Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Marcin Przybysz on 01 Listopada 2007, 19:12:30 Tak mnie natchnęło - się pochwalę, a co :twisted:
Na początek trzeba oczywiście znaleźć sobie odstawioną Wls'kę, moja była akurat z pomnika w Jelczu (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_07_lok013.jpg) Brakowało jej osprzętu silnika (pompy, rozrusznika, prądnicy), masy drobniejszych części, pulpit w proszku, blacharka zeżarta, szyby wybite. Zdecydowałem jednak, że spróbuję. Więc ją zabrałem (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_09_b.jpg) pod dom (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_09_k.jpg) I rozpocząłem prace. Na pierwszy ogień poszedł pulpit. Na tyle skorodowany (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_11_a.jpg) Że wykonałem nowy (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_11_b.jpg) Chwilkę to zajęło, w międzyczasie gromadziłem części, których brakowało, a było tego trochę.... (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_11_e.jpg) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_13_gru_a.jpg) Z ociąganiem zabrałem się za blacharkę. Jednych drzwi brakowało, drugie były w stanie agonalnym. (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_11_c.jpg) Trochę to trwało, ale efekt wart był zachodu, oto komplet po renowacji (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_11_d.jpg) A tutaj mamy blachę od której (nie wiem czemu?) rozpoczynam remont każdej lokomotywki. (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_11_g.jpg) Oraz efekt pierwszego dnia pracy na świeżym powietrzu. (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_11_h.jpg) Uważny obserwator dostrzeże w tle zakonserwowane obrzeża okienek (pod gumą byłą największa chyba korozja) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_11_j.jpg) Prace postępują dalej: (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_12_015.jpg) Znikają też wiązary - na szczęście to nie złomiarze, a zamierzona akcja - pojechały do regeneracji (ciekawostka - z jednej strony panewki będą tradycyjne, a z drugiej spróbujemy teflonowych ) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_12_016.jpg) Z lokomotywki pozostaje szkielet - najbardziej zdradzieckie ogniska korozji są powoli likwidowane. Podkład chlorokauczukowy, blachy mocowane "na mokro" w celu zwiększenia szczelności połączeń. (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_13_gru_b.jpg) W międzyczasie zapadła zima (zdjęcia powyższe dotyczą jesieni 2006). Co można robić w ogrzewanej piwnicy? Na przykład nietypowe śruby mocujące pokrywy: (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_17_srubki.jpg) Choć, gdy temperatura podniesie się powyżej l0 stopni, mocuję się dalej z blacharką (lewa strona), a nawet udało się zamontować jedne drzwi (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_18_drzwi.jpg) Przyszedł też czas, by zajrzeć do serca lokomotywy - oto silnik chwilkę przed demontażem głowic (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_22_a.JPG) I po kilku godzinach, gdy mogliśmy już zajrzeć do wnętrza (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_22_c.JPG) Że ładnie wygląda, powiadacie? Pozory mylą, by w ogóle poruszyć tłokami, trzeba było uciec się do starej, brutalnej metody (cylinder i tak na stracenie...) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_22_d.JPG) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_22_e.JPG) I tu się kończy łatwizna, kolejnych zdjęć nie ma jeszcze na serwerze. Tak więc na razie post wysyłam, za godzinkę następny (a zdjęcia do niego pojawią się chwilkę później) Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Marcin Przybysz on 01 Listopada 2007, 19:24:42 Wiosna przyszła :) Tak Wls'ka wyglądała w marcu 2007.
(http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_24_wiosna_a.jpg) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_24_wiosna_b.jpg) Skrobana kawałek po kawałku, raz łatwiej, raz trudniej bywało (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_24_podloga.jpg) Przy okazji "wyszedł" prawdziwy numer lokomotywki (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_24_numer.jpg) Dniem i nocą.... (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_24_noc.jpg) Pojawia się wreszcie upragniona docelowa zieleń: (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_24_ziel_a.jpg) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_24_ziel_b.jpg) Coraz to więcej (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_24_wiecej_a.jpg) i więcej.... (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_24_wiecej_b.jpg) Rzutem na taśmę, chwilkę przed północą ;) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_24_szary.jpg) No i na zakończenie tego odcinka, efekt czyszczenia zęzy (jest jakiś żeglarz wśród nas? chyba klan ?) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_24_dzis_a.jpg) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_24_dzis_b.jpg) I święto lasu - wziąłem się za elektrykę - na zdjęciu przygotowania, później byłem tak zaaferowany, że zapomniałem zrobić zdjęć, więc uzupełniam jutro) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_24_elektryka.jpg) Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Arczi on 01 Listopada 2007, 23:29:43 Marcinie a czemu nie przywiozłeś tej koleby stojącej koło WLS-ki na Hel?
