Świat kolejek wąskotorowych

KOLEJE PRZEMYSŁOWE => Ekomuzeum im. Jana Pazdura w Starachowicach (Wielki Piec) => Wątek zaczęty przez: emibe on 19 Października 2007, 18:32:17



Tytuł: Prace torowe Październik 2007
Wiadomość wysłana przez: emibe on 19 Października 2007, 18:32:17
Jak Wiecie, kolega Ogoniasty przez 9 dni harował na Wielkim Piecu.

Oto Jego foty:


(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_462.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_465.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_468.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_469.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_470.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_471.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_472.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_473.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_479.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_481.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_483.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_491.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_492.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_493.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_494.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_495.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_496.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_495.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_509.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_510.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_512.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_517.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_530.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_531.JPG)

(http://skw.org.pl/skp/foto/f_skp_0710_ogon_532.JPG)


Tytuł: Prace torowe Październik 2007
Wiadomość wysłana przez: Ogoniasty on 19 Października 2007, 22:33:13
Prace na Wielkim Piecu rozpoczęliśmy od wymiany podkładów na torze głównym od strony archeo parku (fot. 1,2 )  Z godziny na godzinę pojawiało się coraz więcej rąk do pracy. Po zakończeniu prac związanymi z wymianą części podkładów na torze głównym i mijankowym postanowiliśmy spróbować ruszyć jedną z kadzi, walka trwała kilka godzin ale kadź wcale nie miała zamiaru ruszyć się z miejsca. Tuż  przed wieczorem dokonaliśmy przetoku wszystkich wagoników stojących na torze do hali lejniczej.

W kolejnych dniach już nie było tak wiele rąk do pracy, były tylko 2 ręce i to moje.
Z braku możliwości przepchnięcia dużych wagonów towarowych zająłem się dogłębnym czyszczeniem  toru prowadzącego do odlewni ( bez skojarzeń proszę). Następnym zadaniem było uruchomienie rozjazdu przed halą lejniczą i wstawienie świeżo odremontowanego zwrotnika którego remont jak i 8 pozostałych zwrotników zasponsorował Kalito.  Dni coraz krótsze, a roboty jeszcze dużo. Kolejne dni to prace związane z wymianą podkładów i odsłanianiem kolejnych metrów toru głównego do miejsca gdzie stały 2 parowozy. Prace były o tyle utrudnione ze oczyszczany był tor na szerokość około 1 metra od szyny. Nierówny teren jak i zasypane tory powodowały, ze średnia głębokość kopania to ½ metra. Ale jakoś sobie radziłem ;)

Dzień za dniem szybko mija a Ogoniasty łopata wciąż wywija. Kolejne tony ziemi odrzucone jak najdalej od toru. Aha zapomniałem dodać że musiałem podprowadzić trochę żwirku z terenu muzeum w celu przygotowania toru ekspozycyjnego na którym miał stanąć parowóz przestawiony z innego toru
Wreszcie nastąpił dzień kiedy pojawił się dźwig i eksponaty zaczęły się przemieszczać drogą lotniczą.
Najpierw koleby.
Następnie Parówka.

Udrożniony został również tor na którym leżały rozjazdy w częściach, oraz została przetransportowana zwrotnica lewa i ułożona na wagonikach do przewozu tzw. Gąsek w celu późniejszego jej montażu. Tutaj wielkie podziękowania za pomoc dla robotników którzy przeprowadzają remont Wielkiego Pieca.

U mnie prace szły według planu. Czas zobaczyć (http://750mm.pl/viewtopic.php?p=16425#16425)  jak przebiegają prace u chłopaków na odcinku Iłżeckim. Prace w Marculach szły pełną parą. Jednego dnia ułożone podkłady na świeżo przygotowanym terenie a następnego dnia po południu kilkadziesiąt metrów toru było gotowe. Zuchy chłopaki !!!

Przedostatni dzień prac na Wielkim Piecu to wymiana podkładów aż do samej lokomotywki WLS i tradycyjnie przerzucanie kolejnych zwałów ziemi które zakończyłem dopiero w niedziele.
Efekt prac to:
- udrożniony i odremontowany  ( pomijając rozjazdy) tor główny aż do miejsca gdzie ma być wstawiony nowy rozjazd (wymienionych  12 podkładów);
- oczyszczony do połowy tor mijankowy z wymianą 4 podkładów;
- oczyszczony tor do hali lejniczej oraz do odlewni;
- uruchomiony jeden rozjazd wraz z montażem zwrotnika;
- przetransportowany rozjazd do miejsca jego montażu;
- przestawienie lokomotywy i części wagoników na tor ekspozycyjny.

Podziękowania  za pomoc przy pracach dla kolegów : Emibe, Rogoza, Andrzeja Cygana, Tomka Cygana, Jacka Tarnowskiego oraz dla pracowników muzeum dla Jacka i Sławka.


Tytuł: Prace torowe Październik 2007
Wiadomość wysłana przez: emibe on 20 Października 2007, 00:08:50
Paweł, przede wszystkim NAJWIĘKSZE podziękowania należą się Tobie!

Te 9 dni, z czego większość w sytuacji sam na sam :wink: z wąskim torem, to nie lada wyczyn. Śmiem twierdzić, że większy niż te pamiętne kolejne udrażniane odcinki za Lipiem (czy gdziekolwiek indziej), gdzie były kilkuosobowe ekipy.

Szacun und rispekt. :grin:


Tytuł: Prace torowe Październik 2007
Wiadomość wysłana przez: Ogoniasty on 20 Października 2007, 01:13:21
Tory to moja choroba  :grin:  W planach mam jeszcze 7 dniowy pobyt na WP , by jeszcze przed zimą, wykonać  najcięższe prace torowe na rozstawie 750mm i powoli przerzucać sie na rozstaw 1435mm  :wink:
 
 A oto co zostało do wykonania na torze 750mm na WP (pomijam element przedłużenia odcinka do archeoparku)
- wymiana 25 podrozjazdnic z czego 8 podkładów normalnotorowych w okolicy krzyżownic
- wymiana podkładów na torze do odlewni oraz pod halą lejniczą
- wymiana 6 podkładów na splocie trzyszynowym
- gruntowny remont trzech rozjazdów
- naprawy średnie pozostałych rozjazdów
- rozkopanie ostatniego zarośniętego toru bocznego, ale do tego bedzie potrzebny wolny tor główny w celu wywiezienia ziemi w kolebie.
 Do reszty prac ziemnych bedzie potrzebny sprzęt ciężki taki jakiego używali w Marculach
 Przy robotach na rozjazdach konieczne bedą podnośniki torowe po które będzie trzeba się uśmiechnąć do Pawła :) Oczywiście wzamian za wypożyczenie sprzętu oferuję pomoc przy pracach torowych na szlaku kolejki starachowickiej :wink:


Tytuł: Prace torowe Październik 2007
Wiadomość wysłana przez: klon200 on 20 Października 2007, 15:18:02
a czy w najbliższy weekend a dokładnie w sobotę 27.10 będziecie coś działać przy pracach torowych?


Tytuł: Prace torowe Październik 2007
Wiadomość wysłana przez: Ogoniasty on 20 Października 2007, 16:28:52
Z tego co wiem to prace bedą kontynuowane w ten wekend ale nie w takim zakresie i nie osobiście przezemnie :neutral:  Jak będe w Starachowicach działał na WP to dam ci znać , o ile bedziesz chciał sie zmierzyć z wielkopiecowymi torami :twisted:
 Ja teraz przygotowuje energie do prac torowych na Helu :wink: