Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: klon200 on 27 Marca 2008, 21:21:33 Gazeta WYBORCZA > Radom
Drogowe inwestycje w regionie radomskim 2008-03-04 Za kilka lat pomkniemy ekspresowo nie tylko "siódemką", ale także trasą numer 12 - obiecuje GDDKiA. O ile nie będzie protestów społecznych. Przebudowa czeka także drogę nr 9 Takie informacje przywiózł we wtorek do Radomia wicewojewoda mazowiecki Dariusz Piątek i dyrektor warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Wojciech Dąbrowski. Panowie przyjechali nie tylko, żeby ogłosić plany rozbudowy dróg w regionie radomskim, lecz także po to, by w związku z tymi planami spotkać się z mieszkańcami Szydłowca. Mieszkańcy osiedla Wschód nie zgadzają się bowiem z wytyczonym przebiegiem ekspresowej "siódemki" - uważają, że będzie biegła zbyt blisko ich domów i uniemożliwi dojście do kościoła parafialnego. - Protesty społeczne mogą wstrzymywać istotne dla regionu inwestycje drogowe. Ale racje ludzi są bardzo ważne. Jedynym sposobem na wypracowanie kompromisu jest dialog - tłumaczy dyrektor Dąbrowski. Dodaje, że Dyrekcja przeszła prawdziwą próbę ognia przy przebudowie "siódemki" na odcinku Jedlińsk - Białobrzegi, gdzie właśnie protesty mieszkańców opóźniły prace o prawie pół roku. - A dotrzymanie terminu w tym przypadku ma zasadnicze znaczenie. Inwestycja jest finansowana z unijnych pieniędzy z poprzedniego rozdania i musi być zakończona i rozliczona do końca tego roku. Wykonawca zapewnia, że zdążymy - mówi Dąbrowski. Prace na tym odcinku powinny być zakończone w połowie tego roku, wtedy też ma być gotowa obwodnica Grójca. Roboty między Grójcem a Białobrzegami idą bardzo sprawnie, a ze względu na łagodna zimę nawet szybciej, niż planowano w harmonogramie. Koniec robót to połowa 2009 r. Znany jest już przebieg zachodniej obwodnicy Radomia, wydana została też decyzja środowiskowa. Wybrano wariant najbardziej oddalony od miasta, o długości 25 kilometrów, od węzła Kępiny (koniec remontowanego odcinka Jedlińsk - Białobrzegi) do Młodocina. Prace planowane są na lata 2009-2011. Od Młodocina "siódemka" poleci po nowym śladzie aż do obwodnicy Szydłowca, a istniejąca droga nr 7 przejmie ruch lokalny. Nie wybrano za to jeszcze wariantu przebudowy "siódemki" na odcinku od Grójca do granic stolicy. Możliwy jest przebieg po nowym śladzie od węzła Lotnisko (powiązany z dojazdem do Okęcia) do Tarczyna lub przebudowa istniejącej drogi. W tym roku mają ruszyć prace projektowe dotyczące przebudowy krajowej "dwunastki" do parametrów drogi ekspresowej od Opoczna do obwodnicy Puław. Roboty budowlane planowane są na lata 2012-2015, a droga ze względu na uwarunkowania terenu pobiegnie najprawdopodobniej w nowym korytarzu. W ramach tej inwestycji ma być zrealizowana także obwodnica południowa Radomia. Dyrektor Dąbrowski na razie nie wypowiada się co do jej przebiegu. Trwają rozmowy na temat przejścia "dwunastki" przez Przysuchę (nie będzie tam obwodnicy). Miejscowe władze postawiły warunek dotyczący przebudowy kanalizacji. Dyrekcja warunku nie przyjęła. Przebudowana zostanie też droga nr 9 do Rzeszowa, która ma się stać tzw. trasą główną ruchu przyspieszonego. Najbardziej zaawansowane są procedury dotyczące budowy obwodnicy Iłży, prace mogą ruszyć już w przyszłym roku. Nowa droga przetnie w poprzek pasmo Wzgórz Iłżeckich, w tym dwa wąwozy położone na zachodnim skraju miasta, nad którymi zaplanowano dwie estakady. Poza miastem obwodnica przejdzie ponad doliną Iłżanki na