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: polo on 02 Listopada 2007, 07:14:09 cholera jakbym miał podwórko to też bym sobie coś przywiózł pod dom
do renowacji.... Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Marcin Przybysz on 03 Listopada 2007, 21:15:31 Nowe okienka również z tyłu:
(http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_26_okna.jpg) Przełącznik elektromagnetyczny od dziś już na miejscu, część instalacji ciągnięta na nowo, część starej wykorzystałem. (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_26_przelacznik.jpg) A chwilkę potem założyłem kabel masy (wraz z odgałęzieniem na przełącznik) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_26_masa.jpg) Widoczna w tle półka na akumulatory robiona jest też praktycznie od podstaw (stara rama pozostała, półka z blachy kwasoodpornej, wspawany wspornik na przełącznik) Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: paliwo on 04 Listopada 2007, 07:59:22 Świetna robota Marcinie :mrgreen: Też chciałbym mieć takie cacko u siebie :mrgreen: lecz niestety jak na razie nie mogę :cry:
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: fidzio on 04 Listopada 2007, 08:31:00 Jak dla mnie wypas. Super robota mam narazie jedną uwage krytyczną (nie był bym sobą gdybym ich nie miał :twisted: ).
- manometr ciśnienia oleju Jest w złej skali. Nominalne ciśnienie oleju podczas pracy silnika S324 to 0,15-0,25 MPa (przy rozruchu do 0,5) Natomiast twój zegar ma skalę do.. 1,5 i jest wyskalowany co 0,1 MPa moim zdaniem ciężko będzie z niego coś odczytać. Lepiej zastosować prosty tani manometr firmy KFM. Cena na rynku wtórnym ok. 10 PLN P.S Czy szyby które zamontowałeś są to tzw. szyby bezpieczne czy wybrałeś wariant ekonomiczny a'la Starachowice?? :twisted: Skalp z maszynisty nie od dzisiaj jest w cenie :twisted: :twisted: Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Marcin Przybysz on 04 Listopada 2007, 08:56:38 O, cenna uwaga (manometr, nie skalp). Podmienię.
Szyby - hmm, chyba wkleję folię antywłamaniową, albo będę jeździł w hełmie :) Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: fidzio on 04 Listopada 2007, 09:08:35 Cytat: "Marcin Przybysz" Szyby - hmm, chyba wkleję folię antywłamaniową, albo będę jeździł w hełmie :) Maszynista w kasku albo w hełmie to byłoby coś:) A co do szyb to śpij spokojnie 1/2 pojazdów na wąskim torze w Polsce ma takie szyby. Napisz coś o tej folii bo ciekaw jestem co to za wynalazek. A no i jescze jedno pytanko: ile dałeś za te wskaźniki temp. z termoparą bo ztcp. to jest to dość drogi gips (chyba 80zl za jeden wskaznik z kapilarą o dł 1 m). pozdrawiam życząc dalszych sukcesów w renowacji lokomotywy Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Marcin Przybysz on 04 Listopada 2007, 09:13:50 Folia- antywłamaniowa, przyklejana do szyb np w sklepach. Cholernie mocna, po uderzeniu trzyma dalej odłamki szyb na sobie, nie pozwala się rozpaść.
Wskaźnik temperatury wody: bodaj 60 zł w Agromie, nie pamiętam, kupowałem rok temu ponad. I pytanie za tysiąc punktów: GDZIE podłączyć? bo widziałem dwie wersje: czujnik wspawany w rurę odprowadzającą wodę z chłodnicy (Wls'ka z Kłodzka, stoi na Helu), albo wspawany w kolektor wodny (moim zdaniem bardziej trafiona lokalizacja, pokazuje prawie temperaturę w silniku) Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 04 Listopada 2007, 09:45:58 .
