Świat kolejek wąskotorowych

CZYNNE => Górnośląskie Koleje Wąskotorowe => Wątek zaczęty przez: Dariusz on 05 Lipca 2009, 19:43:03



Tytuł: Przejazd do Rept
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 05 Lipca 2009, 19:43:03
Witam

Zapraszamy do galerii dokumentującej naszą wyprawę na "prawie wiosenny" przejazd na GKW do zabytkowej kopalni w Reptach w marcu 2009.

Zapraszamy na stronę http://gdario.republika.pl/ pozycja 17 "GKW - przejazd do kopalni w Reptach - marzec 2009"


Tytuł: Przejazd do Rept
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 06 Lipca 2009, 00:58:47
Nie wiem czy to tak ma być, ale pod Firefoxem strona się całkowicie rozjeżdża wzdłuż, wszerz i na boki po ekranie, jeżeli mógłbyś, podawaj bezpośrednie linki do poszczególnych galerii...


Tytuł: Przejazd do Rept
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 06 Lipca 2009, 12:23:55
Ja mam FF i jest wszystko ok

http://dariusz.110mb.com/gkw_marzec_09/index.html bezpośredni


Tytuł: Przejazd do Rept
Wiadomość wysłana przez: emibe on 06 Lipca 2009, 12:49:52
Cytat: "Piottr_tt"
Nie wiem czy to tak ma być, ale pod Firefoxem strona się całkowicie rozjeżdża wzdłuż, wszerz i na boki po ekranie, jeżeli mógłbyś, podawaj bezpośrednie linki do poszczególnych galerii...


W przypadku tła graficznego utrudniającego percepcję strony polecam w FF -> Widok -> Styl strony -> Ignoruj style. Pomaga.  :wink:
Ewentualni  lub dodatkowo: ctrl+F -> wpisać "rept" i już mamy linka.


Tytuł: Przejazd do Rept
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 07 Lipca 2009, 13:22:10
Ja nie chcę nic mówić, ale w Internet Explorerze 8 też strona się rozjeżdża niebywale, mnie to wygląda na brak jednego </table> w kodzie...


Tytuł: Przejazd do Rept
Wiadomość wysłana przez: 102N on 07 Lipca 2009, 13:29:25
http://dariusz.110mb.com/gkw_marzec_09/slides/GKW_011.html

O cholera!Takie sprzęgi macie na wszystkich wagonach,czy tylko na rumunach?


Tytuł: Przejazd do Rept
Wiadomość wysłana przez: OczeQ on 07 Lipca 2009, 15:07:02
102N, Tak na szybko to do głowy wpada mi, ze jeździmy na czterech, a nawet pięciu typach sprzegów  :mrgreen: :

1- zwykły hak + łańcuch;
2- Compact (na linkowanym przez Ciebie zdjęciu);
3- orczykowy;
4- Salonka ma własną sztycę/zworę do spinania z innym taborem;
5- letniaki mają w zasadzie 1. ; ale są spięte w zwarty skład na sztywno "laszą", a nie łańcuchem.

pozdrawiam


Tytuł: Przejazd do Rept
Wiadomość wysłana przez: 102N on 07 Lipca 2009, 15:10:50
Aaaa...to mi wszytko wyjaśnia.
Dzięki.
Ale czy nie sprawia wam to....urozmaicenie problemów?


Tytuł: Przejazd do Rept
Wiadomość wysłana przez: OczeQ on 07 Lipca 2009, 15:53:13
Kwestia przyzwyczajenia :>
Czasami występują jakieś drobne przypadki (np. sprint z kompaktem na 200m, etc.) podczas mieszania taboru na stacji; ale generalnie nie ma z tym jakiejś paniki.
W zasadzie tabor o niestandardowym sprzęgu to tylko kilka sztuk.


Tytuł: Przejazd do Rept
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 07 Lipca 2009, 15:55:36
A nie można tego jakość trochę ujednolicić??


