Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Wąski tor za granicą => Wątek zaczęty przez: Kajetan on 30 Listopada 2008, 15:41:59



Tytuł: 1Aw w ZSRR
Wiadomość wysłana przez: Kajetan on 30 Listopada 2008, 15:41:59
No i mamy namacalny dowód na to że oprócz paru setek wagonów 2Aw i 3Aw z Pafawagu do naszego brata poszło też przynajmniej trochę 1Aw z Świdnicy:
(http://sbchf.narod.ru/16/aujd_ist27.jpg)
1957 год. Новый паровоз серии Гр, построенный в ГДР. Новый пассажирский состав. Вагоны построены в Польской Народной Республике.

(http://sbchf.narod.ru/16/aujd_ist76.jpg)
Пробная поездка нового пассажирского вагона,
произведённого в Польской Народной
Республике. Сидит кондуктор
Ионин К. Стоят Макаров В.И.,
Некрасов В.А.,
Шапошников Ю.
Tu piszą że to jazdy próbne w 1957 roku.

(http://sbchf.narod.ru/16/aujd_ist26.jpg)
Вагон Pafawag в составе пассажирского поезда.
Wnętrze 1Aw - nie jest to 3Aw bo byłoby widać przedział pieca/ustępu. Ruskie WP-40 także wyglądają inaczej.

Źródełko:
http://sbchf.narod.ru/16/ist_foto1.html

Przynajmniej jeden dożył do dziś:
(http://narrow.parovoz.com/gallery/RU43/20081022_118130.jpg)
(http://narrow.parovoz.com/gallery/RU43/20081024_118153.jpg)

źródełko:
http://narrow.parovoz.com/emb/index.php?ID=2237


Tytuł: 1Aw w ZSRR
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 30 Listopada 2008, 15:52:38
Jo w twoju mać... Faktycznie 1Aw, 3Aw ma inne ławki... Teczki rysunkowe 1Aw są też opisane po rosyjsku :?:


Tytuł: 1Aw w ZSRR
Wiadomość wysłana przez: Kajetan on 30 Listopada 2008, 16:19:37
Cytat: "dobrzyn"
Teczki rysunkowe 1Aw są też opisane po rosyjsku :?:  

Oczywiście że są.


Tytuł: 1Aw w ZSRR
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 01 Grudnia 2008, 02:23:16
.


Tytuł: 1Aw w ZSRR
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 02 Grudnia 2008, 11:39:55
Że dwane ZSRR to dziki kraj wiedziałem. Że w róznych miejscach walają się pudła 2/3Aw też... ale 1Aw to jest bomba :wink:
Zobaczcie fotki zachowanego pudła: Miały naspawaną szeroką blachę wzmacniającą pod oknami. jak nasze na pomostach


Tytuł: 1Aw w ZSRR
Wiadomość wysłana przez: Michał Z on 02 Grudnia 2008, 16:46:24
Cytat: "dobrzyn"
Zobaczcie fotki zachowanego pudła: Miały naspawaną szeroką blachę wzmacniającą pod oknami. jak nasze na pomostach

nasze 1Aw tez tak mają, tylko podczas kolejnych napraw w ZNTK zniknęła pod szpachlą ;) jej warstwy na naszym rogowskim 1685 są mi znane dość dogłębnie w pełnym tego słowa znaczeniu ;)
Niemniej faktycznie jest to pierwsza wiarygodna informacja, że eksportowali je do ZSRR
pozdr M


Tytuł: 1Aw w ZSRR
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 04 Grudnia 2008, 14:19:24
Lista numerów na www.tabor.wask.pl jest raczej kompletna. Nie ma przeskoków w 1956 ani 1957


Tytuł: 1Aw w ZSRR
Wiadomość wysłana przez: Marek Sz on 04 Grudnia 2008, 16:23:28
Cytat: "dobrzyn"
Lista numerów na www.tabor.wask.pl jest raczej kompletna. Nie ma przeskoków w 1956 ani 1957

Nie ma przeskoków w numerach kolejowych ( PKP ) a nie w fabr.


Tytuł: 1Aw w ZSRR
Wiadomość wysłana przez: Kajetan on 04 Grudnia 2008, 16:44:17
A zwrócił ktoś z Was uwagę na to:
(http://narrow.parovoz.com/images/pafawag-plate.jpg)
Wisi w artukule o wagonach "Pafawag" na narrow.parovoz.com (opisana jako tabliczka znamionowa z wagonu Pafawag  :mrgreen: )
Numer niestety ktoś "utajnił" (obstawiam 2081) ale widać że to rok 1956.


Tytuł: Odp: 1Aw w ZSRR
Wiadomość wysłana przez: 102N on 03 Marca 2011, 22:05:38
Odgrzewając kotleta...
Znalezione na narrow.parovoz.com

(http://narrow.parovoz.com/gallery/RU21/20110209_135485.jpg)


Tytuł: Odp: 1Aw w ZSRR
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 04 Marca 2011, 10:39:16
Piękne. Do takiego składu Wp29, czy Kp4 i u ruskich było prawie jak u nas.
Zwróćcie uwagę na szczebelki w oknach przedsionku. U nas tego chyba jednak nie było