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 04 Listopada 2007, 09:53:28 Cytat: "Marcin Przybysz" Folia- antywłamaniowa, przyklejana do szyb np w sklepach. Cholernie mocna, po uderzeniu trzyma dalej odłamki szyb na sobie, nie pozwala się rozpaść. Owszem ale mam jedną uwagę. Cechą szyby bezpiecznej jest to że rozpada sie na wiele kawałeczków o tępych brzegach, natomiast szyba zwykła rozpada sie na duże ale ostre. Nie wiem czy przy uderzeniu kawałek szyby nie przetnie folii raniąc później prowadzącego pojazd. Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Marcin Przybysz on 04 Listopada 2007, 13:18:55 Nie przetnie - folia wytrzymuje detonację ładunku 50 gramów TNT w odległości 20 cm - szyba się kruszy ale folia nie zostaje przerwana.
Dzisiejsze przedpołudnie wykorzystałem chwalebnie :) Oto efekt przymiarki tabliczki znamionowej. Jak widzicie, przykręcona ordynarnymi śrubami z supermarketu. Ma ktoś pomysł gdzie szukać śrubek z wcięciem na śrubokręt? (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_27_tabliczka.jpg) Z wielkim trudem odratowana skrzynka bezpiecznikowa (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_27_bezp.jpg) Której brakowało jednego uchwytu - niestety oryginału nie mam, poradziłem sobie inaczej (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_27_krotki.jpg) A szczytem prowizorki (jak wiadomo prowizorka jest najtrwalsza), jest "nitowanie na miękki lut" :lol: (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_27_lut.jpg) Chwilkę później zaczynamy montowanie lampy (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_27_lampa.jpg) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_27_lampa2.jpg) A i jeszcze przymiarka pulpitu ;) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_27_przymiarka.jpg) PILNE PYTANIE: ma ktoś schemat elektryczny z naniesionymi poprawkami co do oznaczeń na stacyjce? Mam nową stacyjkę, a ona ma oznaczenia jak na schematach Ursusów. Schemat mam oryginalny, więc kicha, oznaczenia inne.... Od biedy poślęczę nad oboma i "przeprogramuję" oznaczenia, ale nuż ktoś ma gotowca? Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 04 Listopada 2007, 19:22:21 Cytat: "Marcin Przybysz" Ma ktoś pomysł gdzie szukać śrubek z wcięciem na śrubokręt? Podeślij namiary jakie mają być to śruby i ich ilość, ojciec jadąc wczoraj do Pionek odkrył jakiś strasznie duży ŚRUBEX czy ŚRUBOLAND więc możemy zakupić przy okazji :) Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Marcin Przybysz on 04 Listopada 2007, 21:36:30 40 sztuk śrubek którymi mocowane są tabliczki znamionowe (i wskaźnikowe, np "gwizdawka") - nie umiem opisać po technicznemu, a zdjęcia nie ma sensu robić :). Zerknijcie z łaski swojej na którąś z Wls'ek w Pionkach, a może nawet jak Fidzio nie będzie patrzył, odkręćcie na wzór? Wdzięczność przybyszowa niezmierzoną będzie....
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: andy on 04 Listopada 2007, 23:06:41 Super ;) Gratulacje !
Też chętnie się zaopiekuję takim pomnikiem ;) Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 04 Listopada 2007, 23:21:58 .
