Tytuł: Kołobrzeska Kolej Dojazdowa Wiadomość wysłana przez: bobby on 27 Października 2009, 17:51:09 Witam.Mam troche info na temat tej kolejki na tor1000 mm.Na tym forum niestety nie znalazlem żadnego info o tej kolejce.Tak wiec zapraszam do dyskusji,jak by kogos interesowala.
Tytuł: Kołobrzeska Kolej Dojazdowa Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 27 Października 2009, 18:27:44 Skoro masz jakieś wiadomości to je przedstaw. Zapewne wielu zainteresuje.
Tytuł: Kołobrzeska Kolej Dojazdowa Wiadomość wysłana przez: marekus on 27 Października 2009, 19:41:40 Ja wiem tyle, że kolejka należała do Pomorskich KD i miała z nimi połączenie. Nie była to raczej oddzielna kolejka, tylko podlegała Gryfickiej.
Tytuł: Kołobrzeska Kolej Dojazdowa Wiadomość wysłana przez: janeczek on 27 Października 2009, 19:52:03 Cytat: "marekus" Nie była to raczej oddzielna kolejka, Od pewnego czasu. Tytuł: Kołobrzeska Kolej Dojazdowa Wiadomość wysłana przez: bobby on 27 Października 2009, 19:56:22 i tu sie mylisz Marekus.byla to kolej prywatna powstała mniejwiecej w tym samym czasie co gryficka ,ale Kolobrzeska łączyla sie z Gkd kilka lat pózniej info na wikipedia.pl,ale masz troche racji .Kolej kolobrzeska łączyla sie z gryficka przez Goscino i dalej przez Rymań
--- Do Kołobrzeskiej KW należało 123 km torów o szerokości 1000 mm. Pierwszy odcinek Kołobrzeg – Gościno – Rymań o długości 36 km został otwarty w dniu 27.05.1895 r. Kilka dni później, w dniu 1.06.1895 r. uruchomiono odcinek Rymań – Resko Płn. Wąsk. gdzie później linia otrzymała połączenie z Reską KW. W dniu 22.09.1895 r. ruszyły pociągi na trasie z Gościna do Sławoborza a w dniu 9.12.1899 r. połączono Kołobrzeską KW z Gryficką KW budując odcinek ze Skrzydłowa do Tąpadeł. 10 lat później, w dniu 10.11.1909 r. uruchomiono odcinek z Gościna do wsi Pobłocie Wielkie, a po kolejnych 6 latach przedłużono go do Karlina Wąsk. i otwarto odnogę z Lubiechowa do Włościborza. --- samą kolejke zlikwidowano w 1962 z niby powodów ekonomicznych,jednak do dnia dziesijszego pozostalo wiele sladów.Mam kilka fotek ale,tyko na mail,zarówno starych jak i aktualnych .Zaitersowani pisac na mail BOBBYD@WP.pl --- polska nazwa niemiecka nazwa linia Kołobrzeg Wąsk.- Gościno 0,0 Kołobrzeg Wąsk.[2] Kolberg Ldb. 1,3 Kołobrzeg Kostrzewno Wąsk. Kolberg Vorbahnhof, Kolberg Siederland Ldb. 3,4 Radzikowo Neugeldern 5,0 Zieleniewo Sellnow (Kr. Kolberg) 6,7 Bezpraw Kautzenberg 8,4 Błotnica-Przećmino Spie-Prettmin 12,0 Charzyno Garrin 15,7 Ząbrowo Wąsk. Semmerow 17,3 Jarogniew Karlshof (bei Kolberg) 19,3 Gościno Groß Jestin linia Gościno- Sławoborze 0,0 Gościno Groß Jestin 1,1 Gościno Żalno Groß Jestin Friedhof 4,4 Karkowo Karkow (Pommern) 6,5 Dargocice Eickstedtswalde 8,4 Wierzbka Dolna Groß Vorbeck 9,8 Ramlewo Ramelow (bei Kolberg) 12,0 Sikorzyce Meisegau 14,2 Rokosowo Kołobrzeskie Rogzow (Kr. Kolberg) 15,6 Lepino Leppin ca 16,1 Lepino Trójkąt – 20,2 Sławoborze Stolzenberg linia Skrzydłowo- Resko Płn. Wąsk. 0,0 Skrzydłowo Mühlenbruch 4,4 Ostrobodno Ostenheide 5,6 ? Myszyna ? 7,5 Stołążek Stölitzhöfchen 9,0 ? Puszczyki Sprockheideweiche 11,0 Iglice Geiglitz 12,0 ? Malenino ? 14,0 Potuliny Flackenhagen (Pommern) 15,8 Łabuń Mały Neu Labuhn 17,5 ? Prusim nad Regą Prützen[3] 19,0 Resko Pn. Wąsk.