To znaczy, że  kolejka ma jechać przez most? Wiem, ze kiedyś linia była do Świetlik przez Stare Pole. Ale to chyba było w latach 60.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: lukazs on 09 Maja 2007, 07:11:53
Przed wojną tory wąskotorówki przekraczały Nogat po moście drogowo-kolejowym po którym dziś pozostały filary z pięknym widokiem na zamek (widać je świetnie z torów linii nr 9). Zaraz po wojnie, po odbudowaniu mostu kolejowego który od zawsze znajdował się w tym miejscu, puszczono tam splot torów, który jednak z uwagi na rosnący przewóz towarów i tego że powodował opóźnienia i utrudnienia w komunikacji normalnotorowej został zlikwidowany, kilka lat później padła cała linia do Świetlików, po tym jak przejeła ją Cukrownia Stare Pole, która zresztą niedługo później ją rozebrała. Pozostałościami są wiadukty i nasypy.

Z tymi torami do zamku - szans nie ma, chyba że ktoś zbuduje nowy most na Nogacie, ale pewnie odbędzie się to razem z przebudową EP09 na rozstaw 750mm i elektryfikacją całej GKD, czyli nigdy. Ewentualnie można wzdłuż drogi puścić tory tyle że: bedzie to wymagało zrobienia przejazdu przez i tak ruchliwą drogę, umocnienia wału na którym znajduje się teren, gdzie mogłyby leżeć tory. Biorąc pod uwagę fakt że linia o długości 800m nie byłaby specjalnie atrakcyjna dla nikogo, bo równie dobrze można przejść się wzdłuż Nogatu patrząc na leżący po drugiej stronie zamek chodnikiem, przejechać rowerem po ścieżce.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: tczewianin on 09 Maja 2007, 16:56:13
jak dla mnie powinna kolejka sie kończyć na dawnej stacji Kałdowo - tam ew. jakiś trójkąt, dwa, trzy tory i tyle. A ludzie sobie przejdą już sami przez drewniany most do Zamku.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: lukazs on 10 Maja 2007, 06:54:15
Tak, tylko pytanie dokąd będzie prowadzić linia? Bo zabardzo nie ma gdzie, chyba że do pobliskich wiosek, żeby dowozić młodzież do szkół a ludzi do pracy, co przy linii autobusowej w kierunku Nowego Stawu, kolejowego połaczenia z Szymankowem, oraz prywatnymi PKSami i busami do Miłoradza wydaje się pomysłem wielce nietrafionym. W zasadzie to trzy jedyne możliwe kierunki rozwoju, a więc droga dla kolejki w Malborku jest zamknięta, chyba że by sie sypneło mnóstwo kasy i zrobiło jakiś skansen (miejsce jest) i linię turystyczną. Ale to tylko moja Utopia.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: tczewianin on 11 Maja 2007, 13:29:19
zawsze można zrobić pociąg na kołach jak w Łebie :razz: Oczywiście żartuje. Szansa dla kolejki jest tylko w sezonie turystycznym. MZK Malbork nie odda tak łatwo pasażerów do Nowego Stawu, a linia przez Miłoradz do Lisewa z Kałdowa cóż.... co tu dużo gadać.... tam mieszka mało ludzi, kolejka jedynie miała sens przy dowożeniu buraków do Nowego Stawu, ale teraz kiedy cukrownia ma przestać istnieć to nie wiadomo.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: mikus on 11 Maja 2007, 14:06:30
Istnienie cukrowni nie ma nic do tego, bo ostatnia kampania buraczana była w 1997 roku ta kolejka nie ma szans istnienia dla celów innych niż turystycznych. A busy które jeżdzą teraz praktycznie wszędzie [podwiozą mieszkańców szybciej i taniej a jak sie poprosi to pod domem wysadzą... a kto by dziasiaj czekał na pociąg...


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: tczewianin on 11 Maja 2007, 21:15:46
zgadza się. Do Lisewa z Nowego Stawu, czy z Ostaszewa kolejka nie ma sensu (bo jeździ LISEBUS). Do Miłoradza z Malborka jeździ Krzyżanowski, w każdym innym kierunku (Nowy Staw, Lipinka) jeździ szóstka malborskiego MZK.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Karol on 12 Maja 2007, 00:20:38
Ale się uczepiliście tej wzmianki o przewozach pasażerskich którą póki co trzymajmy między "Trzema Świnkami" a "Jasiem i Małgosią" bowiem faktem jest, że między Malborkiem a Nowym Stawem jest zachowane osiem kilometrów toru (jak ktoś ma pod ręką stary rozkład to niech sprawdzi ile tam było kilometrów). Aby do Malborka znów dojechały pociągi będzie potrzebna obfita niebieska kieszeń i rozebranie pozostałych odcinków (tych leżących na terenie powiatu malborskiego) ponieważ te 8km to mniej niż 50% szlaku. No i oczywiście chęć władz powiatowych w Malborku (w poprzedniej kadencji mocno się napalili na wąskotorówkę, obecna ma szanse się wykazać ;) ) i w Nowym Dworze. No i jest jeszcze operator ŻKD którego ślepo interesuje przedłużenie do Krynicy.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: lukazs on 12 Maja 2007, 08:41:57
I dobrze że interesuje przedłużenie torów do Krynicym tam przynajmniej będzie kolejka miała więcej turystów. A w malborku co można z nią zrobić? Pociąg Krzyżacki? Czy może kolejkę nad morze, jadącą 3h w jedną strone? Co innego gdyby w okolicy Malborka pojawiły się jakieś atrakcje, jak narazie wszystko (i tak mało) jest skupione wokół zamku. Powstał co prawda lunapark obok dawnej stacji kolejki, ale też zabardzo nie ma gdzie nią jeździć z tego lunaparku.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: tczewianin on 13 Maja 2007, 08:55:29
do Krynicy Morskiej to jest pomysł. Kolejka miałaby więcej turystów, ale dochodzi problem o kanał w Skowronkach między Zatoką Gd., a Zalewem. A z Malborka zawsze latem jedzie autobus zabytkowy do Sztutowa (Jelcz PR110 made by MZK :razz: )


