Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 22 Marca 2010, 20:27:57 Miło mi poinformować, że Urząd Miejski w Bytomiu ogłosił przetarg na "naprawę wagonów pasażerskich". Zgodnie z SIWZ naprawa ma zostać przeprowadzona na V poziomie utrzymania, który odpowiada naprawie głównej. Wszystkie szczegóły w dokumentach źródłowych, które znaleźć można w BIP UM Bytom. Link do SIWZ: http://bip.um.bytom.pl/zalacznik?idZalacznika=535296
Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: marekus on 22 Marca 2010, 21:24:16 Coś nie tak, nie otwiera się... Powiedz więc:
- gdzie ta naprawa będzie wykonywana - ile wagonów będzie poddanych naprawie. Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 22 Marca 2010, 21:30:20 Link poprawiony, dzięki! :) Do naprawy planowane są 3 wagony. Naprawa w zakładzie wykonawcy.
Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 23 Marca 2010, 19:40:33 http://www.rynek-kolejowy.pl/15078/Przetarg_na_naprawe_wagonow_waskotorowych.htm
Kategoria: Biznes Data dodania: 2010-03-23 14:43:21 Przetarg na naprawę wagonów wąskotorowych Urząd Miejski w Bytomiu ogłosił przetarg na naprawę trzech wagonów na tor o prześwicie 785 mm jeżdżących na Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych w Bytomiu. Jest to pierwszy od czasów przekazania samorządom przez PKP dawnych Kolei Dojazdowych przetarg na naprawę główną ukierunkowany na profesjonalne zakłady naprawcze. Docelowo UM Bytom wspólnie z SGKW planuje remont dalszych 9 szt. wagonów Fot. Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych w Bytomiu Dotychczasową praktyką było wykonywanie napraw rewizyjnych i głównych wagonów pasażerskich sposobem gospodarczym przez jednostki własne operatorów. Docelowo UM Bytom wspólnie z SGKW planuje remont dalszych 9 szt. wagonów Wagony letnie typu 4Ww/2, mimo że wąskotorowe, posiadają cechy wagonów normalnotorowych oraz szereg takich samych lub analogicznych podzespołów. Najważniejsze cechy wagonów typu 4Ww/2 to: - hamulec powietrzny Oerlikona z zaworem ESt3e - prędkość eksploatacyjna: 40km/h - liczba osi: 4 - długość wagonu ze zderzakami: 7820mm - ciężar własny: 8800kg - nacisk na oś: 7,15 tony - łożyska toczne rolkowe - pudło konstrukcji stalowej Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, działając na zlecenie UM Bytom jest jednocześnie licencjonowanym przewoźnikem i zarządcą infrastruktury Górnośląskich Kolei Wąskotorowych Ogłoszenie oraz SIWZ dostępne jest w BIP Urzędu Miejskiego w Bytomiu na stronie bip.um.bytom.pl. Termin składania ofert upływa 2 kwietnia 2010 roku. Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: OczeQ on 23 Marca 2010, 20:10:38 Cytat: "Paweł Niemczuk" - ciężar własny: 8800kg - nacisk na oś: 7,15 tony Ale babola strzelili :P Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 23 Marca 2010, 20:16:50 Nie nie, dobrze! To jest wartość maksymalna uwzględniająca zapełnienie pociągu Bytom-Chechło przy upale większym niż 40 stopni w cieniu wynoszące 8 os/m^2 :twisted:
Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 26 Kwietnia 2010, 19:37:11 Po dość długiej procedurze wyboru wykonawcy, w dniu dzisiejszym przedstawiciele UM Bytom podpisali umowę na NG wagonów z firmą MAVEX-REKORD KFT. Sp. z o.o. Oddział w Polsce z siedzibą w Raciborzu (http://www.mavex-rekord.pl). Zorientowani po lokalizacji domyślą się, że są to dawne zakłady Kolzamu w Raciborzu. Kadra inżyniersko-wykonawcza również jest ta sama :) Kwota zlecenia za poziom podstawowy i poziom rozszerzony oraz transport wagonów wynosi 65 000 złotych brutto. Wagony wyjeżdżają do Raciborza w przyszłym tygodniu.
Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: lxd2bartek on 26 Kwietnia 2010, 21:02:53 za wszytsko 65 tysiecy??za całe 3 wagony NG??ciekawe jak beda wyglądały po naprawie:):)
Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 26 Kwietnia 2010, 21:04:33 Za jeden wagon oczywiście :)
Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 06 Maja 2010, 16:21:32 W dniu dzisiejszym pudła, a następnie wózki wagonów BTxhpi 301, BTxhpi 303, BTxhpi 305 wzniosły się w górę, by za chwilę opaść na lawety, dzięki którym udały się w kierunku Raciborza i zakładów firmy Mavex-Record Oddział w Polsce sp z o.o. Tylko dwa zdjęcia, ze względu na fatalną aurę (ciepało żabami ;) ):
I hop do góry: (http://koleje.webd.pl/forum/album_pic.php?pic_id=850) Gotowy do odjazdu: (http://koleje.webd.pl/forum/album_pic.php?pic_id=849) Przy okazji okazało się, że przy okazji ostatniej wymiany wózków K. założył do letniaka wózki do góry kołami!!! Wyjaśnił się fakt, dlaczego żeby przejechać z tym wagonem trzeba było używać aż 8 pozycji... ;) (http://koleje.webd.pl/forum/album_pic.php?pic_id=851) Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 04 Czerwca 2010, 19:40:08 W dniu dzisiejszym miała miejsce wizyta w Mavex Record KTF Sp. z o.o. Oddział w Polsce (czyli dawny KOLZAM Racibórz w sile personelu, maszyn i budynków) i kontrola postępów w naprawie naszych wagonów. Zapraszam się do zapoznania z mała relacją fotograficzną. Zaczynamy od zdjęcia pod adresem http://koleje.webd.pl/forum/album_page.php?pic_id=877 i klikamy "Dalej" :)
Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: AXEL on 04 Czerwca 2010, 20:53:43 65000 za naprawę jednego letniaka?? ?? ?? :shock:
Zatem jako prosty MK proszę o napisanie zakresu naprawy bo śmiem twierdzić że w tej cenie możnaby zbudować dwa letniaki od podstaw. Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Marek Sz on 04 Czerwca 2010, 21:01:14 Cytat: "AXEL" 65000 za naprawę jednego letniaka?? ?? ?? :shock: Zatem jako prosty MK proszę o napisanie zakresu naprawy bo śmiem twierdzić że w tej cenie możnaby zbudować dwa letniaki od podstaw. Zbudować???? Czy może przebudować z krytek? Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: mastif on 04 Czerwca 2010, 21:02:57 Zapraszam do pierwszego postu w temacie oraz dwukrotnego kliknięcia zawartego w nim linka- jest opis zakresu przewidzianego do wykonania w ramach naprawy
Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: AXEL on 04 Czerwca 2010, 21:10:20 Oczywiście że przebudować !!! I nie z krytych a z czegokolwiek. Koszt zbudowania letniaka to 5000 wagon-baza + 20000 cała reszta.
Bez jaj panowie, za 40 000 tysi jedna z firm remontuje FAURy ze stanu złomowego kompletnego do jazdy !!! Patrząc na zdjęcia i zakres prac scyzor sie otwiera w kieszeni. Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 04 Czerwca 2010, 21:11:53 Sugerujesz, że jest to kolejne "drogie malowanie"?
Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Phinek on 04 Czerwca 2010, 21:15:40 ZTCP to SIWZ był solidnie i rzetelnie napisany, zaś cena remontu nie jest wzięta z sufitu, tylko wynika z najtańszej wyceny. Oferentów było kilka więc, śmiem twierdzić, że cena jest rzetelna.