Tytuł: Przejazd do Rept
Wiadomość wysłana przez: OczeQ on 07 Lipca 2009, 16:08:53
andrzej2110, a po co? :wink:

ad 2.
Compacty są mobilne. Zakłada się je i zdejmuje według potrzeb; na fotce widać - ten na maszynie wisi na haku; ten od doczepy jest założony na lekko przerobionym orczyku (tarcza zderzakowa jest zdjeta). Zaletą compacta jest sztywne spięcie maszyny ze składem, co w połączeniu z letniakami "na laszach" daje nam prawie skład zespolony. Problem "naciągania się" sprzęgów praktycznie nie istnieje.

ad 3.
Klasyczne orczyki są tylko pomiędzy doczepami, które i tak nie są rozpinane. Zewnętrzne sprzęgi doczep rumuńskich są dostosowane do założenia compacta.

ad 4.
Salonka wyjeżdża na tyle rzadko (kilka razy do roku), ze nie sprawia to żadnego kłopotu.


Tytuł: Przejazd do Rept
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 07 Lipca 2009, 18:35:08
Chciałbym zwrócić uwagę na szczególne zachowanie zasad bezpieczeństwa podczas sprzęgania. Aby manewrowy nie znajdował sie pomiędzy tarczami zderzakowymi posługuje się specjalnym przyrządem ułatwiającym ustawienie sprzęgu podczas dociskania składu. Niestety, nie mam go na zdjęciu, a jego specyficzna nazwa wyleciała mi z głowy  :oops:
Poproszę Kolegów z GKW o podpowiedź - z tego co opowiadał nam Paweł, jest to dzieło ostatniego Kierownika na Karbiu.


Tytuł: Przejazd do Rept
Wiadomość wysłana przez: konrad on 07 Lipca 2009, 23:27:08
Cytat: "Dariusz"
Chciałbym zwrócić uwagę na szczególne zachowanie zasad bezpieczeństwa podczas sprzęgania. Aby manewrowy nie znajdował sie pomiędzy tarczami zderzakowymi posługuje się specjalnym przyrządem ułatwiającym ustawienie sprzęgu podczas dociskania składu. Niestety, nie mam go na zdjęciu, a jego specyficzna nazwa wyleciała mi z głowy  :oops:
Poproszę Kolegów z GKW o podpowiedź - z tego co opowiadał nam Paweł, jest to dzieło ostatniego Kierownika na Karbiu.


kurcze, a ja myślałem, że to się po prostu nazywa "specjalnie wygięty kawałek drutu" :)


Tytuł: Przejazd do Rept
Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 08 Lipca 2009, 00:33:07
Cytat: "Dariusz"
Chciałbym zwrócić uwagę na szczególne zachowanie zasad bezpieczeństwa podczas sprzęgania. Aby manewrowy nie znajdował sie pomiędzy tarczami zderzakowymi posługuje się specjalnym przyrządem ułatwiającym ustawienie sprzęgu podczas dociskania składu. Niestety, nie mam go na zdjęciu, a jego specyficzna nazwa wyleciała mi z głowy :oops:
Poproszę Kolegów z GKW o podpowiedź - z tego co opowiadał nam Paweł, jest to dzieło ostatniego Kierownika na Karbiu.

Konstrukcja ta została raczej opracowana głównie po to, żeby móc przytrzymywać dość ciężki kompakt :)

http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=12387&mode=search


Tytuł: Przejazd do Rept
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 09 Lipca 2009, 09:33:28
Cytat: "Dariusz"
Chciałbym zwrócić uwagę na szczególne zachowanie zasad bezpieczeństwa podczas sprzęgania. Aby manewrowy nie znajdował sie pomiędzy tarczami zderzakowymi posługuje się specjalnym przyrządem ułatwiającym ustawienie sprzęgu podczas dociskania składu. Niestety, nie mam go na zdjęciu, a jego specyficzna nazwa wyleciała mi z głowy  :oops:
Poproszę Kolegów z GKW o podpowiedź - z tego co opowiadał nam Paweł, jest to dzieło ostatniego Kierownika na Karbiu.


Urzadzenie to jest dzielem sp. pana Pawla Stery, ostatniego (za czasow PKP) naczelnika WMD Bytom Karb i jest od jego nazwiska zwane czasem dragiem Stery :)
Mozna je zobaczyc na zdjeciach w galerii na forum 785mm.pl w dziale "WMD Bytom Karb - zjecia wspolczesne".

Edit: jak sie dobrze przyjrzec, to widac je tez tu:

http://dariusz.110mb.com/gkw_marzec_09/slides/GKW_010.html