Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: 102N on 23 Lipca 2009, 21:22:00 Z którego roku jest wagon(i jakiej produkcji)?
EDIT:Stfu!Miałem na myśli wagon a napisałem węglarka(też na "w" :mrgreen: )..... edit by kalito: z przeniesienia z wątku http://750mm.pl/viewtopic.php?t=2476 . Mowa tu o takim oto wagonie: (http://farm4.static.flickr.com/3426/3748947465_ebe04d758e_b.jpg) Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: buczek_pkp on 23 Lipca 2009, 22:02:33 To jest wagon kryty a nie węglarka-oczywiście w wersji kabriolet :smile:
Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 23 Lipca 2009, 22:09:05 Wagon kryty Kdx (wersja cabrio) pochodzi prawdopodobnie z 1925r. Producent nieznany.
Dawny numer 62840. Może ktoś odnajdzie jakieś dane o nim... Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: 102N on 24 Lipca 2009, 16:55:55 A znane są jakieś fakty z przeszłości tego wagonu(nie,tym razem nie napiszę "węglarki" :wink: )?
Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: Michał Z on 24 Lipca 2009, 17:54:45 Cytat: "Kucyk" Wagon kryty Kdx Dawny numer 62840. Może ktoś odnajdzie jakieś dane o nim... prod. Paulus Posen 1912 r., na WKD przybył (najprawdopodobniej) ze Środy Wlkp po jej przekuciu na 750 mm w 1952 r. pozdr M Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: buczek_pkp on 24 Lipca 2009, 18:02:56 Dzięki za info. A skąd masz takie informacje???
Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 24 Lipca 2009, 18:29:05 Były sobie dwa Michały
Jeden duży drugi - mały... Michale! (mowa o Buczku_pkp) Popełniasz niewyobrażalne faux pas zadając takie pytanie Michałowi Z! Muszę Cię uświadomić że Michał (mowa o Michale Z) jest niekwestionowaną encyklopedią taborową wąskich torów i jak coś napisze, to znaczy, że tak jest. Michale! (do Michała Z) ja opierałem się w swym poście o dane z rejestru pojazdów szynowych PTKW który powstał przy częściowym wykorzystaniu książki Pokropińskiego "Kolej Grójecka". Ale znając kwestię rzetelności Pana BP ręki sobie uciąć nie dam za prawdziwość danych. Jeśli mówisz, że 1912, to już zmieniam to w rejestrze! Faktem jest, że Kdx 6506-9 jest konstrukcyjnie podobny, o ile nie identyczny z innymi produktami Paulusa będącymi na GrKD np. z bydlakiem 7003-6 pochodzącym z 1914r. Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: buczek_pkp on 24 Lipca 2009, 19:49:23 W takim razie wielkie sory Michał Z i oczywiście pełny szacun!!!
Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 26 Lipca 2009, 20:54:17 @Kalito
Dzięki za wydzielony nowy wątek. Tak, aby wiedzieć o czym mówimy, przedstawię wykaz wagonów towarowych znajdujących się obecnie na GrKD Wagony kryte Kdx 00-151446505-1 Kdx 00-151446506-9 Kdx 00-151446523-4 Kdxh 00-151447003-6 Węglarki Wdx ? Wdxh 00-155446501-1 Wdxh 00-155446502-9 Wddx 00-205449000-4 Wddx 00-205449005-3 Wddxh 00-255449053-8 Wddxh 00-255449059-5 Platformy P ? Pdx 00-103444001-4 Pddx 00-203447004-3 Pddx 00-203447008-4 Pddx 00-203447009-2 Pddxh 00-203447011-8 Pddxh 00-203447101-7 Cysterny Rgdx 00-107446001-3 Rdxh 00-1074436? Rdxh 00-1074436? Wagony specjalne S 00-009441101-4 S 00-009423004-2 S 00-009423005-9 S 00-009443602-9 S 00-009445107-7 Wagony transportery Tddyyhp 00-404467077-2 Tddyyhp 00-404467139-6 Tddyyhp 00-404467179-2 Tddyyhp 00-404467180-0 Tddyyhp 00-404467181-8 Tddyyhp 00-404467301-2 Tddyyhp 00-404467322-8 Tddyyhp 00-404467327-7 Tddyyhp 00-404467329-3 Tddyyhp 00-404467330-1 Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: Michał Z on 27 Lipca 2009, 10:03:50 Cytat: "buczek_pkp" Dzięki za info. A skąd masz takie informacje??? Dobre pytanie, odp: Książka inwentarzowa WMD Piaseczno założona 1.1.1963 (odpis) Poza tym robiąc jego model badałem osobiście różne związane z nim wątpliwości. pozdr M Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 27 Lipca 2009, 11:30:43 Kucyk czy te wagony nalezą nadal do PKP??
Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 27 Lipca 2009, 12:00:14 Cztery z nich należą do NZ Warszawa, reszta to Starostwo lub Towarzystwo.
Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: 102N on 27 Lipca 2009, 22:15:19 Cytat: "Kucyk" Wagony kryte Kdx 00-151446505-1 Kdx 00-151446506-9 Kdx 00-151446523-4 Kdxh 00-151447003-6 Hmm.. też ciekawa sprawa.A MIELIŚCIE na stanie kiedyś Kddx-y lub Kddxh? Cytat: "Kucyk" Wagony specjalne S 00-009441101-4 S 00-009423004-2 S 00-009423005-9 S 00-009443602-9 S 00-009445107-7 Co się kryje pod tymi numerkami?Brankardy p-zim.(czyt.przeciw-zimowe),czy może "cóś" innego? Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 27 Lipca 2009, 23:53:21 Cytat: "Kucyk" Cysterny Rgdx 00-107446001-3 Rdxh 00-1074436? Rdxh 00-1074436? Ale na stacji są 4 cysterny. Jedna na torze 3 naprzeciwko biura kolejki i trzy na końcu stacji koło miejsca gdzie kiedyś była wieża wodna. Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 28 Lipca 2009, 09:23:33 @102N
Co do Kddx(h) to mam prośbę do Kolegi Michała Z o pomoc, bo ja się nie orientuję. Michaaaaaał ratuj!!! Wagony specjalne, to trzy pługi odśnieżne (dwa takie z "kurzą stopką" i jeden nowoczesny, o którym Marcin117 pisał, że go trochę rozgrzebał), i wagony z pociągu ratunkowego: platforemka pewnie na narzędzia i kryty warsztatowy. Ale taż Michała Z o pomoc i weryfikację proszę. :mrgreen: @Marcin117 To Ci dopiero zagadka z cysternami... A może spróbujesz ją rozwiązać?... Podpowiedź: gdy księżyc wzejdzie i wilk zawyje trzykrotnie, zaś kura gdaknie zlicz wozy którymi podróżowało czarne złoto. Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: px48 on 28 Lipca 2009, 19:35:37 Kddx i Kddxh to wagony różnych typów produkowanych na tor 750mm o wiekszej ładowności i nośności od Kdx-ów przez Konstal Chorzów np. Kddx 68W, Kddxh 72W, i Fabrykę Wagonów w Świdnicy np. Kddxh 3Kw, Kddx 4Kw.
Jeżeli chodzi o wagon 62840 to rzeczywiście pochodzi ze Średzkiej Kolei Powiatowej jednak jego producentem według książki inwentarzowej wagonów towarowych ŚKP z 1949r. został wyprodukowany w 1912r. w zakładach Linke Hoffmann Breslau. Możliwe nawet, że gdzieś tam w/w wagon się znajdował. (http://www.srodawlkp-powiat.pl/dir/grafika/wiadomosc/1853/park_wagonow_w_srodzie_1.jpg) Tytuł: cysterny Wiadomość wysłana przez: sinyou135 on 03 Września 2009, 21:37:50 Na stanie piaseczyńskiej kolei są cztery cysterny ?
