Tytuł: Przekucia 785->760->750 i odwrotnie Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 05 Grudnia 2009, 08:18:46 Cytat: "Phinek" A gdzie na kole znajduje się punkt 10 mm poniżej główki szyny? 14 mm dokładnie poniżej główki szyny Tytuł: Przekucia 785->760->750 i odwrotnie Wiadomość wysłana przez: TW Kolejofil on 06 Grudnia 2009, 12:37:25 Cytat: "Grzegorz Fidler" Cytat: "Phinek" A gdzie na kole znajduje się punkt 10 mm poniżej główki szyny? 14 mm dokładnie poniżej główki szyny Nie wiem, czy mam aktualne dane, ale obiło mi się o oczy, że pomiar szerokości toru 14 mm poniżej powierzchni tocznej główki szyny obowiązuje na kolejach normalnotorowych, a na wąskotorowych - właśnie 10 mm poniżej powierzchni tocznej. Ale tu i tak mowa nie o torze, a o zestawach kołowych. § 32 ust. 3 Przepisów W1 (nie wiem jak z aktualnością) mówi: Cytuj Szerokość obręczy kół powinna odpowiadać konstrukcji taboru i poszerzeniu toru, przyjętemu w łukach o najmniejszym promieniu. Luz między jednym obrzeżem a szyną, mierzony o 10 mm niżej poziomu powierzchni tocznej szyn, po przesunięciu zestawu kół aż do zetknięcia się drugiego obrzeża z szyną, powinien być utrzymany w granicach 5-20 mm. Zatem przy dopuszczalnym zużyciu obrzeży zestaw na 785 mm nie powinien pasować na 750 mm. Inna rzecz rzeczywista szerokość toru i rzeczywiste zużycie obrzeży, ale biorąc pod uwagę normalną szerokość obrzeży, musiałyby się zetrzeć co najmniej o połowę :lol: Tytuł: Przekucia 785->760->750 i odwrotnie Wiadomość wysłana przez: a cygan on 06 Grudnia 2009, 17:10:42 Cytuj Luz między jednym obrzeżem a szyną Cytuj w granicach 5-20 mm. Czyli matematycznie licząc przy drugim też max 20 mm - suma to 40 mm. Teraz od 785 mm odejmujemy 40 mm. to z powodzeniem ustawiamy (!) tabor na torze 750 mm Tytuł: Przekucia 785->760->750 i odwrotnie Wiadomość wysłana przez: Ptr on 06 Grudnia 2009, 17:41:31 Cytuj Luz między jednym obrzeżem a szyną (...) po przesunięciu zestawu kół aż do zetknięcia się drugiego obrzeża z szyną, powinien być utrzymany w granicach 5-20 mm. Czyli max może byc w sumie tylko 2 cm. Tytuł: Przekucia 785->760->750 i odwrotnie Wiadomość wysłana przez: a cygan on 06 Grudnia 2009, 17:48:51 Dzięki za uważne przeczytanie - moje przeoczenie.
Tytuł: Przekucia 785->760->750 i odwrotnie Wiadomość wysłana przez: marekus on 06 Grudnia 2009, 18:47:44 A propos - w takim razie jaki sens miało przekuwanie Przeworskiej czy Hrubieszowskiej z 760mm na 750mm?
Tytuł: Przekucia 785->760->750 i odwrotnie Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 06 Grudnia 2009, 18:58:57 To tylko na papierku było przekute.
Tak jak w Rosi ;) Tytuł: Przekucia 785->760->750 i odwrotnie Wiadomość wysłana przez: marekus on 06 Grudnia 2009, 19:08:24 Czyli w takim razie Przeworska, czy resztki Hrubieszowskiej nadal maja tor o rozstawie 760mm?
Tytuł: Przekucia 785->760->750 i odwrotnie Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 06 Grudnia 2009, 19:13:07 W czasie napraw torowiska szyny były przymocowywane na 750 mm.
Hrubieszowska??? Tam prawie nic nie ma przecież. Tytuł: Przekucia 785->760->750 i odwrotnie Wiadomość wysłana przez: marekus on 06 Grudnia 2009, 19:15:03 Prawie nic. Przecież kawałki się zachowały.
Tytuł: Przekucia 785->760->750 i odwrotnie Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 06 Grudnia 2009, 19:19:18 Dlatego napisałem prawie ;)
Dobra starczy tego OT ;) |