Tytuł: Dlaczego szerokości torów kolejowych wynosi 4 stopy Wiadomość wysłana przez: track-and-train on 09 Października 2009, 10:33:48 Polecam ten artykuł, do którego link znalazłem na forum modelarskim, i który tak pięknie łaczy teraźniejszość z przeszłością, człowieka z przyrodą, oraz ziemię z powietrzem...
http://www.eioba.pl/a80848/dlaczego_szerokosci_torow_kolejowych_w_usa_wynosi_4_stopy (http://www.eioba.pl/a80848/dlaczego_szerokosci_torow_kolejowych_w_usa_wynosi_4_stopy) :) Tytuł: Dlaczego szerokości torów kolejowych wynosi 4 stopy Wiadomość wysłana przez: Phinek on 09 Października 2009, 12:51:34 a
Tytuł: Dlaczego szerokości torów kolejowych wynosi 4 stopy Wiadomość wysłana przez: Jacek 83218 on 09 Października 2009, 13:37:03 Jakoś sobie nie wyobrażam rydwanu z wołami. I nie kojarzę z historii żeby coś takiego występowało. Żołnierze jadący takim pojazdem ciągniętym przez woła byliby mało efektywni w walce, za to łatwo można byłoby ich trafić strzałą czy włócznią.
Tytuł: Dlaczego szerokości torów kolejowych wynosi 4 stopy Wiadomość wysłana przez: Phinek on 09 Października 2009, 14:18:04 a
Tytuł: Dlaczego szerokości torów kolejowych wynosi 4 stopy Wiadomość wysłana przez: Jacek 83218 on 09 Października 2009, 15:09:04 Tylko jedna rzecz mnie zastanawia co z resztą w artykule też napisano.
Czy wozy transportowe miały znormalizowane parametry, w tym rozstaw kół. Ciężko mi w to uwierzyć. Rozmiar zapewne zależał od zastosowania wozu. Zatem każdy wóz żłobiłby koleiny inaczej. Za to wojskowe rydwany rzeczywiście mogły mieć bardzo podobne wymiary. Tytuł: Dlaczego szerokości torów kolejowych wynosi 4 stopy Wiadomość wysłana przez: emibe on 09 Października 2009, 16:57:01 A propos rydwanów, jako OT przerywnik :wink: , przeczytajcie sobie:
http://www.koledzyzwojska.pl/node/135 |