Tytuł: S101M - zastosowania Wiadomość wysłana przez: Przemek on 06 Grudnia 2009, 20:06:06 Cytat: "Phinek" Jak niektóry wiedzą, przy silnikach gaźnikowych też bywają regulatory prędkości obrotowej - Przykłady: - S101M - znany z zakrętarek To jest silnik agregatowy. W Pyskowicach jest agregat z tym, silnikiem. Tytuł: S101M - zastosowania Wiadomość wysłana przez: Phinek on 06 Grudnia 2009, 21:38:02 a
Tytuł: S101M - zastosowania Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 06 Grudnia 2009, 23:03:10 Silnik S101M był też wykorzystywany do napędu małych wywrotek, niestety nie znam oznaczenia. Wiem że były wykorzystywane przez wojsko.
Tytuł: S101M - zastosowania Wiadomość wysłana przez: RomekL on 05 Lutego 2010, 15:26:42 Inny silnik gaźnikowy z regulatorem obrotów: Występował w ciężarówce Ził 130 (w wersji eksportowej). Wg doświadczeń z PIMOT-u Ził z regulatorem osiągał z biedą 100 km/h, natomiast po zablokowaniu regulatora nawet 140 km/h.
Do Libii podobno wysłano ten model samochodu bez regulatora. Jednak nawet z czynnym regulatorem ten samochód miał doskonały apetyt - w warunkach szosowych w PRL norma zużycia paliwa była 52 l/100 km, w Transbudzie (place budów) nawet 78 l/100 km - a chodzi o auto o ładowności 6 ton. Co ckiekawe, Wikipedia pdoaje zużycie paliwa zaledwie 32 l/100 km (liczba oktanowa min. 76), prędkosć max. 90 km/h: http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%98%D0%9B-130 |