[2] Regenwalde Ldb. km polska nazwa niemiecka nazwa linia Tąpadły- Skrzydłowo- Gościno 0,0 Tąpadły Dummadel 3,1 Charnowo Vorwerk Wisbu, Ostenhagen 5,1 Wyszobór Wisbu 7,0 Natolewice Natelfitz 11,0 Wicimice Witzmitz 12,8 Pniewo Łobeskie Pinnow (Kr. Regenwalde) 15,8 0,0 Skrzydłowo Mühlenbruch 1,0 Czartkowo Brückenkrug 2,4 Rzesznikowo Reselkow 6,0 Rymań Roman (Pommern) 8,7 Lędowo Waldhof (Kr. Kolberg) 11,1 Drozdowo Kołobrzeskie Drosedow 14,9 Trzynik Trienke 18,5 Pławęcino Plauenthin 22,7 Gościno Groß Jestin linia Gościno – Karlino Wąsk. 0,0 Gościno Groß Jestin 1,1 Gościno Żalno Groß Jestin Friedhof 2,8 Gościno Dwór Groß Jestin Gut 4,2 Myślino Kołobrzeskie Moitzlin 7,3 Pobłocie Małe Klein Pobloth 9,1 Pobłocie Wielkie Groß Pobloth 11,0 Lisiny Fuchsmühle 12,5 Karścino Kerstin 15,8 Lubiechowo Lübchow 19,3 Karlino Wąsk.[2] Körlin (Persante) Ldb. linia Lubiechowo – Włościbórz 0,0 Lubiechowo Lübchow 0,6 Lubiechowo Dwór Lübchow Gut 2,3 Krężoł ? 5,0 Kłopotowo Klaptow[3] 6,4 Piotrowice Peterfitz[3] 7,9 Włościbórz Lustebuhr[3] --- W pierwszych powojennych latach dość intensywny ruch pociągów pasażerskich i towarowych panował na prawie wszystkich odcinkach. Już w 1959 r. pociągi osobowe przestały kursować na odcinku Gościno – Lepino Trójkąt, a linia z Lubiechowa do Włościborza, służąca wyłącznie ruchowi towarowemu, padła pastwą pierwszych redukcji i została rozebrana. W 1961 r. przestały kursować pociągi z Kołobrzegu do Gościna i wkrótce linię tę również rozebrano. W tym samym czasie wstrzymano ruch pociągów osobowych na trasie Skrzydłowo – Resko Płn. a w 1964 r. przestały kursować pociągi na trasie Gościno – Karlino którą jeszcze w tym samym roku rozebrano. Do 1962 r. kursowały pociągi pasażerskie na trasie Gryfice – Gościno a do 1966 r. w skróconej relacji do Rymania. Na pozostałych liniach pozostał ruch towarowy który przez długie lata, do 1990 r. odgrywał jeszcze dużą rolę. Później, do 1995 r. odbywały się coraz mniejsze przewozy na trasach Gościno – Lepino Trójkąt – Białogard i Rymań – Tąpadły. Odcinek Tąpadły – Skrzydłowo – Resko Płn. do 1996 r. służył do przewozu taboru na naprawy do Reska. Jedynie na odcinku Lepino Trójkąt – Sławoborze od 1992 r. nie kursowały żadne pociągi i oficjalnie został on zamknięty w 1996 r. Cała sieć straciła spójność w czerwcu 1999 r. gdy zdemontowano przęsła torów na przejazdach kolejowych w ciągu szosy E28 w Wicimicach, Rymaniu i Ramlewie. W okolicach Gościna (układ torowy stacji, linia w kierunku Sławoborza i częściowo linia w kierunku Rymania) oraz tory na odcinku Skrzydłowo – Tąpadły częściowo zdemontowano na przełomie lat 2006/2007. Tytuł: Kołobrzeska Kolej Dojazdowa Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 27 Października 2009, 20:14:46 A czemu nie jest to w jednym poście?? Poza tam to jest chyba z wikipedi przekopiowane. Nie che mi się sprawdzać ale kiedyś tam to samo czytałem. Wystarczy podać inka do strony. Są tam opisane całe pomorskie KD
Tytuł: Kołobrzeska Kolej Dojazdowa Wiadomość wysłana przez: bobby on 27 Października 2009, 20:24:16 moltowo.most.org.pl/kg_kolej.htm
--- www.helgeharling.de/Osteu...rg/Kolberg.html --- jeszcze poszukam Tytuł: Kołobrzeska Kolej Dojazdowa Wiadomość wysłana przez: lisiogonek on 27 Października 2009, 21:15:53 hej kolego to nie GG żebyś tu tak pisał...Edycja postów obowiązuje, a ty takie numery wykręcasz...
