Tytuł: Bieszczady 11.04 Wiadomość wysłana przez: polo on 02 Listopada 2004, 19:01:56 własnie wróciłem z Bieszczad
kolejka ułożona do snu zimowego czynne lokomotywy do garażu, wago ny i le sie da pod wiate a reszta szczelnie przykryta ( letniaki ) korzystajac z pieknej pogody pojedzilem sobie drezynka , robiac przy okazji wizje lokalna z nieczynnej czescie torowiska torowisko na czesci turystycznej jest OK choc znowu zauwazylem slady OFF- ROADów , ktos sobie użadza pojezdzawki terenowym autem po torowisku ,w okolicach Balnicy , jedno kolo miedzy szyny , drugie bokiem nasypu , ktory szybko zostaje zniszczony , znowu bedzie trzeba poprawiac nasypy na łukach ogladnalem tez trase od Woli Michowej w strone Rzepiedzi do Smolnika jest OK , jakby sie wykosilo trawsko to mozna drezynami i innym lekkim sprzetem posmigac , dalej jest gorzej , na szczescie tory sa , ale strasznie zarosniete , trzeba by ostro walczyc , wDuszatynie zaczynaja sie krzaki i kilka malych drzewek , za Duszatynem to juz prawie las , ale tory sa !!! , w Perłukach w miejsci stacji to torowisko znalazlem tylko dlatego ze stoja znaki konca peronu , ale tory sa!! jakie plany na przyszly rok ? - orzez Zime remont generalny parowozu kocioł jedzie do Piły , podwozie juz jest po przegladzie i malowaniu - dalsze poszukiwanie wagonów ( latem przerobili 2 wagony towarowe na letniaki ) - latem uruchomiano bedzie skład z parowozem , byc moze beda jezdzily 2 składy jednoczesnie , a napewno bedzie kurs popoludniowy o 16 ( jesli beda chetni ) ja jako FKB ( fan kolejki bieszczadzkiej ) przygotowuje silnik do dezyniki motorowej bo : jest jedna zrobiona z wózka + silnik 125 cm WSK , słuzy ona obsłudze do prac torowych , jest troche nieestetyczna ale dziala :) , wyremontowalem w niej silnik w tamtym roku i od tego czasu jest na chodzie a bedzie jeszcze jedna: kryta dachem brezentowym z przednia szyba i wygodnymi siedzeniami jest "szkielet" , bez silnika z z niszczonymi siedzeniami altualnie robie silnik do niej bedzie 250 cm z MZ i tak dobrane przelozenia zeby nie bylo za szybko ale biedzie na tyle mocha zeby mozna bylo podczepic ew jeszcze wozek przez zime bedzie wmontowany silnik , zostanie malowanie i robienie siedzen mam nadzieje ze juz w maju bedzie mozna smigac ( z zalozena ma byc jako reprezentacyjna , do wozenia MK , VIP i moze na specjalne zamówienie ) poszukuje tez silnika od ZUka , Nysy do zamontowania w drezynie WMC poprzedni silnik sie zatrł , obrócilo wszystkim w srodku i zdechł po rozebraniu okazało sie ze do niczego sie nie nadaje, drezyna ta przydała by sie do ciezszych prac teraz aby ziac troche podkladów i zwiru trzeba odpalac Lyd mam obietnice ze jak uruchomie ja mechanicznie to chłopaki z obsługie ja pomluja ladnie i odnowie wnetrze , bedzie nastepny czynny sprzet reszta wkrótce.... Tytuł: Bieszczady 11.04 Wiadomość wysłana przez: polo on 02 Listopada 2004, 19:04:07 mam kilka zdjec jak ktos chce to moge wyslac , moze gdzies umiescicie bo ja nie mam gdzie
Tytuł: Bieszczady 11.04 Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 02 Listopada 2004, 22:11:20 Serce rośnie jak się czyta. Cieszę się że robią do ruchu parowóz. Oby im się udało.
Do drezyny Wmc można zaadaptować silnik dieslowski z Lublina, nie musi to być paliwożerny benzyniak z Żuka. Czy drezyna WMc ma napęd na jedną, czy na obie osie? Moim zdaniem - szkoda, że kolejka nie kursuje zimą, często mogłaby stanowić jedyny środek transportu jak zawieje drogi, a pług mają. Pozaty m w Bieszczady zimą także się jeżdzi... Przejazd kolejką z pługiem odśnieżnym na zasadzie dojedziemy albo nie to także byłaby atrakcja turystyczna, ale nie wiadomo, czy frekwencja byłaby wystarczająca na pokrycie kosztów odśnieżania. Ogólnie ta kolejka ma ogromny potencjał, gdybyśmy my w Starachowicach mieli codziennie 300 osób po 15 złotych, też byśmy mogli sobie pozwolić na remot parowozu... Tytuł: Bieszczady 11.04 Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 02 Listopada 2004, 22:46:09 Fotki bardzo chętnie prosimy wrzucać do forumowego albumu link tu:
http://members.lycos.co.uk/i105n2k/album_cat.php?cat_id=7 Pozdrawiam i powodzenia życzę KLAN PALUCHOWSKICH Tytuł: Bieszczady 11.04 Wiadomość wysłana przez: polo on 03 Listopada 2004, 07:27:54 a wszystko dzieki kierownikowi kolejki p. Staszek Wróbel
robi kawał dobrej roboty , problemem jest zorganizowanie porzadnej ekipy obsługi kolejki tam ludzie mysla jeszcze ja za czasów PRL dostałem robote to ja mam , wiec kasa ma byc czy robie czy nie robie, i wlasnie problem w tym ze kasa jest , ale robic sie nie chce za bardzo tzn jak sie kaze to sie zrobi ale zeby tak cos od siebie..... z tym jest trudniej , ale ludzie zaczynaja kumac ze jesli bedzie syf i balagan , to kolejka nie bedzie az taka atrakcja i nie biedzie az tylu turystów. troche brakuje tez ludzom obeznania z nowoczesnym sprzetem dostali od Husqarny ( umowa sponsorska w zamian za reklame na Lyd ) sprzet do walki z chwastami na torach ( kosiarki i wykaszarki ) naprawde porzadny, profesjonalny sprzet , a tu polak potrafi dokrecac śruby kombinerkami , bo do klucza ma 5 m i mu sie nie che isc ? no to sa takie luzne przyklady ale tak jest , co tam nie bede narzekal jest niezle przynajmniej udało sie kierownikowi nauczyc ludzi ze w pracy sie nie pije i rzeczywiscie alkoholu nie ma to duzy plus ( jak sie nasluchalem historii jak robili w czasach komuny to sie dziwie ze Polska jeszcze istnieje :) ) w tym roku zrobiono takze przeglady wszystkich jezdzacych pojazdow oraz badania dla obsługi - paranoja trzeba do Krakowa bylo jechac bo w rzeczowie juz nie maja uprawnien Wmc jest z napedem na jedna os , tez mysle o silniku Diesla od czego pasuje , moze ktos ma ?? kociol z parowozu " Las " i dzie do remontu , ja bym powiedzial do odbudowy , koszt bagatela za reont kotla , plomiennic i itp 35 tys. a jesli jeszcze remont komory ogniowej to koszt 65 tys. (netto) bedzie to robic firma z Piły , mogo to zrobic słowacy duzo taniej ale moga byc problemy z dopuszczeniem kotła do pracy , cos te nasze urzedy kombinuje i kreca , wiec kociol beedzie remontowany w Polsace zeby nie okazalo sie ze parowoz jest ale nie moze jedzic co do jazdy w zimie to jesli problem , ludzie pracuja tylko w sezone letnim na umowe- zlecenie , zima siedza na kuroniówce , nie mozna ich zazatrdudnic bo straca zasilki , a Fundacje nie bedzie zatrudniac ludzi przez zime po to by jezdzili raz na tydzien, oni wola siedziec w domu i czekac na listonosza , a za darmo to nikt sie nie ruszy...... choc jesli bada chetni to wiosna mozna zrobic w Cisnej spotkanie , jesli bedzie na tyle chetnych zeby koszty sie zwrócily to mozna zorganizowac wszystko , kierownik kolejki jest otwarty na wszystkie propozycje i naprewde jest konkretny Tytuł: Bieszczady 11.04 Wiadomość wysłana przez: polo on 03 Listopada 2004, 08:31:11 wrzucilem kilka luznych zdjec na adres podany powyzej
Tytuł: Licencja Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 05 Listopada 2004, 21:32:42 Kolejna dobra wiadomość - Bieszczady już 4 pażdziernika otrzymały licencję na przewóz osób!