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: fidzio on 05 Listopada 2007, 11:44:57 Sam kupowałem te śruby. Są to śruby M4x10 lub M4x15. Co do temp. wody to w kolektorze wodnym jest taki "cypel" który w Pionkach rozwierciliśmyt i nagwitowaliśmy. Aktualnie do czwartku jestem w Warszawie i możemy sobie wspólnie pomarzyć o fotografiach czegoś takiego :)
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Marcin Przybysz on 05 Listopada 2007, 21:18:58 Temat już rozwiązany - kolektor nawiercony i nagwintowany - nie byłem na bieżąco (jedna taka dobra duszyczka mi pomaga, i ona toto uczyniła)
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: badziol on 06 Listopada 2007, 21:54:24 Szczena w dół :mrgreen: big szacun i wielki ukłon w stronę mistrza :grin:
Tak nieśmiało zapytam. Gdzie będzie jeździć ta maszyna? Na jakiejś przyszłej "ogrodówce", czy może się mylę? Pozdrawiam :smile: Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Marcin Przybysz on 07 Listopada 2007, 12:20:47 Na czymś większym niż ogrodówka :)
Ale na razie szaaa... by nie zapeszać :. Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Marcin Przybysz on 17 Listopada 2007, 19:54:46 Zimno, ale w piwnicy praca wre. Przygotowałem sobie "złom" do pomalowania:
(http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_27_zlom.jpg) Który po oszlifowaniu wisi i schnie, pomalowany zgodnie z obowiązującą kolorystyką (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_27_wisi.jpg) Na deser natomiast elektryka, dzięki Waszej pomocy stacyjka zamontowana, przewody ponumerowane (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_mp_27_pulpit.jpg) Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 23 Stycznia 2008, 18:52:28 Ciekawiście pewnie, co tam u Wls'ki słychać? NO dobrze, pociągnę wątek za M.P. ;)
Wychodzi ostatni zapieczony tłok: (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls.01.tlok.jpg) A że wychodzi niechętnie, dobrzy ludzie mu pomagają. Dłutem. To i tak jego ostatnie podrygi. (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls.01.wychodzi.jpg) A teraz montujemy ściągacz (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls.01.sciagacz.jpg) I wydobywamy na wierzch tuleję (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls..01.tlok2.jpg) No to jeszcze kolektor wodny do skrobania (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls..01.kolektor.jpg) I malowania podkładem (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls..01.kolektor2.jpg) A ten króciec, do czego może służyć? (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls..01.kolektor3.jpg) Są możliwe dwa przeznaczenia, jedno można obejrzeć w "helskiej kłodzkiej" Wls'ce, ja zamierzam zastosować to drugie. Kto wie? Zagadka w sumie prosta. Idźmy dalej. Oto puste miejsce pod dzwignię regulacji obrotów silnika (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls.01.tablica.jpg) Chwilę potem już jest (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls.01.wajcha.jpg) Tyle na dziś. Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: AXEL on 23 Stycznia 2008, 21:53:10 Zboczeniec :shock:
A przepraszam czy wokół lokomotywki trawka będzie rosła pomalowana specjalnie na zielono :o A tak już na poważnie - Marcin(y) czapki z głów. Szacun :!: Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 23 Stycznia 2008, 21:57:31 Cytat: "Leśny Dziadek" A ten króciec, do czego może służyć? Są możliwe dwa przeznaczenia, jedno można obejrzeć w "helskiej kłodzkiej" Wls'ce, ja zamierzam zastosować to drugie. Kto wie? Zagadka w sumie prosta. Ogrzewanie kabiny maszynisty w zimie ?? :) Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 24 Stycznia 2008, 10:15:09 Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH" Ogrzewanie kabiny maszynisty w zimie ?? :) To na Helu. A w mojej czujnik temperatury :) Cytat: "AXEL" A tak już na poważnie - Marcin(y) czapki z głów. O, właśnie, ja to byłem statysta tylko przy wyciąganiu tulei. Bez mw mógłbym sobie blachy pomalować chyba tylko. Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 16 Lutego 2008, 20:24:59 Ooo, a co to tak pusto w środku?