Tytuł: Kołobrzeska Kolej Dojazdowa Wiadomość wysłana przez: bobby on 01 Listopada 2009, 11:50:44 taka mala ciekawostka.W Kołobrzegu nadal dziala waskotorowka :wink: tzw.kolej kopalni borowiny,na tor 600 mm www.drezyna.com.pl tam jest filmik
Tytuł: Kołobrzeska Kolej Dojazdowa Wiadomość wysłana przez: ksiezyc_nad_gieesem on 02 Listopada 2009, 23:02:58 Za dużo to nie wiem o tej kolejce, ale coś tam udało mi się wygrzebać z kwitów. O ile nic nie namieszałem (a potrafię namieszać całkiem nieźle) to moja ignorancja w tym temacie wygląda następująco.
Linia Kołobrzeg Wąsk. – Gościno uruchomiona – 27 maja 1895 r. uruchomiona powtórnie – po 14 maja 1947 r. i przed 17 maja 1952 r. zamknięcie dla ruchu pasażerskiego – przed 27 października 1964 r. zamknięcia dla ruchu towarowego – przed 22 maja 1966 r. likwidacja – b.d. 1. Kołobrzeg Wąskotorowy (Kolberg) – stacja uruchomiona wraz z powstaniem linii. Stacja styczna z koleją normalnotorową Kołobrzeg – Trzebiatów. 2. Kołobrzeg Kostrzewno Wąsk. (Kolberg Siederland) – przystanek uruchomiony między 1905 a 1929 r. Nazwa Kolberg Siederland zmieniona z Kolberg Vorbf. po 1934 r. 3. Radzikowo (Neugeldern) – przystanek uruchomiony między 1929 a 1934 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 4. Zieleniewo (Sellnow (Kr. Kolberg)) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 5. Bezpraw (Kautzenberg) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Ponownie prawdopodobnie nieuruchomiony lub niedostępny w ruchu pasażerskim. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r. 6. Błotnica Przećmino (Spie Prettmin) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. Po II wojnie światowej nazwana Przetmino. Nazwa Błotnica Przećmino nadana między 14 maja 1947 a 9 maja 1948 r. 7. Charzyno (Garrin) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 8. Ząbrowo Wąsk. (Semmerow) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 9. Jarogniew (Karlshof bei Kolberg) przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Po II wojnie światowej nazwany Bieczyniec. Nazwa Jarogniew nadana między 14 maja 1947 a 9 maja 1948 r. 10. Gościno (Groß Jestin) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. Powtórnie uruchomiona pod nazwą Gostyń Pomorski. Nazwę tą zmieniono między 14 maja 1947 a 9 maja 1948 r. Linia Gościno – Skrzydłowo uruchomiona - 27 maja 1895 r. (do Rymania) 1 czerwca 1895 r. (do Skrzydłowa) uruchomiona powtórnie – po 14 maja 1947 r. i przed 17 maja 1952 r. zamknięcie dla ruchu pasażerskiego – przed 27 października 1964 r. (do Rymania) przed 22 maja 1966 r. do Skrzydłowa. zamknięcia dla ruchu towarowego – b.d. likwidacja – b.d. 1. Gościno (Groß Jestin) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. Powtórnie uruchomiona pod nazwą Gostyń Pomorski. Nazwę tą zmieniono między 14 maja 1947 a 9 maja 1948 r. 2. Pławęcino (Plauenthin) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 3. Trzynik (Trienke) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. 4. Drozdowo Kołobrzeskie (Drosedow) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 5. Lędowa (Waldhof (Kr. Kolberg) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W 1929 r. już nie istnieje, pojawia się po 1934 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Powtórnie prawdopodobnie nieuruchomiony lub niedostępny w ruchu pasażerskim. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r. 6. Rymań Roman (Pommern) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. 7. Rzesznikowo (Reselkow) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 8. Czartkowo (Brückenkrug) – przystanek uruchomiony między 1929 a 1934r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Powtórnie prawdopodobnie nieuruchomiony lub niedostępny w ruchu pasażerskim. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r. 9. Skrzydłowo (Mühlenbruch) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. Linia Skrzydłowo – Tąpadły uruchomiona – 9 grudnia 1899 r. uruchomiona powtórnie – po 14 maja 1947 r. i przed 17 maja 1952 r. zamknięcie dla ruchu pasażerskiego – między 27 października 1964 r. a 22 maja 1966 r. zamknięcia dla ruchu towarowego – b.d. likwidacja – b.d. 1. Skrzydłowo (Mühlenbruch) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. 2. Pniewo Łobeskie (Pinnow (Kr. Regenwalde) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Poprzednia nazwa Pniewo znika po 17 maja 1951 r. 3. Wicimice (Witzmitz) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 4. Natolewice (Natelfitz) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. 5. Wyszobór (Wisbu) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 6. Charnowo (Ostenhagen) – przystanek uruchomiony jako Vwk Wisbu przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. Nazwa Ostenhagen pojawia się przed 1929 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Powtórnie prawdopodobnie nieuruchomiony lub nie dostępny w ruchu pasażerskim. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r. 7. Tąpadły (Dummadel) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii Gryfice Wąsk. – Dargosław 5 października 1898 r. Stacja styczna z Gryficką Koleją Wąskotorową. Linia Skrzydłowo – Resko Północne Wąsk. uruchomiona - 27 maja 1895 r. uruchomiona powtórnie – po 17 maja 1952 r. zamknięcie dla ruchu pasażerskiego – przed 27 października 1964 r. zamknięcia dla ruchu towarowego – b.d. likwidacja – b.d. 1. Skrzydłowo (Mühlenbruch) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. 2. Ostrobodno (Ostenheide) - przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 3. Myszyna – przystanek uruchomiony prawdopodobnie po 17 maja 1952 r. Zlikwidowana przed 1 czerwca 1959 r. 4. Stołążek (Stölitzhöfchen) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 5. Puszczyki – przystanek uruchomiony prawdopodobnie po 17 maja 1952 r. Zlikwidowana przed 1 czerwca 1959 r. 6. Kępieniec – przystanek uruchomiony prawdopodobnie po 17 maja 1952 r. Zlikwidowana przed 1 czerwca 1959 r. 7. Iglice (Geiglitz) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 8. Malenino – przystanek uruchomiony prawdopodobnie po 17 maja 1952 r. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r. 9. Potuliny (Flackenhagen (Pommern) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 10. Łabuń Mały (Neu Labuhn) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 11. (Prützen) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii, zlikwidowany przed 1929 r. 12. Resko Północne Wąskotorowe (Regenwalde Nord) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. Stacja styczna z koleją normalnotorową Worowo – Płoty. Od 18 listopada 1907 r. stacja styczna z Reską Koleją Wąskotorową. Linia Gościno – Sławoborze uruchomiona - 22 września 1895 r. uruchomiona powtórnie – po 14 maja 1947 r. i przed 17 maja 1952 r. zamknięcie dla ruchu pasażerskiego – przed 27 października 1964 r. (do Lepina Trójkąta) przed 22 maja 1966 r. do Sławoborza. zamknięcia dla ruchu towarowego – b.d. likwidacja – b.d. 1. Gościno (Groß Jestin) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. Powtórnie uruchomiona pod nazwą Gostyń Pomorski. Nazwę tą zmieniono między 14 maja 1947 a 9 maja 1948 r. 2. Gościno Żalno (Groß Jestin Friedhof) – przystanek uruchomiony między 1905 a 1929 r. z nazwą Groß Jestin Privatverkadestelle. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Nazwę tą zmieniono po 1934 r. Po uruchomieniu prawdopodobnie przystanek nie był dostępny w ruchu pasażerskim. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r. 3. Karkowo (Karkow (Pommern)) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 4. Dargocice (Eickstedtswalde) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 5. Wierzbka Dolna (Groß Vorbeck) - przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Ponownie uruchomiony z nazwą Karczyno Kołobrzeskie. Nazwę tą zmieniono między 14 maja 1947 a 9 maja 1948 r. i prawdopodobnie nie był dostępny w ruchu pasażerskim. 6. Ramlewo (Ramelow (bei Kolberg)) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. 7. Sikorzyce (Meisegau) - przystanek uruchomiony po 1934 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Powtórnie prawdopodobnie nieuruchomiony lub niedostępny w ruchu pasażerskim. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r. 8. Rokosowo Kołobrzeskie (Rogzow (Kr. Kolberg)) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Ponownie uruchomiony z nazwą Rogaczewo Pomorskie. Nazwę tą zmieniono między 14 maja 1947 a 9 maja 1948 r. i prawdopodobnie przystanek nie był dostępny w ruchu pasażerskim. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r. 9. Lepino (Leppin) – przystanek uruchomiony przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 10. Lepino Trójkąt – stacja powstała prawdopodobnie w 1951 r. wraz z budową odcinka Lepino Trójkąt – Rarwino. Stacja styczna z Koszalińską Koleją Wąskotorową. 11. Sławoborze (Stolzenberg) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. Linia Gościno – Karlino Wąsk. uruchomiona - 10 listopada 1909 r. (do Pobłocia Wielkiego) 9 października 1915 r. (do Karlina Wąsk.) uruchomiona powtórnie – po 14 maja 1947 r. i przed 17 maja 1952 r. zamknięcie dla ruchu pasażerskiego – przed 27 października 1964 r. zamknięcia dla ruchu towarowego – b.d. likwidacja – b.d. 1. Gościno (Groß Jestin) – stacja uruchomiona przed 1905 r. prawdopodobnie wraz z powstaniem linii. Powtórnie uruchomiona pod nazwą Gostyń Pomorski. Nazwę tą zmieniono między 14 maja 1947 a 9 maja 1948 r. 2. Gościno Żalno (Groß Jestin Friedhof) – przystanek uruchomiony między 1905 a 1929 r. z nazwą Groß Jestin Privatverkadestelle. Nazwę tą zmieniono po 1934 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Po uruchomieniu prawdopodobnie przystanek nie był dostępny w ruchu pasażerskim. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r. 3. Gościno Dwór (Groß Jestin Gut) – przystanek uruchomiony przed 1929 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 4. Myślino Kołobrzeskie (Moitzlin) – przystanek uruchomiony przed 1929 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Powtórnie uruchomiony pod nazwą Myślino. Nazwę tą zmieniono między 17.02.1952 a 1 czerwca 1959 r. 5. Pobłocie Małe (Klein Pobloth) – przystanek uruchomiony przed 1929 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 6. Pobłocie Wielkie (Groß Pobloth) – stacja uruchomiona przed 1929 r. 7. Lisiny (Fuchsmühle) - – przystanek uruchomiony przed 1929 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. Być może nie uruchomiony powtórnie lub niedostępny w ruchu pasażerskim. Zlikwidowany przed 1 czerwca 1959 r. 8. Karścino (Kerstin) – przystanek uruchomiony przed 1929 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 9. Lubiechowo (Lübchow) – przystanek uruchomiony przed 1929 r. W rozkładzie jazdy z zimy 1944 r. figuruje jako przystanek na żądanie. 10. Karlino Wąskotorowe (Körlin (Persante)) – stacja uruchomiona przed 1929 r. prawdopodobnie wraz z uruchomieniem linii. Stacja styczna z koleją normalnotorową Białogard – Kołobrzeg. Linia Lubiechowo – Włościbórz uruchomiona - 10 listopada 1909 r. uruchomiona powtórnie – b.d. likwidacja – przed 1 czerwca 1959 r. 1. Lubiechowo (Lübchow) – przystanek uruchomiony przed 1929 r. 2. Lübchow Gut – najprawdopodobniej ładownia, brak informacji o jakimkolwiek ruchu pasażerskim, uruchomiona przed 1929 r. 3. Klapkow – najprawdopodobniej ładownia, brak informacji o jakimkolwiek ruchu pasażerskim, uruchomiona przed 1929 r. 4. Peterfitz – najprawdopodobniej ładownia, brak informacji o jakimkolwiek ruchu pasażerskim, uruchomiona przed 1929 r. 5. Lustebuhr – najprawdopodobniej ładownia, brak informacji o jakimkolwiek ruchu pasażerskim, uruchomiona przed 1929 r., prawdopodobnie wraz z uruchomieniem linii. Tytuł: Kołobrzeska Kolej Dojazdowa Wiadomość wysłana przez: bobby on 03 Listopada 2009, 18:02:59 dobre :wink: tylko data likwidacji nie ta
Tytuł: Kołobrzeska Kolej Dojazdowa Wiadomość wysłana przez: Lobo26 on 26 Marca 2010, 23:00:14 Cytat: "bobby" taka mala ciekawostka.W Kołobrzegu nadal dziala waskotorowka :wink: tzw.kolej kopalni borowiny,na tor 600 mm www.drezyna.com.pl tam jest filmik Byłem w kopalni i z tego co sie tam dowiedziałem nigdy nie było tam lokomotyw. Jest 4 - 5 wózków poruszanych dzięki wyciągarce. Na filmik pod koniec widac wjazd - znajduje się tam mała obrotnica wózków, aby można było wydobytą borowinę skladować na sąsiedniej hali. Na końcu tej hali jest też mechaniczny młyn do rozdrobniania borowiny i pakowania w worki. Co do spisu to tez dorzucę swoje 3 grosze :wink: Linia Gościno - Skrzydłowo - wg tubylców zamknięcie ruchu towarowego datuje się na lata 1990-1995. W 1999r gdy przebudowywali S-6 całkowicie zdjęli tory i cała linia straciła spójność. Rzesznikowo - tu nie tylko istniała stacja po wojnie ale i bocznica kolejowa z rampą - wybudowaną przed wojną. Czartkowo - po wojnie pociąg osobowy sie tu zatrzymywał, lecz nie było jakotakiego peronu, stop był "przy sklepie". Linia Skrzydłowo - Tąpadły W Skrzydłowie był zakład produkujący prefabrykaty na budowy - brak jednak było bocznicy więc ładunki pakowano na składy stojace na torach. Pomiędzy Skrzydłowem a Pniewem było odbicie linii na południe - tory ciągnęły sie przez las, aż do lotniska w Pniewie. Po wojnie tory wykorzystywano do wywozu drzewa z lasu, a składowano je na bocznicy w Rzesznikowie. Tytuł: Kołobrzeska Kolej Dojazdowa Wiadomość wysłana przez: Lobo26 on 24 Maja 2010, 23:00:36 Panowie a co wiecie o rozwidleniu linii wąskich torów na terenie dzisiejszego Radzikowa?