Szczegóły tutaj: http://tiny.pl/fcp Tytuł: Bieszczady 11.04 Wiadomość wysłana przez: polo on 09 Listopada 2004, 18:58:16 11.11.04 bede goscił u siebie Kierownika Kolejki Bieszczadzkiej
p. Stanisława Wróbla , bedzie mozna porozmawiac wieczorem z nim przez siec prezez mój GG 179583 , jak ktos bedzie miał jakies zapytania to zapraszam. Tytuł: Bieszczady 11.04 Wiadomość wysłana przez: polo on 10 Stycznia 2005, 11:49:21 uwaga potwierdzona wiadomosc z dzisiaj
Bieszczady wzbogacaja sie o nowy tabor wlasnie nastepuje kupno parowozu Kt4 nie wiem skad nie wiem jeszcze jak nr ale bede wieczorem wiedzial hip hiup hura! beda 2 parowozy w BKL silnik z drezyny WMc wyremontowany , aktualnie jest na dociera sie u mnie w garazu , po sesji egazminacyjnej czyli w marcu jadę do Cisnej montować w drezynę Tytuł: Bieszczady 11.04 Wiadomość wysłana przez: polo on 10 Stycznia 2005, 22:54:36 parowóz o ktorym pisałem powyżej znajduje sie w Rudzkim skansenie
tam tez zaczęty został remont , ponieważ skansen nie ma fundusz na dalszy remont , parowóz został sprzedany do Bieszczadzkiej Kolejki narazi pozostanie na sląsku gdzie Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki do kończy remont , a potem zostanie przetransportowany do Cisnej. Bieszczady staraja sie także o wagony znajdujace sie w Przeworsku jak dowiem sie dalszych informacji to przekaże na forum Tytuł: Bieszczady 11.04 Wiadomość wysłana przez: kolejdojazdowamarecka on 10 Stycznia 2005, 23:20:32 Ja bym sie z nim stamtąd ewakuował póki istnieje, - jegomośc G lubi upłynniac nieswoje...
Tytuł: Bieszczady 11.04 Wiadomość wysłana przez: polo on 11 Stycznia 2005, 07:27:04 tzn. parowóz nie będzi stacjonował w Rudach tylko
zostaje przetransportowany ,gdzieś do jakiejś innej firmy gdzie bedzie kontynuowany remont , kasa jest jak sie sprężą to możliwe jest że w kwietniu parowóz będzie już w Bieszczadach Tytuł: Bieszczady 11.04 Wiadomość wysłana przez: andy on 11 Stycznia 2005, 15:27:07 a jak szlak do Nowego Łupkowa i Wetliny ?
Czy dużo braków ? A jak rozkład? Bo jak byłem 3 lata temu to kolejka odjeżdżała 20 min przed przyjazdem autobusu z Ustrzyk Górnych... Tytuł: Bieszczady 11.04 Wiadomość wysłana przez: polo on 11 Stycznia 2005, 17:17:15 czynny szlak jest od Przyslupia do Woli Michowej ,
reszta szlaku jest zalesiona i zakrzaczona, braków nie ma tory są tylko ciężko znaleźć je między drzewami. sa kroku w celu przywrocenia przejezdnosci na szlaku WolaMichowa - Smolnik - Łupków gmina Komańcza wydzieliła już torowisko z gruntów leśnych i ma je przekazać Fundacji , która w miare mozliwosci bedzie reanimowac torowisko. Co do rozkładu to jeszcze nie został ustalony, gdyż nie wiemy jeszcze ile bedzie wagonów , i czy nie utworzy sie 2 składów jeżdżących w przeciwne strony , a jeśli chodzi o przyjazd autobusu z Ustrzyk , frekwencja turystów jest taka że miejsce w kolejce do kasy trzeba zająć 1/2 przed odjazdem bo braknie biletów.... , trzeba jechać wczaśniejszym autobusem Tytuł: Bieszczady 11.04 Wiadomość wysłana przez: andy on 11 Stycznia 2005, 19:27:34 Cytat: "polo" sa kroku w celu przywrocenia przejezdnosci na szlaku WolaMichowa - Smolnik - Łupków gmina Komańcza wydzieliła już torowisko z gruntów leśnych i ma je przekazać Fundacji , która w miare mozliwosci bedzie reanimowac torowisko. Cieszę się. Zawsze marzyłem przejechać się z Łupkowa do Wetliny. Jak 5 lat temu jechałem rowerkiem z Wołosatego do Jaworzca to szyny w gęstwinie... a 11 lat temu to jeszcze jakąś zwrotnicę udało mi się przerzucić w Kalnicy... i szlak wyglądał tam na czasem jeżdżony ... Cytuj przyjazd autobusu z Ustrzyk , frekwencja turystów jest taka że