Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Inne... => Wątek zaczęty przez: Jsz on 24 Lutego 2009, 19:12:41



Tytuł: Silniki PZL-WOLA
Wiadomość wysłana przez: Jsz on 24 Lutego 2009, 19:12:41
Kol.Jacku silniki Wola do lokomotyw mają oznaczenie typu Wola-D lub DV np.5DSR,3DVSRa a nie jak napisałeś Wola-S gdyż są to silniki bojowe np.S-8
lub S12U.Natomiast silniki na licencji Henschla mają oznaczenie typu Wola-H np.14H6 lub 71H12A,a nie Wola-C gdyż pod tym oznaczeniem są zupelnie inne silniki typu  135R6TC lub 135V12TC.
 :idea:
Jak ktoś będzie chciał kupować części do silników polecam najpierw zaopatrzyć się w katalog części zamiennych dla danego typu silnika, co ułatwi zamawianie i wyeliminuje kosztowne pomyłki.
P.S.
Pozdro dla wszystkich fanów lokomotyw spalinowych! :cool:


Tytuł: Silniki PZL-WOLA
Wiadomość wysłana przez: Jsz on 25 Lutego 2009, 19:17:57
Nadal się nie zgadzam gdyż silniki S są to silniki czysto czołgowe  np.S-8,S12U,a silniki D,DV, są to silniki cywilne majce parę cech  wspólnych z S-ami np.tłoki,korbowody,tuleje,głowice i bloki ale i różnic np.inne wały korbowe,inny sposób rozruchu,brak kola zamachowego w S-ach.
Jeśli chodzi o silniki licencji Henschla to są produkowane równolegle z silnikami typu 135.
Poza tym jeśli chodzi o zamawianie części to czasem bywa tak że serwisant lub mechanik mowi klientowi co ma być zakupione i trzeba umieć sobie poradzić z zamawieniem i kupnem. :shock:


Tytuł: Silniki PZL-WOLA
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 26 Lutego 2009, 15:10:26
Co do czołgowej woli to stosowano ja wszędzie gdzie się dało. Podobno projektowana była do samolotów dlatego jest z aluminium żeby była lekka.


Tytuł: Silniki PZL-WOLA
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 27 Lutego 2009, 17:20:47
Był prototyp bombowca TU2 z silnikiem wysokoprężnym


Tytuł: Silniki PZL-WOLA
Wiadomość wysłana przez: Jsz on 28 Lutego 2009, 17:38:22
Silnik te zostały skonstruowane przez Niemców w latach 20-stych XXwieku,następnie konstrukcja ta trafiła do Hiszpanii gdzie była produkowana przez Hispano-Suiza.Miała zastosowanie w lotnictwie i różnych pojazdach wojskowych.Podaczas II wojny światowej licencje "zdobyli" Rosjanie i przerobili silniki benzynowy na wysokoprężny
Zastosowanie silników:
-wagony motorowe (Francja,lata 30-ste silnik benzynowy).
-sterowce obserwacyjne(Rosja II wojna światowa silnik benzynowy lub wysokoprężny).
-myśliwce i bombowce(jak wyżej).
-czołgi i inne pojazdy gąsienicowe(Rosja II wojna światowa i ZSSR silniki wysokoprężne typu V2,V300).
Od czasów wojny powstało wiele odmian tych silników.Dodam że pierwsze silniki wysokoprężne miały 12cylindrów,pojemność 38,8litra i moc 250KM,a obecnie poprzez zastosowanie wysokiego doładowania skonstruowano warszawskim w PZL-umotor równierz 12-sto cylindrowy,poj.38,8litra i mocy 1000KM.
Zachęcam wszystkich zainteresowanych do dalszego zdobywania informacji o tychże silnikach i dzielenia sie nimi na forum. :wink: