Świat kolejek wąskotorowych

POZOSTAŁE => Hyde Park => Wątek zaczęty przez: Manuel on 27 Lutego 2008, 19:46:03



Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: Manuel on 27 Lutego 2008, 19:46:03
Cytat: "Piottr_tt"
A koń, jako pojazd trakcyjny, musi mieć świadectwo typu wydane przez UTK...


Ciekawe też jaką serią zostanie oznaczony tego typu pojazd trakcyjny.  :roll:  Ja proponuję ZU01 czyli zwierze uniwersalne.


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 27 Lutego 2008, 23:37:58
Ja bym polemizował z tym oznaczeniem. :-)
Podobnie jak w przypadku parowozów nie ma uniwersalnych koni. Do celów pociągowych najbardziej odpowiedni będzie któraś z ras koni zimnokrwistych. Cytując za źródłem (http://rasykoni.of.pl/): "Konie "zimnokrwiste" wyróżniają sie masywną budową ciała: grubymi kośćmi, mocnymi mięśniami i szerokimi, masywnymi kopytami. Najczęściej są wykorzystywane jako konie zaprzęgowe w transporcie, pracach polowych oraz leśnych."
Mając na względzie zachowanie wierności historycznej sugeruję aby za napęd składu robił koń z rasy: Polski Koń Zimnokrwisty
Charaktrystyka rasy za źródłem (http://rasykoni.of.pl/):
Pochodzenie: Polska
Wysokość: 165 cm
Umaszczenie: gniade, kasztanowe, rzadko kare
Pokrój: bardzo potezne, ogromnej sile pociagowej
Charakter: wytrzymałe, mało wymagające
Użytkowanie: pociągowe

Wracając do tematu oznaczeń proponuję: KP4 (koń pociągowy) lub KPZ4 (koń pociągowy zimnokrwisty), gdzie 4 informuje o liczbie o liczbie odnóży napędzanych :-) Oczywiście nie uważam się za fachowaca w tym temacie i czekam na twórczą krytykę.


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 27 Lutego 2008, 23:41:17
Cytat: "Rogoz"
Wracając do tematu oznaczeń proponuję: KP4 (koń pociągowy)

Oznaczenie Kp4 jest już zajęte przez parowóz :) Proponuję Wkz 2000 :D Wąskotorowy koń zbożowy :D

Jaki reżim NR i NG jest na taki pojazd ??:D


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: Kajetan on 28 Lutego 2008, 03:40:50
A nie WKz1? Bo moc to 1KM :D

Naprawa rewizyjna (co 400 koniogodzin) powinna obejmować wymianę podków i przegląd zębów.


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: emibe on 28 Lutego 2008, 10:09:09
Takim oznaczeniem sugerujesz, że mogą być konie o mocy np. 3KM  :wink:

Do papierów eksploatacyjnych obowiązkowo świadectwa weterynaryjne UTK, a z osprzętu na nocne kursy końska lampa "czołówka" oraz worki na nawóz  :mrgreen:


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 28 Lutego 2008, 10:59:10
Cytat: "emibe"
Takim oznaczeniem sugerujesz, że mogą być konie o mocy np. 3KM  :wink:

Są różne odmiany koni, tak więc teza, że moc jedego konia zawsze jest równa 1KM jest błędna.
Konie wyścigowe mogą mieć większą moc chwilową niż moc ciągłą, konie typowo pociągowe będą miały większą moc ciągłą.


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 28 Lutego 2008, 11:05:55
Cytat: "emibe"
końska lampa "czołówka"


Mam w zbiorach AUTENTYCZNE lampy elektryczne do wozów konnych - może będę pomocny?


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 28 Lutego 2008, 16:31:09
Cytat: "Piottr_tt"

Są różne odmiany koni, tak więc teza, że moc jedego konia zawsze jest równa 1KM jest błędna.
Konie wyścigowe mogą mieć większą moc chwilową niż moc ciągłą, konie typowo pociągowe będą miały większą moc ciągłą.


Warto nadmienić, w jaki sposób powstała jednostka KM. Podaję za źródłem (http://www.capri.pl/forum/77253):
Koń mechaniczny (KM) - przestarzała jednostka mocy. Jeden koń mechaniczny jest to moc niezbędna do tego, by masę 75kg podnieść na wysokość 1metra w ciągu 1 sekundy: 1KM = (75kg × 9,81m/s2) : 1s = 735,5 W
Lub inna definicja:
Koń mechaniczny (KM, PS (niemiecki), CV (francuski)) pozaukładowa jednostka mocy. Jednostka mocy w układzie jednostek miar MKS.
1 KM = 75 kGm/s = 735,498 W = 0,9863 HP
Jednostka powstała na wzór konia parowego (HP) stworzonego w krajach anglosaskich do porównywania mocy maszyn parowych z koniem. Moc 1 KM odpowiadała zaprzęgowi z jednym koniem, 2 KM - z dwoma końmi itd. (w przybliżeniu). Jest to moc brutto oddawana przez konia z pominięciem strat.


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: Jacekglm on 28 Lutego 2008, 16:43:58
Cytat: "Rogoz"
Jest to moc brutto oddawana przez konia z pominięciem strat.


"Stratami" nawozi się okoliczne pola :oops:


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: emibe on 28 Lutego 2008, 16:50:56
Cytat: "Piottr_tt"
Są różne odmiany koni, tak więc teza, że moc jedego konia zawsze jest równa 1KM jest błędna.
Konie wyścigowe mogą mieć większą moc chwilową niż moc ciągłą, konie typowo pociągowe będą miały większą moc ciągłą.


No tak, wiadomo, że "koń koniowi" nie równy, ale czy różnice są rzędu 0,2 KM czy nawet 1KM? I to w zależności od odmiany (chociaż już wybór padł) czy rodzaju mocy. Przyjęcie nomenklatury z oznaczeniem mocy jest zatem zależne od tych parametrów i wymagałoby sprawdzenia osiągów konkretnej końskiej jednostki pociągowej.   :mrgreen:

Ale nic nie stoi na przeszkodzie, by przyjąć zakresy mocy do oznaczenia konia.
Poza tym koń ten może być wykorzystany na normalne i wąskie rozstawy, więc moja propozycja to:

UKPp11c - Uniwersalny koń pociągowy rasy polskiej o mocy ciągłej 1,0-1,1 KM

skrócona nazwa: Qń11  :mrgreen:


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: Ogoniasty on 28 Lutego 2008, 18:56:50
Ale macie radoche z wymyslaniem nazw dla konia. Wiaderko, łopatka i do piaskownicy :smile: . A konikowi tabliczke to przyczepicie do pupy żeby był cięższy i nie ślizgał sie na podkładach.
Zamiast zająć sie problemami jakie otaczają nas na codzień na wąskim torze to uczepiliście sie konika.


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 28 Lutego 2008, 19:59:44
A może po prostu Qń1k?


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 28 Lutego 2008, 21:24:59
.


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 29 Lutego 2008, 15:40:42
Wzór na siłę pociągową konia F=0,11Q+12[kG]      Q to ciężar konia


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: gajos on 06 Marca 2008, 00:09:15
Panowie, koń w tym przypadku jest lokomotywą i to bardzo ciekawej nieco przerwotnej konstrukcji.
Na pewno jest to tendrzak doczepny napędzany sianem przesuszonym, wraz z paleniskiem znajdującym się przed kotłem. Popielnik, komin z dymnicą umiejscowiony tyłem do kierunku jazdy w pozycji pionowej na końcu pojazdu.
Gwizdawka jak najbardziej parowa, znajduje się pod czołem lokomotywy.
Wodowany oddolnie po obniżeniu paleniska do poziomu wody.
Dwie osie, obie toczne, układ "B"
Silnik mocy 1 KM
Sprzęgi znajdują się po obu stronach ostoi w przedniej części maszyny.
Przeznaczony jako osobowo-towarowy na krótkich trasach. Pośpieszny tylko jako nie obciążony taborem.


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: Arczi on 11 Marca 2008, 00:08:59
Jakie oznaczenie miałaby taka siła pociągowa?


(http://images26.fotosik.pl/174/60928a12eb8cda07.jpg) (http://www.fotosik.pl)


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: gajos on 11 Marca 2008, 00:57:50
hm, 8 osie napędzane to jeszcze ok, ale dwa kotły?
a jakiej linii ta fotka?


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 11 Marca 2008, 09:40:07
Cytat: "Arczi"
Jakie oznaczenie miałaby taka siła pociągowa?


2Wł4 ? :)


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: emibe on 11 Marca 2008, 10:03:35
Zwróćcie uwagę na to, że takie "maszyny" mogłyby wykonywać dodatkową robotę: czyszczenie torowiska z roślinności. Opryski niepotrzebne.
Faktem jest natomiast, że produkt spalania nie powinien spadać z powrotem, by nie użyźnił torowiska  :wink:


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 11 Marca 2008, 10:22:36
.


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: Arczi on 11 Marca 2008, 12:20:48
Cytat: "gajos"
a jakiej linii ta fotka?


Niestety nie wiem ,fotkę znalazłem w sieci i była bez podpisu.


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: Leśny Dziadek on 11 Marca 2008, 19:15:43
Cytuj
produkt spalania nie powinien spadać z powrotem


Trza postawić W12

Z zakropieniem nie będzie kłopotu, ale zamknięcie klap, chyba maszyna nie posłucha ;)


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: Kajetan on 11 Marca 2008, 20:19:08
A z innej beczki: Czy jakiekolwiek zwillingi znalazły się we władaniu powojenego PKP? Jakie mogły mieć oznaczenia? Tyy4? 2Ty1?


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: Silgrin4D on 01 Kwietnia 2008, 10:24:34
Cytat: "gajos"
Dwie osie, obie toczne, układ "B"


Błąd!!! Obie napędne, i to nie wiązane! Stąd układ osi jakiś taki 0-2-0 :razz: Krótko mówiąc, taki koń jest podobny do... rysia... Tj. Rysia, chciałem powiedzieć :idea:


Tytuł: Oznaczenia typów koni pociągowych ;)
Wiadomość wysłana przez: gajos on 01 Kwietnia 2008, 17:04:01
sorki, toż to osie zdecydowanie pędne :)