Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 26 Kwietnia 2009, 01:24:03 W sezonie 2009 pociągi Starachowickiej Kolei Wąskotorowej będą kursowały wg następującego rozkładu jazdy:
Odcinek Iłża - Marcule Nadleśnictwo: Pociągi kursują w dniach 1, 2, 3 maja, a następnie w każdą niedzielę do 27 września włącznie Odjazdy ze stacji Iłża: 11.00 | 14.00 | 17.00 Przyjazdy do stacji Marcule: 11.30 | 14.30 | 17.30 Odjazdy ze stacji Marcule: 13.00 | 16.00 | 18.30 Przyjazdy do stacji Iłża: 13.30 | 16.30 | 19.00 Odcinek Starachowice - Lipie: Ze względu na zakres konieczych do wykonania prac pociągi na odcinku Starachowice Wąskotorowe - Lipie będa kursowały po ogłoszeniu, przy czym zakładamy, że najpóźniej od 31 maja br. Odjazdy ze stacji Starachowice Wąsk: 10.30 | 13.30 | 17.00 Przyjazdy do stacji Lipie: 10.50 | 13.50 | 17.20 Odjazdy ze stacji Lipie: 13.00 | 16.00 | 18.30 Przyjazdy do stacji Starachowice Wąsk: 13.20 | 16.20 | 18.50 Tu do pobrania tabelaryczny rozkład jazdy SKW w formacie PDF: Rozkład jazdy SKW na rok 2009 - klik! (http://sgkw.eu/skw/rjskw2009.pdf) Informacja o kursowaniu pociągów oraz zamawianie pociągów i rezerwacja miejsc: Tel kom: 692-029-136 Taryfa: Podane ceny biletów są cenami na bilet tam i spowrotem. 10 zł normalny 6 zł ulgowy Bilet promocyjny na przejazd oboma odcinkami w jednym dniu: Normalny: 16 zł Ulgowy: 8 zł Bilety ulgowe przysługują uczniom i studentom do ukończenia 26 roku życia na podstawie legitymacji szkolnej lub studenckiej a także na podstawie Karty Euro <26 oraz dzieciom w wieku przeszkolnym na podstawie oswiadczenia rodzicow lub opiekunow. Honorujemy karty Euro <26 Dzieci do lat 4 - bezpłatnie Przewóz psa lub roweru - bezpłatnie Dane teleadresowe operatora: Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych ul. Reja - Parowozownia 41-900 Bytom Adres do korespondencji: Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych Skrytka pocztowa 92 41-902 Bytom 2 NIP: 626-27-19-066 REGON: 278109632 KRS: 0000164727 www.sgkw.eu e-mail: info@sgkw.eu Telefony kontaktowe zarządu SGKW: Bartosz Uryga, prezes, tel. kom.: 600 390 992 Paweł Niemczuk, pełnomocnik, tel. kom.: 692 029 136 Tytuł: Re: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 27 Kwietnia 2009, 08:23:19 Cytuj 10 zł normalny 6 zł ulgowy Biorąc pod uwagę wcześniejsze ceny biletów i frekwencję podniesienie cen w stosunku do poprzednich sezonów odpowiednio o 4 i 2 złote nie wróży zbyt wielkiej frekwencji.... Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 27 Kwietnia 2009, 11:27:50 Ceny, ktore podajesz obowiazywaly w sezonie 2007, w roku 2008 bylo odpowiednio 8 i 5 - podwyzka zatem wynosi 2 zl i 1 zl.
Prosze poza tym zwrocic uwage, ze bilety ulgowe objely znacznie szersza grupe uzytkownikow niz dotychczas. Z reszta czas pokaze, co i jak - w razie potrzeby podejmiemy decyzje o korekcie taryfy. Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 27 Kwietnia 2009, 11:46:02 Cytat: "Grzegorz Fidler" Biorąc pod uwagę wcześniejsze ceny biletów i frekwencję podniesienie cen w stosunku do poprzednich sezonów odpowiednio o 4 i 2 złote nie wróży zbyt wielkiej frekwencji.... Frekwencja jest pochodną nie tylko cen biletów. Poza tym podwyżka cen biletów i wynikająca z niej zmiana frekwencji niekoniecznie musi wpływać ujemnie na bilans pociągu :] Tytuł: Re: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Michał Z on 27 Kwietnia 2009, 11:49:23 Cytat: "Grzegorz Fidler" Biorąc pod uwagę wcześniejsze ceny biletów i frekwencję podniesienie cen w stosunku do poprzednich sezonów odpowiednio o 4 i 2 złote nie wróży zbyt wielkiej frekwencji.... Tylko nie zapominaj, że jeśli ktoś zadaje sobie trud przyjechania na stację początkową to pojedzie kolejką właściwie niezależnie od ceny. Natomiast cena (i jej relacja do atrakcyjności) ma kolosalne znaczenie dla jego powtórnego przyjazdu na kolejkę i na info przekazywane swoim znajomym. Zatem reasumując kolejka nie stanie się powszechną rozrywką dla miejscowych lecz raczej jednorazową atrakcją dla przyjezdnych. Z miejscowymi generalnie zawsze było słabo (poza pierwszym sezonem po uruchomieniu i zjawiskiem nowości). Więc może, w lokalnym kontekście, nie jest to zła strategia? Powodzenia :) pozdr M PS. a właściwie dlaczego Powiat rozstał się z dotychczasowym operatorem? Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 27 Kwietnia 2009, 12:11:27 To poprzedni operator rozstal sie z powiatem, heh. Zostali usunieci z Zulaw, wiec dalsze prowadzenie dzialalnosci niewielkiej kolejki polozonej na dodatek kilkaset km od Gdanska stalo sie dla nich zbyt klopotliwe.
Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 25 Maja 2009, 22:07:37 Zawiadamiamy, że 31 maja ruszają pociągi planowe na starachowickiej części SKW. Pociągi będą kursować wg. rozkladu jazdy podanego powyzej oraz na stronie http://skw.org.pl.