estakadzie o długości 320 m. Nowa droga wpadnie w stary ślad "dziewiątki" w Błazinach Dolnych. Nadal będziemy przejeżdżać przez Skaryszew, zostaną tam przebudowane skrzyżowania, chyba że - jak zastrzega Dyrekcja - z opracowań wyniknie, że i tu konieczna jest obwodnica. Cała trasa zostanie poszerzona o dodatkowe pasy ruchu, tak aby na poszczególnych odcinkach na zmianę były dwa w jednym kierunku i jeden w przeciwnym. W sumie na przebudowę dróg na Mazowszu GDDKiA ma do wydania do 2013 roku 30 mld zł. Źródło: Gazeta Wyborcza Radom http://miasta.gazeta.pl/radom/1,44313,4989864.html Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: klon200 on 27 Marca 2008, 21:25:36 Cytuj Nowa droga wpadnie w stary ślad "dziewiątki" w Błazinach Dolnych. Czy ktoś coś wie więcej na ten temat? W którym to dokładnie będzie miejscu? Ciekaw jestem jak ta nowa droga szybkiego ruchu ma się do trasy kolejki i w jaki sposób będzie się przecinać z torami kolejki. Czyżby jakiś wiadukt planowali? Z tego co wiem to kolejka jest wpisana do rejestru zabytków. Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 27 Marca 2008, 21:59:54 może takie rozwiązanie jak jest w Jędrzejowie
Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: emibe on 28 Marca 2008, 10:32:30 No właśnie, nigdzie nie można znaleźć (tzn. w necie) materiałów graficznych dotyczących obwodnicy :twisted:
Póki co, bazujemy na informacjach jakie przekazał tu i na pmk kolega Pechu: http://750mm.pl/viewtopic.php?p=10349&highlight=#10349 http://groups.google.com/group/pl.misc.kolej/browse_thread/thread/b638cc2b350865d4/bdfd141275cefe43?hl=pl&lnk=gst&q=obwodnica+Ilzy#bdfd141275cefe43 Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: klon200 on 28 Marca 2008, 20:14:00 proponuję przeczytać dokładnie wątek dotyczący kolejki na iłżeckim forum
oto jedna z wypowiedzi: Cytuj Chyba nie wiecie że plany obwodnicy przewidują przesunięcie torów kolejki wąskotorowej na odcinku wzdłuż białki o jakieś 100 do 200 metrów a w miejscu gdzie ona teraz przebiega ma być pas serwisowy. Plany są podobno w urzędzie miasta. Serdecznie zapraszam do lektury a w szczególności odcinka zjazdowego tzw. ślimaka http://forum.ilza.info/viewtopic.php?t=102&postdays=0&postorder=asc&start=45&sid=6b2d31cfec454281b1be99f9564b44b4 Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: klon200 on 04 Kwietnia 2008, 19:41:08 Jakby na to nie patrzeć to i tak w którymś miejscu nowa obwodnica ma się złączyć ze starą "9" a co się z tym wiąże to nowa obwodnica przetnie tory kolejki.
Różne plotki krążą na temat tej nowej drogi. Czy komuś udało się coś więcej dowiedzieć? (http://images31.fotosik.pl/204/979a0019ad59f1f6.jpg) (http://www.fotosik.pl) Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: DD on 04 Kwietnia 2008, 20:22:27 Nie znam ostatecznej wersji dokumentacji ale na etapie koncepcji opiniowanej przez powiat starachowicki wyegzekwowano budowę wiaduktu oraz wyrażono zgodę na przesunięcie torów na odcinku od łuku w Pastwiskach do planowanego wiaduktu o (jak mnie pamiec nie myli 15-20m). Powyższą zgodę warunkowaliśmy przekazaniem materiałów z demontowanego - zabytkowego torowiska powiatowi starachowickiemu. Tak myślę powinno być nadal. Kopia stosownych dokumentów z przywołaną koncepcją znajduje się w Starostwie Powiatowym w Starachowicach. Warto nadmienić, iż pierwsza koncepcja nie przewidywała wiaduktu bo kolejkę inwestor uznał za zlikwidowaną!!!! Do 2006r. innych dokumentów inwestor nie przedłożył do uzgodnienia.
Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: klon200 on 12 Stycznia 2009, 21:40:31 Echo Dnia RADOM 8 stycznia 2009 wydanie internetowe:
Wicewojewoda o remoncie trasy kolejowej O ekspresowym tempie wydawanych decyzji w sprawie remontu trasy kolejowej mówił na konferencji wicewojewoda Dariusz Piątek. Wicewojewoda mówił o tym, że podlegli mu urzędnicy będą w ekspresowym tempie wydawali decyzje związane z remontem trasy kolejowej numer 8. Jeśli inwestor wykaże dobrą wolę to - zdaniem wicewojewody - trasa kolejowa z Radomia do Warszawy będzie mogła być przebudowana już w 2012 roku. Dariusz Piątek wyjaśniał podczas czwartkowej konferencji prasowej dlaczego tak bardzo ślimaczą się przygotowania do realizacji tej inwestycji. - Natrafiamy na różne problemy. Np. inwestor na dwa dni przed wejściem w życie nowej ustawy złożył wniosek o wydanie decyzji lokalizacyjnej. Gdyby wniosek ten złożono dwa dni później, już byłby dawno załatwiony, a tak musimy działać w myśl starej ustawy - powiedział Dariusz Piątek. - Musimy na przykład zawiadomić właścicieli ponad 900 działek, z czego wiele działek ma nieuregulowany status prawny. Dodał jednak, że możliwe jest jednak sprawne rozwiązanie tego problemu. Został też rozwiązany inny poważny problem związany z budową trasy. "Wąskim gardłem” tej inwestycji były roszczenia władz Warki odnośnie budowy dwóch wiaduktów, władze PKP PLK godziły się na jeden. Wiadomo już, że w mieście tym powstaną dwa wiadukty, a budowa jednego z nich będzie sfinansowana z budżetu samorządu województwa. Dariusz Piątek poinformował też o najważniejszych inwestycjach drogowych jakie będą realizowane w 2009 roku. Już w czerwcu 2009 roku planowane jest otwarcie przebudowanego odcinka trasy numer 7 o długości 17,8 pomiędzy Grójcem i Białobrzegami. Dwa odcinki S7 są na etapie prac przygotowawczych - obwodnica Radomia o długości 24,9 kilometra i droga pomiędzy Radomiem a południową granicą województwa mazowieckiego o długości 27,8 kilometra. Realizacja obu projektów jest planowana na lata 2009-12. W tym roku ma być prowadzona modernizacja trasy numer 12 w kierunku Przusuchy od Radomia do granic powiatu radomskiego. Rozpoczęły się też prace projektowe związane z przebudową trasy numer 9. W tym przypadku chodzi o usprawnienia w modernizacji ruchu w Skaryszewie oraz budowę obwodnicy Iłży. "NARODOWA” BUDOWA DRÓG W ubiegłym roku składano do wojewody mazowieckiego wnioski o dofinansowanie budowy dróg lokalnych w ramach "Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-11”. Inwestycje mazowieckie z tego programu wyniosą 128,8 mln złotych. - Region radomski wypadł bardzo dobrze w staraniach o te pieniądze. Dofinansowanie otrzymują projekty złożone przez 4 powiaty i 13 gmin - powiedział Dariusz Piątek. Inwestycje realizowane w ramach tego programu to m.in. przebudowy: drogi Bobrek - Stare Siekluki (powiat białobrzeski), Kępina - Goszczyn - Przybyszew (powiat grójecki), Młódnice - Radom (powiat radomski) i ulica Chrobrego w Radomiu. źródło: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090108/POWIAT0206/90113180 [/b] Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: klon200 on 12 Stycznia 2009, 21:43:59 Cytuj Rozpoczęły się też prace projektowe związane z przebudową trasy numer 9. W tym przypadku chodzi o usprawnienia w modernizacji ruchu w Skaryszewie oraz budowę obwodnicy Iłży. Czy ktoś wie coś więcej na w/w temat? Czy można gdzieś zobaczyć wstępny projekt lub plan zagospodarowania terenu? Jaka firma może wykonywać projekt? Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: klon200 on 27 Maja 2009, 17:18:27 wycinek artykułu dotyczący obwodnicy:
2) obwodnica Iłży Planowana obwodnica będzie wyłączać się z istniejącej drogi krajowej nr 9 na północnym skraju miasta Iłża i ominie miasto od strony zachodniej. Nowa droga przetnie w poprzek pasmo Wzgórz Iłżeckich, w tym dwa wąwozy położone na zachodnim skraju miasta. Nad tymi wąwozami zaprojektowano dwie estakady. Poza miastem obwodnica przejdzie ponad doliną rzeki Iłżanka na estakadzie dł. ok. 320m. Nowa droga włączy się w istniejący ślad dr. kr. Nr 9 za wsią Błazny Dolne na południe od miasta. W zakres przedsięwzięcia włączona również rozbudowę istniejącego skrzyżowania w Iłży-Polu (z drogą gminną do Starosiedlic) oraz odcinka południowego w związku z koniecznością przełożenia toru zabytkowej kolejki dojazdowej. Zaprojektowano dwa węzły drogowe: „Iłża Północ” i „Iłża Południe” Przekrój projektowanej trasy to przekrój 2+1 (3 x 3,5 m + 0,7 m opaski). 8 marca 2007 roku uzyskano decyzję środowiskową, natomiast 15 stycznia 2008 złożono wniosek o uzyskanie decyzji lokalizacyjnej. Oddział w Warszawie GDDKiA posiada zabezpieczone środki finansowe na wykup gruntów. Jeżeli uzyskanoby decyzję lokalizacyjną do czerwca 2008r., to realizacja tego zadania nastąpiłaby w latach 2008 – 2010. źódło: http://bridge.mazowieckie.pl/news.php?id=9855 Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: klon200 on 27 Maja 2009, 17:28:37 http://www.dgmarket.com/tenders/np-notice.do~3359482