miejsce w kolejce do kasy trzeba zająć 1/2 przed odjazdem bo braknie biletów.... , trzeba jechać wczaśniejszym autobusem czyli trza pojechać na noc ;) chcielibyśmy mieć takie problemy na JKD... ostatnio odczepialiśmy wagony coby nie jechać na pusto... kiedyś w ambitnych planach były linie do Dwernika i połączenie z Linią do Sokolik Górskich.... "świat się kończy w Sokolikach, dalej tylko las...." (KSU). Na stronie mojego klubu http://sp7pia.prv.pl jest parę fotek z trasy ... [/quote] Tytuł: Bieszczady 11.04 Wiadomość wysłana przez: polo on 11 Stycznia 2005, 19:48:37 jak wszystko pójdzie zgodnie z planami to w wakacje bedzie mozna robic podsył dreezyny Wmc do Łupkowa aby spotkała sie z pociągiem z Zagórza
i mogła by zabierać turystów do Cisnej ........ ( jeśli wogule ktoś tym pociągiem będzie jeździł ) ........ale mi się zamarzyło..... ..heh drezyna bedzie bo silnik do niej juz sie dociera u mnie w garazu , zrobi sie jakies gites ławeczki na pace i bedzie mozna wozić MK turystów Tytuł: Bieszczady 11.04 Wiadomość wysłana przez: andy on 11 Stycznia 2005, 19:57:59 Cytat: "polo" aby spotkała sie z pociągiem z Zagórza i mogła by zabierać turystów do Cisnej ........ ( jeśli wogule ktoś tym pociągiem będzie jeździł ) jeździć to on może i będzie - ponoć ma być skomunikowanie na Medzilaborce... W sumie na pewno warto tą opcję sprzedać harcerzom - wiele osób dojeżdża na kilka dni na obozy - mogła to by być cieakawa opcja zamiast autosana czy rozklekotanej nyski... Tytuł: Bieszczady 11.04 Wiadomość wysłana przez: polo on 11 Stycznia 2005, 20:08:14 dla klienta wszystko
tylko najpierw mocna grupa MK musi sie udac wiosna na odtrawienie szlaku, potem sie go ogladnie i jesli sie bedzie nadawal do jazdy lekka drezyna , to czemu nie ,jak tylko bedzie chetna grupa to bedzie mozna zawieźć i do Łupkowa.......... Tytuł: Parowóz Kp4 na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej Wiadomość wysłana przez: Anonymous on 17 Stycznia 2005, 21:09:30 A propo parowozu, to kiedyś przecież na Bieszczadzkiej kolejce pracowal
parowóz serii Kp4. To po co w takim razie sprowadzili tam parowozik typu Las, przecież chyba tam nigdy nie pracowaly, byly za slabe. Taki parowóz Kp4 móglby naprawdę bez problemu pociągnąć caly sklad wagonów z turystami i do tego jaka frajda by byla dla podróżnych. Z tego co wiem, to firma SARKOM miala w swojej ofercie sprzedaży oprócz wagonów normalnotorowych, również parowozy Tkh oraz wąskotorowe - Kp4 [/list] Tytuł: Bieszczadzka Ciuchcia w polskim filmie fabularnym Wiadomość wysłana przez: Anonymous on 17 Stycznia 2005, 21:18:03 Lecial kiedyś w telewizji film, a raczej jakiś serial, kręcony chyba w latach
70/80-tych, nie pamietam już na jakim programie (chyba TVP3 lub TV POLONIA), gdzie akcja tego serialu toczyla się wlaśnie na Bieszczadzkiej kolei leśnej. Początek serialu zaczynal się od pokazania migawki jadącego pociągu z drzewem, a ciągnąl go oczywiście parowóz Kp4. Może ktoś wie lub oglądal ten film i zna jego tytul ? Tytuł: Re: Bieszczadzka Ciuchcia w polskim filmie fabularnym Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 17 Stycznia 2005, 22:47:58 Cytat: "HF-ka" Może ktoś wie lub oglądal ten film i zna jego tytul ? Siekierezada? Ekranizacja powieści Edwarda Stachury, nota bene wielkiego miłośnika pociągów, pod tym samym tytułem. Tytuł: Bieszczady 11.04 Wiadomość wysłana przez: polo on 18 Stycznia 2005, 07:49:18 heh
Lasy tez byly używane , a Siekierezada to najbardziej kultowa kajpa w Cisne mozna tam zjeść , wypić i dostać/dać w morde Polo p.s. W piątek wyjazd Do Cisnej szczegóły http://www.kalito.martel.pl/forum/viewtopic.php?t=246 |