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Karol on 15 Czerwca 2007, 14:01:18
Cytat: "tczewianin"
PS: Linia Malbork Zamek - Malbork Kałdowo - (....) ? To znaczy, że  kolejka ma jechać przez most? Wiem, ze kiedyś linia była do Świetlik przez Stare Pole. Ale to chyba było w latach 60.
Nie, tu chodzi o jakieś 500 metrów od Malbork Kałdowo pod sam most.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: marcinsemek on 15 Czerwca 2007, 14:45:29
Nie chcę być złym prorokiem, ale ten pomysł chyba nie doczeka się prac. Zbyt wiele odcinków jest wyrwanych ze szlaku, część zaorana. Ten gośc co kazał rozebrać Kałdowo niech się w piekle smaży za to. Odbudowa samej stacji to też dość poważna inwestycja. Władze malborka raczej nie maja na to kasy.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Karol on 15 Czerwca 2007, 15:14:41
Projekt ma być realizowany z funduszy europejskich. Wkład własny (250.000 euro) na pierwszy etap będzie pochodził z Urzędu Marszałkowskiego, Powiatu Malborskiego i sprzedaży 60km szyn (S6 - niech ktoś policzy jak chce) z odcinków nie przewidzianych do uruchomienia.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: tczewianin on 16 Czerwca 2007, 14:46:23
W Kałdowie przydałby się jedynie drugi tor do oblotu składu i tyle. No i może tabliczka z rozkładem. A dojście toru aż do mostu to chyba przesada. Są tam przecież domy, parkingi itp.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Karol on 16 Czerwca 2007, 22:29:12
Nie może być sama mijanka bo będzie potrzebna lokomotywownia a przystanek Malbork Zamek ma być trochę przed mostem, nie wiem jak tam wygląda w rzeczywistości zresztą pożyjemy i zobaczymy jak to będzie ;)


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: lukazs on 17 Czerwca 2007, 10:35:34
Tak tak tak... i amfiteatr, druga nitka mostu, drugi most, przystanek kolejowy na Południu, obwodnica, elewacje na PRLowskich blokach przy zamku... i co jeszcze?


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 17 Czerwca 2007, 16:49:41
Cytat: "Karol"
...sprzedaży 60km szyn (S6 - niech ktoś policzy jak chce) z odcinków nie przewidzianych do uruchomienia.

Jakie to są odcinki?


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: tczewianin on 17 Czerwca 2007, 22:25:40
wszystkie zamknięte (Nowy Staw - Lichnowy - Lisewo, Lichnowy - Nowy Dwór, Lisewo - Kałdowo). Lokomotywownia...... a z tym przystankiem na Południu to nie taki zły pomysł. Jak będzie blisko domu pana Cymańskiego to i  on się dołoży :wink:


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Karol on 17 Czerwca 2007, 22:53:50
Cytat: "Piottr_tt"
Cytat: "Karol"
...sprzedaży 60km szyn (S6 - niech ktoś policzy jak chce) z odcinków nie przewidzianych do uruchomienia.

Jakie to są odcinki?
Nie mam przed sobą mapy powiatu ale jak się domyślam chodzi o te leżące na terenie powiatu malborskiego.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: lukazs on 18 Czerwca 2007, 07:08:26
I niby tam jest 60 km szyn? Lichnowy - Nowy Dwór to raczej nie ma już czego rozbierać, a Ostaszewa to oni sobie nie odpuszczą... Przecież ciągle są plany wznowienia ruchu tam, nawet hektometry pomalowali. A jak oni naliczyli 60km to brawo!! Daje że tam zostało góra 30.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: tczewianin on 18 Czerwca 2007, 17:38:00
więcej! odcinek Nowy Staw - Lisewo jest prawie cały z drobnymi ubytkami i brakiem mocowań itp. Między Lisewem, a Kałdowem jest troche ubytków ale nie dużo.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: lukazs on 18 Czerwca 2007, 17:52:34
Z tego co zbadałem rok temu w wakacje: od Lisewa aż do Kończewic wyrżnięte na chama większość torowiska, ostały się wyjątki. Jedyne co pozostało to podkłady porozrzucane jak zapałki (betonowe, drewniane pewnie poszły z dymem). Kończewice - Mątowy - tu jest troszke lepiej, ale odcinkami spore braki. Mątowy - Pogorzała Wieś - na początku wszystko wyrwane, później tory są, z ubytkami rzędu kilkuset metrów. Pogorzała - Malbork - raz są raz nie ma. Ogólnie z tych 33km pozostało jakies 15-18. Lisewo - Nowy Staw wyrżnięte prawie całkowicie, troche torów w Dąbrowie i Lichnówku, potem dopiero od Lichnów PGR z ubytkami aż do Nowego Stawu, dałbym że jest tam z 4km są góra...


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: tczewianin on 18 Czerwca 2007, 20:30:43
a ja twierdzę że więcej. Od Trampowa (Trępnów) do Nowego Stawu Internat jest trochę z ubytkami, a od Internatu do cukrowni tory są ale bardzo zarośnięte i ciekawostka..... przy kładzeniu nowej drogi do Malborka przez Tralewo z Nowego Stawu NIE ZAASFALTOWANO przejazdu.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: lukazs on 20 Czerwca 2007, 21:33:43
Tak, istotnie przejazd jest, co jestfaktycznie dość dziwne biorąc pod uwagę co zrobiono ze wszystkimi innymi przejazdami na Żuławce, nawet tymi gdzie planowano uruchomić pociągi.

Ok, nawet jeśli torów jest więcej to napewno nie te 60km, a i pomysł kolejki nie ma większego sensu w Malborku. Jeśli w planach jest doprowadzenie jej do mostu, to odrazu mozna powiedzieć że nie da się bo nie ma miejsca na taką inwestycje. Chyba że ktoś zmieni dość znacznie rzeźbę tego terenu...


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Karol on 20 Czerwca 2007, 22:16:49
60km szyn to co innego niż 60km toru. To co przedstawiam tutaj pochodzi z koncepcji projektu, który powstał pół roku temu. Jak samorząd jest zainteresowany (a wydaje się, że jest) to już więcej niż połowa sukcesu i niwelacja terenu nie będzie czymś trudnym. A tak właściwie to poprzednia kadencja samorządu w Malborku tak się napaliła, że chcieli w zamku liczyć potencjalnych klientów.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: lukazs on 21 Czerwca 2007, 22:47:01
1. To że włodarze Malborka się na wszystko napalają, pisałem już pare postów wyżej... na tamto też są napaleni.

2. To nie jest jakieś tam usypanie górki na łące - to wiązałoby się ze zwężaniem koryta rzeki, poszerzaniem wału przeciwpowodziowego itd... inwestycja chyba niespotykana w skali wąskotorowej...


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: tczewianin on 23 Czerwca 2007, 16:30:54
nie wiem kto wymyśla takie durne pomysły, ale cóż.... Pomysł z doprowadzeniem kolejki pod most drogowy jest bez sensu, bo wiązałoby się to z przesunięciem drogi , itp. To tak jakby otwierać dziś do Świetlik wąskotorówkę w celach turystycznych..... .


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Karol on 23 Czerwca 2007, 17:56:23
Cytat: "tczewianin"
nie wiem kto wymyśla takie durne pomysły, ale cóż....
Pewnie ktoś kto wie, że w badaniach przeprowadzonych na początku roku na temat popularności atrakcji turystycznych w województwie pomorskim Malborka Kolej Dojazdowa i Helska Kolej Wąskotorowa były najbardziej pożądanymi w ankietach.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Arczi on 23 Czerwca 2007, 23:12:17
Cytat: "Karol"
Pewnie ktoś kto wie, że w badaniach przeprowadzonych na początku roku na temat popularności atrakcji turystycznych w województwie pomorskim Malborka Kolej Dojazdowa i Helska Kolej Wąskotorowa były najbardziej pożądanymi w ankietach.



Jeśli można spytać o jakiej ankiecie mówisz?


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: tczewianin on 24 Czerwca 2007, 10:35:12
Chyba było coś takiego w jakiejś gazecie. Mieszkańców Malborka lepiej nie pytać na temat kolei bo mogą być lekko źli ws. SKM...... :razz:   :mrgreen: A tak na poważnie... Jeśli miałyby jakieś prace zacząć się to kiedy?


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: mikus on 25 Czerwca 2007, 19:02:16
nigdy!
jest tak jak z wszystkim trochę pogadają i maja w dupie. zobaczcie jak bardzo opoźnia się udrażnianie do Ostaszewa, więc na razie nie ma mowy o odbudowie/ przebudowie linii normalnotorowej i dalej uzupełnianiu wielu kilometrow toru... za co?


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: tczewianin on 25 Czerwca 2007, 21:23:29
Linia do Ostaszewa to jest absurd! Kto miałby tam jeździć?


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Karol on 25 Czerwca 2007, 21:56:04
A latem w Ostaszewie skarżyli się, że w sezonie mało PKS'ów jeździ. A Ostaszewo to póki co inna sprawa. Malborską Koleją Dojazdową zajmuje się PTMKŻ a Ostaszewem SŻKD a tajemnicą nie jest, że oba stowarzyszenia się nie lubią lub nie lubiły (bo miesiąc temu były rozmowy z burmistrzem Nowego Dworu i Starostą w roli mediatorów).


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Karol on 26 Czerwca 2007, 17:58:52
Cytat: "Piottr_tt"
Cytat: "Karol"
...sprzedaży 60km szyn (S6 - niech ktoś policzy jak chce) z odcinków nie przewidzianych do uruchomienia.

Jakie to są odcinki?
W powiecie malborskim leży całość ma południe od Nowej Cerkwi i Rakowa. Na pewno nie potrzebny będzie odcinek Raków - 'Lipinka Wieś'. Jeżeli tory tam leżą to powinno być ~12km szyn :wink: Linia Kałdowo - Lisewo bez odnóg ma 33km, ciekawe tylko ile jeszcze jej leży.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: tczewianin on 27 Czerwca 2007, 16:12:12
Skarżą się że za mało PKS-ów jeździ do Ostaszewa (z Nowego Dworu), a starosta nie chce wydawać pozwoleń na przewozy prywaciarzom, tj. "Lisebus"


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: mikus on 27 Czerwca 2007, 19:32:39
Cytat: "Karol"
Linia Kałdowo - Lisewo bez odnóg ma 33km, ciekawe tylko ile jeszcze jej leży.

Bardzo śladowe ilości, ta linia ucierpiała najbardziej przez działalność "gangu złomiarskiego" z Tczewa


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: tczewianin on 28 Czerwca 2007, 08:23:52
w sumie się nie dziwię, że ukradli. Ciekawe jest to, że na linii Nowy Dwór - Stegna - Mikoszewo i Stegna - Sztutowo było o wiele mniej ubytków niż tam. Może to dlatego, że te linie przechodzą prawie przez podwórka.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: ok333 on 30 Czerwca 2007, 13:18:25
Wybaczcie OT , ale zeby sie lepiej dyskutowalo podsylam takie ,,cus'' :smile:  :

 :arrow: http://cgi.ebay.de/MARIENBURG-Wpr-Die-Eisenbahnbruecke-1925_W0QQitemZ330141003185QQihZ014QQcategoryZ33387QQrdZ1QQcmdZViewItem

Niby niedawno - 1925 rok .  - ale oko sie raduje !