http://www.dhv.pl/index.php?art_id=77 Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 27 Maja 2009, 18:12:02 Hej! Wąski tor z Piaseczna pozdrawia wąski tor ze Starachowic! :lol:
Widzę, że szykuje Wam się większa inwestycja drogowa. Jako, że zajmuję się zawodowo zarządzaniem infrastrukturą, pozwolę sobie na taką dygresję. Jeśli odpowiednio się zadba o interes kolejki tak, że jest ona traktowana jako strona procesu inwestycji, to można na tym wiele zyskać (jeśli się nie zadba, to wiele stracić aż do "zaorania" torów włącznie). Trzymajcie rękę na pulsie, bo jest o co walczyć. W takich inwestycjach nie liczą się sumy rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych które można przy okazji "łyknąć" i przeznaczyć na odbudowę kolejki, co więcej sami inwestorzy są baaaaaardzo przychylnie nastawieni do zarządców terenów kolejowych w bliskości których planowana inwestycja infrastrukturalna ma miejsce. Wystarczy trochę chęci i pomyślunku, a nie dosyć, że kasa będzie, to wszyscy - inwestorzy, wykonawcy i wreszcie sama kolejka, będą zadowoleni. Pozdrawiam serdecznie Starachowicką KD. Janusz. Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 27 Maja 2009, 18:31:13 W zwiazku z tym, ze nasza macierzysta kolej (GKW) przebiega przez teren mocno zurbanizowany, uzgadnianie roznego rodzaju projektow / prac nie jest dla nas niczym nadzwyczajnym, wiemy doskonale, jak wazna jest to sprawa.
Inwestycja sie szykuje, o tym zostalismy poinformowani. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy dojdzie do jej realizacji. Jesli chodzi o uzgodnienia na etapie projektowania, to nie mielismy na nie wplywu - wszak operatorem w Starachowicach jestesmy zaledwie miesiac bez dwoch dni. Z cala pewnoscia (jesli bedziemy wtedy operatorem) bedziemy brac udzial z glosem decydujacym we wszelkich uzgodnieniach z wykonawca / wykonawcami. Jednym z wazniejszych ustalen uzgodnionych z projektantem przez powiat jest to, ze material z rozbiorki przekladanego torowiska zosstanie przekazany powiatowi, natomiast odcinek ukladany w nowym miejscu zostanie zbudowany z calkowicie nowych materialow na koszt GDDKIA. Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 27 Maja 2009, 18:39:21 Cześć Paweł!
I o to chodzi! Dalszym źródłem dochodów, i to nie małych, może być opłata za zajęcie zarządzanego terenu, możliwość składowania na nim materiałów, sprawowanie nadzoru kolejowego itp. Wszystko zależy tylko od Waszej pomysłowości... :lol: Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: Pechu on 27 Maja 2009, 21:10:36 Cytat: "Paweł Niemczuk" Jesli chodzi o uzgodnienia na etapie projektowania, to nie mielismy na nie wplywu - wszak operatorem w Starachowicach jestesmy zaledwie miesiac bez dwoch dni. Z cala pewnoscia (jesli bedziemy wtedy operatorem) bedziemy brac udzial z glosem decydujacym we wszelkich uzgodnieniach z wykonawca / wykonawcami. Jednym z wazniejszych ustalen uzgodnionych z projektantem przez powiat jest to, ze material z rozbiorki przekladanego torowiska zosstanie przekazany powiatowi, natomiast odcinek ukladany w nowym miejscu zostanie zbudowany z calkowicie nowych materialow na koszt GDDKIA. Wszystko sie zgadza. W dniu dzisiejszym wyslalem do Starostwa wersje elektroniczna projektu do wgladu i uzgodnienia. Tak wiec radze odezwac sie do p. Pawla albo do mnie. Co moge rzec z grubsza? 4 łuki R=200, Kp=12,h=30mm jeden łuk R=1000, h=60mm, przebieg w planie narzucili drogowcy... Pod wiaduktem drogowym zachowalem skrajnie transporterowa. Nawierzchnia 49E1, na podkladzie drewnianym, przytwierdzenie typu K, tluczen 15cm i 15cm niesortu pod tluczniem. Ma byc porzadnie i na lata :-). Ponadto 2 przejazdy kat.D. W sumie 2km 80m nowego toru, natomiast 1km 900m z hakiem toru starego pojdzie na odbudowe Lipie-Marcule, takie sa zalozenia, niezmienne od paru lat. Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 27 Maja 2009, 21:16:24 Ile zabraknie do załatania tej "dziury" w puszczy?? Jest jakiś plan pozyskania brakujących szyn i podkładów??
Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: Pechu on 27 Maja 2009, 21:24:59 Cytat: "andrzej2110" Ile zabraknie do załatania tej "dziury" w puszczy?? Jest jakiś plan pozyskania brakujących szyn i podkładów?? Dziura (przynajmniej teoretyczna) jest od km 8,265 do km 13,249 (Marcule Ndl.). Starostwo kase chce pozyskac ze srodkow wlasnych oraz unijnych. P. Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: emibe on 27 Maja 2009, 23:23:14 Cytat: "Pechu" Pod wiaduktem drogowym.... Tak sobie dyskutując, ciekawi mnie za i przeciw budowania wiaduktu kolejowego nad drogą - jeśli nie ma ku temu zaleceń np. konfiguracji terenu. Na pewno efektowniej byłoby gdyby to kolejka "wspięła się" na wiadukt - lepsze widoki :grin: . Przy 2% pochylenia podłużnego byłoby to ok 300-400 m po obu stronach wiaduktu. Droga może mieć nawet 5% (dla 100km/h) ale dochodzą wypłaszczenia więc odcinek najazdu drogi na wiadukt kolejowy nie będzie krótszy. Sama konstrukcja wiaduktu kolejowego byłaby dłuższa, ale czy przewyższyłaby koszty robót ziemnych dla drogi? Czy są jeszcze jakieś warunki do wyboru rozwiązania niekolizyjnego przejścia kolej(ka) vs droga (krajowa GP)? Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 28 Maja 2009, 03:48:04 Odbudowa brakujacego odcinka w lesie ma byc sfinansowana z funduszy unijnych (wklad wlasny samorzadu: 15%). Finansowanie czesci znajdujacej sie w woj. mazowieckim (1900 m) jest pewne na 100%. W przypadku czesci znajdujacej sie w swietokrzyskim az takiej pewnosci nie ma, jednak sprawa wyglada tez dosc dobrze - projekt cieszy sie bardzo duzym poparciem w urzedzie marszalkowskim, ktory dzieli pieniadze.
Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: Pechu on 28 Maja 2009, 08:18:12 Cytat: "emibe" Tak sobie dyskutując, ciekawi mnie za i przeciw budowania wiaduktu kolejowego nad drogą - jeśli nie ma ku temu zaleceń np. konfiguracji terenu. Układ z wiaduktem drogowym górą wymuszony jest przez układ całego węzła - jezdnia obwodnicy będzie przechodzić górą nad dwoma drogami, pomiędzy którymi będzie znajdował się tor. Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 28 Maja 2009, 09:40:41 Czy można gdzieś powiesić plan rozwiązania skrzyżowania obwodnicy z kolejką?
Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 28 Maja 2009, 12:25:12 Cytat: "Pechu" Dziura (przynajmniej teoretyczna) jest od km 8,265 do km 13,249 (Marcule Ndl.). W praktyce torowisko w jednym kawałku kończy się równo na słupku km. 8.0. Potem do Małyskiego Gościńca (ok. 600m dalej) brakuje znaczących fragmentów. Za Małyskim Gościńcem nie ma już nic Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: emibe on 05 Sierpnia 2009, 21:13:51 W końcu wiemy jak będzie wyglądała obwodnica Iłży
http://skw.org.pl/2009/obwodnica-ilzy/ Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: klon200 on 23 Sierpnia 2009, 07:54:38 http://www.gddkia.gov.pl/viewattach.php?przetarg_view=3334fe17d8f319f50358a9c4bf81fc56
być może że link już był wcześniej Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 23 Sierpnia 2009, 08:47:56 Jak dla mnie obie mapy niestety są mało zrozumiałe. Troche musiałem się "Wgłębić" żeby pojąć jak to ma wyglądać. Jeżeli dojdzie do realizacji tego projektu to będziemy mieli w Iłży chyba najbardziej wyczesane torowisko w Polsce:). Nie mówiąc o tym, że to 1,9 km bliżej do Starachowic... Więc do połączenia będzie coraz bliżej. Trzymamy więc kciuki za drogowców :D zarówno tych kolejowych jak i drogowych. Sobie i kolegom z SKW życzę żeby przetargu na odbudowę nie wygrał Barwicki tylko jakaś profeska fima, czemu? To chyba wiadomo :cool:
Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: klon200 on 23 Sierpnia 2009, 09:26:42 Wszyscy wiemy jak wyglądają przetargi w Polsce. Wygrywa najtańsza oferta - co też wiąże się później z jakością wykonanych usług.