Chodzi tu o wagony zastalowskie? Podobno zostały pare lat temu skasowane. Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 03 Września 2009, 21:57:39 Cytat: "sinyou135" Na stanie piaseczyńskiej kolei są cztery cysterny? (http://smileys.on-my-web.com/repository/Others/no-218.gif) Są obecnie trzy cysterny: Rgdx 00-107446001-3 Rdxh 00-1074436? Rdxh 00-1074436? Pierwsza Gostyński z 1912r. I dwa kolejne wyprodukowane przez Zaodrzańskie Zakłady Mechaniczne im. Marcelego Nowotki rok 1958. A co do czwartej "cysterny" to nadal podtrzymuję zagadkę, którą ma rozwiązać Kolega Marcin117. Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 03 Września 2009, 22:00:17 Ta "4" to pewno polewaczka jest. Nie widziałem jej fotki i tylko tak strzelam w ciemno.
Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: track-and-train on 04 Września 2009, 17:31:45 Kuc, a to nie jest przez przypadek taka niby cysterna co z tyłu w krzakach stoi? Prawie normalna ino wertykalna i z paleniskiem pod spodem... Ciekawe do czego mogła służyć? :wink:
o, ta po lewej (http://www.track-and-train.com/img/IMGP0057.jpg) Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 04 Września 2009, 22:13:17 @T&T
Nieee.... :grin: No, tego cysterną nie można nazwać nawet przy szczerych chęciach. To był zestaw do mycia wagonów - kocioł od CO ze zbiornikiem na gorącą wodę. Co ciekawe zabudowane te urządzenie jest na podwoziu wózka jakiegoś wagonu osobowego z łożyskami tocznymi SKF! Jakby Kolega Michał Z mógł się zainteresować tym, co to kiedyś było jeżdżącego, to byłbym wdzięczny... @Andrzej2110 Znów trafiłeś!!! Powinieneś zostać snajperem. à propos: - Co najbardziej wkur... serbskiego snajpera? - Dziecko na huśtawce! @Marcin117 Konkurs trwa. Nadal się pytam o to jak to z tymi czterema cysternami jest... :lol: Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 04 Września 2009, 22:30:12 Tu trafiłem. Żebym tak czymś innym trafić mógł :(
Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 04 Września 2009, 22:35:52 Może jest to przebudowana platforma?
Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: Jacekglm on 04 Września 2009, 22:40:20 Ja obstawiam,że ta czwarta cysterna to ten zbiornik co jest zakopany na przeładunku.
A to co przytoczył T&T zawsze uważałem na kolejową bimbrownicę. Dzięki Kuc za uświadomienie. Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 04 Września 2009, 22:41:33 Czy wy czytacie posty wyżej?? Przecież już jest odpowiedz co to jest.
Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 04 Września 2009, 23:07:18 Cytat: "Jacekglm" Ja obstawiam,że ta czwarta cysterna to ten zbiornik co jest zakopany na przeładunku. Na stacji mamy 4 wagony-cysterny. Dwie z nich są chyba identyczne, są z roku 1958 (tak jest na maźnicach) gdzie jedna jest odstawiona na torze trzecim razem z dwoma pługami natomiast druga stoi koło przyszłej modelarni wraz z dwiema pozostałymi cysternami. Czy to naprawdę jest tak że jedna z tych cystern jest wpisana do rejestru jako polewaczka z symbolem S? Bo innego pomysłu nie mam. Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 04 Września 2009, 23:38:17 Marcin117 nie przyłożyłeś się do główkowania... Za mało spożywasz napojów rozjaśniających umysł o których dywagujemy w temacie Trunki na wąskim torze (http://750mm.pl/viewtopic.php?t=2560&postdays=0&postorder=asc&start=0). Przecież radziłem abyś policzył wagony w których czarne złoto się przewozi... Ech, wszystko sam muszę robić...
