Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Tabor => Wątek zaczęty przez: 102N on 29 Stycznia 2010, 12:58:58



Tytuł: [Lxd2] - Przeciążanie Lxd2 a jego sterowanie
Wiadomość wysłana przez: 102N on 29 Stycznia 2010, 12:58:58
Cytat: "OczeQ"
pomimo wszelakich zabiegów w pewnym momencie sterowanie się gubiło i eliksa stała jakoby w słup soli

U Waszych maszyn to chyba normalne,369 też gubi sterowanie i  czasami buczy, jakby się Harleya grzało :mrgreen:


Tytuł: [Lxd2] - Przeciążanie Lxd2 a jego sterowanie
Wiadomość wysłana przez: marekus on 29 Stycznia 2010, 13:04:57
To zapewne efekt 400 tonowych pociągów węglowych. Lokomotywy wykorzystywane do granic możliwości = zużycie...


Tytuł: [Lxd2] - Przeciążanie Lxd2 a jego sterowanie
Wiadomość wysłana przez: Kajetan on 29 Stycznia 2010, 14:22:25
Związek między siłą na haku a stanem instalacji elektrycznej jest raczej niewielki...


Tytuł: [Lxd2] - Przeciążanie Lxd2 a jego sterowanie
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 29 Stycznia 2010, 14:30:41
400 ton granica?? Na YT jest film jak Lyd2 ciągnie 400 ton buraków. Bodajże z Kruszwicy.


Tytuł: [Lxd2] - Przeciążanie Lxd2 a jego sterowanie
Wiadomość wysłana przez: 102N on 29 Stycznia 2010, 14:33:38
Cytat: "Kajetan"
Związek między siłą na haku a stanem instalacji elektrycznej jest raczej niewielki...


Ale nie tylko hak się zużywa przez nadmierną/intensywną ekspoatację,prawda?


Tytuł: [Lxd2] - Przeciążanie Lxd2 a jego sterowanie
Wiadomość wysłana przez: marekus on 29 Stycznia 2010, 15:06:07
andrzej2110,

Lyd2 400 ton, ale z jaką prędkością?

Kajetan,

Silniki po długiej, ciężkiej eksploatacji zużywają się - elektryka także. Ile motogodzin ma np. 343 a ile 369?


Tytuł: [Lxd2] - Przeciążanie Lxd2 a jego sterowanie
Wiadomość wysłana przez: 102N on 29 Stycznia 2010, 15:12:10
Cytat: "marekus"
Ile motogodzin ma np. 343 a ile 369?

Tego nie wiem.
Spróbuję się podpytać tu i tam.


Tytuł: [Lxd2] - Przeciążanie Lxd2 a jego sterowanie
Wiadomość wysłana przez: marekus on 29 Stycznia 2010, 15:42:46
Co do motogodzin, słyszałem, że któraś z Lxd2 z Dóbr (ex. Ińsko) ma wyjeżdżone tylko 40 motogodzin!. Czy ktoś może to potwierdzić/zdementować?

P.S Robi się offtopic, więc proszę o wydzielenie.


Tytuł: [Lxd2] - Przeciążanie Lxd2 a jego sterowanie
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 29 Stycznia 2010, 15:48:42
Cytat: "marekus"
andrzej2110,

Lyd2 400 ton, ale z jaką prędkością?


No za doża nie była ale dało się


Tytuł: [Lxd2] - Przeciążanie Lxd2 a jego sterowanie
Wiadomość wysłana przez: gajos on 29 Stycznia 2010, 17:37:59
Cytat: "Romas"
Cytat: "janeczek"

I wreszcie historia najbliższa kolejce rogowskiej gdyż znajduje się tam parowóz, który w okresie służby na Stalowej sam ruszał!!


Czy można prosić o rozwiniecie tematu. To ciekawa historia.


Przyłączam się do prośby :)


Tytuł: [Lxd2] - Przeciążanie Lxd2 a jego sterowanie
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 30 Stycznia 2010, 00:08:55
a


Tytuł: [Lxd2] - Przeciążanie Lxd2 a jego sterowanie
Wiadomość wysłana przez: buczek_pkp on 30 Stycznia 2010, 00:54:37
To tak samo jak z silnikiem w lokomotywie. Im częściej pracuje na wyższych obrotach tym dla niego lepiej ponieważ nie osadza się nagar.