Zawiadamiamy jednocześnie o nowym (i tym razem już docelowym) numerze telefonu, pod którym można zasięgnąć informacji na temat kursowania pociągów oraz składać zamówieia na pociągi czarterowe: 660-509-105 Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 08 Czerwca 2009, 15:00:07 Informujemy, ze w najblizszy dlugi weekend (11-14 czerwca) pociagi planowe SKW beda kursowaly na obu odcinkach tylko w niedziele 14 czerwca.
W pozostale dni dlugiego weekendu pociagi planowe nie kursuja. Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 27 Czerwca 2009, 14:38:15 Z powodu awarii lokotywy Lyd1-252 (i braku rezerwy taborowej) kursowanie pociagow planowych na starachowickiej czesci SKW zostaje zawieszone do odwolania. Wstrzymuje sie takze przyjmowanie zamowien na pociagi czarterowe.
Za niedogodnosci przepraszamy i zapewniamy, ze robimy, co w naszej mocy by przerwa w kursowaniu pociagow trwala jak najkrocej. Pawel Niemczuk, SGKW Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: kalito on 27 Czerwca 2009, 14:55:43 Obawiam się, że w ten sposób kolejka sama sobie goli nastrzela. Byle były do odrobienia...
Nikogo obwiniać nie wypada, bo sytuacja zastana jest jaka jest i nic się na to nie poradzi, ale warto sobie uświadomić, że raz zawiedziony klient drugiej szansy już kolejce nie da. Więc może warto w ogóle nie bawić się w przewozy (nie zawodzić klientów), a najsamprzód doprowadzić kolejkę do takiego stanu, aby można było bezproblemowo zapewnić ciągłość ruchu? Wtedy wszyscy (zwłaszcza klienci!) wiedzą na czym stoją. To taka moja drobna sugestia, być może niemożliwa do zrealizowania, nie wnikam ;) :cool: Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 27 Czerwca 2009, 15:41:45 Drogi Andrzeju, musialbym byc prorokiem zeby przewidziec, ze pompe szlag trafi. Podobnie nie jestem w stanie przewidziec, czy dopadnie mnie osobiscie grypa, przeziebienie, czy moze zatrucie pokarmowe.
Moze jeszcze inaczej - prawie pewne jest, ze jesienia czy wiosna sie posmarkam - taka kolej rzeczy i natura ludzka. Tak samo swiadom bylem i jestem, ze awarie taboru sa nieuniknione i predzej czy pozniej sie cos zepsuje (zwlaszcza, ze tabor jest wiekowy) - wiemy jednak doskonale, ze awarii do rozkladu jazdy wpisac sie nie da. Zrobimy wszystko, zeby przerwa trwala jak najkrocej, jednak wszystko zalezy od wielu czynnikow - przede wszystkim od pieniedzy oraz dostepnosci czesci zamiennych i dyspozycyjnosci sily fachowej. Najleszym sposobem zaradzenia podobnym sytuacjom w przyszlosci jest zapewnienie rezerwy taborowej - ta pojawi sie najwczesniej w momencie polaczenia obu fragmentow kolei, co przy sprzyjajacych wiatrach moze nastapic juz w roku 2010. Do tego czasu musimy sobie poradzic z tym, co mamy - o zakupie kolejnej lokomotywy mozna zapomniec - ani my jako przewoznik / operator nie mamy na to pieniedzy, ani powiat. I tyle. Od razu uprzedze pytania odnosnie Wls75 stacjonujacej w Starachowicach - po pierwsze lokomotywa ta jest wlasnoscia FPKW i ewentualne korzystanie z niej wymaga uzgodnien. Po drugie - przydatnosc tej maszyny do pracy pociagowej jest mocno ograniczona - klasa rumunska jest zbyt ciezka, lokomotywa nie poradzi sobie z takim ciezarem na linii o takim profilu. Po trzecie - nie ma hamulca zespolonego. Targanie tak ciezkiego wagonu tak lekka maszyna bez tego hamulca zespolonego byloby sprzeczne ze zdrowym rozsadkiem. Oczywiscie szukamy rozwiazan alternatywnych, ale teraz zbyt wczesnie zeby wnikac w szczegoly. Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: kalito on 27 Czerwca 2009, 17:06:53 Ależ drogi Pawle nie tłumacz się tak gęsto ;) Przecież napisałem wyraźnie, że obarczać za to winą nikogo nie zamierzam. Stwierdziłem tylko fakt, że raz zrobiony w balona klient drugiej szansy nie da. A może przy bieżącej kiepskiej frekwencji warto na dwa sezony odpuścić sobie jeżdżenie (przychody i tak pewnie kiepskie, choć mogę się mylić) i przygotować się do jeżdżenia solidnie? Klienta nie interesuje czy to pompa czy katar maszynisty czy brak szyny na szlaku. Klient w dzisiejszej dobie nie przyjdzie zrobić wpisu do książki skarg ani nie opieprzy kierownika. Po prostu następnym razem będzie omijał kolejkę szerokim łukiem. Bo jak ma zaufać przedsięwzięciu, które już raz go zawiodło?
Wiesz moja opinia jest taka, iż jeśli chcecie uważać się za solidne przedsięwzięcie to nie tłumaczcie się tym, że ktoś może mieć katar albo pompka strzeliła, tylko dajcie klientowi dobry produkt. Zróbcie plan rozwoju na 10 lat i jeżdżenie na szlaku nie musi być pierwszym punktem tego planu. Może być trzecim albo piątym, po załatwieniu spraw, które są konieczne do załatwienia. A jeśli tak się nie da, trudno. Pretensji o to do nikogo nie będę miał, takie są powiedzmy realia. Szkoda tylko, że z tego wyniknie, iż SKW nadal jest interesem palcem na wodzie pisanym. Myślałem, że coś się zaczęło zmieniać, a tu nic. Chyba za daleko od tego wszystkiego jestem i nieco bujam w obłokach... Pawle pytanie więc - czy naprawdę się nie da? Czy jeżdżenie (przy ewidentnych brakach) jest wpisane w umowę? A może warto pogadać z Powiatem i uczciwie powiedzieć, że kursowanie możemy zacząć nie od zaraz a za rok czy dwa, bo taki mamy PLAN, który zapewni kolejce długi żywot i więcej klientów... Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 27 Czerwca 2009, 17:25:52 Istnieje jeden zasadniczy plan na przyszlosc - polaczenie obu czesci kolei - gdy on zostanie zrealizowany, to SKW w koncu, po wielu latach, na powrot stanie sie koleja z prawdziwego zdarzenia - zacznie jezdzic skades dokads, a nie skades w krzaki, mozliwe stanie sie bardziej optymalne wykorzystanie taboru, pojawi sie rezerwa taborowa (jedna z dwoch lokomotyw przejdzie z pracy pociagowej do rezerwy) itd itp.