A to, że inni za mniejsze pieniądze odwalają manianę to już inna para kaloszy. BTW a Ty na ile wyceniasz tą robotę wedle SIWZu? Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 04 Czerwca 2010, 21:28:37 Że niby ja!?
No, za tyle wynalazku Fenicjan to można rzeczywiście V poziom osiągnąć. Rzecz w tym, kto roboty dogląda i efekty odbiera, znaczy ile ma do powiedzenia. Wszak ci co płacą, akurat za bardzo nie mają snów dusznych co się za kilka lat stanie jeśli staranności w naprawie brakować będzie. Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Phinek on 04 Czerwca 2010, 21:37:09 Nie Waść ino Waści poprzednik... Wszak trze hołd oddać zlecieniodawcom co to o hamulców stan zadbali i o nowości butli powietrznych donoszą wszem wobec.
Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: AXEL on 04 Czerwca 2010, 21:48:55 A i owszem, układ hamulcowy zacnie do stanu uzywalności doprowadzić chcieli nowe zbiorniki celem ich paszportyzacji montując.
Ale czy obtoczka zestawów i kilka blacharskich spawnięć migomatem warte są tylu tysięcy? Wątpię i NIKT, słownie NIKT w dzisiejszym czasie, w którym to jakby rzec można z własnego wyboru w realiach wąskotorowych napraw i zakupów siedzę przekonać mnie nie zdoła, że owej naprawy wykonać za najmniej połowę nie można było. Stąd też uważam że SIWZ to jedno a kasa rozsądnie wydana to drugie. Co do wagonów FAUR, o których wspomnieć mi się zdarzyło... Jakość naprawy przez firmę ową wykonanej, że nazwy jej nie wspomnę jest jaka jest. Wagony czynne, sprawne, z dokumentami ale z jednym małym hakiem. Na postój pod chmurką się nie nadają. Ot panie i ich przypadłość. Bez piaskowania i łatania spawanymi cząstkami poszycia a szpachlą naprawiane niczym Bhp w Bydgoszczy ale zawsze to większa bryka jak letniak. Stąd porównanie. Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Phinek on 04 Czerwca 2010, 22:23:10 Żeś chyba SIWZu nie czytał... tam jest jasno wyłuszczone co w owej naprawie się mieści.
Albo realnych cen waść nie zna. Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Marek Sz on 04 Czerwca 2010, 22:33:01 Cytat: "AXEL" Jakość naprawy przez firmę ową wykonanej, że nazwy jej nie wspomnę jest jaka jest. Wagony czynne, sprawne, z dokumentami ale z jednym małym hakiem. Na postój pod chmurką się nie nadają. Ot panie i ich przypadłość. Bez piaskowania i łatania spawanymi cząstkami poszycia a szpachlą naprawiane niczym Bhp w Bydgoszczy ale zawsze to większa bryka jak letniak. Stąd porównanie. ROTFL. Może po prostu najwyższy czas odejść od corocznego latania taboru sznurkiem od snopowiązałki/taśmą klejącą/blachą etc na rzecz trwalszych i systemowych rozwiązań? Tytuł: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 04 Czerwca 2010, 23:38:34 Cytuj Bez jaj panowie, za 40 000 tysi jedna z firm remontuje FAURy ze stanu złomowego kompletnego do jazdy !!! Toczy to się wszystko, byle miało kółka :) Pozostaje jednak kwestia: 1/ sprawności technicznej urządzeń, a więc jak szybko się zepsują i trzeba będzie wysyłać do nich warsztatowca 2/ jakości jazdy (zależącej np. od odległości między wewn. powierzchniami obręczy, luzów na ślizgach bocznych