Tytuł: Zmiany w przepisach ruchu i sygnalizacji ??? Wiadomość wysłana przez: TW Kolejofil on 14 Lutego 2009, 20:00:57 Odkryłem dzisiaj obowiązujące obecnie
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz. U. z dnia 9 września 2005 r.) (http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=WDU20051721444) (tu czytelniejsza wersja html) (http://kolej.krb.com.pl/r1444/r1444.html) Jest to akt prawny zawierający wszystko, co dotychczas znajdowało się w przepisach sygnalizacji i ruchu na liniach kolejowych wszelkich szerokości i metra w Polsce, do którego powinny zostać dostosowane przepisy wewnętrzne zarządców infrastruktury, przewoźników i użytkowników bocznic kolejowych. Szykują się zatem pewne zmiany m.in. w sygnalizacji na wąskotorówkach, bo już nie będzie "sierżantów" przy ograniczeniach... ale to pozostawiam do samodzielnej lektury, którą ja dopiero zaczynam :mrgreen: (Mam nadzieję, że nie jest to odkrycie ogólnie znanego faktu, jeśli tak, proszę o usunięcie tego tematu) Tytuł: Zmiany w przepisach ruchu i sygnalizacji ??? Wiadomość wysłana przez: Kajetan on 15 Lutego 2009, 13:08:49 Zdaje się że to już weszło w życie pół roku temu (miało 23 września 2006 ale później co roku odkładali to o rok :) )
Natomiast ja mam dla Was zagadkę: Czy jazda pociągiem w składzie: drezyna WMc + doczepka jest legalna w świetle wspomnianego rozporządzenia :?: Odpowiedź brzmi: NIE :!: Czekam na uzasadnienie :razz: Tytuł: Zmiany w przepisach ruchu i sygnalizacji ??? Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 15 Lutego 2009, 13:42:51 Strzelam. Doczepa nie ma hamulca??
Tytuł: Zmiany w przepisach ruchu i sygnalizacji ??? Wiadomość wysłana przez: Kajetan on 15 Lutego 2009, 14:19:16 Nie ma co strzelać. Tak, o hamulce chodzi, albowiem:
§120.3. Rzeczywista masa hamująca pociągu jest sumą mas hamujących wszystkich pojazdów kolejowych z czynnymi hamulcami znajdujących się w pociągu, oprócz czynnych pojazdów trakcyjnych. Czyli w naszym przypadku rzeczywista masa hamująca wynosi ZERO(!) i, co za tym idzie, procent masy hamującej pociągu także wynosi zero. Nie jest także dopuszczalne ciągnięcie samej tej doczepki rumunem, Px-em i czym by tam jeszcze chcieć. Jestem w stanie zrozumieć to wymaganie ze względu na wspomnianą już gdzie indziej możliwość rozerwania. Czytajmy dalej: §120.1. Pociągi powinny być hamowane hamulcem zespolonym. I to jest powód drugi. Powyższy punkt nie stanowił dla prawodawcy przeszkody w: §120.2. Czynnym hamulcem jest urządzenie służące do hamowania wagonu, które w danej chwili może być obsłużone zespołowo przez maszynistę albo indywidualnie przez pracownika znajdującego się na wagonie. Niby sprzeczności tu nie ma ale coś jest nie tak... Całe to rozporządzenie przynajmniej w części wąskotorowej jest na kolanie pisane. Na przykład w rozdziale o sygnalizacji nie znalazłem słowa o sygnałach akustycznych... Tytuł: Zmiany w przepisach ruchu i sygnalizacji ??? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 16 Lutego 2009, 00:27:20 .
Tytuł: Zmiany w przepisach ruchu i sygnalizacji ??? Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 16 Lutego 2009, 10:32:44 Ciekawe jak jest z doczepami do WM10? Może kto sie orientuje czy też mają hamulec (jaki)??
Tytuł: Zmiany w przepisach ruchu i sygnalizacji ??? Wiadomość wysłana przez: TW Kolejofil on 17 Lutego 2009, 14:34:47 Rzeczywiście, część "wąskotorowa" to kompletny bubel prawny - w części "normalno- i szerokotorowej" jest przynajmniej rozróżnienie na tabor kolejowy i pojazdy pomocnicze, a tu nie ma mowy o czymś takim jak pojazd pomocniczy, ba - nie ma mowy, co należy rozumieć pod pojęciem pociągu :!: No chyba żeby stosować tu zapisy części "normalnotorowej", ale przecież tor wąski to nie normalny...
Wszystko wskazuje na to, że w związku z przełamaniem monopolu PKP na przewozy kolejowe trzeba było stworzyć prawo obowiązujące wszystkich przewoźników. Ponieważ koleje wąskotorowe ("nie wiadomo po co i dlaczego, przecież to przeżytek") jeszcze istnieją, trzeba było coś o nich napisać, a co konkretnie :?: Co to kogo jeszcze obchodzi... Równie dobrze mogliby napisać, że wszystkie pociągi wąskotorowe należy kierować bezzwłocznie do punktów złomowania... I tak mało kto by to przeczytał w obecnej sytuacji prawnej, kiedy jedną sprawę reguluje co najmniej kilkanaście mniej lub bardziej aktualnych dokumentów... Ale cóż - żyjemy w III, IV, a może już nawet V RP... Przypomina się jeden z komiksów o Tytusie, Romku i A'Tomku i dziwna wyspa, na której wszyscy mieli głowy w kształcie pieczątek... No dobra, koniec mojej bezsensownej twórczości ludowej :lol: Tytuł: Zmiany w przepisach ruchu i sygnalizacji ??? Wiadomość wysłana przez: peter_U18 on 25 Czerwca 2009, 20:14:05 § 119, 5. wagony powinny być równomiernie załadowane, a ładunek właściwie zamocowany
Porozmieszczać równomiernie pasażerów - trudna robota :mrgreen: Tytuł: Zmiany w przepisach ruchu i sygnalizacji ??? Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 25 Czerwca 2009, 20:19:08 rozmieścić jak rozmieścić ale zabezpieczyć??:D
Tytuł: Zmiany w przepisach ruchu i sygnalizacji ??? Wiadomość wysłana przez: Phinek on 26 Czerwca 2009, 01:11:58 a
Tytuł: Zmiany w przepisach ruchu i sygnalizacji ??? Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 26 Czerwca 2009, 11:14:20 Trzeba zamontować fotele kubełkowe i pasy 5 punktowe :D :cool:
Tytuł: Zmiany w przepisach ruchu i sygnalizacji ??? Wiadomość wysłana przez: Jacekglm on 26 Czerwca 2009, 12:42:15 A przepraszam.
To kolejka wąskotorowa czy jakiś rollercoaster? :razz: Tytuł: Zmiany w przepisach ruchu i sygnalizacji ??? Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 26 Czerwca 2009, 13:06:55 2 w 1 :lol: :lol: :cool:
|