Tory biegły dzisiejszą alejką cmentarną przy ul.Św.Wojciecha, aż do kołobrzeskiego browaru na Karlsbergu (Vereinsbrauerei Karlsberg / Karlsberger Brauerei - Kolberg) - teren dzisiejszego C.H. Sukces. Tytuł: Odp: Kołobrzeska Kolej Dojazdowa Wiadomość wysłana przez: Wojtek_SZN on 21 Marca 2013, 09:47:46 Urząd Miejski w Karlinie chce zachować wspomnienie po wąskotorówce. Apelują o stare zdjęcia, widokówki, wycinki prasowe i t.p. Gwarantują zwrot oryginałów. Kontakt: p. Emilia Filipowicz z tamtejszego UM , tel. 94 312 38 69. Mile widziane nawet odwiedziny w tamtejszym referacie promocji i współpracy z zagranicą. Gnając jednak z materiałami do Karlina uważajcie proszę na ścisłe stosowanie przepisów i niuansów Kodeksu Drogowego. Tamtejsi pretorianie ze Straży Gminnej zapewniają 100% egzekucyjności nawet od karetek na sygnale.
Tytuł: Odp: Kołobrzeska Kolej Dojazdowa Wiadomość wysłana przez: Maciek JKD on 11 Lipca 2013, 15:25:40 Nie wiem, czy było już na grupie, ale podczas projektów "wypoczynku" wakacyjnego, trafiłem na ciekawostkę. Otóż jak wskazuje świeża googlomapa, po trasie byłej kolejki koszalińskiej poprowadzona została bardzo ambitna jak się okazuje, 57 kilometrowa "sieć" ścieżek rowerowych. Po krótkim śledztwie trafiłem na poniższy artykulik:
http://parseta.org.pl/index.php?id=65&tx_ttnews (http://parseta.org.pl/index.php?id=65&tx_ttnews)[tt_news]=1026&cHash=c7700b2d7058df104b3e1dde4a7ebe53 (Celowo jest adres do przeklejenia, po zastosowaniu "http://" wywala śmieci po zatwierdzeniu posta, być może w związku z "[tt_news]") Cieszy bardzo fakt, że przypomniano sobie o zlikwidowanej sporo lat temu kolejce i postanowiono z dobrym skutkiem wykorzystać ślad po niej do celów komunikacyjnych. Jednocześnie pozwala mieć nadzieję, że może kiedyś uda się na nowo pokonać szlak Kocmyrzów - Koniecmosty śladem JKD. Pozdrawiam Maciek PS Po powrocie będę się starał wrzucić sprawozdanie w okolicach 30 lutego ;) Tytuł: Odp: Kołobrzeska Kolej Dojazdowa Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 11 Lipca 2013, 18:08:02 Jednocześnie pozwala mieć nadzieję, że może kiedyś uda się na nowo pokonać szlak Kocmyrzów - Koniecmosty śladem JKD. Taka ścieżka jest planowana i to do samego Pińczowa.Tytuł: Odp: Kołobrzeska Kolej Dojazdowa Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 11 Lipca 2013, 20:43:35 Cieszy bardzo fakt, że przypomniano sobie o zlikwidowanej sporo lat temu kolejce i postanowiono z dobrym skutkiem wykorzystać ślad po niej do celów komunikacyjnych. Całkiem sympatycznie wygląda rzeczony przewodnik rowerowy. Dawno nie widziałem wydawnictwa, które tak jak tu nie traktowałoby marginalnie tego po czym się rowerem jedzie. http://dysk.onet.pl/link/NqK98 (http://dysk.onet.pl/link/NqK98) |