(http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls2.pusto.JPG) Otóż chłodnica oleju właśnie przechodzi przez trylogię "trzy kolory" :) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls2.raz.JPG) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls2.dwa.JPG) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls2.trzy.JPG) Takoż chłodnica wody - ujrzała światło dzienne po ponad 20 latach :) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls2.chl.JPG) I od razu nabrała kolorów :) - przynajmniej w części. (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls2.chl2.JPG) A na zakończenie dnia - drugi z żywiołów - ogień. Udało się nareszcie dobrać właściwe przewody, obejdzie się więc bez nieestetycznego doginania. Na zdjęciu nie widać (bo już zdjąłem), ale końcówki były zabezpieczone metodą iście muzealną: nawoskowany skrawek papieru (orginalny!! ANDORIA) owinięty wokół końcówki i zabezpieczony konopną dratwą :cool: (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls2.wtryskowe.JPG) Tradycyjnie zagadka: co to? (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls2.acoto.JPG) Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Kajetan on 16 Lutego 2008, 23:26:16 A nie jest to obudowa od ktoregos z filtrów płytkowych?
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 17 Lutego 2008, 09:51:49 Zgadza się :idea: W nagrodę zdjęcie modernizacji, dokonanej w jednej z podwrocławskich cegielni: z braku orginalnych filtrów płytkowych (a w zasadzie ich wsadów) wspawano filtr "zwyczajny", zdaniem mw, znacznie lepiej spełniający swą rolę.
(http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls2.modern.jpg) Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 26 Lutego 2008, 19:51:11 Garść nowości. Elektryka - jest już prądnica, jest nowy pasek klinowy.
(http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls3.pradnica.jpg) Podłoga doczekała się finalnej warstwy super wytrzymałej farby (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls3.podloga.jpg) Silnik też otrzymuje nowe malowanie (z konieczności już teraz, miejsce pod filtr bocznikowy musi być pomalowane. Reszta po montażu głowic) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls3.silnik.jpg) Warsztat malarski, jak zwykle. Nareszcie przełamałem się i oskrobałem "rurkę prądową" (jak toto się fachowo nazywa?) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls3.warsztat.jpg) Coś mnie pokusiło, by rozebrać obudowę chłodnicy, no i szok... Na dolnej obejmie filc wszedł w symbiozę z obudową, wytworzył nie spotykaną gdzie indziej wykładzinę filcowo - żelazną. Jeszcze trochę a narodziłaby się z tego jakaś nowa forma życia :shock: (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls3.chlpodst.jpg) Nie lepiej wygląda sama obudowa chłodnicy - na zdjęciu połączenie blachy ocynkowanej ze wspomnieniem po ocynku.... (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls3.chlodnica2.jpg) A tak całe to cudo wygląda po wstępnym czyszczeniu: (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls3.chlodnica.jpg) W związku z powyższym mam kilka pytań: - Skąd wziąć nowy filc? allegro ? Sklep? - Jak zakonserwować? Wydaje mi się, że na lepiej zachowanych fragmentach blachy ocynkowanej były ślady smaru, posmarować więc po założeniu? Z innej beczki pamiętam fatalny stan broni złożonej do ziemi w czasie wojny, i owiniętej szmatą ze smarem lub olejem , oraz, o dziwo, dość dobry stan broni owiniętej samą "suchą" szmatą. Tak jakby obecność smaru pomagała korozji? Możliwe to? A na koniec tradycyjne "co to" ? Nagroda fotograficzna przewidziana :cool: (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls3.zagadka.jpg) Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 26 Lutego 2008, 22:32:35 .
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 27 Lutego 2008, 09:44:24 A słyszałeś o klejeniu papy na podwozie :wink: Oprócz fludiolu (polecali go w książkach eksploatacyjnych Trabanta już wieki temu :wink: ) są jeszcze "nowocześniejsze" preparaty, np firmy Boll
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 27 Lutego 2008, 11:44:04 Cytat: "Leśny Dziadek" A na koniec tradycyjne "co to" ? Nagroda fotograficzna przewidziana :cool: Obrazek ([url]http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls3.zagadka.jpg[/url]) Uchwyt do chłodnicy? Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: tomaszpuławy on 27 Lutego 2008, 13:36:08 pipsztok od wajsztoka
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 27 Lutego 2008, 13:58:59 .
