Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 17 Lutego 2008, 12:07:31 Nawet nie wiedziałem, że S-324 ma chłodnice oleju
Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Phinek on 17 Lutego 2008, 23:36:39 .
Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 18 Lutego 2008, 08:19:54 Cytat: "Phinek" na skutek pokręcania pokrętłem A czynnik KTU (kultury technicznej użytkownika ;) ) pod uwagę bierzesz? Panom na cegielni przypomniało się po sezonie, że tam rączka taka jest, no to kręcim, coś nie idzie, kręcim mocniej, trach!! poooszły płytki... Owszem, można z dwu potem zrobić jeden, ale po co się bawić, skoro w magazynie leżą jeszcze dwa. Bach w glinę przekręcony filterek. Co, nie ma już na magazynie "wkładów"?? A w tym złomie, cośmy silnik zatarli w zeszłym roku? Też już nie ma? No to kombinujemy, wspawamy jakiś samochodowy... ;) Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 18 Lutego 2008, 09:23:45 o i cała polska filozofia napraw D
Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Kajetan on 18 Lutego 2008, 15:12:41 Nie wiem jak w WLs40 ale w 2WLs40 rączka od tego filtru jest połączona prętem z dźwignią nawrotnika. W efekcie filtr przeczyszcza się przy każdej zmianie kierunku jazdy (czyli dość często). I takich niespodzianek się unika.
Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Phinek on 18 Lutego 2008, 18:01:47 .
Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: tomasz11 on 18 Lutego 2008, 18:42:45 Niemniej zauwarzcie że wymiana takiego filtra jest bardzo szybka i powinna następować przy każdej wymianie oleju.
Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 18 Lutego 2008, 19:03:37 O, sam jestem więc ciekaw jak było fabrycznie w Wls40.
Dane mi było zobaczyć jakieś 20 Wls'ek 40tek, i w żadnej nie było pręta - a tylko pokrętło. Wszystkie 4 helskie sztuki (a kogo jak kogo ale naszego bosmana trudno byłoby posądzać o brak kultury technicznej, czy samowolne modyfikacje-uproszczenia) miały "ręczne" pokrętła. Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Phinek on 18 Lutego 2008, 21:47:46 .
Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 18 Lutego 2008, 23:31:31 co 500 mth??
Sprawdziłem w instrukcji obsługi od ciagnika i : silnik S-312C (C-330) wymiana filtra co 200mth !!!! silnik 3P (ursus3512) wymiana co 250 mth !!! (oznaczenia silnika teraz nie podam bo mi wcięło gdzieś instrukcje :evil: ) Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Phinek on 19 Lutego 2008, 00:38:12 .
Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Waldi7 on 19 Lutego 2008, 00:57:16 Cytat: "andrzej2110" co 500 mth?? Sprawdziłem w instrukcji obsługi od ciagnika i : silnik S-312C (C-330) wymiana filtra co 200mth !!!! silnik 3P (ursus3512) wymiana co 250 mth !!! (oznaczenia silnika teraz nie podam bo mi wcięło gdzieś instrukcje :evil: ) Przy silniku S-312C inny wymiar ma mth - godzina pracy silnika przy 1800 obr/min, dla silnika Perkinsa (AD3.152 ...) - też godzina pracy, ale przy 1500 obr/min - taka drobna różnica, ale w praktyce oznaczajaca mniej więcej "wsio rawno" który silnik, olej trzeba tak samo często wymienić (i filtr razem z nim). :roll: A na marginesie, nie lubię dyskutować z literaturą fachową, ale ZTCP we wspomnianych silnikach producent zalecał wymianę oleju odpowiednio po 100 i 125 mth, chyba, że moja pamięć dotyczy za wczesnych lat produkcji... :sad: Przy okazji nie od rzeczy wspomnieć, że filtr oleju, zwłaszcza pełnego przepływu, powinien być dobrze dobrany do typu silnika, czyli przypadkowy montaż będącego akurat pod ręką wynalazku, niekoniecznie spełnia swoje zadanie. Jak celnie zauważył Phinek, zapchany filtr PP oznacza brak filtracji oleju i żeby wystarczył na określony czas pracy silnika, musi być "odpowiednio duży". Czy przepływ oleju w silnikach S-324 jest podobny do wyżej wymienionych "ciągnikowych" - przypuszczam, że wątpię i dlatego myślę, że filtry od nich będą "za małe"... W razie konieczności zastosowania filtra nieoryginalnego, proponowałbym wybrać taki, który stosuje się fabrycznie w silniku o podobnej (lub większej) pojemności skokowej (np. z ciężarówki, czy maszyny roboczej). Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Phinek on 19 Lutego 2008, 01:11:31 .
Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 19 Lutego 2008, 11:15:35 W warszawskim Transmleczu posiadają jeszcze wkłady do filtrów szczelinowych (chyba od Starów). Z doświadczenia wiem, że dekiel takiego wkładu nie pasuje do obudowy filtra szczelinowego na WLS. Kolega MW znalazł na ten problem rozwiązanie - trzeba przełożyć blaszki z jednego wkładu do drugiego. Robienie tego samemu jest mocno upierdliwe, ale jak się 3 chłopa zbierze to w pól godziny przełoży blaszki.
Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 19 Lutego 2008, 11:17:36 Eeee, sama przyjemność, takie przekładanie :)
Tyle, że potrzeba półtora filtra "transmleczowego" - ilość blaszek jest mniejsza. Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Waldi7 on 23 Lutego 2008, 00:31:19 W zależności od intensywności późniejszej eksploatacji oraz dbałości o zgodność historyczną i kondycję finansową właściciela, proponuję rozważyć dwa aspekty zastosowania różnych filtrów:
1) przy filtrze szczelinowym mamy zachowaną zgodność z oryginałem (plus dla wierności dokonywanej renowacji), ale mniejszą skuteczność oczyszczania, czyli krótszy okres między wymianami oleju w silniku, 2) jednak jeżeli już ktoś dokonał rewolucji w tym silniku, to czy, z punktu widzenia właściciela ponoszącego koszty eksploatacji, nie lepiej byłoby zastosować odpowiednio przewymiarowany filtr pełnoprzepływowy lub dwa pracujace równolegle wg sugestii z wcześniejszego postu (jakość oczyszczania wyższa niż filtra szczelinowego) - chodzi o uwzględnienie kultury technicznej użytkownika, na co zwracał uwagę Leśny Dziadek wcześniej, ale nie tylko. Jednocześnie sugerowałbym rozważenie zastosowania oleju silnikowego dla wydłużonych przebiegów - myślę, że w tej wersji możnaby spokojnie wydłużyć przebieg do wymiany dwukrotnie, np. zamiast co 150 godzin pracy wymieniać po 300 godzinach. Zabieg taki powinien odciążyć kieszeń bez uszczerbku dla trwałości silnika (trzeba to oczywiście najpierw przeliczyć). O korzyściach dla środowiska naturalnego już nie wspomnę... Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: mw on 24 Lutego 2008, 21:35:50 Odnośnie powyższych wypowiedzi chciałbym dodać kilka uwag;
Połączenie filtra z dźwignia zmiany kierunku za pomocą cięgła oraz grzechotki przy bardzo niskim poziomie obsługi technicznej nie zdawało również egzaminu, ponieważ filtr szczelinowy należy dość często myć, co dla obsługi stanowiło bardzo poważny problem oraz pociągało za sobą zrywanie grzechotki, pogięcie blaszek grzebienia filtra, w skrajnym wypadku ukręcenie walka filtra. Odnośnie olejów typu Long Live są to z reguły oleje syntetyczne oraz półsyntetyczne zawierające substancje zmywające, które to oleje do silników rodziny S absolutnie się nie nadają. Zalanie silnika takim specyfikiem spowoduje zwiększone zużycie oleju, dymienie, wycieki, spadek ciśnienia oleju, głośniejszą prace i wiele innych niespodzianek. Rozwiązanie problemu za pomocą wymiany filtra szczelinowego na tkaninowy jest dość dobrym