Zagadkową czwartą cysterną jest... węglarka Wdxh 00-155446501-1 produkcji Zakładów Ostrowieckich z 1927 r.(http://smileys.on-my-web.com/repository/Respect/flowers-007.gif) (http://farm3.static.flickr.com/2652/3888281968_009b918bc1_b.jpg) Otóż, na podwoziu węglarki, zainstalowano sposobem gospodarczym beczkę nitowaną pochodzącą skądś. I tak powstał pojazd do przewozu paliwa między stacjami Piaseczno Przeładunkowa a Lokomotywownią I kl. KD Piaseczno. (http://farm3.static.flickr.com/2446/3888285592_1ff372146c_b.jpg) Jako, że trzeba było czymś tor odchwaszczać, to została ona przerobiona w 2002r. na polewaczkę. (http://farm4.static.flickr.com/3492/3887500385_117dc4c429_b.jpg) Ech, nie chciało się pogłówkować. A Kolega Andrzej zaraz zgadł... Hmmm... Interesujące...(http://smileys.on-my-web.com/repository/Thinking/thinking-018.gif) Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 05 Września 2009, 00:03:16 No masz rację, nie przyłożyłem się. Ale czy wagon nie powinien zostać przemianowany po takim procederze?
Tytuł: cysterny Wiadomość wysłana przez: sinyou135 on 05 Września 2009, 18:21:49 A można fotki tych cystern zastalowskich prosić ?
Najlepiej obu i jesli by to było możliwe to z boku i przodu. Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 09 Września 2009, 19:03:52 W imię zasady "lepiej późno, niż wcale" odpowiadam Koledze Sinyou135 na jego prośbę zmniejszonymi zdjęciami. :razz:
Odmalowana cysterna 00-107443643-? (http://farm3.static.flickr.com/2640/3903535165_cd2cc7b35b_o.jpg) (http://farm3.static.flickr.com/2512/3903535585_5eb1cb28d0_o.jpg) I tabliczka jej zbiornika. (http://farm3.static.flickr.com/2652/3904318960_87e257cda6_o.jpg) A teraz oczyszczona przez wolontariusza (tak! Jednego - całe wakacje ją skrobał - brawa dla Lamy!(http://smileys.on-my-web.com/repository/Respect/respect-applause-002.gif)) cysterna 00-107443638-? / 00-107443639-? przygotowana do malowania. Dlaczego podaje dwa numery? Spokojnie, zaraz się wszystko wyjaśni... (http://farm4.static.flickr.com/3485/3903533525_a6060852c8_o.jpg) (http://farm3.static.flickr.com/2454/3904316894_d874ebd553_o.jpg) A tu rozwiązanie zagadki podwójnego numeru. Z jednej strony widnieje stary numer (http://farm3.static.flickr.com/2543/3903534411_47d923dbf9_o.jpg) A z drugiej (http://farm4.static.flickr.com/3534/3903534735_2ac8dfebf2_o.jpg) I bądź tu mądry: 78, czy 9? P.S. Nie podałem w numerach 12-cyfrowych cyfr samokontroli, bo ich nie umiem wyliczać, zaś numery odtwarzałem na podstawie starych kart siostrzanych cystern. Jeśli ktoś zna algorytm wyznaczania tej ostatniej cyfry numeru wagonów, to byłbym wdzięczny za jego podanie. Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: Ptr on 09 Września 2009, 20:11:46 Tutaj jest coś o tym:
http://www.kolej.pl/serwis/oznaczenia/samo.php Według tego to będzie tak: 00-107443643-? :arrow: ?=5 00-107443638-? :arrow: ?=5 00-107443639-? :arrow: ?=3 Edit: w pierwszym numerze był błąd i zamiast ?=4 też jest 5 Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: sinyou135 on 09 Września 2009, 23:24:21 A jak to wogóle było z wózkami do tych cystern ? Bo ta co stoi w gryficach i pochodzi prawdopodobnie z mojego rodzinnego miasta - Koszalina ,ma wózki diamonda a ta z piaseczna takie bardziej podobne do tych w, które sa wyposarzone weglarki górnoslaskich k d .Czy były one w trakcie wymieniane podczas napraw głównych, czy poprostu w okreslonych latach stosowano takie a nie inne.
