Tytuł: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 02 Grudnia 2009, 13:06:39 Krótkie pytanie: czy Lyd1-308 posiada zestawy na 785 mm, czy w TABORZE zrobiono szacher-macher i teraz ma zestawy na 750 mm?
Tytuł: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: a cygan on 02 Grudnia 2009, 17:29:17 Ciekawe, kto na to pytanie ma udzielić odpowiedzi?
Tytuł: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: Romas on 03 Grudnia 2009, 21:34:30 Napewno ktoś kto dysponuje tzw. miarką i jest akurat w pobliżu. No i jeszcze musi wiedzieć co mierzyć. :grin:
Na podstawie zdjęć trudno zauważyć te 3,5cm. różnicy. Tytuł: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: a cygan on 03 Grudnia 2009, 21:49:27 Cytuj No i jeszcze musi wiedzieć co mierzyć. Co mierzyć to wiadomo - zestawy kołowe, pytanie jak. Uwzględnić trzeba zużycie powierzchni tocznych? Tytuł: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: Phinek on 03 Grudnia 2009, 22:53:05 a
Tytuł: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 03 Grudnia 2009, 22:58:29 Jacku! Znając Twą dokładność i skłonność do konkretnych dyskusji (vide Kolega Przemek) powinieneś natychmiast zadać ostrzegawcze pytanie:
A co do rozstawu zestawu ma zużycie POWIERZCHNI TOCZNEJ? Tytuł: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 03 Grudnia 2009, 23:01:49 Zapewne chodziło o obrzeża kół a nie o powierzchnię toczną. Nawet mocno zużyta powierzchnia toczna nie powoduje zmiany rozstawu.
Tytuł: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: Phinek on 03 Grudnia 2009, 23:11:26 a
Tytuł: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 04 Grudnia 2009, 09:42:25 Odpowiem antytezą.
Wystarczy przypomnieć sobie definicję jest szerokości toru i wtedy od razu wiemy jak mierzyć zestawy... :mrgreen: Ale teraz w temacie pytanie: co to jest za dziwna tytułowa lokomotywa, że nie wiadomo na jaki tor jest przystosowana? To jakiś składak? Tytuł: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: Phinek on 04 Grudnia 2009, 09:50:48 a
Tytuł: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 04 Grudnia 2009, 10:15:52 Według http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50844 jest 785mm.
Ale czemu przedstawiciel operatora kolejki Starachowickiej pyta o loka który się tam znajduje??? Tytuł: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 04 Grudnia 2009, 16:58:17 Specjalnie po to to jest chyba oczywiste ale zapewne był tam nie raz w czasie kursowania kolejki. Zresztą po co podmieniać zestawy nie wymieniając sprzęgów??
Tytuł: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: 102N on 04 Grudnia 2009, 17:10:39 Cytat: "andrzej2110" Zresztą po co podmieniać zestawy nie wymieniając sprzęgów?? Polak chce-Polak potrafi. W tej krainie z gówna bata się ukręci. Mało to sposobów przetrwania jest? Pozatym...potrzeba matką wynalazków :mrgreen: Tytuł: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: Phinek on 04 Grudnia 2009, 19:12:19 a
Tytuł: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 04 Grudnia 2009, 19:29:38 No fakt. O tym nie pomyślałem.