rozwiązaniem oczywiście jak wyżej wspomniano dobierając filtr do wydatku pompy olejowej oraz montując go króćcem do góry (odwrotnie niz na zdjęciu) Odnośnie korzyści dla środowiska naturalnego to proponuje pominąć ta kwestie ponieważ ilość oleju wychlapywanego ze smarowniczek wiązarowych oraz maźnic zalicza WLS-kę do maszyn nie ekologicznych, a zwiększanie przebiegu miedzy wymianami oleju traci mi o epokę kolejarzy przodowników i do niczego oprócz przedwczesnego zużycia silnika (szczególnie przy stosowaniu filtra szczelinowego) nie prowadzi Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Waldi7 on 25 Lutego 2008, 08:56:24 Cytat: "mw" Odnosnie olejow typu Long Live (...) Oprócz pierońsko nowoczesnych i sakramencko drogich w/w olejów, mamy też nie takie drogie, mineralne, jak np. Turdus 15W/40 (prod. Lotos-RG). Zastosowanie takiego w silniku remontowanym nie powinno przynieść żadnych szkód - w tym kontekście przesunięcie niniejszego wątku tutaj z pierwotnego miejsca uważam za niewłaściwe, drogi Moderatorze, bo traci się sens niektórych wypowiedzi - w silniku długo eksploatowanym na "typowo przodowniczych" wynalazkach, jak Superol, Marinol olej long life faktycznie mógłby przynieść wspomniane przez mw skutki, zwłaszcza jeśli jest nadmiernie wyeksploatowany i ciśnienie oleju na gorąco i na wolnych obrotach trzymał tylko dla oleju wysokiej gęstości (ale nie w silniku po remoncie). Oczywiście należałoby ze dwie pierwsze wymiany zrobić nieco szybciej - pierwszą po krótkim okresie docierania, następną w dotychczasowym terminie, później wydłużony okres wymiany. Poza tym oleje long life z reguły mają dużą wartość TBN, co odpowiada jakości paliw naszych kochanych lokomotyw (czasem siarki skolko ugodno). Przy lepszej filtracji i wyższej jakości oleju myślę, że obawy o trwałość silnika są nieuzasadnione. Jeżeli dotychczas stosowany był olej mineralny, to ani pompie oleju, ani ciśnieniu nic złego z powodu zmiany oleju na lepszy, ale też mineralny, się nie stanie. Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Phinek on 25 Lutego 2008, 10:55:19 .
Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Waldi7 on 25 Lutego 2008, 13:04:04 Cytat: "Phinek" ... w kontekście zastosowania oleju półsyntetycznego. A jak będzie wtedy z pompowaniem oleju o "z natury mniejszej gęstości"? Chodzi mi o wydatek pompy - to raz, utrzymywanie ciśnienia oleju przy ówczesnych pasowaniach, luzach elementów ruchomych i co najmniej półsyntetycznym oleju współczesnym - to dwa. Obstawałbym dalej za mineralnym. Coś mi się zdaje, że współczesne silniki konstruowane dla olejów pół- i syntetycznych, mają pompy o zdecydowanie większych możliwościach, a luzy dużo mniejsze niż kiedyś. Poza tym przy cenie niektórych olejów pół- lub syntetycznych, cała impreza może stracić opłacalność. Przepraszam za może niezbyt naukową terminologię, ale jam bardziej praktyk w tym zakresie niż teoretyk. Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Phinek on 26 Lutego 2008, 01:08:16 .
Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 26 Lutego 2008, 18:42:17 Cytat: "Waldi7" Oprócz pierońsko nowoczesnych i sakramencko drogich w/w olejów, mamy też nie takie drogie, mineralne, jak np. Turdus 15W/40 (prod. Lotos-RG). Zastosowanie takiego w silniku remontowanym nie powinno przynieść żadnych szkód Bazując na informacjach ze strony internetowej RG zrobiłem porównanie parametrów oleju Turdus 15W/40 i Superol CC 30. Odnośnie zastosowania oleju Turdus - w opisie jest informacja, że jest on przeznaczony do smarowania wysokoobrotowych. Z kolei silnik S324 zalicza się do silników niskoobrotowych. Czy to nie jest przeszkodą? TURDUS Najwyższej klasy olej typu Super High Performance Diesel (SHPD), przeznaczony do smarowania wysokoobrotowych, czterosuwowych silników Diesla. Zapewnia doskonałe smarowanie silników ciągników siodłowych, pojazdów ciężarowych i samochodów terenowych. Specyfikacja: Klasa jakości API CH-4 Klasa lepkości SAE 15W/40 Lepkość kinematyczna w temp. 100 C (mm2/s, cSt) 13.5-16.3 Wskaźnik lepkości, min 130 Temperatura płynięcia, max (C) -27 Temperatura zapłonu COC, min (C) 215 Specyfikacje ACEA E3-96 wyd. 3/E5, MAN 3275, MB 228.3, VOLVO VDS-2 http://www.lotos.pl/produkty/oleje_sam/273.html SUPEROL CC Oleje jednosezonowe przeznaczone do smarowania silników wysokoprężnych, maszyn i urządzeń lekko doładowanych, pracujących w umiarkowanych i ciężkich warunkach. Mogą być stosowane przy zasilaniu silników paliwem o wysokiej zawartości siarki. Specyfikacja: Klasa jakości API CC Klasa lepkości SAE 30 Lepkość kinematyczna w temp. 100 C (mm2/s, cSt) 10.5-12.5 Wskaźnik lepkości, min 95 Temperatura płynięcia, max (C) -21 Temperatura zapłonu COC, min (C) 220 TBN, min (mg KOH/g) 8.0 http://www.lotos.pl/produkty/oleje_sam/287.html Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: mw on 26 Lutego 2008, 19:03:12 Osobiscie spotkalem się parę lat temu z olejem oznaczonym jako superol turdus, oraz superol alanda wiec zaliczam oba oleje do rodziny "przodowniczych" wynalazkow ,patrz polonez fso-polonez caro.Nawiązujac do olejow syntetycznych w silnikach"s" to nawet po tzw solidnym remoncie nie nalezy ich stosowac z powodu na dokladnosc wykonania fabrycznych częśći zamiennych.
Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Phinek on 26 Lutego 2008, 22:38:10 .
Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Waldi7 on 29 Lutego 2008, 23:35:46 Cytat: "mw" Osobiscie spotkalem się parę lat temu z olejem oznaczonym jako superol turdus, oraz superol alanda wiec zaliczam oba oleje do rodziny "przodowniczych" wynalazkow ,patrz polonez fso-polonez caro. Wspólnym mianownikiem olejów o handlowych nazwach Superol, Turdus czy Alanda jest fakt, że są one olejami silnikowymi. Z mojego skromnego doświadczenia wynika, że olejów Superol lub Alanda nie da się porównać jakościowo do oleju Turdus (lub innego tej klasy) no chyba, że Alanda jest w stanie spełnić wymogi normy Volvo VDS (o VDS-2 już nie wspomnę... :wink: ). A tak na marginesie, to już dawno przestałem zachłystywać się tym co zachodnie i totalnie krytykować nasze, polskie ... bo wcale nie jest gorsze! :smile: Mobil, Shell itp. też produkują oleje klasy polskiego Turdusa (wcale nie zaprzeczę, że i lepsze robią), tylko mając dwie identyczne rzeczy, wybieram tą tańszą - po co przepłacać? Lepiej też dać pracę Polakom ... bo wyjeżdżać z kraju "za chlebem" ani łatwo, ani wesoło :sad: Cytat: "Phinek" (...) - jest to najtańszy sposób zapobiegania przeciekom oleju ze sprężarki. Chyba tylko szykując pojazd "na handel" :twisted: ... bo zużytym łożyskom to pomoże na krótko. Ja bym proponował jej wymianę, ew. regenerację (podobno nawet w Polsce już są firmy, co potrafią to dobrze zrobić) i dalszą jazdę na pełnym syntetyku. Przypuszczam, że silnik będzie z tego bardziej zadowolony (zwłaszcza przy częstym rozruchu...) Cytat: "Rogoz" Odnośnie (...) oleju Turdus - w opisie jest informacja, że jest on przeznaczony do smarowania wysokoobrotowych. Z kolei silnik S324 zalicza się do silników niskoobrotowych. Czy to nie jest przeszkodą? Nie sądzę. Z tego, co pamiętam, S324 rozwija obroty rzędu 1200 / min (proszę mnie poprawić, jeżeli się mylę), a Turdus jest przeznaczony przede wszystkim do współczesnych ciężarówek. Tam obroty mocy maksymalnej rzadko przekraczają 2000/min, a jeździ się najczęściej w zakresie 1000 - 1400 obr/min, bieg jałowy ok. 600 obr/min. :smile: Porównując Superol CC z Turdusem mamy dodatkowo większą wartość TBN (8 w CC, w Turdusie - o ile pamiętam, bo na stronie RG tego nie ma - jest ok. 15), czyli większą odporność silnika na pracę w "kwaśnym środowisku" spowodowanym bliżej nieokreśloną zawartością siarki w paliwie, a zatem podobnie nieokreśloną ilością agresywnych związków chemicznych powstałych przy spalaniu tego paliwa. :grin: Zastanawiam się jeszcze nad różnicą lepkości kinematycznej obu olejów, ale wyższa wartość w podanej temperaturze prawdopodobnie oznacza grubszą warstwę filmu olejowego, czyli również nie powinna być szkodliwa - tu proszę o ew. korektę mojego toku myślenia. :???: Tytuł: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Phinek on 01 Marca 2008, 00:56:32 .
Tytuł: Odp: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Sadek on 27 Sierpnia 2013, 13:37:44 Niemniej zauwarzcie że wymiana takiego filtra jest bardzo szybka i powinna następować przy każdej wymianie oleju. Jak dokładnie fachowo nazywa sie ten filtr "szczelinowy"?Tytuł: Odp: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 27 Sierpnia 2013, 13:42:35 Filtr szczelinowy fachowo nazywa się "filtr szczelinowy". Innej nazwy nie ma - przynajmniej ja nie spotkałem. Ale cytat odniosłeś niecelnie, bo z tego co widzę, tomasz11 pisał o filtrze bocznikowym, który wymieniać należy wraz z każdą wymianą oleju.
Tytuł: Odp: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Sadek on 27 Sierpnia 2013, 21:46:36 Filtr szczelinowy fachowo nazywa się "filtr szczelinowy". Innej nazwy nie ma - przynajmniej ja nie spotkałem. Ale cytat odniosłeś niecelnie, bo z tego co widzę, tomasz11 pisał o filtrze bocznikowym, który wymieniać należy wraz z każdą wymianą oleju. Dzięki o to mi chodziło co mam wpisywać w wyszukiwarce żeby znaleźć ten filtr idzie go jeszcze gdzieś kupić nowy? Można było by cię poprosić jeszcze o oznaczenia filtrów powietrza oleju (wkład) i paliwa muszę kupić nowe a na moich niestety nic nie odczytam .Tytuł: Odp: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: kanalarz on 28 Sierpnia 2013, 01:06:19 Filtr szczelinowy do S32x ciężko kupić... ale można kupić filtr od Stara i przełożyć pracowicie blaszki.