Przed SKW wciaz daleka droga - jak wiadomo obecnie kolej dysponuje sladowa iloscia taboru (2 lokomotyw i 3 wagony na dwoch kawalkach toru), stan torowisk pozostawia wiele do zyczenia, a stan zaplecza technicznego to Bajkonur po upadku Zwiazku Sowieckiego, bo na pewno nie NASA. Wszelkie wyklady o budowaniu oferty, zawiedzonym kliencie itd aktualnie sa nieaktualne :) Aktualnie aktualna jest codzienna walka o to, zeby bajzel w ogole pojechal. Oczywiscie nikt nie siada na szynie i nie smarka w rekaw mowiac "o boze, jak zle, jaki jestem smutny i bezsilny" - zarowno powiat, jak i my pracujemy nad tym, zeby bylo lepiej - ale to wymaga czasu i pieniedzy, pieniedzy i czasu. I kolei w jednym kawalku, bo dopoki jest w dwoch, to wiele zdzialac sie nie da. Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 27 Czerwca 2009, 17:30:20 Pawle, całkowita zgoda z Kalito.
Zajmuję się zarządzaniem infrastrukturą na turystycznej kolei wąskotorowej zawodowo od 4 lat i wiem, że najlepiej zarabia się na... niejeżdżeniu! Właściwie, na innych sprawach (o których rozmawialiśmy na PW) poza jeżdżeniem, które generuje znaczące koszty zwracające się dopiero przy czystym zysku rzędu 2 tys. zł na dobę z uruchamianych pociągów. A jeszcze kwestia wiarygodności aby do klienta wychodzić z ofertą wtedy, gdy się wie, że się kakalaka nie da. Ponadto samorząd często dopiero wtedy zaczyna znacząco pomagać, gdy ma nóż na gardle w postaci niejeżdżącej kolejki (vide UMiG Piaseczno w roku 2005, gdy tory się sypnęły i przez rok nie jeździliśmy - wtedy zaraz znalazło się 200tys. na podkłady). Nie chcę off topa robić, wszak wątek o rozkładzie jazdy jest, ale jeśli zajdzie taka potrzeba, to chętnie pomogę doradzając na PW... Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: kalito on 27 Czerwca 2009, 18:10:46 No więc o to chodzi. Jeszcze raz Pawle proszę, żebyś mi nie tłumaczył jaka jest sytuacja w Powiecie czy na SKW tylko odpowiedz na pytanie: Po co w takich warunkach kolejka w ogóle jeździ? Czy jest to związane kontraktem? Jeśli nie to chyba lepszym rozwiązaniem będzie zatrzymanie kolejki do czasu znalezienia sensownych rozwiązań zapewniających ciągłość i CELOWOŚĆ prowadzenia ruchu. Inaczej mniemam iż każde takie ogłoszenie (albo wręcz jego brak, bo zainteresowani pasażerowie dowiedzą się o tym zapewne dopiero na przystanku, a to tak jakby go w ogóle nie było) będzie golem strzelonym do własnej bramki. Lepiej nie jeździć w ogóle niż robić to byle jak. Takie moje zdanie. Tylko mi nie syp kolejnego postu wyjaśniającego sytuację. Klienta sytuacja nie interesuje.
Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Phinek on 28 Czerwca 2009, 00:53:50 a
Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 28 Czerwca 2009, 09:10:41 O! Brawo Phinek! (http://smileys.on-my-web.com/repository/Respect/respect-037.gif)
MBxd2 i Grójec to był typowy przykład dania kakalaka! Finał takiego "chcenia jeżdżenia na silę" mógł być tylko jeden: :oops: :oops: :oops: Panowie z SKW (GKW), człowiek uczy się na błędach, najlepiej zaś się uczyć na błędach cudzych... Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: kalito on 28 Czerwca 2009, 12:49:41 A może faktycznie konktrakt wiążący operatora z Powiatem przewiduje prowadzenie ruchu i nie ma przeproś w tym momencie?
Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 28 Czerwca 2009, 15:18:45 Panowie,
Z jednej strony jestescie kolejowymi realistami, z drugiej zas nie zauwazacie jednego zasadniczego faktu: NIE MA REZERWY TABOROWEJ, a bez tej nie zapewnie niezawodnosci funcjonowania kolei, bo jak? Przeciez nawet przeprowadzenie naprawy glownej lidki nie zagwarantuje jej calkowitej niezawodnosci. Stosujac sie do Waszych zalecen powinienem zawiesic kursowanie pociagow na czas nieokreslony, na wszelki wypadek w Ilzy tez. Co do regularnosci kursowania kolei - kursowanie pociagow starachowickiej czesci SKW rozpoczelo sie, zgodnie za zapowiedziami i ogloszeniami, rozpoczelo sie 31 maja - pojedyncze kursy zostaly odwolane ze wzgledu na pogode i ZEROWA frekwencje - skoro wiec nie bylo choetnych, to nie bylo tez zawiedzionych, prawda? Nie jestesmy, panowie szanowni, amatorami, kursy odwolujemy WYLACZNIE wtedy, gdy chetnych na kurs jest mniej niz 5, w pozostalych przypadkach pociag jedzie! Naszym priorytetem jest wlasnie regularnosc kursowania kolei i unikanie sytuacji, gdy zawiedziony podrozny caluje pusty peron, oraz promocja kolei i zwiekszenie frekwencji. Awaria obecne, niestety, wszelkie nasze dzialania promocyjne zatrzymala. Doskonale wiemy z doswiadczenia zyskanego na innych obslugiwanych przez nas kolejach, jak bardzo niepozadne jest rozczarowanie podroznych. Jak mowi powiedzenie: "Jeden zadowolony klient przyprowadzi trzech kolejnych, jeden zniechecony zepsuje Ci opinie u dziesieciu". Co do umowy operatorskiej - jestesmy zobligowani do prowadzenia ruchu pociagow, odwolac pociagi mozemy jedynie w przypadku niesprzyjajacych warunkow atmosferycznych i / lub niskiej frekwencji oraz awarii sprzetu. Zasadniczo przyjelismy, ze dla 5 osob juz jedziemy. Zupelnie inaczej wyglada sprawa w Ilzy - tamten odcinek kolei funcjonuje regularnie i bez zaklocen, szczesliwie JEDYNA lokomotywa spisuje sie, jak nelezy, a podrozni dopisuja. Przypadki odwolania pociagow mozna policzyc na palcach jednej reki. To wszystko, co mam na ten temat do powiedzenia. Wg mojej wiedzy i sumienia postepuje w sposob sluszny. Alternatywa byloby jedynie zamkniecie kolei i czekanie na manne z nieba lub ponowne polaczenie obu odcinkow. Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: kalito on 28 Czerwca 2009, 16:30:28 No nie unoś się tak Paweł. My tu wszyscy w dobrej wierze ;)
Cytat: "Paweł Niemczuk" Alternatywa byloby jedynie zamkniecie kolei i czekanie na manne z nieba lub ponowne polaczenie obu odcinkow. A kto powiedział, że to złe rozwiązanie? Czy mógłbyś mi przytoczyć znane Ci za i przeciw takiemu rozwiązaniu? Nie chcę wyrokować co jest lepsze, dlatego chciałbym poznać opinię człowieka zorientowanego w temacie. Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: a cygan on 28 Czerwca 2009, 17:53:30 Napisał Kucyk: (choć inni też tak mogli napisać)
Cytuj Panowie z SKW (GKW), człowiek uczy się na błędach, najlepiej zaś się uczyć na błędach cudzych... - "Panów" nie ma - są koledzy - nie z "SKW (GKW)" - a z SGKW (to inna część Polski) - dobrze że się wszystkiego nie uczą, po doświadczeniach z adminstrowaniem żuławki na SKW mogli nie podejmować trudu prowadzenia kolejki. Gra idzie o dużą stawkę - szansa na odbudowę całego odcinka. Dlatego potrzeba dużej determinacji by prowadzić w takiej sytuacji w miarę regularny ruch. Będzie to wspomagać starania o środki finansowe na dalsze prace. Fakt, potrzebna jest nadal duża pomoc starostwa, ale pilniejsza sprawa to odbudowa grupy wolontariackiej w Starachowicach. Nie zapobiegnie to następnym awariom taboru, ale znacznie pomoże w innych sytuacjach. Reasumując: odpowiednio "sprzedana" informacja o kłopotach z taborem ale wraz z podaniem "środków zaradczych", nie spowoduje znaczącego zniechęcenia do kolejki. Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Jsz on 28 Czerwca 2009, 18:31:43 Dodam trochę do tego tematu coś od siebie.
Otóż wychodzi wreszcie coś o czym wielokrotnie rozmawiałem z przedstawicielami różnych operatorów mianowicie obsługa regularnego ruchu jednym pojazdem trakcyjnym i nie posiadanie nic w rezerwie. Według mnie coś takiego nie powinno mieć miejsca ponieważ można sobie narobić wiele problemów i odstraszyć potencjalnych klientów. :idea: Zasada zawsze jest taka jeden pojazd w ruchu/jeden w rezerwie.Kto nie ma nic w zapasie ten traci podwójnie klienta i nerwy. :arrow: Niektórzy zapewne zaraz skrytykują moją wypowiedz i powiedzą że nie ma kasy na drugi pojazd,ale cóż podejmując się jakiegoś działania trzeba je wykonywać profesjonalnie i być gotowym na różne sytuację,zwłaszcza że dysponuje się starym i zjeżdżonym taborem. Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 28 Czerwca 2009, 18:44:04 Cytat: "a cygan" "Panów" nie ma - są koledzy Uuuu, nie dobrze, ale i tak lepiej niżCytat: "a cygan nie daj Boże by" "Panów" nie ma - są towarzysze :wink:Co do nazewnictwa, to przepraszam, nie jestem w temacie. Zarządzanie infrastrukturą a prowadzenie przewozów, to dwie oddzielne rzeczy które często MK próbują na siłę łączyć. Różnice między tymi dwoma działaniami są takie, że na pierwszym jakoś można się utrzymać, zaś na drugim się jest zazwyczaj "w plecy". Co do administrowania (ale słowo) na SKW przez poprzedni podmiot, to mogę tylko dodać, że nie chciałbym rozmawiać o takim "administrowaniu". Cytuj Gra idzie o dużą stawkę - szansa na odbudowę całego odcinka. Dlatego potrzeba dużej determinacji I tu tkwi moim zdaniem sedno ratowania kolei. W ogromnej determinacji i poświęceniu. Tylko czy poświęcenie i determinacja aby jeździć za wszelką cenę gdyż "w miarę regularny ruch będzie wspomagać starania o środki finansowe na dalsze prace" nie jest marnotrawieniem determinacji? Raczej trzeba się skupić na staraniach o środki finansowe na dalsze prace. A to już inna kwestia.Wiadomo, jeżdżenie wygląda efektownie (szczególnie dla wolontariuszy z "obsługi"), ale czy generuje wystarczające wpływy aby było uzasadnione? Uprzedzając gromy sypiące się z postów adwersarzy dodam, że nie chodzi mi o takie jeżdżenie, że się koszty paliwa i obsługi zwrócą, tylko wykonywanie pracy, która przynosi realny zysk, który można później przeznaczyć na remonty czy inwestycje. Cytat: "a cygan" Fakt, potrzebna jest nadal duża pomoc starostwa, ale pilniejsza sprawa to odbudowa grupy wolontariackiej w Starachowicach. Nie zapobiegnie to następnym awariom taboru, ale znacznie pomoże w innych sytuacjach. Racja! Ale z jednym zastrzeżeniem. Spróbujcie do grupy wolontariackiej wciągnąć ludzi takich co mają łeb na karku. Takich, co potrafią kupić tanio, sprzedać drogo i odczuć poprawę, lub ludzi wpływowych. To pomaga. Naprawdę...Cytat: "powerpack" podejmując się jakiegoś działania trzeba je wykonywać profesjonalnie (http://smileys.on-my-web.com/repository/Respect/respect-063.gif) nic dodać, nic ująć! (http://smileys.on-my-web.com/repository/Respect/respect-048.gif) Ocho, pachnie linczem! (http://smileys.on-my-web.com/repository/Battle/punch-493.gif) No, to ja zmykam...(http://smileys.on-my-web.com/repository/Surprise/surprised-027.gif) Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: a cygan on 28 Czerwca 2009, 20:33:50 Wolę nazwę "towarzysze" niż np. "Pan ..... Maszynista".
