Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Inne... => Wątek zaczęty przez: Jacek 83218 on 02 Grudnia 2009, 11:23:19



Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Jacek 83218 on 02 Grudnia 2009, 11:23:19
Czy wykolejnice na wąskotorówkach wyposażane były we wskaźniki bądź latarnie?


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 02 Grudnia 2009, 11:56:57
Oczywiście! Wykolejnica to bardzo niebezpieczne bydle, dlatego one szczególnie były owskaźnikowane.


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 02 Grudnia 2009, 12:53:06
Podłączę się: zastosowano gdzieś kiedyś na wąskim wykolejnicę podwójną (na rozjeździe)?


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Jacek 83218 on 02 Grudnia 2009, 14:53:06
Dzięki Janusz.


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: lisiogonek on 02 Grudnia 2009, 15:59:30
Nie wiem jak gdzie indziej było ale na WKP albo nie było oznakowania wykolejnic, albo nic się nie zachowało, chociaż po rozmowie z kolegą który mieszka koło kolejki od zawsze, skłaniam się ku pierwszej wersji :roll:


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: 102N on 02 Grudnia 2009, 20:40:41
W  Gnieźnie są zachowane wskaźniki wykolejnic,lecz nie we wszystkich miejscach,przez co można się zastanawiać czy wszystkie wykolejnice były oznakowane...


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 02 Grudnia 2009, 20:49:12
Oznakowane były te, głównie zabudowane w torach stacyjnych, które obsługiwane były "zdalnie" to jest przez przełożenie zwrotnika.
Na bocznicach stosowane były prostsze konstrukcje, a mianowicie "żabę" zdejmowało się z toru przez bezpośrednie podniesienie i odwrócenie główki za trzpień spełniający rękojeści.


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Jacek 83218 on 03 Grudnia 2009, 00:22:33
A co z latarniami? Bo z tego co rozumiem mowa jest o wskaźnikach.
Oświetlone zwrotniki na wąskotorówkach wydają się być rzadkością.


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: klon200 on 03 Grudnia 2009, 17:19:15
zerknąłem tak na szybko do WE1 i tam nic nie widzę

http://kolej.krb.com.pl/we1/wsk.htm



a tu kilka fotek z netu:
http://www.gkw.pl/images/12Rozbark150501.jpg

http://www.expres-ponidzie.k-ow.net/trasa/stacje/motkowice/9.jpg


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: gajos on 03 Grudnia 2009, 17:42:40
Zapomniałem że ja mam Motkowice:
(http://lh3.ggpht.com/_JjNfyNrHeKE/SY4mWQQbD1I/AAAAAAAAJb8/Uyrp7npZzdg/s640/SN854080.JPG)
(http://lh5.ggpht.com/_JjNfyNrHeKE/SY4mdH0KD8I/AAAAAAAAJcM/ideZJ94Jn3M/s640/SN854083.JPG)


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Hal9 on 03 Grudnia 2009, 20:23:41
Pamiętam że w czasie eksploatacji (schyłek lat osiemdziesiątych) Świętokrzyskiej Kolei Dojazdowej na stacji Chmielnik były wykolejnice. Nie pamiętam przy nich żadnych wskaźników. Obsługiwane były na pewno ręcznie, "klapka" na tor nic więcej. Możliwe że ktoś zdemolował wskaźniki, ale raczej nie bo wtedy jeszcze był normalny ruch.


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 03 Grudnia 2009, 20:26:16
Kolega Gajos zademonstrował opisywaną przeze mnie wykolejnicę z zasterowaniem "zdalnym" poprzez zwrotnik, i tylko taka wersja miała wskaźnik, co widać na zdjęciu.


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Jacek 83218 on 04 Grudnia 2009, 00:26:17
Dzięki.
Teraz wiem dużo więcej o tych ustrojstwach.


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 21 Grudnia 2009, 18:40:14
http://www.nadodrze.strefa.pl/galeria_stacji/zdarzenia/wypadki/sm42_2007/slides/9.htm tu widać jak działa wykolejnica


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 22 Grudnia 2009, 20:24:08
Cytat: "andrzej2110"
[url]http://www.nadodrze.strefa.pl/galeria_stacji/zdarzenia/wypadki/sm42_2007/slides/9.htm[/url] tu widać jak działa wykolejnica

Ja pierniczę, ale trzeba być ekstremalnie nietrzeźwym albo nie widzieć wskażnika, żeby przejechać po wykolejnicy lokomotywą!


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 22 Grudnia 2009, 20:33:29
Albo %%


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 22 Grudnia 2009, 21:45:09
Ale w sumie spełniła swój cel! Bardzo ładne zdjęcie, nigdy nie wiedziałem wykolejnicy "w akcji".


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 22 Grudnia 2009, 21:58:22
http://www.nadodrze.strefa.pl/galeria_stacji/zdarzenia/wypadki/sm42_2007/slides/3.htm
http://www.nadodrze.strefa.pl/galeria_stacji/zdarzenia/wypadki/sm42_2007/slides/2.htm

inne ujęcia ;)


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: konrad on 22 Grudnia 2009, 22:04:17
hmm... tak sobie myślę, a może wystarczyło źle zapiąć przewody hamulcowe, i nie było siły hamującej? samą lokomotywą było za słabo i towar popchał... ale to tylko gdybanie.
Zauważcie, że wykolejnica została "wypruta" z podkładów i przejechała parę metrów po torze, siła musiała działać tu ogromna, ale wykolejnica spełniła swoje zadanie.


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 22 Grudnia 2009, 22:09:08
Wyrwało jo bo zapewne lok przejechał po niej na zablokowanych kołach.


Tytuł: Wykolejnice na wąskim torze pytanie.
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 23 Grudnia 2009, 10:20:59
Zauważcie że skład był ładowny. Bardzo prawdopodobne, że jechał bez powietrza, bardzo często tak się robi przy manewrach. Jednak mechanik musiał nieźle pocinać tą SM-ką skoro na zblokowanych kołach przefrunął wykolejnicę. Prędkość na manewrach 20km/h oj będzie tatko instruktor niepocieszony jak taśmę zobaczy...