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: AXEL on 27 Lutego 2008, 15:02:17 Cytuj pipsztok od wajsztoka :shock: Dla mnie to może oznaczać nawet wyciur do lufy :grin: Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 27 Lutego 2008, 23:31:15 Co się śmiejecie :mrgreen: ja was tu uczę wls'ki od podstaw, to poważne sprawy są :razz:
Nagroda dla Rogoza :wink: : tu będzie ów uchwyt zamontowany: (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls3.mocowanie.jpg) Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 01 Marca 2008, 01:02:07 .
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 02 Marca 2008, 02:40:14 .
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Awiso on 03 Marca 2008, 10:21:48 Cytat: Phinek Cytat: "Leśny Dziadek" - Jak zakonserwować? Ja ze swojej strony dodam, że w przypadku gdy chcemy zakonserwować element, który był wcześniej ocynkowany, lub powierzchnia została oczyszczona do samego metalu to doskonale sprawdza się cynk w aerozolu (jest wielu producentów np. CRC lub Holts). Po pierwsze bardzo łatwo nanosi się nawet w trudno dostępne miejsca. Po drugie powierzchnia zabezpieczona ma takie same właściwości jak powierzchnia ocynkowana tzn zabezpieczenie katodowe. Ja przetestowałem u siebie w samochodzie i w urządzeniach które mają bezpośrednią styczność z wodą. Efekt bardzo dobry - proponuję przetestować. Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 29 Marca 2008, 20:17:09 Chłodnica robi się powolutku, mam już nawet ocynk w spray'u. Tymczasem montujemy osprzęt silnika, oto oba filtry:
(http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls4.filtry.jpg) I kilka elementów paliwowych: (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls4.paliwo.jpg) A tu moja duma: nowa (!) orginalna (!) rura łącząca pompę wodną z chłodnicą, nabiera obowiązującego koloru :) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls4.wodna.jpg) Udało się dostać orginalną skrzynkę bezpiecznikową (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls4.skrzynka.jpg) I zamontować na miejscu (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls4.skrzynka2.jpg) Oraz pomalować , uzbroić w nowe przewody najbardziej kłopotliwy do malowania element lokomotywy.... (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls4.rurka.jpg) Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: kamicz on 29 Marca 2008, 22:36:28 Cytat: "Leśny Dziadek" A tu moja duma: nowa (!) orginalna (!) rura łącząca pompę wodną z chłodnicą, nabiera obowiązującego koloru :) Hmm, czy ona pochodzi z tego miejsca o którym myślę :?: :mrgreen: Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 30 Marca 2008, 00:00:42 .
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 30 Marca 2008, 08:35:28 Kamicz, hmmm, jakby to powiedzieć, no tak, dobrze myślisz :cool:
Phinek - kolorystyka robiona jest "pod Hel" a tam: :arrow: wodna - niebieski :arrow: paliwowa - czerwony :arrow: olejowa - żółty Co do elektryki - nie ma reguły, więc pomalowałem tym, czego mam najwięcej :lol: Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 03 Maja 2008, 20:39:19 No to co, idziemy dalej?
Rozebrana chłodnica - jak wspominałem wcześniej, nieco pokorodowana. (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls5.chlodnica.jpg) Dałem radę - nie cieknie. Boki potraktowane cynkiem w spray'u, reszta tradycyjnie. (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls5.chlodnica2.jpg) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls5.rama.jpg) Kolejne etapy przygotowania podstawy (nowy filc) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls5.podstawa1.jpg) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls5.podstawa2.jpg) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls5.podstawa3.jpg) Przygotowujemy więc lokomotywkę ze skrzydełkami... (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls5.skrzydelka.jpg) I montujemy chłodnicę (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls5.skrzydelka2.jpg) I drugą chłodnicę (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls5.skrzydelka3.jpg) A także osprzęt do niej (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls5.szczegoly.jpg) No i przy okazji trochę detali (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls5.wnetrznosci.jpg) Jutro bawimy się w montaż elektryki :) Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 04 Maja 2008, 18:57:13 A do dziś rana myślałem, że to będzie najłatwiejszy etap....