"Pan" nie weźmie mi się za byle jaką robotę, ale kolega (towarzysz) jak będzie potrzeba to pozamiata wagon. Cytuj Wiadomo, jeżdżenie wygląda efektownie (szczególnie dla wolontariuszy z "obsługi") Jak dla kogo. W Iłży nie ma żadnego wolontariusza i nie "lecą na jeżdzenie". Starachowice to nie Warszawa, tu też trzeba zabiegać o każdego wolontariusza. Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 28 Czerwca 2009, 20:53:19 Cytat: "kalito" No nie unoś się tak Paweł. My tu wszyscy w dobrej wierze ;) Cytat: "Paweł Niemczuk" Alternatywa byloby jedynie zamkniecie kolei i czekanie na manne z nieba lub ponowne polaczenie obu odcinkow. A kto powiedział, że to złe rozwiązanie? Czy mógłbyś mi przytoczyć znane Ci za i przeciw takiemu rozwiązaniu? Nie chcę wyrokować co jest lepsze, dlatego chciałbym poznać opinię człowieka zorientowanego w temacie. 1. Do utrzymania kolei w ruchu zobowiazuje nas tresc umowy ze starostwem 2. Starosta i wlasciwi urzednicy potrzebuja kolei w ruchu by przekonac rade powiatu do dalszego finansowania utrzymania / rozwoju kolei a urzad marszalkowski do przyznania dofinansowania z funduszy unijnych 3. Kolej musi jezdzic by nie zaczely sie posrod ludu glosy typu "rozebrac tory, bede mial lepszy dojazd do posesji i nie bede musial hamowac przed przejazdem" 4. Kolej w ruchu latwiej utrzymac (nie kradna, nie zaasfaltowuja przejazdow, nie zasypuja toru syfem itd). 6. Last but not least - kolej ma jezdzic, a nie stac w szopie! Wzielismy sie za SKW po to, zeby zwiekszyc przewozy, a nie po to zeby je zawieszac i po czesci nam sie to udaje - odcinek ilzecki dziala bez zaklocen, juz po 3 tygodniach kursowania ilosc przewiezionych podroznych przekroczyla laczna ilosc ludzi przewiezionych w calym zeszlym roku na obu odcinkach SKW. Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 28 Czerwca 2009, 21:01:00 Cytat: "powerpack" Dodam trochę do tego tematu coś od siebie. Otóż wychodzi wreszcie coś o czym wielokrotnie rozmawiałem z przedstawicielami różnych operatorów mianowicie obsługa regularnego ruchu jednym pojazdem trakcyjnym i nie posiadanie nic w rezerwie. Eeee, serio gadasz? Na prawde? Oj, cholera, nie wiedzialem.... Ale numer! Dzieki, ze po osmiu latach kierowania koleja waskotorwa w koncu ktos mnie oswiecil! Jesetes do prawdy prze-blyskotliwy i prze-pomocny. Cytuj :arrow: Niektórzy zapewne zaraz skrytykują moją wypowiedz i powiedzą że nie ma kasy na drugi pojazd,ale cóż podejmując się jakiegoś działania trzeba je wykonywać profesjonalnie i być gotowym na różne sytuację,zwłaszcza że dysponuje się starym i zjeżdżonym taborem. Kolejne prze-genialne stwierdzenie. Na prawde teraz juz wiem, ze bylem nieprofesjonalnym amatorem i po prostu lamerem, ale najzwyczajniej w swiecie po amatorsku i lamersku nie mam 30 tysiecy zeta zeby sobie sprawic rezerwowa lokomotywe. Chyba w celu nabrania profesjonalnego sznytu calkowicie zawodowo obrobie bank i w koncu bedzie mnie stac na profesjonalny zakup lokomotywki. No chyba, ze Ty bedziesz moim dobrodziejem i procz oswiecania mnie w sprawach oczywistych zechcesz mi kopsnac konieczna sumke. (Czy ktos ma na zbyciu kawalek herbatki z melisy??) Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: kalito on 28 Czerwca 2009, 21:15:30 Cytat: "Paweł Niemczuk" 1. Do utrzymania kolei w ruchu zobowiazuje nas tresc umowy ze starostwem 2. Starosta i wlasciwi urzednicy potrzebuja kolei w ruchu by przekonac rade powiatu do dalszego [...] 3. 4. 5. itd No dobra, a przeciw? Choć z tymi punktami ZA za bardzo się nie zgadzam. Nie wydaje mi się, żeby utrzymywanie czegoś w ruchu było warunkiem sine qua non otrzymania na to coś dotacji. Może ja kupię sobie malucha i będę dymał wokół miasta, bo dzięki temu ktoś mi da na paliwo. W końcu jeździ, to trzeba mu ufundować bak. Sprawa kradzieży, dojazdów do posesji itp. Czy ktoś kiedyś solidnie policzył straty płynące z kradzieży względem przychodu wynikającego z prowadzenia ruchu? Wydaje mi się, że pogląd dotyczący kradzieży i prowadzenia ruchu jest traktowany dogmatycznie i bezdowodowo. Ewentualnie dowody są nieprzeprowadzone i czysto intuicyjne. Czy nie da się znaleźć rozwiązań alternatywnych? Ja pamiętam, że jak zaczynaliśmy na SKW w 2003/4 nie trzeba było prowadzić ruchu w celu wyeliminowania kradzieży torowiska. Bo złodzieja nie odstrasza to, że może kogoś zabić wyciągając mu szynę spod wagonu. Jego odstrasza widmo kary. A mimo braku regularnych przewozów linia utrzymuje przecie status czynnej i kara za kradzież jest taka sama. Wiesz ja w tym momencie nie nalegam na to, że moje