Inwestor powinien wyznaczyć Inspektora który powinien być człowiekiem rzeczowym, nieugiętym, posiadającym stosowną wiedzę i doświadczenie i było by po kłopocie. Prace wtedy przeprowadzone były by solidnie i dokładnie. Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: klon200 on 23 Sierpnia 2009, 09:38:05 Cytat: "Grzegorz Fidler" Sobie i kolegom z SKW życzę żeby przetargu na odbudowę nie wygrał Barwicki tylko jakaś profeska fima, czemu? To chyba wiadomo :cool: Jeśli chodzi o torowisko odbudowywane przez w/w "firmę" trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników m.in.: 1. Torowisko było wykonywane ze staro użytecznych szyn z różnych źródeł 2. Termin jaki miała firma na wykonanie tego zadania 3. Wiele innych Trzeba się cieszyć z tego że odbywa się jakikolwiek ruch kolejowy po torowisku. Prowadzenie ruchu sygnalizuje GDDKiA, projektantom, wykonawcom "obwodnicy Iłżeckiej" że są tory kolejki po których coś jeździ. Gdyby nie ten ruch kto wie jakie byłyby dalsze losy SKW. Budowa obwodnicy Iłży daje ogromne możliwości dla SKW. Jeśli "odpowiednie" osoby troszkę pomyślą i wezmą się do pracy to można dużo zyskać z GDDKiA. Tym bardziej że SKW jest zabytkiem co jest bardzo dobrym asem w rękawie. Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 23 Sierpnia 2009, 23:35:59 Cytat: "klon200" Inwestor powinien wyznaczyć Inspektora który powinien być człowiekiem rzeczowym, nieugiętym, posiadającym stosowną wiedzę i doświadczenie i było by po kłopocie. Prace wtedy przeprowadzone były by solidnie i dokładnie. Inwestor? Jeżeli inwestorem jest GDDKiA, to zależy jej na jak najmniejszych kosztach, czyli wykonaniu roboty po jak najmniejszej linii oporu. To raczej (właściciel) zarządca infrastruktury powinien mieć prawo ustanowienia nadzoru branżowego (i tego prawa żądać na etapie uzgodnień projektowych), bo to jemu (a nie inwestorowi!) zależy, żeby wszystko było cacy. Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: AXEL on 24 Sierpnia 2009, 11:55:13 Osobiście odbierałem wraz z ludźmi z powiatu odcinek odbudowany przez pana B.
Zgadzam się z kol. Fidziem w pełnej rozciągłości. OBY NIE ONI !!! Jeśli chodzi o same prace to generalny wykonawca na pewno zleci odbudowę firmie typowo kolejowej jako podwykonawcy. Mam nadzieję że uda się zadziałać w tej kwestii i odbudowa będzie w pełni profesjonalna. Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: klon200 on 24 Sierpnia 2009, 18:36:07 Cytat: "andrzej2110" Ile zabraknie do załatania tej "dziury" w puszczy?? Obecnie pozostał do odbudowy odcinek o długości 4.984 km, w tym na terenie województwa świętokrzyskiego 3.249 km. Koszt odbudowy to 6 454 000 zł, w tym na terenie województwa mazowieckiego 1.735 km, a koszt odbudowy 2 846 000 zł Tak napisali pismaki. Dokładne informacje : http://750mm.pl/viewtopic.php?t=1969&start=30 Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: klon200 on 24 Sierpnia 2009, 18:57:17 Cytat: "Bartosz Uryga" Inwestor? Jeżeli inwestorem jest GDDKiA, to zależy jej na jak najmniejszych kosztach, czyli wykonaniu roboty po jak najmniejszej linii oporu. To raczej (właściciel) zarządca infrastruktury powinien mieć prawo ustanowienia nadzoru branżowego (i tego prawa żądać na etapie uzgodnień projektowych), bo to jemu (a nie inwestorowi!) zależy, żeby wszystko było cacy. Zgadzam się z powyższą wypowiedzią w 100%. Nie znam dokładnie sprawy. Wiem tyle co można wyczytać w lokalnych mediach a z wiarygodnością tych pismaków to różnie jest. Przyznaje się do błędu. Błąd wynikł z powodu zbyt małej wiedzy na w/w temat. Po prostu myślałem o odbudowie brakującego odcinka torowiska w puszczy że tu Inwestor może wyznaczyć Inspektora a napisałem to w poście dotyczącym przesunięcia torowiska podczas budowy obwodnicy. Cytat: "AXEL" Mam nadzieję że uda się zadziałać w tej kwestii i odbudowa będzie w pełni profesjonalna. Oby tak było i osoby odpowiedzialne za to wywiązały się ze swoich obowiązków. Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 24 Sierpnia 2009, 19:50:34 Jeżeli SGKW będzie pełniło obowiązki operatora na pewno nasi drogowcy będą pełnić nadzór nad wykonywaniem inwestycji, a przynajmniej będą czynnie uczestniczyć w jej odbiorze...