(http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wsl5.elektryka.jpg) Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 11 Maja 2008, 12:24:25 Pierwszy krwioobieg uruchomiony. Za oświetlenie diodowe części wskaźników mw zabije mnie trzonkiem od łopaty, ale inaczej się nie dało - fabrycznie nie były podświetlone. Wstawię większy opór i będzie git. Natomiast amperomierz - heh, najładniej oświetlony jest napis "sdiełano w CCCP"
(http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls5.wieczor.jpg) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls5.wieczor2.jpg) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls5.wieczor3.jpg) (http://www.skw.org.pl/miscellanea/przybyszowe/wls5.wieczor4.jpg) Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 12 Maja 2008, 21:26:21 A może diody "ciepłe" :?: Prawie jak barwa żarówki
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 16 Maja 2008, 02:05:50 .
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 16 Maja 2008, 07:28:39 Za małe dziurki nawierciłem, a nie chcę zepsuć bardziej wskaźników... Będą mini-żaróweczki od Makieciarza - jak mi tylko podeśle.
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 26 Maja 2008, 21:56:25 Cytat: "Leśny Dziadek" Za małe dziurki nawierciłem, a nie chcę zepsuć bardziej wskaźników... Będą mini-żaróweczki od Makieciarza - jak mi tylko podeśle. Ja bym nieco przyciemnił te diody, będą strasznie dawać po oczach (znane z doświadczenia - patrz dioda niebieska w wagonach 13N). Moze jakiś malutki rezystor, to nie ma oswietlac kabiny tylko lekko bździć. Interesi mni jesczcze gdzie wkręciłes się z czujnikiem temp. oleju? ja kiedyś myślałem o filtrze bocznikowym no i prosiłbym o jakieś bardziej poglądowe zdjęcie pulpitu przy świetle dziennym... No i widzę, że nie zastosowałeś się do mojej rady dotyczącej manometru ciśnienia oleju :PTytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Piotrek on 06 Września 2008, 14:27:38 Jak wyglądają postępy w naprawie Wueleski? Czy przez wakacje posunęły się do przodu? :smile:
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 11 Września 2008, 22:34:15 U mnie wakacje nie równają się już niestety urlopowi. A urlop spędzam dopiero teraz, we wrześniu, na Helu przy innych Wls'kach. Prościej: nie posunęły się niestety ani krok naprzód...
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Mike Russ on 17 Września 2008, 11:53:15 W takim razie czekam na kolejną relację. Śledzę wątek, i podziwiam :)
Naprawdę pięknie :D Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Silgrin4D on 04 Grudnia 2008, 16:23:16 Cytat: "Leśny Dziadek" filc wszedł w symbiozę z obudową, wytworzył nie spotykaną gdzie indziej wykładzinę filcowo - żelazną. Jeszcze trochę a narodziłaby się z tego jakaś nowa forma życia To się nazywa materiał kompozytowy :mrgreen: A co do Wls-ki: - Jaki to model, bo jakoś nie zauważyłem: 40, czy 50? Czy różniły się czymś "na zewnątrz"? - Gdzie ma jeździć? Na tym etapie chyba już możesz powiedzieć?! - Kiedy masz nadzieję dalej podziałać? - Dzięki za fantastyczne "rozbierane" zdjęcia, tego mi brakowało... Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Kajetan on 04 Grudnia 2008, 16:55:55 Cytat: "Silgrin4D" Jaki to model, bo jakoś nie zauważyłem: 40, czy 50? Czy różniły się czymś "na zewnątrz"? Tak. Silnik S324 jest ciut wyższy więc zaistniała potrzeba nieznacznego podwyższenia przedziału maszynowego (ta skrzyneczka na wierzchu) żeby filtry powietrza mogły wejść w miarę spokojnie. Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 04 Grudnia 2008, 17:25:10 Aczkolwiek ma na tabliczce Wls-40 ;)
Jak każda chyba? Jeździć będzie na 99% na Helu, na kolejce muzealnej Muzeum Obrony Wybrzeża - jako 3 egzemplarz, jeśli zajdzie potrzeba. Wojsko nazywa taki stan "zeten" - Zapas Nienaruszalny. Około lutego 2009 mam nadzieję odpalić silnik. Do końca wakacji 2009 lokomotywka jako w 100% sprawna MUSI pojechać na Hel (wyprowadzam się z obecnego miejsca zamieszkania) Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 05 Grudnia 2008, 00:08:30 .