rozwiązanie będzie idealne w Starachowicach, bo nie znam lokalnych uwarunkowań na tyle dobrze, żeby się przy swoim upierać. Wiem natomiast, że w środowisku MK panuje kilka niedowiedzionych dogmatów, np. taki, że za wszelką cenę trzeba jeździć. Niezależnie od kosztów, potencjalnych zysków jeździć trzeba. Dlaczego? Bo trzeba! Bo jak nie będziemy jeździć to kolejkę zamkną. A guzik. Jak widać po kilku polskich kolejkach można jeździć, a zaraz potem paść, więc w tym jeżdżeniu chyba sedno nie tkwi. No to czekam na te "przeciw" ;) Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 28 Czerwca 2009, 21:47:31 Cytat: "Kucyk" Cytat: "a cygan" Cytuj Gra idzie o dużą stawkę - szansa na odbudowę całego odcinka. Dlatego potrzeba dużej determinacji I tu tkwi moim zdaniem sedno ratowania kolei. W ogromnej determinacji i poświęceniu. Tylko czy poświęcenie i determinacja aby jeździć za wszelką cenę gdyż "w miarę regularny ruch będzie wspomagać starania o środki finansowe na dalsze prace" nie jest marnotrawieniem determinacji? Raczej trzeba się skupić na staraniach o środki finansowe na dalsze prace. A to już inna kwestia.Limit czynow heroicznych wyczerpalem wiele lat temu na GKW - teraz po prostu staramy sie systematycznie ogarnac wszelkie zagadnienia zwiazane z SKW: - kompletujemy zaloge - przeprowadzilismy kompleksowa diagnostyke toru i na jej podstawie opracowujemy harmonogram prac (te na zaraz-teraz, te na zaraz-pozniej, na za rok i na za dwa lata) - uzuepelniamy brakujaca dokumentacje - pracujemy nad dokumentacja niezbedna do uzyskania swiadectwa typu budowli - pracujemy nad dzialaniami promocyjnymi - to wlasnie sladaowa ilosc promocji (a te sladowa promocje zapewnial i nadal zapewnia wlasnym wysilkiem i staraniem Andrzej Cygan, za co naleza mu sie serdeczne podziekowania) Jak widac nie ma tu miejsca na heroizm, jest za to miejsce na systematyczna i niewdziaczna prace. I to sie robi. Nie jest zadaniem naszym (bo nie mamy takich mozliwosci) zabieganie o srodki na poprawe stanu SKW. Naszym zadaniem jest chocby niewielkie zwiekszenie popularnosci kolei i systematyczne jezdzenie - te dzialania umozliwia wlascicielowi kolei skuteczne zabieganie o srodki na wykonanie koniecznych prac. Co wiecej - prace dokumentacyjne, prace torowe, prece przy taborze sa konieczne do tego by przygotowac kolej do ponownego funkcjonowania jako jednej calosci. Raczej glupio by bylo gdyby odbudowany fragment byl w stanie a la CMK, a pozostale fregmenty nadawaly sie do ruchu z v max 10 km/h, zas tabor oproszal przytorowoa roslinnosc rdzawym pylkiem. Nasza obecna dzialalnosc jest niejako zaliczka uiszczana przez nas na poczet zblizajacej sie SKW w jednym kawalku. Cytuj Wiadomo, jeżdżenie wygląda efektownie (szczególnie dla wolontariuszy z "obsługi"), ale czy generuje wystarczające wpływy aby było uzasadnione? Uprzedzając gromy sypiące się z postów adwersarzy dodam, że nie chodzi mi o takie jeżdżenie, że się koszty paliwa i obsługi zwrócą, tylko wykonywanie pracy, która przynosi realny zysk, który można później przeznaczyć na remonty czy inwestycje. Na SKW wolontariat praktycznie nie istnieje - w Starachowicach jest dwoch mlodych chlopakow, ktorzy robia, co moga, jest Rogoz, ktory w wolnych chwilach tez robi, co moze i Andrzej Cygan, ktorego pomoc takze jest bardzo wazna. To wszystko. Nikt sie pociagami nie wozi dla funu, bo nie ma komu sie wozic. Na czesci ilzeckiej jedynymi dzialaniami wolontarystycznymi sa dzialania Rogoza. Cytat: "kucyk" Cytat: "powerpack" podejmując się jakiegoś działania trzeba je wykonywać profesjonalnie Obrazek ([url]http://smileys.on-my-web.com/repository/Respect/respect-063.gif[/url]) nic dodać, nic ująć! Obrazek ([url]http://smileys.on-my-web.com/repository/Respect/respect-048.gif[/url]) Ocho, pachnie linczem! No, to ja zmykam... W zasadzie z waszych slow wynika, zem amator i lama. Czy bedziecie zadowoleni i usatysfakcjonowani jesli jutro zloze w starostwie wypowiedzenie umowy? Ustapie Wam, koledzy / panowie / towarzysze, miejsca i wykazecie sie swoim profesjonalizmem. Wyczarujecie rezerwowa lokomotywe, spowodujecie, ze podrozni zaczna walic drzwiami i oknami, wszystko sie naprawi w miesciac samo, a zyski generowane przez kolejke osiagna poziom taki, ze bedziecie mogli kupic sobie helikopter lepszy od tego, ktorym lata Strapagiel. Prosze bardzo! Osobiscie zarekomneduje Was staroscie. PS. Ktora koleja zarzadza Powerpack, ze taki doswiadczony? @Kucyk: A czy kolejka grojecka generuje przychody starczajace na wiele wiecej niz paliwo i place? A czy od pierwszego dnia Waszej tam dzialalnosci wszyskto bylo cacy i super? A czy starostwo nie dokladalo pieniedzy do wymiany podkladow? A czy dokladaloby gdyby kolej nie jezdzila? Tak ogolnie to dziekuje za wsparcie i porade, na prawde, chlopcy, przesadzacie z tymi wyrazami poparcia i otuchy, wiecie, nie musicie az tak sie starac i wysilac. Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 28 Czerwca 2009, 21:56:18 Cytat: "kalito" Wiem natomiast, że w środowisku MK panuje kilka niedowiedzionych dogmatów, np. taki, że za wszelką cenę trzeba jeździć. Niezależnie od kosztów, potencjalnych zysków jeździć trzeba. Dlaczego? Bo trzeba! Bo jak nie będziemy jeździć to kolejkę zamkną. A guzik. Jak widać po kilku polskich kolejkach można jeździć, a zaraz potem paść, więc w tym jeżdżeniu chyba sedno nie tkwi. Nie jestem idiota, nie prowadze ruchu pociagow deficytowych, nie sram kasa, do SKW nie dokladam. Ani ze swoich, ani ze stowarzyszeniowych. Skoro zalezy mi na utrzymaniu kolei w ruchu, to widac mam w tym jakis cel i przynajmniej na tyle interes, ze do calego bajzlu nie dokladam. Albo, Andrzeju, Tobie sie cos pomylilo, albo mnie z kims pomyliles, ze z takimi tekstami do mnie startujesz. Zasadniczo koncze temat, co mialem do powiedzenia - powiedzialem, wiecej pisac mi sie nie chce, wole zajac sie sprawami kolejowymi niz przekonywaniem, tych, co i tak wiedza lepiej :) Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: kalito on 28 Czerwca 2009, 22:07:12 Cytat: "Paweł Niemczuk" Albo, Andrzeju, Tobie sie cos pomylilo, albo mnie z kims pomyliles, ze z takimi tekstami do mnie startujesz. Oj Pawle prosiłem wielokrotnie, żebyś się nie unosił. Przecież pisałem wielokrotnie, że nikogo nie oskarżam. Traktuj moje dywagacje jako rozmowę natury ogólnej. Ja nigdzie nie napisałem, że jesteś idiotą, wręcz przeciwnie mam do Ciebie wielki szacunek. Między wierszami nie czytaj, bo ja tam zazwyczaj nic nie umieszczam ;) Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 28 Czerwca 2009, 22:11:15 No, przyjmuje wyjasnienie, choc wypowiedzi odebralem nieco inaczej. Ale mniejsza z tym :) W koncu mamy wolnosc slowa i wolnosc wypowiedzi i dokad sie wzajemnie nie obrazamy, to jest ok :)
Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: kalito on 28 Czerwca 2009, 22:14:33 No więc właśnie. Wiem, że jesteś w to emocjonalnie zaangażowany (bo każdy mk jest w jakąś kolejową sprawę), ale to nie znaczy, że masz dyskusję traktować osobiście, zwłasza że dyskusja toczy się na argumenty, nie jest próbą zdyskredytowania kogokolwiek, obrażenia kogokolwiek. Jak uważasz, że moje argumenty są o kant pośladków obić - udowodnij to.
Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 28 Czerwca 2009, 22:27:02 Moj drogi, racja i sluszosc to jedno, a realne mozliwosci to drugie. Wyzej pasa nie podskocze, a szczytnymi koncepcjami moge sobie ustronne miejsce wytapetowac. Bedzie kasa - beda szczytne idee. Teraz jest to, co mozliwe i wykonalne.
Z reszta wkurzylem sie nie ze wzgledu na to, ze moje uczucia zostaly urazone, a ze wzgledu na to, ze to co piszesz Ty, Kucyk czy Powerpack (kimkolwiek ow osobnik jest) po porostu nie uwzglednia realiow! Niektorzy twierdza, ze wyswiadczylismy powiatowi laske wyciagajac ich z nielada problemu (mamy kolejke, nie mamy operatora, rada powiatu chce nas udusic) i pomagamy im zniwelowac skutki nie dokonca udanych relacj z poprzednimi operatorami oraz niejasnej postawy. Niektorzy maja do nas pretensje, ze pomoglismy powiatowi, choc trzeba bylo pozwolic im zaznac goryczy porazki. My jednak podejmujac decyzje o podjeciu sprawy uznalismy, ze kolej ma potencjal i perspektywy rozwoju. Stan obecny uwazamy za stan przejsciowy i, naszym zdaniem, czas, w ktorym SKW jest w dwoch kawalkach trzeba wykorzystac dla uporzadkowania wielu, wielu spraw i przygotowania kolei do funkcjonowania w nowym ksztalcie. I na koniec - na starachowickiej czesci SKW cudow nie dokonamy - gdyby nie wydarzyla sie awaria, to moze w tym roku przezwiozloby sie 1000 - 1100 osob zamiast zeszlorocznych 723 - nie przeceniajcie znaczenia sprawy! Z drugiej strony - mikra frekwencja wg mnie nie uzasadnia calkowitego zamkniecia kolei, bo przez to popadnie ona w calkowite zapomnienie, jej popularnosc zatem siegnie zera i po ponownym uruchomieniu konieczne bedzie ponowne budowanie jej popularnosci od zera. Krotko mowiac - kolej MUSI jezdzic by nie pozwolic o sobie zapomniec. Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: kalito on 28 Czerwca 2009, 22:34:24 No i to rozumiem, popieram w 110%, trzymam kciuki, żeby się udało.