Pozdrawiam


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: lukazs on 02 Lipca 2007, 23:27:25
Mosty piękne, widok z nich również musiał być piękny. Moim ulubionym miejscem na piwko z przyjaciółmi jest właśnie filar dawnego mostu drogowo-wąskotorowego w Kałdowie.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: analelek on 10 Lipca 2007, 20:35:39
Cytat: lukazs
Mosty piękne, widok z nich również musiał być piękny. Moim ulubionym miejscem na piwko z przyjaciółmi jest właśnie filar dawnego mostu drogowo-wąskotorowego w Kałdowie.
Przepraszam,że pytam ,ale gdzie ten filar? :wink:


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: lukazs on 11 Lipca 2007, 22:44:49
Jak by tu wytłuamczyć najprościej - jadąc pociągiem z Tczewa widać go zaraz za knajpą Zamczysko (takie drewniane wiaty, wybudowane na dawnym podjeździe wąskotorówki). Filarów jest w zasadzie kilka, ale tylko jeden ucywilizowany do tego żeby na niego wejść. Na zachodnim brzego Nogatu, mniej więcej 50 metrów od mostu kolejowego, patrząc w górę rzeki.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: ok333 on 17 Lipca 2007, 21:02:27
Dla tych krajobrazow warto , zebyscie dolozyli staran , zeby jezdzila  :

 :arrow: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=27760

Musze Was zachecac z Wielkopolski Wschodniej fota Tomka Blewaski z Ostrowa Wlkp.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: tczewianin on 18 Lipca 2007, 21:21:44
Krajobrazy to też ważna sprawa, choć większość ludzi (turystów) jedzie przez Żuławy patrząc na tablice drogowe z napisem tj. Malbork, Stegna, Krynica M. W końcu mało osób wysiądzie w połowie drogi kolejki np. w takiej Lipince czy Nowym Stawie pozwiedzać.


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: JanPeter on 11 Września 2007, 23:26:04
Ciąg dalszy "tasiemca": http://malbork.naszemiasto.pl/wydarzenia/767166.html .


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Karol on 11 Września 2007, 23:34:59
A czemu "tasiemca"? Jeżeli powiat przejmie południową część wąskotorówki na własność to można wszytko zrobić - nawet wybudować linię dla TGV. Dzięki za link, ja rzadko kiedy przeglądam naszemiasto.pl więc zapewne umknęło by mi to :)


Tytuł: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: JanPeter on 12 Września 2007, 17:11:39
Karolu - temu, że będzie się to działo latami, aż nie zostanie kamień na kamieniu. Z tym TGV, to okrutny żart  :grin: .


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: feyg on 11 Marca 2013, 09:40:59
W ramach odświeżenia wątku, prasowe wieści z ostatniej soboty. Oczywiście o Malborku czy nawet Kmiecinie mowy już być nie może, ale odcinek do przejazdu na Warszawskiej zostanie udrożniony do sezonu. Przy pomyślnych wiatrach podobny los na spotkać odcinek Tuja - Lubieszewo.

Pasjonaci kolejnictwa chcą uruchomić "zapomnianą" linię wąskotorową w Nowym Dworze Gdańskim. (http://nowydworgdanski.naszemiasto.pl/artykul/galeria/1766005,pasjonaci-kolejnictwa-chca-uruchomic-zapomniana-linie,id,t.html#c37d2c53be937121,1,3,4)
Cytuj
Odcinek torowiska kolei wąskotorowej w Nowym Dworze Gdańskim chce reaktywować Pomorskie Towarzystwo Miłośników Kolei Żelaznych. W czasie społecznej akcji oczyścili liczący kilkaset metrów torów. Akcja będzie kontynuowana.


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: bxi on 11 Marca 2013, 11:37:01
Powyższy przykład pokazuje że nigdy nie należy wątpić, szesnastoosobowa grupa przyjaciół Żuławskiej Kolejki wykonała spory kawał dobrej i ciężkiej pracy.

(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic529/v2013031109533667898750.jpg)
Powyżej uczestnicy akcji w komplecie.

(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic408/v2013031109552230025302.jpg)
(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic920/v2013031109552692123333.jpg)
Tak jeszcze niedawno zaczynała się linia w stronę Malborka..

(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic389/v2013031109582692825233.jpg)
Trochę pracy o poranku i pierwsze efekty.

(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic967/v2013031109563881635656.jpg)
Chyba najcięższe prace przy odkuwaniu kilofem rowków przejazdu...
(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic718/v2013031109582978352481.jpg)
..ale udało się!

(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic405/v2013031109594468077632.jpg)
Od 2010 roku pierwszy wjazd pojazdu szynowego w stronę Malborka

(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic200/v2013031110014680231505.jpg)
Prace na wyskości rampy, pracowali ciężko mali i duzi!

(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic786/v2013031110015023043589.jpg)
Zwrotnica na rampę oczyszczona!

(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic303/v2013031110024523948006.jpg)
Łuk za rampą także już przejezdny.

(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic424/v2013031110031195398101.jpg)
Czasem trzeba wypocząć.

(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic273/v2013031110041086868899.jpg)
Prace na skrzyżowaniu z torem normalnym...

(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic708/v2013031110061074245199.jpg)
...na które za chwile wjedża drezyna.

(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic857/v2013031110061663025277.jpg)
Prace dalej posuwają się gładko...

(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic274/v2013031110083638171996.jpg)
...tym bardziej że szyny trzeba odkopywać.

(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic177/v2013031110083862612950.jpg)
Koszenie buszu.

(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic184/v2013031110122890580097.jpg)
Szlak przejezdny...
(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic935/v2013031110123035066434.jpg)
Pierwszy od 10 lat pojazd szynowy, który dotarł tak daleko!

(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic560/v2013031110091923724804.jpg)
Nasze zadanie na kwiecień.

Więcej fotek pod linkiem:
http://bxi.pxd.pl/album/46854/1/zkd-oczyszczanie-szlaku-do-ul-warszawskiej-9-marca-2013 (http://bxi.pxd.pl/album/46854/1/zkd-oczyszczanie-szlaku-do-ul-warszawskiej-9-marca-2013)


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 11 Marca 2013, 13:32:49
Bardzo ładny reportaż, życzę wytrwania w dalszych zmaganiach z oczyszczeniem szlaku. Jakie macie plany wobec tego odcinka? Jak wygląda trasa za ul. warszawską?