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Silgrin4D on 05 Grudnia 2008, 11:44:38 Cytat: "Kajetan" Silnik S324 jest ciut wyższy więc zaistniała potrzeba nieznacznego podwyższenia przedziału maszynowego (ta skrzyneczka na wierzchu) żeby filtry powietrza mogły wejść w miarę spokojnie. Hmmm... No, to by wskazywało, że mamy "oryginalnie" Wls50... Zresztą i 40 i 50 na zdjęciach mają tę skrzynkę. Jesteś pewien? Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Kajetan on 05 Grudnia 2008, 21:21:41 Cytat: "Silgrin4D" Zresztą i 40 i 50 na zdjęciach mają tę skrzynkę. Jesteś pewien? Cały myk polega na tym że silniki S324 zakładano na WLs40 w trakcie napraw. I wtedy pojawiała się skrzyneczka. Nasza rogowska 2WLs40-940 też ją ma. A w środku również drzemie S324HL... Podany sposób służy do określenia jaki silnik siedzi w lokomotywie a nie co jest na tabliczce znamionowej :mrgreen: Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 28 Lutego 2010, 00:22:23 a
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: AmaSoft on 16 Marca 2010, 02:30:32 Ja zapytam: czy WLS-ka działa, jeździ ( i gdzie jeździ) ? Cały temat jest bardzo ciekawy, jednak jest rozpoczęty a nie dokończony... Nie ma żadnej informacji o finalizacji naprawy głównej czyli o uruchomieniu serca lokomotywki oraz o tym gdzie ona jeździ, stacjonuje. Jeśli ktoś ma wiadomości na ten temat niech odpiszę, a najlepiej jak by to był sam autor tematu lub osoba, która go kontynuowała. :wink: Pozdrawiam.
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: prof_klos on 17 Marca 2010, 13:29:24 Przy okazji, widziałem dziś na jednej galerii zacnej fotkę Wueleski po naprawie w Modertransie, pozwolę sobie podlinkować:
http://www.galeriapgk.com/details.php?image_id=12396 Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Sadek on 17 Marca 2010, 14:58:13 Cytat: "prof_klos" Przy okazji, widziałem dziś na jednej galerii zacnej fotkę Wueleski po naprawie w Modertransie, pozwolę sobie podlinkować: [url]http://www.galeriapgk.com/details.php?image_id=12396[/url] Wygląda super ,a gdzie będzie jeżdzić? Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Piotrek on 17 Marca 2010, 16:10:07 Chyba na Kolei Parkowej Maltanka w Poznaniu. Był już poruszany temat tej lokomotywki zakupionej przez MPK Poanań. A tak dla porównania to przed remontem wyglądała tak: http://www.galeriapgk.com/details.php?image_id=9827
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: prof_klos on 17 Marca 2010, 18:33:59 No na Maltankę pójdzie.
Patrzę na to zdjęcie porównawcze i aż dziw bierze, że z takiego - nie oszukujmy się - wraku, takie cudeńko podszykowali. :) Ciekawe ile za tą naprawę wzięli. Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: marekus on 17 Marca 2010, 18:37:21 Czy zastosowano jakieś nowinki techniczne?
Tytuł: Naprawa główna Wls-40? Wiadomość wysłana przez: Piotrek on 17 Marca 2010, 20:52:18 Cytat: "prof_klos" Patrzę na to zdjęcie porównawcze i aż dziw bierze, że z takiego - nie oszukujmy się - wraku, takie cudeńko podszykowali. :) Ciekawe ile za tą naprawę wzięli. Wygląd rzeczywiście był fatalny, ale widocznie od strony technicznej była tego warta. Słyszałem w radiu, że za naprawę główną tej lokomotywki MPK zapłaciło 100 tys. zł, ale pewien nie jestem. Jeszcze w tych samych informacjach było, że zostaną zbudowane na bazie koleb dwa wagoniki osobowe za 150 tys. zł., ale też w temacie się nie zagłębiałem i nie szukałem potwierdzenia. |