Filtr powietrza: - cały nowy ( S307.02.00 ) kupisz w ZSM Polmo Brodnica - http://polmo.pl/aktualizator/files/file/10.pdf (http://polmo.pl/aktualizator/files/file/10.pdf) (patrz str. 69) - wkład (wymiary DxdxH - 138x83x153) -- WF Sędziszów - WA20-151 - -- Filtron - AR 253 - -- AB Filter - WFP-307.11 - -- Mann - C 1465 - Filtr oleju (bocznikowy): - cały pasuje od połowy PRLowskich pojazdów - toż to filtr rodem z Pabiedy M20... potem był stosowany przy M20, S21, S47... i innych silnikach - pierwowzór widać na zdjęciu http://imageshack.us/scaled/landing/360/wawano3pj1.jpg (http://imageshack.us/scaled/landing/360/wawano3pj1.jpg) ) - wkład (wymiary Dxdxd1xH - 98x13,5x13,5x126) -- WF Sędziszów - PP 8.7.2 - -- Filtron - OP 563/1 - -- AB Filter - FO 17.339 - -- Mann - W 940/20 - Filtr paliwa: - tu również jak grzebniesz po silnikach andrychowskich i/lub wyrobach z Ursusa to znajdziesz takie same filtry wedle uznania - wkłady (wymiary Dxdxd1xH - 65x13,5x13,5x115) o i tu się zaczyna temat długi, bo powinny być tam dwa różne wkłądy - jeden papierowy, drugi filcowy (wstępny i dokładny) stąd poniże rozpiska pojedynczych wkładów lub kompletów -- WF Sędziszów - MP11-1 2201/10/A FS04-00.00 -- Filtron - PW 804 PM 805 -- AB Filter - FP-06.31 FP-06.32 -- ASSO - WP 4652 -- Mann - P 707 Jeśli przed filtrami nie masz zamontowanego osadnika wody z filtrem zgrubnym siatkowym, to polecam dokupić - koszt ok. 100 PLN, ale potem znacznie mniej problemów eksloatacyjnych Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem temat :) Tytuł: Odp: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 28 Sierpnia 2013, 08:13:27 powinny być tam dwa różne wkłądy - jeden papierowy, drugi filcowy (wstępny i dokładny) Oczywiście filcowy wkład należy zainstalować pierwszy jako filtr zgrubny, zaś papir to finisz.Tytuł: Odp: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Sadek on 28 Sierpnia 2013, 08:49:01 Dziękuje pięknie
Tytuł: Odp: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: Sadek on 12 Września 2013, 18:06:28 Witam, filtry paliwa dziś kupiłem jutro beda poietrza natomiast ten od oleju coś nie takie oznaczenie bo Filtron - OP 563/1 - to cos takiego https://www.google.pl/search?q=Filtron+-+OP+563/1+-&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.52109249,d.bGE,pv.xjs.s.en_US.8f7UbUMizFk.O&biw=1518&bih=748&dpr=1&um=1&ie=UTF-8&hl=pl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=aeYxUq3INqTh4QSe7oFY (https://www.google.pl/search?q=Filtron+-+OP+563/1+-&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.52109249,d.bGE,pv.xjs.s.en_US.8f7UbUMizFk.O&biw=1518&bih=748&dpr=1&um=1&ie=UTF-8&hl=pl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=aeYxUq3INqTh4QSe7oFY)
Tytuł: Odp: Ekspolatacja silników S32x (Andrychów) Wiadomość wysłana przez: kanalarz on 13 Września 2013, 01:18:23 Dzięki za czujność - rzeczywiście omyłkowo podałem numery do filtra oleju dla silnika 4C90.
Sprawdzę jeszcze raz moje zapiski i podeślę właściwe namiary |