Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Inne... => Wątek zaczęty przez: Przemek on 06 Grudnia 2009, 20:06:06



Tytuł: S101M - zastosowania
Wiadomość wysłana przez: Przemek on 06 Grudnia 2009, 20:06:06
Cytat: "Phinek"
Jak niektóry wiedzą, przy silnikach gaźnikowych też bywają regulatory prędkości obrotowej - Przykłady:
- S101M - znany z zakrętarek

To jest silnik agregatowy. W Pyskowicach jest agregat z tym, silnikiem.


Tytuł: S101M - zastosowania
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 06 Grudnia 2009, 21:38:02
a


Tytuł: S101M - zastosowania
Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 06 Grudnia 2009, 23:03:10
Silnik S101M był też wykorzystywany do napędu małych wywrotek, niestety nie znam oznaczenia. Wiem że były wykorzystywane przez wojsko.


Tytuł: S101M - zastosowania
Wiadomość wysłana przez: RomekL on 05 Lutego 2010, 15:26:42
Inny silnik gaźnikowy z regulatorem obrotów: Występował w ciężarówce Ził 130 (w wersji eksportowej). Wg doświadczeń z PIMOT-u Ził z regulatorem osiągał z biedą 100 km/h, natomiast po zablokowaniu regulatora nawet 140 km/h.
Do Libii podobno wysłano ten model samochodu bez regulatora.
Jednak nawet z czynnym regulatorem ten samochód miał doskonały apetyt - w warunkach szosowych w PRL norma zużycia paliwa była 52 l/100 km, w Transbudzie (place budów) nawet 78 l/100 km - a chodzi o auto o ładowności 6 ton.
Co ckiekawe, Wikipedia pdoaje zużycie paliwa zaledwie 32 l/100 km (liczba oktanowa min. 76), prędkosć max. 90 km/h:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%98%D0%9B-130