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 11 Marca 2013, 20:59:48
Bardzo miło o czytać i oglądać :)

Chciałbym spytać, co z niecnymi knowaniami Starostwa, o których była swego czasu mowa w sąsiednim wątku (http://750mm.pl/index.php?topic=1414.msg53055#msg53055)?


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: feyg on 11 Marca 2013, 22:56:20
Ano plany były, szum medialny też natomiast w pewnym momencie ktoś w starostwie uzmysłowił sobie, że wraz z oficjalną likwidacją linii, za grunt pod nią przyjdzie im płacić podatek gminom i ... plany zostały odłożone na półkę. Minus tego jest taki, że sprzedaż nawierzchni za Solnicą miała sfinansować remont dachu na hali.
Co do odcinka do Ostaszewa: póki co gmina Nowy Dwór Gdański kolejkę chce (stąd starania o przedłużenie czynnego szlaku do Lubieszewa) zaś gmina Ostaszewo kolejki nie chce.
Co do planów w stosunku odcinka do Warszawskiej: po jego udrożnieniu ma on służyć tylko do przejazdów drezyną ręczną (przynajmniej na razie - względy techniczne). Szkoda, że nie przetrwał niezależny wjazd na stację gdyż w tym momencie każdorazowy wyjazd wymaga wjazdu na tor szlakowy po którym odbywa się w sezonie ruch pociągów. Zapewne rozjazd zyska rozjazd z zamkiem trzpieniowym miast kłopotliwej w obsłudze spony iglicowej.
Za Warszawską jest przekładaniec z brakami, a w Kmiecinie generalnie tor jest i na upartego można by to udrożnić i pojeździć sobie drezynką ręczną po wsi.


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Ogoniasty on 11 Marca 2013, 23:32:19
Fantastyczna fotorelacja zdjęciowa :) Juz po drugim zdjęciu wróciły do mnie wspomnienia z prac torowych na odcinku Iłżeckim ( Kolej starachowicka) w 2005 roku :) Tam też zaczęło ie od drezyny ręcznej, a dziś? Jeździ tam lokomotywa Lyd1 :)
Narobiliście mi smaku Panowie tymi pracami  ;D Szkoda że mam do Was tak daaaaleko,bo chętnie bym pomachał kilofem jak i innymi narzędziami ręcznymi :) Jak już wejde na tory, to ciężko jest mnie z nich wygonić :) hihihi  ;D


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: bxi on 12 Marca 2013, 10:04:57
Dziękuję wszystkim za miłe słowa!

Zwrotnica na szlak w kierunku Malborka. Zdjęcie zrobione latem 2012.
(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic433/v2012060903274563583345.jpg)


Dla pytających o szlak za ulica Warszawską. Szyny wystające za przejazdem przez ulicę Warszawską, od strony Kmiecina:
(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic233/v2012060902422841381413.jpg)

Przystanek Nowy Dwór Gdański Szkoła
(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic260/v2012060902423468408556.jpg)
(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic628/v2012060902424865607925.jpg)
(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic394/v2012060902432491158659.jpg)
(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic518/v2012060902433193657182.jpg)
(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic217/v2012060902434483300385.jpg)
(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic503/v2012060902435143909585.jpg)
(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic508/v2012060902445236992300.jpg)
(http://bxi.pxd.pl/gallery/pic593/v2012060902445938548277.jpg)


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: boris-cz on 12 Marca 2013, 23:06:58
...tor szlakowy po którym odbywa się w sezonie ruch pociągów.

Aaaale ruch...,rano tam i wieczorem z powrotem :'(



Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 13 Marca 2013, 11:05:42
http://dziennikelblaski.wm.pl/60439,Gigantyczne-korki-na-drodze-dojazdowej-do-Mierzei-Wislanej.html (http://dziennikelblaski.wm.pl/60439,Gigantyczne-korki-na-drodze-dojazdowej-do-Mierzei-Wislanej.html)
http://nowydworgdanski.naszemiasto.pl/artykul/galeria/1510925,uwaga-korki-na-drodze-do-mierzei-wislanej,id,t.html (http://nowydworgdanski.naszemiasto.pl/artykul/galeria/1510925,uwaga-korki-na-drodze-do-mierzei-wislanej,id,t.html)
Czy w okolicy stacji jest miejsce na parking?? Do tego połączenie Mbxd2+letniak NGD-Stegna(Sztutowo) skomunikowane z pociągami nadmorskimi.

http://rpo.mazowia.eu/projekty--kluczowe/uchwala-zmieniajaca-w-sprawie-zatwierdzenia-do-dofinansowania-projektu-miasta-stolecznego-warszawy-budowa-parkingow-strategicznych-parkuj-i-jedz-park-ride-ii-etap.html (http://rpo.mazowia.eu/projekty--kluczowe/uchwala-zmieniajaca-w-sprawie-zatwierdzenia-do-dofinansowania-projektu-miasta-stolecznego-warszawy-budowa-parkingow-strategicznych-parkuj-i-jedz-park-ride-ii-etap.html) być może udało by się dostać na to jakieś dofinansowanie.


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 13 Marca 2013, 11:09:48
[url]http://rpo.mazowia.eu/projekty--kluczowe/uchwala-zmieniajaca-w-sprawie-zatwierdzenia-do-dofinansowania-projektu-miasta-stolecznego-warszawy-budowa-parkingow-strategicznych-parkuj-i-jedz-park-ride-ii-etap.html[/url] ([url]http://rpo.mazowia.eu/projekty--kluczowe/uchwala-zmieniajaca-w-sprawie-zatwierdzenia-do-dofinansowania-projektu-miasta-stolecznego-warszawy-budowa-parkingow-strategicznych-parkuj-i-jedz-park-ride-ii-etap.html[/url]) być może udało by się dostać na to jakieś dofinansowanie.


Zwłaszcza z RPO województwa mazowieckiego....