Mogę powiedzieć, że nasza polityka nawet w zakresie napraw toru zlecanych przez samorządy (np. gminę Iłża za jej pieniądze) zakłada, iż mimo że wykonawca np. będzie firmą zewnętrzną, kontrolę nad jakością wykonanej usługi pełnić będzie osoba fachowa. Nie będę ukrywał, że SGKW w zakresie dróg kolejowych korzysta z usług zespołu znanego pod nazwą "SKPL Infrastruktura", kierowanego przez człowieka z wieloletnim praktycznym doświadczeniem kolejowym, posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie dróg i węzłów kolejowych, a także co ważne - znającego realia linii znaczenia miejscowego i linii wąskotorowych... Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 24 Sierpnia 2009, 21:09:50 Cytat: "Bartosz Uryga" kierowanego przez człowieka z wieloletnim praktycznym doświadczeniem kolejowym, posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie dróg i węzłów kolejowych, a także co ważne - znającego realia linii znaczenia miejscowego i linii wąskotorowych... Bartosz, nie podnoś napięcia, my też go szanujemy ... Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: klon200 on 20 Października 2009, 13:06:59 http://www.ilza.com.pl/aktualnosc-127.html
Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: klon200 on 07 Stycznia 2010, 19:50:25 mimo tego że jeden z adminów nadepnął mi mocno na odcisk zamieszczam materiały dotyczące obwodnicy:
http://www.senat.gov.pl/k7/dok/sten/oswiad/skurkiewicz/4401.pdf http://radomir.blox.pl/2009/12/Radom-do-boju-czyli-czas-na-S9.html http://forum.gazeta.pl/forum/w,15066,104839833,,_S9_Czas_ruszac_do_doju_.html?v=2 http://www.wojewodztwo.radom.pl/0_transport_2_s9_akcja.php Tytuł: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 08 Stycznia 2010, 03:58:26 Cytat: "klon200" mimo tego że jeden z adminów nadepnął mi mocno na odcisk zamieszczam materiały dotyczące obwodnicy[...] A co ma piernik do wiatraka, tzn. admin do SKW, jej odbudowy, operatora itd? Wezze sie zastanów, co piszesz, bo jak na razie, to wychodzi, że swoją złość na "jednego z adminów" wyżywasz na bogu ducha winnych i przypadkowych osobach. A na koniec - na odciski polecam stosowną maść (do nabycia w aptece) lub wizytę u pedicurzystki. Tytuł: Odp: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: klon200 on 03 Sierpnia 2010, 22:46:16 http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100802/POWIAT0111/831538796
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100803/POWIAT0206/332526588 Tytuł: Odp: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: klon200 on 14 Stycznia 2012, 18:50:28 nowe informacje i opracowania dostępne w sieci na temat obwodnicy:
http://www.siskom.waw.pl/DK9.htm (http://www.siskom.waw.pl/DK9.htm) Z RAPORTU O ODDZIAŁYWANIU NA SRODOWISKO OBWODNICY IŁŻ Y Tom II na str. 19 widnieje zapis: wiadukt drogowy WG-6 w ciagu obwodnicy w km 5+573 w Błazinach Dolnych i Białce, nad przełożoną linią kolejki waskotorowej, łącznica i droga gminna w projektowanym wezle „Iłża – Południe”, na stronie 39 w/w Raportu: Na odcinku południowym do pasa drogowego przylega od strony zachodniej (prawej) pas kolejowy nieczynnej kolejki waskotorowej Iłża – Zębiec – Starachowice szerokosci 7-10 m. na stronie 41 w/w Raportu: W najbliższym otoczeniu projektowanej zachodniej obwodnicy Iłży nie występują architektoniczne obiekty chronione na podstawie ustawy o ochronie dóbr kultury [9] z wyjątkiem torów nieczynnej kolejki wąskotorowej z Iłży do Starachowic, tzw. Starachowickiej Kolei Dojazdowej, wpisanej do rejestru zabytków byłego województwa radomskiego prawomocna decyzja Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Radomiu pod numerem 543/A/95 w dniu 27.01.1995 r. Na odcinku Błaziny Dolne – Pastwiska tory kolejki sa ułożone bezpośrednio przy istniejącej drodze krajowej nr 9 po jej stronie zachodniej (prawej) i kolidują tu z projektowanym włączeniem trasy obwodnicy w istniejąca jezdnie tej drogi. Obecnie kolejka jest w zarządzie Starostwa Powiatowego w Starachowicach; starosta starachowicki stara sie o przewrócenie ruchu na tej linii kolejowej. Dotychczas uruchomiono ruch pociągów na odcinku Starachowice – Lipie (5 km). W najbliższym czasie planuje sie uruchomienie ruchu kolejowego na odcinku Iłża – Pastwiska, a w dalszej kolejności na pozostałej części linii kolejowej. na stronie 133 w/w Raportu: W stosunku do Starachowickiej Kolei Dojazdowej zagrożenie będzie maksymalne, ponieważ wiąże sie z potencjalna fizyczna likwidacja fragmentów torowiska kolejowego na skutek ich kolizji z projektowanymi jezdniami drogowymi obwodnicy. Analiza zagospodarowania terenów w sąsiedztwie tej kolizji wskazuje, że dla wszystkich możliwych wariantów przebiegu obwodnicy (zachodnich i wschodnich) praktycznie nie istnieje możliwość takiego przesunięcia projektowanej trasy drogowej, aby ochronić pas kolejowy wraz z torowiskiem. na stronie 161 w/w Raportu: W celu ochrony Starachowickiej Kolei Dojazdowej należy dokonać przełożenia trasy kolejowej na odcinku Błaziny Dolne – Pastwiska kolidującym z projektowana obwodnica, tzn. należy rozebrać kolidujące z droga fragmenty torowiska kolejowego, a następnie wybudować nowe torowisko w śladzie przedstawionym na rys. 5, zapewniającym odpowiednie bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego i zgodnym z dokonanymi uzgodnieniami z wojewódzkim konserwatorem zabytków (zał. nr 7). na stronie 173 w/w Raportu: Na kolejnym etapie przygotowywania inwestycji, tj. w projekcie wykonawczym zostanie przedstawiony szczegółowy projekt przebudowy układu linii kolei wąskotorowej na odcinku Pastwiska – Błaziny Dln., zakładający wykonanie na tym odcinku nowego toru wraz z wykonaniem robot ziemnych i odwodnieniem oraz budowie dwóch przejazdów drogowo-kolejowych. Źródła informacji do sporządzenia raportu Oprócz projektu budowlanego obwodnicy Iłży przy opracowaniu niniejszego raportu ROS korzystano z informacji i ustaleń zawartych w następujących dokumentach: „Wielowariantowa analiza przełożenia kolejki wąskotorowej w celu rozwiązania kolizji z obwodnica Iłży w ciągu drogi krajowej nr 9 Radom - Rzeszow”, DHV POLSKA, Warszawa, 2005 r. Tytuł: Odp: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: andy on 15 Stycznia 2012, 23:31:53 Ale mamy teraz 2012 ;)
Tytuł: Odp: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 16 Stycznia 2012, 00:15:13 W Polsce mamy takie tempo prac ze wychodzą takie "kwiatki"
Tytuł: Odp: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: klon200 on 16 Stycznia 2012, 20:35:52 Ale mamy teraz 2012 ;) Data raportu: styczeń 2011r czyli zespół opracowujący nie do końca kompetentny skoro nawet nie chciało się im sprawdzić od kiedy to prowadzony jest ruch na odcinku Iłża - Marcule Jest tam więcej "kwiatków" ale to już nie związane z kolejką. Najważniejsze że tory zamierzają przełożyć - czyli kolejka ocaleje !!! Poczytajcie uzgodnienia z w/w strony- zwróćcie uwagę na pisemko od właściciela stacji paliw VIKING. Tytuł: Odp: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: WIĆUŚ on 17 Stycznia 2012, 06:59:40 Poczytajcie uzgodnienia z w/w strony- zwróćcie uwagę na pisemko od właściciela stacji paliw VIKING. Ja, u niego nie zatankuję, wam tez nie radzę ;D Tytuł: Odp: Obwodnica Iłży a tory kolejki Wiadomość wysłana przez: emibe on 07 Lutego 2012, 23:10:12 Raport był pisany o wiele wcześniej, i tylko szkoda, że przekazując dokument nie uaktualniono niektórych informacji. Ale akty prawne w spisie już są z 2010r. Tylko jeden raz wspomniano (czytaj: wysilono się na update) o ruchu turystycznym (że "niby" nie będzie negatywnie wpływać na środowisko ;) i operatorze SGKW).
Zaś pomysł właściciela stacji pochodzi ze stycznia 2006 roku, i choć kilka akcji na stacji w Iłży datuje się na 2005 to znając świadomość lokalesów prawdopodobnie nie wiedział o nich. Co do samej inwestycji - ciężko będzie. Tym bardziej, że liczono na przerzucenie unijnej kasy z kolei na drogi. Może (bo też nie byłoby to pewne) coś skapnęłoby na DK9. Celem zarchiwizowania: obrazek z węzłem Iłża Południe (http://skw.org.pl/dokumenty/mapy/dk9_obwodnica_ilzy_ros_pb_rys_urzadz_ochr_srod_4-fr_skw.jpg). Z tekstu wynika, że to "dzięki" kolejce powstanie węzeł, bo początkowo planowano światła. |