Tytuł: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: a cygan on 04 Grudnia 2009, 21:12:47 Cytuj A co do rozstawu zestawu ma zużycie POWIERZCHNI TOCZNEJ? Obrzeże zużywa się od toczenia, zwłaszcza po łukach. Na pewno po latach eksploatacji, uwzględniając jeszcze tolerancję wykonania np "na minus" nowego zestawu, może z powodzeniem pasować na tor 750mm. Cytuj Łatwiej zmierzyć prześwit między wewnętrznymi powierzchniami kół Do miejsca postoju mam 13 km, możliwe że w niedzielę podjadę i zrobię sugerowany pomiar. Nie wiem jak wygląda pomiar zużycia obrzeży na PKP, ale ja musiałbym sobie wytrasować szablon(bazując na wewnętrznej stronie koła) i dopiero dokonywać pomiaru rozstawu. Tytuł: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 05 Grudnia 2009, 00:33:52 Cytat: "Phinek" Stąd właśnie prośba Operatora, do szanownych Wolontariuszy SKW, którzy mogą się kopnąć rowerkiem na pomiar. Dzięki Phinek za wyjaśnienia w moim imieniu. Chcesz zostać naszym przedstawicielem d/s PR? ;P O ile dobrze pamiętam, podczas wizyty "na gruncie" pytaliśmy się z czystej ciekawości o tę kwestię, ale nikt nie potrafił odpowiedzieć jaki ona ma rozstaw. Pozostaje więc telefon do firmy Tabor, unikniemy wtedy karkołomnych pomiarów zestawów ;) Tytuł: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: Phinek on 05 Grudnia 2009, 06:42:53 a
Tytuł: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 05 Grudnia 2009, 11:10:53 Cytat: "Phinek" A skąd można mieć pewność, że firma Tabor: - będzie mówiła prawdę... Nie popadajmy w paranoję rodem z kolejnych odsłon jakiejś komisji śledczej :shock: Większe jest prawdopodobieństwo, że ktoś się pomyli przy pomiarze bo go zrobi niestarannie, niż pan T. będzie kłamać w temacie prześwitu... Tytuł: Odp: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: Bernard on 11 Stycznia 2011, 13:00:56 Mam pytanie, jakie numery mają i skąd pochodzą czynne Lyd1 na tor 750mm na Starachowickiej KD? Rozumiem, że ta "308" na 785mm to jest trzecia maszyna tej serii nie ujęta w spisie taboru na www stronie kolejki Starachowickiej?
Tytuł: Odp: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 11 Stycznia 2011, 13:31:40 http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50540
http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50542 http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50844 Ona ma tylko wyglądać ładnie sama nigdzie nie pojedzie. Tytuł: Odp: Lyd1-308 Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 13 Stycznia 2011, 01:37:51 Na SKW są obecnie 2 czynne lokomotywy:
1. Lyd1-251 (nr fabryczny 18) w Iłży, do roku 2009 oznakowana jako Lyd1-18. Maszyna zbudowana w roku 1971, służyła kolejno w Werbkowicach, Starachowicach i ponownie w Werbkowicach. W roku 1989 maszyna trafiła do Sochaczewa. W roku 1997 Muzeum Kolejnictwa dokonało zamiany z Cukrownią Zbiersk - cukrownia przekazała muzeum parowóz, a muzeum cukrowni - tę właśnie lokomotywę. Po zamknięciu cukrowni maszyna została kupiona przez SKPL, a ten w rozliczeniu za transportery przekazał ją Starostwu Powiatowemu w Strachowicach. 2. Lyd1-252 (nr fabryczny 19) w Strachowicach - zbudowana w roku 1971. W swojej historii zaliczyła Przeworsk, Werbkowice, dwie cukrownie, Jędrzejów i Pleszew, z którego w roku 2005 trafiła do Strachowic (przekazana przez PKP). Lyd1-308 jest własnościa Nadleśnictwa w Marculach, nie była i nie jest na stanie SKW. Zbudowana została w roku 1966 od razu na prześwit 785 mm. W swojej historii stacjonowała w Bytomiu Karbiu, Rudach Raciborskich, na Rozbarku i znów w Karbiu. Ostatecznie trafiła na Rozbark. W roku 2003 PKP - DKD sprzedała ją (i kilka wagonów) pewnej firmie z Sopotu. Maszyna jednak trafiła w ręce Gieruckiego, do Rud, a następnie, po wyrzuceniu go z Rud - do Stanicy. Ostatecznie via firma "Tabor" imć Traskiewicza do Marcul. Obecnie jest wydmuszką. |