między pudłem a wózkiem, ślizgów na korpusach maźnic) Cytuj A i owszem, układ hamulcowy zacnie do stanu uzywalności doprowadzić chcieli nowe zbiorniki celem ich paszportyzacji montując. Układ hamulcowy to nie tylko zbiorniki, ale: - zawór rozrządczy, aby wagon reagował na zmianę ciśnienia w przewodzie prawidłowo (magiczne 0,38 MPa) - cylinder hamulcowy, aby można było zahamować - układ cięgieł i trójkątów hamulcowych, aby klocki nie wystawały znad powierzchni tocznej obręczy oraz żeby siła docisku była taka sama i klocki zużywały się równomiernie - hamulec postojowy, którego de facto w 4Ww/2 nie było w takiej formie w jakiej jest planowany (korby z boku wagonu, a nie na pomoście) Cytat: "AXEL" Wątpię i NIKT, słownie NIKT w dzisiejszym czasie, w którym to jakby rzec można z własnego wyboru w realiach wąskotorowych napraw i zakupów siedzę przekonać mnie nie zdoła, że owej naprawy wykonać za najmniej połowę nie można było. Przekonasz mnie do swoich racji, jeśli przedstawisz mi obmiar robót wraz z wyceną. Cytat: "AXEL" Jakość naprawy przez firmę ową wykonanej, że nazwy jej nie wspomnę jest jaka jest. Wagony czynne, sprawne, z dokumentami ale z jednym małym hakiem. Na postój pod chmurką się nie nadają. Ot panie i ich przypadłość. Bez piaskowania i łatania spawanymi cząstkami poszycia a szpachlą naprawiane niczym Bhp w Bydgoszczy ale zawsze to większa bryka jak letniak. Stąd porównanie. Ja też znam pewien wagon 208AP, który został wyremontowany ze stanu agonalnego do stanu "jeżdżącego" przez firmę, której nazwy nie wspomnę przez przyzwoitość :) W szafie obok mam do niego kserokopie papierów, i zakładając że właściciel przekazał mi wszystkie papiery (tj. nie zgubiono/nie zapomniano o niczym) to poza świadectwem sprawności technicznej (które jest nieważne, bo nie wystawia się św. spr. techn. jeśli na tabor nie ma św. dopuszczenia typu pojazdu!) i protokółu z TDT na temat zbiorników to nie ma nic... Ani karty pomiarowej zestawów, ani świadectwa badania na stanowisku zaworu rozrządczego, o kartach pomiarowych wózka i ostoi nie wspominam, bo w naszych realiach nikt nie będzie prostował ostoi z oczywistych względów... Tak samo jak Twój wagon nie wytrzymałby długo pod chmurką, więc stoi w hali. Poza tym ten wagon po 2 latach eksploatacji miał niesprawny zawór (nie hamował), bo był tak zasyfiony że szok. Przez 2 lata eksploatacji od naprawy raczej nie mógł się tak zasyfić przy rocznym przebiegu jaki na tej kolei miał. Cytat: "Kucyk" Rzecz w tym, kto roboty dogląda i efekty odbiera, znaczy ile ma do powiedzenia. Wszak ci co płacą, akurat za bardzo nie mają snów dusznych co się za kilka lat stanie jeśli staranności w naprawie brakować będzie. Ale ci co doglądają mają sny duszne, bo wszak za kilka lat chyba dalej się będą męczyć z tym złomem :D Cytuj Albo realnych cen waść nie zna. Ceny realne takich napraw zależą bardzo dużo od stawki za roboczogodzinę. Dla dużych firm może ona wynosić nawet około 100 zł (duże ZNTKi), dla mniejszych firm 30-50 zł za roboczogodzinę. Ostatnio prezes w firmie X narzekał mi, ze tracą przetargi bo jakaś firma oblicza cenę roboczogodziny za 15 zł i psują