Nadal mi nie powiedziałeś jednak co ma jeżdżenie z kradzieżami torów i czy jest to argument za prowadzeniem ruchu, a o to między innymi pytałem. To że teoria i praktyka często się mijają wiem i nie musisz pisać kolejnego postu mówiącego, że wiele robicie i że wiecie co robicie. To ja wiem, cenię to bardzo i pokładam w Twojej osobie (a także w wielu innych ludziach zaangażowanych w projekt) wielką nadzieję na doprowadzenie SKW do stanu używalności. A może zręczniej będzie wydzielić z tego wątku temat mówiący o MiKolskich dogmatach? :cool: Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 28 Czerwca 2009, 22:42:10 Nie o same kradzieze chodzi, co ogolnie o dewastacje toru takie jak zasypywanie toru gruzem zeby sobie przejazd do garazu / stodoly ulatwic, zalewanie przjazdow asfaltem, wlazenie z roznymi budowlami (szopy, ploty itd) w skrajnie itd - z doswiadczenia wiem, ze jesli ludziska widza, ze kolej funkcjonuje, to takich zjawisk jest znacznie mniej. Poza tym jesli jezdzisz, to widzisz, co sie w otoczeniu kolei dzieje. Jesli nie jezdzisz, to tracisz kontrole nad wydarzeniami w otoczeniu toru. I nie czarujmy sie - nikt raczej nie bedzie systematycznie patrolowal nieuzywanego toru ani go utrzymywal - w bajki nie wierze.
Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: kalito on 28 Czerwca 2009, 22:48:40 Jak zaczynaliśmy 5 lat temu były patrole mimo braku kursów. Kradzieże ustały po dobrej kampanii plakatowej. Więc jeździć nie trzeba. A jak ktoś Ci płot w skrajnie wstawi albo zagruzuje to nie ma obowiązku tego potem usunąć na własny koszt z nieswojego terenu? Jak to jest? Może procedura trwa 10 lat, nie wiem.
Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 28 Czerwca 2009, 23:14:24 1. Nie demonizujmy ilości starachowickich pasażerów, będą jak będzie promocja, ktorej przygotowanie też trwa i wymaga nakładu pracy.
2. Lokomotywa awaryjna- owszem jest Wls75 FPKW zdolna do awaryjnego holowania ze szlaku ale tylko i wyłącznie tego. To niech se kupią/skombnują jeszcze dwie lidki. Proszę bardzo, proszę znaleźć w Polsce 2 lidki w sensownym stanie wyłożyć kapustę za zakup i tabor. Lekko licząc trzeba na to 60 000 PLN, 60 koła papieru na 2-3 dni kursowania w roku. Właścicielem taboru jest powiat i to powiat powinien dostać w czapkę za brak lokomotyw awaryjnych [jeżeli w ogóle uzasadnione jest dawanie komukolwiek w czapkę za to]. 3. Swoją drogą jestem ciekaw czy padnięty podzespół był objęty umową z firmą TABOR. Dość dobrze przypominam sobie głosy, które zaraz po naprawie mówiły, ze skrzynia jest jednak nie hula hop pamiętam też głosy które uparcie twierdziły że wszystko jest ryba i śmiga jak marzenie. Nie o rozliczenia tu jednak chodzi. 4. Trzymajmy kciuki za powodzenie naprawy i środki na nią. Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: AXEL on 29 Czerwca 2009, 19:58:52 Panowie,
To że Lyd2 jest naprawiona o kant tyłka nikomu udowadniać nie trzeba. Mankamentów było sporo, niedoróbek i fuszerki. Niczym budowa odcinka toru do Nadleśnictwa. Pokaż panom palcem, przybij robola do usterkowego miejsca to MOŻE Ci łaskę zrobi i poprawi. Generalnie dziś już za późno na płacz. Mleko się wylało. Gwarancja minęła i pozamiatane. Paweł, napisz mi dokładnie najlepiej mailem (masz w stopce) jakie podzespoły potrzebne są jeszcze do Lydki by wróciła na szlak. Postaram się coś spłodzić. Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Phinek on 29 Czerwca 2009, 21:08:46 a
Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: TW Kolejofil on 09 Lipca 2009, 14:17:38 Gdyby była potrzebna pomoc profesjonalisty z zakresu pomp hydraulicznych, mogę polecić Zakład Naprawy Pomp Hydraulicznych (http://www.infomax.com.pl/znph/).
Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Phinek on 09 Lipca 2009, 20:05:24 a
Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 10 Lipca 2009, 13:06:24 Pompa została wczoraj wymieniona, lokomotywa została przywrócona do ruchu :]
Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: PkL on 10 Lipca 2009, 18:45:36 Tak więc w najbliższą niedzielę kolejka wraca na trasę?
Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 10 Lipca 2009, 22:20:25 Z przyjemnoscia zawiadamiam, ze od najblizszej niedzieli, tj. 12 lipca, zostaje przywrocone kursowanie pociagow na starachowickiej czesci SKW.
Pawel Niemczuk Stowarzyszenie Gornoslaskich Kolei Waskotorowych Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: PkL on 10 Lipca 2009, 23:57:48 Info o tej radosnej nowinie rozeszło się właśnie w eterze :)
Do zobaczenia w niedzielę. Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: andy on 11 Lipca 2009, 21:56:52 W sierpniu zrobię Wam inspekcję ;)
Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 13 Sierpnia 2009, 04:09:39 Zawiadamiam, ze z powodu kolejnej awarii lokomotywy od dzis, tj. 12 sierpnia do odwolania zostaje zawieszone kursowanie pociagow planowych jak i czarterowych na starachowickiej czesci SKW.
Dla zainteresowanych: tym razem pekl resor Pawel Niemczuk Stowarzyszenie Gornoslaskich Kolei Waskotorowych Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: andy on 13 Sierpnia 2009, 23:18:51 Szkoda. To nie zrobię Wam w tym roku inspekcji :(
Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 15 Sierpnia 2009, 14:57:44 Cytat: "andy" Szkoda. To nie zrobię Wam w tym roku inspekcji :( Możesz zrobić inspeckcję dokładniejszą - Pieszą :mrgreen: Tytuł: Rozklad jazdy SKW w sezonie 2009 Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 20 Sierpnia 2009, 01:34:24 Awaria lok. Lyd1-252 została usunięta. W związku z tym kursowanie pociągów na odc. Starachowice - Lipie zostało przywrócone.
|