Wiem ze strasznie drąze ,ale akurat mi koszalińska k d kojazy się ,przedewszystkim ze składów cystern do lotniska w zegrzu i dlatego tak mnie interesuje historia tego taboru. Tytuł: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: mati048 on 11 Listopada 2009, 09:17:08 PKP
Tytuł: Odp: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: swistak2112 on 28 Grudnia 2016, 13:18:18 Piszę z własnej pamięci (sprzed ery transporterów czyli 1975 i wcześniej). Wagony odkryte (węglarki) były o ładownościach:
- 4 osiowe 25 ton - 4 osiowe 20 ton - 4 osiowe 15 ton Dysponuje ktoś z Was masą własną tych wagonów? Czy były wagony odkryte dwuosiowe? Jeśli tak, to jaka była ich ładowność? Jaka była ładowność wagonów krytych? W czasach 71-76 były pociągi towosy- za Lxd-2 była klasa ("Grochów"), za nią wagony towarowe sukcesywnie odpinane i zostawiane na stacjach docelowych na torze głównym- pamiętam, jak w wagonie osobowym pudło trzeszczało w czasie ruszania składu od naprężeń. Spalinowóz wracając z powrotem przetaczał pozostawione wagony z toru głównego na bocznice- była to zaleta- pociąg dojeżdżał zgodnie z planem. Po wprowadzeniu transporterów klasa zawsze była ostatnia- transportery były odczepiane i wekslowane na bocznicę na bieżąco (w tym czasie pociąg stał). Zdarzało się więc, że skład zamiast 2 godzin 20 minut jechał ponad 3,5 godziny do Strykowa. To dobiło ruch osobowy. Tytuł: Odp: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: majster on 02 Maja 2017, 17:49:59 Trochę odświeżę temat dotyczący wagonu krytego z pierwszego wpisu tego wątku, gdyż ostatnio znalazłem się w posiadaniu nowych informacji, z których wynika, że wagon kryty o numerze PKP 62840, późniejszy 00151446506-9 został zbudowany w 1912 roku w zakładach Linke Hofmann we Wrocławiu na zamówienie Średzkiej Kolei Powiatowej, gdzie otrzymał numer 198, po przekuciu tejże w 1952 roku na 750 mm został przesłany do Piaseczna, gdzie zdaje się jest do chwili obecnej.
Tytuł: Odp: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 02 Maja 2017, 20:38:53 Tak, zgadza się, a dzięki uprzejmości Kolegi px48 dowiedziałem się że używany do dziś wagon 00-151447003-6, tzw. bydlak, ma również identyczny rodowód. Myślę że także wrak o numerze 6505-1 należy do tej rodziny.
Swoją drogą, to kiedyś zastanawiałem się czy ten "bydlak" 7003 nie jest najstarszym wagonem eksploatowanym obecnie na polskich wąskich torach. Pisząc 'eksploatowanym' mam na myśli używanym w zwykłych pociągach na co dzień, nie zaś okazjonalnie. Ponadto chodziło mi o zachowanie wozu w stanie w miarę fabrycznym, a nie np. jako przeróbka na letniak, gdzie z protoplasty zostało tylko podwozie a góra to całkiem inna bajka. Jednak Koledzy z GKW coś tam kiedyś mówili mi, że u Nich to nawet takie z XIX wieku jeżdżą, ale czy są to oryginały, czy rekonstrukcje, nie jestem w stanie powiedzieć. Tytuł: Odp: Wagony towarowe Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 03 Maja 2017, 02:23:36 Brankard #501 to rok 1900 (producent nieznany) - kursuje regularnie jako wagon bagażowy
Brankard #500 to rok 1896 lub 8 (producent nieznany)- takoż służy(ł) jako wagon bagażowy. Obecnie odstawiony ze względu na zużycie zestawów kołowych. A wózki i zestawy ma zacne - wózki systemu Diamonda, koła szprychowe. Nieco mniej antyczna jest salonka - 1912 (Zakłady Przetwórcze Huty Królewskiej ob. Alstom Konstal). |