rynek (wg tego prezesa). Szczerze mówiąc spodziewaliśmy się takich reakcji co poniektórych prędzej czy później... Przyjęliśmy w SGKW pewną politykę co do przeprowadzenia tej naprawy i zobaczymy jak na niej wyjdziemy. Chodziło o wyeliminowanie firm kogucików, które naprawy wykonują w jakiś starych garażach służby drogowej lub co gorsza - pod chmurką, a naprawa sprowadza się jedynie do podrapania szczotką drutką, pomalowania i położenia gumoleum na podłogę... Ja mam wrażenie że problem leży gdzieś indziej. Nie w sferze mechanicznej, ale w sferze podejścia do eksploatacji i filozofii prowadzenia przedwsięwzięcia. Jedna frakcja tnie koszty i twierdzi, że objeździ i nie ma co się przejmować "niepotrzebnymi duperelami". Druga frakcja uważa, że warto wydać większe pieniądze aby mieć sprawdzony tabor/infrastrukturę/urządzenia, nawet jeśli część rzeczy jest wymagana bzdurnymi (obiektywnie lub subiektywnie) zasadami. Jednym i drugim nie można odmówić, że chcą dobrze :) Kto ma rację? :) Tytuł: Odp: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 10 Lipca 2010, 00:46:12 W dniu dzisiejszym kolejny raz doglądaliśmy postępów przy NG letniaków. Naprawa wagonów powoli zmierza do finiszu, panowie zajmują się już pracami przy wykańczaniu wnętrz: montowane są ławki, podłoga, przyklejane są podsufitki i okładziny ścian. Ostoja oraz burty po piaskowaniu pomalowane są podkładem. Wózki zamontowane są do ramy wagonu, co prawda jeszcze bez zestawów kołowych, które w międzyczasie wyjechały na obtoczkę do Kalisza :) Instalacja hamulcowa jest już gotowa w 2 wagonach, włącznie z hamulcem postojowym. Dorobione są m.in. poduszki ślizgów bocznych, cięgła oraz sworznie w przekładniach hamulcowych, śruby skrętu itp. elementy. Z inicjatywy własnej firmy Mavex, bez dopłaty do klasy Intercity, wykonane zostaną rynienki wzdłuż dachu oraz zamontowane zostaną piankowe płyty między burtami a wyściółką ścian. Niby głupota, która niewiele firmę kosztuje, ale miło, że panowie nie robią na odwal się i byle taniej, ale wkładają trochę serca i rozumu w wykonywaną pracę :-) Zapraszam do zapoznania się ze zdjęciami: http://www.koleje.webd.pl/forum/album_page.php?pic_id=925 (tradycyjnie klikamy wstecz). Nie są najlepszej jakości, bo były robione komórką.
Tytuł: Odp: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 12 Sierpnia 2010, 22:52:28 W poprzedni piątek odbyła się pierwsza część odbioru wagonów na terenie zakładów. Pojazdy przyjadą na Karb w poniedziałek, a we wtorek odbędzie się jazda próbna. Jeżeli wszystko się uda to w środę wagony pójdą do ruchu.
Uchylając rąbka tajemnicy wyglądają one tak: http://koleje.webd.pl/forum/album_page.php?pic_id=944 http://koleje.webd.pl/forum/album_page.php?pic_id=945 Jeżeli wagony na zdjęciach to klasa 3 - CTxhpi, to nasze dotychczasowe wagony zostaną zdeklasowane na klasę 4 i dostaną oznaczenie BTzzxhpi :P Tytuł: Odp: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Bogdan_KRK on 12 Sierpnia 2010, 23:56:49 Wagony po remoncie są I-sza klasa! Tutaj pozwolę sobie na odrobinę złośliwości: czy zmieszczą się takie "wypasione" pod wiadomym wiaduktem? ;) Pozdrawiam! Bogdan.