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 13 Marca 2013, 11:15:10
To tylko przykład że i w Polsce coś się da...

Czyją własnością jest plac przy bocznicy normalnotorowej?? Można było by to wykorzystać latem na parking?


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: arekmiz on 14 Marca 2013, 08:22:45
Może wziąć przykład z Niechorza i Gryfickiej KD? Tak nastawiali fotoradarów po krzakach oraz parkometrów (biorą opłaty za parkowanie nawet po sezonie) i są najbogatszą gminą zachodniopomorskiego. No i mają kasę na super odbudowę kolejki wąskotorowej... :)


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: vutik on 14 Marca 2013, 09:59:12
Może wziąć przykład z Niechorza i Gryfickiej KD? Tak nastawiali fotoradarów po krzakach...
Takich?
(https://lh5.googleusercontent.com/-_r0GPJdoSSU/TsK1N5A7oZI/AAAAAAAABZs/BILDXG-m3n4/s640/DSC_0787.jpg)


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 14 Marca 2013, 10:11:29
Jest to pewien sposób ale nie podoba mi się takie działanie. Darmowy parking w NDG i wizja ominięcia korka na drodze powinna wystarczyć bo co to za wypoczynek gdzie pół dnia spędzi się w korku. Pod względem ekonomiki tez będzie lepiej się przesiąść w pociąg. Dodatkowo po udrożnieniu odcinka do Warszawskiej w czasie oczekiwania na godzinę odjazdu pociągu można będzie przejechać się drezyno a nie siedzieć w samochodzie i czekać. Oczywiście bez rozreklamowania takiego przedsięwzięcia to się nie uda. Przy trasie musiał by stanąć duży bilbord reklamowy ze jest taka możliwość.


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: boris-cz on 14 Marca 2013, 12:23:30
Andrzej popieram,tak trzeba myśleć. Ale weź sobie poczytaj co wypisuja na ich profile na FB i zrozumiesz o co im chodzi.Jeźeli wypisywanie tego chlopaka,który jest chyba i tutaj na tym forum jest identyczne z myśleniem calego operatorstwa to raczej stan rzeczy zostanie taki jaki jest.Ja zrozumialem,źe nawet oni(operator) nie chca juź powrócić kolejce jej dawne zadanie,czyli przewoźenia ludzi z miejsca A do miejsca B, ale trzymać ja tylko jako jedna z atrakcji,niemal na równi karuzeli w Stegnie.Nawet mi po kilku pytaniach dot.rozkladu kolejki zaproponowano dojechać samochodem do Stegny i tam sobie d.... powoźić.
Zrozumialbym takie postepowanie na kolejkach typu Jedrzejow,Ilźa,Maltanka,gdzie rzeczywiście jazda kolejka to juź tylko atrakcja,ale Źuławka jest inna,jako jedna z nielicznych ma do dziś potencjal o którym piszesz.
Ale trudno,skoro ci od których to zaleźy nie chca,to my moźemy sobie tutaj pisać ile chcemy :(.Ale chociaź tyle...
Pozdrawiam!
.


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 14 Marca 2013, 12:54:26
Zgadza się. Ta kolejka ma potencjał. Poza tym Jeśli ktoś zostawi auto w NDG to nie pojedzie tylko w jedno stronę do Stegny ale również kolejko wróci. Na odcinku nadmorskim też wybierze ten sam środek transportu zwłaszcza przy jednym bilecie na przejazd np: NDG - Jantar. To w Gryficach było by ciężko zrealizować ze względu na odległość Gryfice - Trzęsacz ale na żuławach jest to możliwe.
Sukces "Pociągu na plaże" pokazuje że jest potrzebna alternatywa do jady samochodem nad może.
Pamiętajmy że stawiają więcej fotoradarów a wczasowicze takiej pamiątki z wakacji raczej nie potrzebują.

A jeszcze jedno. Pociąg do Stegny powinien jechać jak najszybciej bez oczekiwanie na obrócenie mostu w Rybinie. Zapewne wiązało by się to z obsadzeniem mostu przez kogoś z kleiki. Ostatnio zamontowano semafory które by były teraz używane zgodnie z przeznaczeniem a nie tylko jako "ozdoba szlaku"


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 14 Marca 2013, 14:23:20
Zrozumialbym takie postepowanie na kolejkach typu Jedrzejow,Ilźa,Maltanka,gdzie rzeczywiście jazda kolejka to juź tylko atrakcja,ale Źuławka jest inna,jako jedna z nielicznych ma do dziś potencjal o którym piszesz.
Ale trudno,skoro ci od których to zaleźy nie chca,to my moźemy sobie tutaj pisać ile chcemy :(.Ale chociaź tyle...
Pozdrawiam!

Borys, Polska to nie Republika Czeska, gdzie kolej jest oczkiem w głowie samorządu każdego szczebla. W Polsce rokrocznie władze przekonują tysiące mieszkańców tego kraju, by przesiadali się do własnych aut. I Ci ludzie nagle nie zaczną używać w codziennych dojazdach dychawicznej ciuchci, którą najchętniej by samorząd rozebrał, bo widzi na terenie stacji np. osiedle domków jednorodzinnych. A Ty oczekujesz, że nagle ten samorząd na terenie o bardzo silnym bezrobociu będzie fundował mieszkańcom kosztowny i totalnie zbędny im środek transportu. Bo operator to może dużo chcieć, problemem jest tylko to, że lokomotywy nie jeżdżą na powietrze, ludziom trzeba też zapłacić, a utrzymanie infrastruktury też kosztuje... Poza tym polskie brawo de facto zabrania dotowania przewozów na kolejach o prześwicie węższym niż 1435 mm.


