Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: marekus on 06 Marca 2010, 17:42:46 Witam. Poszukuję wszelkich danych o zachowanych i złomowanych ostatnio drezynach Wmc. Była już kiedyś na forum próba stworzenia takiego spisu, ale skończyło się na ilości wyprodukowanych egzemplarzy i opisie kilku sztuk. A więc proszę o podawanie numeru drezynki, miejsca stacjonowania (najlepiej też dawnego miejsca stacjonowania) oraz ewentualnie zdjęcie.
P.S Czy rogowska Wmc014 służy jako "dawca" dla Wmc009? (wiem, że mają inne silniki). Czy są wobec tej drezyny jakieś plany? Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 06 Marca 2010, 17:59:02 No to na początek tyle, co wiem:
- Bytom Karb: Wmc106, sprawna, skrzynia biegów wymieniona około roku 2004 na czterobiegową, napęd na jedną oś - Rudy: Wmc101, niesprawna, oczekuje na remont lub w jego trakcie, niedawno odkupiona od Gieruckiego i wprowadzona ponownie z Karniowa (Krnova) do Rud - Przeworsk: wrak Wmc016 ex WTC Wiślica - brak jednej osi, szczątki silnika, ogólnie stan zwraczały, przekazana przez DKD Starostwu Powiatowemu w Starachowicach, następnie sprzedana osobie prywatnej. Prócz tej drezyny jeszcze 2 kolejne we władaniu tamtejszego samorządu, jedna sprawna wycacana, druga odstawiona, optycznie stan dobry, numery niestety nieznane. Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: Phinek on 06 Marca 2010, 21:54:55 .
Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: marekus on 06 Marca 2010, 22:02:50 Czy 009 dostała silnik diesla jeszcze w Sompolnie? 014 dostała oś od czego?
Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: Phinek on 06 Marca 2010, 22:13:02 .
Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: prof_klos on 07 Marca 2010, 00:30:10 WMC 039 jest w Krośniewicach, na chodzie (przynajmniej niedawno jeszcze działała). Silnik - nie znam się - wiem, że "od traktora", charakterystycznie pyrkocze. Z tego co pamiętam, trzy biegi.
Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: adam on 07 Marca 2010, 09:40:28 Masz racje Michale - silnik to Ursus Ferguson ale skrzynia nie 3 biegowa tylko czterobiegowa - sprawna jezdziłem ja w lutym na początku , kawałeczek po zimie wiadomo trza było uruchomić zobaczyć co i jak. Biegi siedząc w stronę paki:
1ka w dól w prawo , 2ka do góry w prawo i 3ka lewo dól i 4ka lewo góra. Co do drezyn gdzieś miałem zapisane prawdziwe ich numery z tego względu ,że po koniec funkcjonowania kolejki w 2008r numery zostały przebite w różnych celach - może w celu udowodnienia ,że ta to nie ta co powinna być - a są ich jeszcze 2 sztuki i jedna mała prywatna DOC-119 , duża 039 i tamte numery ustalę. Oczywiście dwie skasowane jedna z Boniewa i jedna z Krośniewic gdziej jakoś w 2002r. Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: kamicz on 07 Marca 2010, 09:43:49 -Śmigiel Wmc-020 (powinno być Wmd) sprawna- silnik Diesla, niestety nie pamiętam jaki, co ciekawe ma hamulec powietrzny
Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: OczeQ on 07 Marca 2010, 11:49:37 Cytat: "kamicz" -Śmigiel Wmc-020 (powinno być Wmd) sprawna- silnik Diesla, niestety nie pamiętam jaki, co ciekawe ma hamulec powietrzny Silnik ma pochodzenie rolnicze (w sensie ciągnika) i jest cholernie wielki; obudowa silnika+skrzyni sięga 3/4 długości kabiny (a kabuna jest dłuższa o jedno okno od standardowej, co przekłada się na mniejszą pakę). Do tego warto wspomnieć, że posiada napęd na obie osie (żeby było śmieszniej ma 2 nawrotniki i da się osie puścić w różnych kierunkach :grin: ). Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: Romas on 07 Marca 2010, 12:43:22 Cytat: "Paweł Niemczuk" - Przeworsk: wrak Wmc016 ex WTC Wiślica - brak jednej osi, szczątki silnika, ogólnie stan zwraczały, przekazana przez DKD Starostwu Powiatowemu w Starachowicach, następnie sprzedana osobie prywatnej. Drezyna o której piszesz to Wmc 011 (http://images43.fotosik.pl/269/c70a206a7bf18f7fmed.jpg) (http://www.fotosik.pl) Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 07 Marca 2010, 13:06:47 Uppsss, czas nabyć coś na poprawę pamięci - kolejny babol z powodu sklerozy..... Dzieki za sprostowanie.
Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 07 Marca 2010, 14:45:10 Cytat: "Łowca" LISTA ZACHOWANYCH W POLSCE DREZYN Wmc: Wmc 003 750 mm 050/1975 r. Środa Wielkopolska Sprawna Wmc 004 750 mm 054/1978 r. Mercedes Nowy Dwór Gdański Sprawna Wmc 009 750 mm Andoria Rogów Sprawna Wmc 010 750 mm Przeworsk Odstawiona Wmc 011 750 mm brak silnika Przeworsk Zdewastowana, brak osi i silnika Wmc 014 750 mm S-21 Rogów Odstawiona, złamana oś Wmd 015 750 mm Ełk Sprawna Wmc 016 750 mm Sochaczew Eksponat Wmc 017 600 mm 001/1969 r. Białośliwie Sprawna, ex 750mm Wmc 017 750 mm Sochaczew Eksponat, fałszywy numer podmieniony w muzeum Wmc 020 750 mm Perkins Śmigiel Sprawna Wmc 025 750 mm Ełk Sprawna Wmc 028 750 mm brak silnika Mława Odstawiona, obie osie toczne Wmc 029 750 mm Andoria Mława Odstawiona, oznaczona Wmc 038 Wmc 035 750 mm Przeworsk Sprawna Wmc 038 750 mm brak silnika Mława Zdewastowana, oznaczona Wmc 029 Wmc 039 750 mm Andoria Karczmiska Sprawna Wmc 039 750 mm Perkins Krośniewice Sprawna, numer zdublowany Dm 101 750 mm ZNTK Wrocław 1956 Majdan Sprawna Dkc 101 750 mm Przeworsk 1972 S-47A Sochaczew Eksponat Wmc 101 785 mm Mercedes Rudy W trakcie remontu Wmc 106 785 mm 018/19?? r. S-21 Bytom Karb Sprawna Ws 152 1000 mm Gryfice Eksponat Wmc 153 1000 mm Mercedes Koszalin Odstawiona Wmc 158 1000 mm brak silnika Piaseczno Zdewastowana, wybebeszona, brak osi Wmc 159 1000 mm S-21 Piaseczno Sprawna Wmc 201 600 mm Wenecja Eksponat Wmc 204 750 mm 054/1977 r. brak silnika Białośliwie Używana jako wagon, bez silnika, ozn. serią S 00-00912 4018-1 Wmc 204 600 mm Wenecja Eksponat, prawdopodobnie prawdziwy numer to Wmc 206 Wmc 206 600 mm Perkins Żnin Sprawna, prawdopodobnie prawdziwy numer to zdublowany Wmc 204 Wmc 205 600 mm Poznań Zdewastowana Wmc 307 1000 mm Dobra Nowogardzkie Odstawiona Wmc 309 1000 mm Gryfice Sprawna Wmc ??? 750 mm Krośniewice Zdewastowana, prawdopodobnie Wmc 023 Wmc ??? 750 mm Zbiersk Sprawna, prawdopodobnie Wmc 018 Wmc ??? 750 mm Zbiersk Zdewastowana Dodam od siebie: Wmc158, nr fabr. 27, rok prod. 1971, własność starostwa piaseczyńskiego - wrak totalny. Wmc159, nr fabr. 28, rok prod. 1972, własność prywatna Jerzego Ch. - sprawna, napęd na tył, silnik "Żuk". Gryfice - napęd na dwie osie. Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: Phinek on 07 Marca 2010, 16:51:59 .
Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 07 Marca 2010, 17:12:00 Właściwie to niektóre z tych wózków powinny nosić oznaczenie Wmd...
Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: 102N on 07 Marca 2010, 17:35:00 W Gnieźnie Jest Wmd 023-będąca kiedyś Wmc-etką...
Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: Brood.K on 07 Marca 2010, 18:12:07 A ta "Wmc 205 600 mm Poznań Zdewastowana" o której pisał Łowca wpierw, a Kucyk później, to jest ta z rupieciarni przy Maltance?
(http://iv.pl/images/73713358638901490679_thumb.jpg) (http://iv.pl/viewer.php?file=73713358638901490679.jpg) Czyli wylądowała w Białośliwiu razem z resztą tego, co tam stało? Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 07 Marca 2010, 18:37:33 Nieeeee, to jest Wm5 która obecnie jest na Grodziskiej kolei drezynowej. Normalnotorowej rzecz jasna.
Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: marekus on 07 Marca 2010, 18:41:29 Odnośnie białośliwskiej Wmc204 czytałem, że zakłady w Koronowie planowały ich produkcję na inne rozstawy, zarówno w opcji umożliwiającej ciągnięcie wagonu, jak i w opcji z silnikiem S-21 lub podobnym, na 10-15 osób. Szkoda, że nie wypaliło, bo toto byłoby bardzo ekonomiczne...
Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 07 Marca 2010, 19:00:19 Cytat: "Łowca się machnął, więc sprostowanie" Wmd023 została na pewno sprowadzona do Gniezna z WDZ Sompolno już po 2001 roku Ta drezyna ma silnik Perkins - to jest właśnie takie coś rolnicze od Ursus-Fergusson pisali o tym na forum. Myślałem, że to ta co jest w Krośniewicach - a tu skucha, czyli ta odstawiona w Krośniewicach ma inny numer. Prawdopodobnie też pomyliłem się przy 025 - w Ełku chyba jest tylko jedna 015 - już nie pamiętam jakie mam źródło z tym, że ona jest w Ełku. Ale wedle ostatniego artykułu Zbycha 025 została przekuta na tor 600 dawno temu już. Kwestia sporna. Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: lisiogonek on 07 Marca 2010, 22:03:01 nasza białosliwska Wmc jest w trakcie wymiany silnika benzynowego na diesla i na razie jest niesprawna. Wymiana silnika pociągła za sobą wiele modyfikacji różnych elementów i na razie nie wiadomo co dalej będzie i kiedy wyjedzie na szlak. :?:
Tytuł: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: marekus on 23 Marca 2010, 19:58:23 Poszukuję zdjęcia Wmc od boku.
Tytuł: Odp: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: stoker on 01 Października 2014, 16:23:42 Ostatnio odkryliśmy przypadkiem, że jedna z drezyn koronowskich - konkretnie Wmc 203 (nr fab. 32 / 1973 r.) została sprzedana w latach 90-tych z Białośliwia na Waldbahn Bad Muskau (Niemcy). Informuje o tym link na stronie tej kolei http://www.waldeisenbahn.de/de/eisenbahn/fahrzeuge/dieselloks (http://www.waldeisenbahn.de/de/eisenbahn/fahrzeuge/dieselloks) (na końcu strony). Na stronie nie znalazłem nigdzie zdjęcia Wmc 203 - być może nie jest ona odremontowana i czeka na lepsze czasy. Ktoś może był kiedyś na tej kolei i widział może Wmc ?
stokerpk Tytuł: Odp: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: Cordylus on 04 Września 2016, 02:55:02 Czy ktoś orientacyjnie jest w stanie powiedzieć ile pali drezyna Wmc z oryginalnym silnikiem? Podobno bardzo, bardzo dużo, ale czy to prawda? Nasza koszalińska silnie eksploatowana 153 ma wstawiony przez nas silnik diesla od żuka i podobno ten wychodzi znacznie taniej. Nasza druga 310 została niedawno uruchomiona, lecz podobno nie opłaca się jej używać. Aż tak drastyczne to różnice?
Tytuł: Odp: Drezyny Wmc Wiadomość wysłana przez: lisiogonek on 04 Września 2016, 22:23:55 Trudno mi jednoznacznie ocenić ile to paliły oryginalne silniki. Mam kontakt z byłym kierowcą naszej byłej białośliwskiej maszyny Wmc-203 który nie powiedział mi jakieś konkretnej wartości wyrażonej na przykład w litrach na 100km. Ocenił to raczej jako wypadkową obciążenia, prędkości i stanu technicznego - zresztą kiedyś nie martwiono się każdym litrem benzyny. Za czasów Towarzystwa (15 lat to jednak jest dość dużo w skali 121 lat istnienia WKP) jeżdżono drezyną Wmc z silnikiem benzynowym na odbudowę ubytku za Kocikiem . Podobno ten silnik był bardzo mocny, szybki i lubił dużo palić pod obciążeniem. Podczas jazdy na biegu wstecznym (z nieznanych przyczyn kierowca rewersu nie mógł przełożyć) 5 litrów nie wystarczyło na niespełna 8km (niecałe 4km w jedną stronę). Osobiście opowieść tą traktuję w kategoriach "legend kolejkowych" ale faktem jest że niedługo potem zaczęto rozglądać za jakimś dieslem wzorem innych. Parę lat musiało minąć żeby w 2012 roku Wmc zaczęła jeździć z silnikiem MB 2,2. Silnik sprawuje się dobrze jest mocny, szybki (ośmieliłbym się stwierdzić że nawet zbyt szybki ) no może technika uruchamiania jest trudna do opanowania dla niektórych ;) czasem również dla mnie . Zapotrzebowanie na paliwo - niewielkie, stosunkowo niewielkie - powiedzmy że 20l wystarczy na znacznie więcej niż dzień jeżdżenia ... może nawet ponad dwa razy objechałaby całą sieć...Nikt dokładnie tego nie liczy ale tak na tzw "oko" widać że nie jest łakoma na olej napędowy :)
|