Tytuł: Odp: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 13 Sierpnia 2010, 00:29:26 Tutaj pozwolę sobie na odrobinę złośliwości: czy zmieszczą się takie "wypasione" pod wiadomym wiaduktem? ;) Pozdrawiam! Bogdan. Ups... Dorobili rynienki więc nie wiadomo :PTytuł: Odp: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 13 Sierpnia 2010, 10:16:31 CTxhpi ... BTzzxhpi Co oznacza duża litera "T" i litery "zz"? Tytuł: Odp: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 13 Sierpnia 2010, 11:13:45 Co oznacza duża litera "T" i litery "zz"? T - jak turystyczny albo "przebudowany z towarowego"z - zdeklasowany, zz zdeklasowany dwa razy :-) Tytuł: Odp: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 13 Sierpnia 2010, 11:15:41 Duża litera "T", choć nieprzewidziana w "Przepisach o znakowaniu taboru wąskotorowego" nr WM11, była używana przez PKP do oznaczania wagonów turystycznych, letniaków znaczy się. I to na wielu kolejach, nie tylko na GKW. No i tak już zostało, po cholerę mieszać?
A "zz" w BTzzxhpi to swego rodzaju żart oznaczeniowy wzorowany na sposobie oznaczania przez obecne polskie normalnotorowe koleje (PR i IC) zdeklasowanych wagonów klasy 1: http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:PKP-zdeklasowanie-Azdu-2.jpg A dlaczego "zz"? Bo podwójnie zdeklasowane, hehe, z 2 na 4 klase :D Tytuł: Odp: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Bogdan_KRK on 13 Sierpnia 2010, 12:07:43 Witam! A kiedy te piąkne wagony pojawią się na szlaku GKW? Choć raz chciałbym się przejechać "prawie nówką" ;) Pozdrawiam. Bogdan.
Tytuł: Odp: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 13 Sierpnia 2010, 12:49:33 Jeżeli jazda próbna, która będzie miała miejsce we wtorek, wypadnie pomyślnie, to do ruchu pójdą od piątku. W czwartek będzie miała miejsce oficjalna prezentacja dla mediów z udziałem prezydenta miasta Bytomia, więc do tego czasu nie chcemy "psuć" tematu i upubliczniać wagonów ;)
Tytuł: Odp: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: OczeQ on 13 Sierpnia 2010, 14:52:36 więc do tego czasu nie chcemy "psuć" tematu i upubliczniać wagonów ;) czyli co? wywalamy Faury z hali na plac i bunkrujemy letniaki di czwartku pod dachem? :D Tytuł: Odp: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: mastif on 13 Sierpnia 2010, 15:01:59 czarną folią budowlaną je okleić :D :D
a na to takie specjalne nakładki jak na nowych modelach samochodów aby nie było widać ich rzeczywistych kształtów, :D :D Tytuł: Odp: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: konrad on 13 Sierpnia 2010, 22:19:20 a przy uroczystym odbiorze wagonów zostaną odsłonięte spod czarnego atlasu :)
Tytuł: Odp: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 17 Sierpnia 2010, 00:54:41 Dziś przybyły z Raciborza na stację Bytom Karb Wąskotorowy trzy wagony letnie po naprawie głównej. Poniżej dwa filmy - jeden z rozładunku, a drugi z przetoków:
http://www.youtube.com/watch?v=AVOldnb78mY http://www.youtube.com/watch?v=lJ24zCjkc40 Tytuł: Odp: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 18 Sierpnia 2010, 07:18:17 Nie no wagoniki eleganckie, ale ja jak zwykle ponarzekam :) szkoda tylko, że nie mają drugiego pomostu. A tak po za tym są ładniutkie.
Tytuł: Odp: Naprawa wagonów letnich Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 20 Sierpnia 2010, 02:43:16 Dwie kolejne fortki odpicowanych wagonów podczas jazdy próbnej dnia 17 sierpnia 2010. P.o. Bytom Wąsk:
http://koleje.webd.pl/forum/album_page.php?pic_id=947 http://koleje.webd.pl/forum/album_page.php?pic_id=946 Autor zdjęć: Oczeq |