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: eg_ptmkż on 14 Marca 2013, 15:42:06
Andrzej popieram,tak trzeba myśleć. Ale weź sobie poczytaj co wypisuja na ich profile na FB i zrozumiesz o co im chodzi.Jeźeli wypisywanie tego chlopaka,który jest chyba i tutaj na tym forum jest identyczne z myśleniem calego operatorstwa to raczej stan rzeczy zostanie taki jaki jest.Ja zrozumialem,źe nawet oni(operator) nie chca juź powrócić kolejce jej dawne zadanie,czyli przewoźenia ludzi z miejsca A do miejsca B, ale trzymać ja tylko jako jedna z atrakcji,niemal na równi karuzeli w Stegnie.Nawet mi po kilku pytaniach dot.rozkladu kolejki zaproponowano dojechać samochodem do Stegny i tam sobie d.... powoźić.

Niestety nie mogę się zgodzić z Twoim stonowanym sceptycznym myśleniem zawartym w cytacie. Matka ekonomia rządzi się różnymi prawami i to ma znaczny wpływ na całokształt.
W tym roku pojawi się kilka zmian na plus. Szczegóły w kwietniu. Zamiast teoretyzować lub gloryfikować poczynania innych userów zabawiających się nie za swoje - zapraszam do współpracy. Roboty jest dużo a wolontariat jak i wąskotorówki to gatunek ginący. Teoretyków nie potrzeba ... wystarczy że właśnie przez nich poziom forum się znacznie ostatnio obniżył, a to nie jest potrzebne.


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 14 Marca 2013, 15:58:15
Eg, wiesz - ile ludzi, tyle poglądów na sprawę. A może ci "teoretycy" to są realiści? - czas pokaże.

Pesymista widzi ciemny tunel.
Optymista widzi światełko w tunelu.
Realista widzi światło pociągu.
A maszynista widzi trzech debili na torach.


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 14 Marca 2013, 16:12:03
Eg, wiesz - ile ludzi, tyle poglądów na sprawę. A może ci "teoretycy" to są realiści? - czas pokaże.

A propos realizmu - to czemu nie jeździcie z Piaseczna do Tarczyna w takcie godzinnym. Wszak Januszu potencjał strefy podmiejskiej Warszawy jest zdecydowanie większy niż na trapionych przez bezrobocie Żuławach...


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: janeczek on 14 Marca 2013, 16:31:47
A maszynista widzi trzech debili na torach.[/i]

A tak naprawdę to Maszynista widzi debili na Forach, którzy zamiast się zająć jakąś konkretną praca przepisują jakieś fragmenty czyichś prac licencjackich lub rozważań "politycznych" prowadzonych na ławeczce przed sklepem  ;) tudzież bełkotu przedwyborczego, z którego naprawdę nic nie wynika.


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: feyg on 16 Marca 2013, 23:59:03
Po paru dniach nieobecności zaglądam sobie na to zacne forum forum i... i zastanawiam się czy nie pomyliłem adresu, ale do rzeczy.
Ja zrozumiałem, że nawet oni (operator) nie chcą już powrócić kolejce jej dawne zadanie,czyli przewożenia ludzi z miejsca A do miejsca B, ale trzymać ja tylko jako jedna z atrakcji,niemal na równi karuzeli w Stegnie. Nawet mi po kilku pytaniach dot. rozkładu kolejki zaproponowano dojechać samochodem do Stegny i tam sobie d.... powozić.


Przykro mi niezmiernie ale czasy PKP-u już nie wrócą jak to  pięknie przewidział Asnyk (http://literat.ug.edu.pl/asnyk/057.htm) i dziś kolejki to (niestety) atrakcja na równi z rzeczonymi karuzelami. Skoro nawet Rewal szastając pieniędzmi na lewo i prawo, budujący nikomu niepotrzebne dworce w środku lasu myśli o tym aby wynieść się w Gryfic i zamiast tłuc kilometry wozić pasażerów na "pasie" nadmorskim (i zarabiać pieniądze) to czego wymagać od operatora który żyje bez dotacji, w rozpadającej się bazie, z tego co uciuła przez dwa miesiące sezonu? Przykro mi bardzo, jako członek organizacji pełniącej póki co funkcję operatora ŻKD że, nie jesteśmy w stanie zaspokoić Twoich oczekiwań, ale każdy przejechany kilometr przejechany przez lokomotywę lub wagon motorowy nieuchronnie przybliża ją do nieuchronnego końca. Prawda jest taka, że odcinek Nowy Dwór Gdański - Stegna jest utrzymywany tylko z uwagi na bazę taboru, gdyby to od nas zależało to baza powstałaby w Sztutowie a członkowie miejscowej rady powiatu mieliby przy Dworcowej 27 swoje wymarzone Word Trade Center ze specjalną strefą ekonomiczną i Bóg wie co jeszcze.

A jeszcze jedno. Pociąg do Stegny powinien jechać jak najszybciej bez oczekiwanie na obrócenie mostu w Rybinie. Zapewne wiązało by się to z obsadzeniem mostu przez kogoś z kleiki. Ostatnio zamontowano semafory które by były teraz używane zgodnie z przeznaczeniem a nie tylko jako "ozdoba szlaku"

Most zawsze jest obsadzony przed przejazdem pociągu, w końcu sam się nie obróci, co jako jeden z etatowych "obracaczy" słowem honoru zaręczam ;-)


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 17 Marca 2013, 11:15:23
Rozwinę moją wypowiedź o trzech takich co na torach stali gdyż niektórzy źle zinterpretowali moje słowa.
Wyraziłem w owym poście nadzieję, że może kiedyś, z przyczyn transportowych, powstanie zapotrzebowanie na wożenie ludków na odcinku NDG - StG. Oczywiście głównie ludków pragnących wypoczynku. I że to zapotrzebowanie będzie miało ekonomiczne uzasadnienie w postaci realnego zwiększenia się stanu konta operatora. Rzeczywiście - tak jak Kolega Andrzej pisze: parking, dobra akcja propagandowa, właściwy (czytaj konkurencyjny) czas przejazdu. Oczywiście nie jest wykonanie całego planu możliwe siłami stowarzyszenia lecz potrzeba do tego działań ze strony samorządów. A nade wszystko trzeba do tego jeszcze dużo, dużo czasu.

W Piasecznie idea parkuj i jedź (do Stolicy normalnotorową koleją) kiełkowała już przed 2000 rokiem. Trzeba było pięciu lat aby ludzie cokolwiek uwierzyli w jej sens. Trzeba było kolejnych trzech aby, również dzięki propagandzie urzędu gminy, zapanowała na tą formę przemieszczania się moda. Teraz gmina ma ból głowy gdyż, pomimo wykupu kolejnych działek na parkingi wokół dworca, brakuje miejsc postojowych.

Świadomość, która zrodziła się w umysłach kierowców, że zamiast pchać się autem do miasta należy bolid zostawić na wiejskiej stacji i pomknąć kibelkiem w stronę cywilizacji, spowodowała gwałtowny wzrost pasażerów w pociągach. Mało tego - różne organizacje związane z polityką samorządową cisną teraz na budowę nowych parkingów i... zwiększenie ilości kursów pociągów. A nie daj św. Krzysztofie jak kolej likwiduje jakieś połączenie - wtedy reakcją są ostre protesty społeczne połączone z mocnym naciskiem na przewoźnika i lokalne władze, że jeśli nie przywrócą kursu, to będzie źle. A przecież jeszcze 10 lat temu gdy kolej cięła rozkład nikt się specjalnie tym nie przejmował traktując drogę żelazną jako przeżytek który i tak za kilka lat zniknie. Stało się jednak inaczej. Może warto na tym przykładzie zastanowić się zanim skreśli się w swych przyszłościowych planach kolej wąskotorową jako środek masowego transportu.

Teraz kwestia dlaczego nie jeździmy do Tarczyna planowo: gdyż nie ma to sensu - GrKD była budowana jako towarowa i stacja Tarczyn Wąsk. (tak jak inne stacje) jest na zadupiu i jedziemy donikąd i w kierunku od cywilizacji - im dalej od wsi Piaseczno tym większa pustka. Kierunek NDG - StG to odwrotność. Im dalej na północ, tym jest ciekawiej i... bliżej celu jakim jest wybrzeże.


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 17 Marca 2013, 11:30:15
Kuc Tarczyn to za daleko ale do Złotokłosu?? Nie dawno pisałeś jak to panna was zatrzymała i podjechała do domu w lokomotywie.

@feyg Tu nie chodzi aby kolejka planowo jeździła cały rok lecz w okresie wakacyjnym rozszerzyć ofertę.
Najważniejsze to czy utwardzony plac przy normalnych torach można by było wykorzystać jako parking w okresie wakacji??


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 17 Marca 2013, 14:19:37
Teraz kwestia dlaczego nie jeździmy do Tarczyna planowo: gdyż nie ma to sensu - GrKD była budowana jako towarowa i stacja Tarczyn Wąsk. (tak jak inne stacje) jest na zadupiu i jedziemy donikąd i w kierunku od cywilizacji - im dalej od wsi Piaseczno tym większa pustka. Kierunek NDG - StG to odwrotność. Im dalej na północ, tym jest ciekawiej i... bliżej celu jakim jest wybrzeże.

Janusz, jak domyślasz się była to moja ironia ;-). Ironizując dalej można zrobić KKA Tarczyn Centrum - Tarczyn Wąsk. Tylko jak wiadomo na to wszystko trzeba wynalazku Fenicjan, którym NGO'sy w tym kraju nie śmierdzą...


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 17 Marca 2013, 14:39:00
He, właśnie "KaKA" wpisuje się tak dobrze od lat w system przewozów pasażerskich na południe od Warszawy, że nie daje szans kolei grójeckiej.  ;)
Sekret sukcesu tkwi jednak nie w materiale kół (guma, stal) lecz w tym jaki materiał drogi jezdnej (asfalt czy znów stal) przepływa przez poszczególne wiochy będące źródłem ludków. Kolej nie jeździ przez nie, zatem nie ma racji bytu.

Onegdaj miał być w Złotokłosie wybudowany akwapark. Gigantyczny akwapark, największy w Ełropie. Taki park rozrywki byłby celem do którego, jak na żuławskiej, się jedzie. Jazda wąskotorówką dostarczała by nie tylko przesunięcia z punktu A do B, ale była by zarazem rozrywką i, co najważniejsze, uwalniała by tych, którzy nie zawsze muszą bezpośrednio do celu dojechać autem, od kiszenia się w korkach w okolicy samego parku. Oczywiście mieszkańcy z sołtysem na czele skutecznie przepędzili inwestorów, wszak to je nasze i parku tu nie bedzie, lecz sama idea powstania takiego obiektu spowodowała że radni gminni od razu, i bez marudzenia, widzieli w wąskotorówce podstawowy, i niezbędny niczym Jan, środek komunikacji na linii Piaseczno - Złotokłos. Akwapark powstanie w Grodzisku, a GrKD została, jak była - linią kolejową bez konkretnego celu, którą się jedzie aby na zielonej trawce obalić, w zależności od wieku, browara bądź Milupę. Sprzęt rozrywkowy ogólnie mówiąc.

Kolej żuławska ma cel, i to cel leżący na końcu linii. Może za kilka lat ktoś dostrzeże to. Ktoś, znaczy nie tylko samorządowcy, ale i turyści. A wtedy przyda się wcześniej zaplanowany plac postojowy czy zwiększona liczba potrzebnych pociągów. I tego ŻKD życzę.


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: Hagedorn on 10 Kwietnia 2013, 12:25:17
wracając do tematu wątku, poniżej krótki filmik z przejażdżki drezyną po oczyszczonym fragmencie toru w NDG:

Żuławska Kolej Dojazdowa - oczyszczanie toru (http://www.youtube.com/watch?v=LgMc2Zt4jEM#ws)


Tytuł: Odp: Odbudowa linii do Malborka [artykuł]
Wiadomość wysłana przez: bxi on 11 Kwietnia 2013, 10:01:54
I jeszcze jeden film:
Pierwszy od 10 lat pojazdu szynowego w stronę Malborka (http://www.youtube.com/watch?v=8bw1G6D2S94#)