Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Tor szerszy niż wąski... => Wątek zaczęty przez: PAFAWAG on 22 Czerwca 2010, 00:17:12



Tytuł: Pd5
Wiadomość wysłana przez: PAFAWAG on 22 Czerwca 2010, 00:17:12
Ostatnio mijając parowozownię Skierniewice (objazdem, 40 km/h, ok. 40 min spóźnienia... :-X) zauważyłem stojącego przed nią samotnego Pd5 - stanie w TK w Warszawie przez tyle czasu zrobiło swoje, ale super, że udało się go tu ściągnąć; i stąd pytanie - jakie są dalsze plany dot. tej maszyny? Będzie nadal częściowo porozcinaną pomocą dydaktyczną, czy uda się ją "posklejać"? (nie wiem, czy na razie warto nawet marzyć o przywróceniu do ruchu - chociaż w końcu to jedyna taka zachowana maszyna na świecie)


Tytuł: Odp: Pd5
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 22 Czerwca 2010, 09:11:46
jakie są dalsze plany dot. tej maszyny? Będzie nadal częściowo porozcinaną pomocą dydaktyczną, czy uda się ją "posklejać"? (nie wiem, czy na razie warto nawet marzyć o przywróceniu do ruchu - chociaż w końcu to jedyna taka zachowana maszyna na świecie)

Na razie zachowanie stanu obecnego.


Tytuł: Odp: Pd5
Wiadomość wysłana przez: konrad on 22 Czerwca 2010, 10:46:03
a czy w ogóle jest możliwość pospawania tego tak, by udt przyjął tak pospawany kocioł? wydaje mi się, że z takie "wycinanki" już nic nie będzie?


Tytuł: Odp: Pd5
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 22 Czerwca 2010, 11:00:24
a czy w ogóle jest możliwość pospawania tego tak, by udt przyjął tak pospawany kocioł? wydaje mi się, że z takie "wycinanki" już nic nie będzie?

Primo TDT. Secundo to trzeba nowy kocioł. Ale to wobec skrzeczącej rzeczywistości finansowej śpiew bardzo dalekiej przyszłości...


Tytuł: Odp: Pd5
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 22 Czerwca 2010, 11:06:33
A nowy kocioł + inne dodatki = wykonanie repliki Pd5 na podstawie tegoż.

więc może lepiej tego zostawić w spokoju.. w końcu jego wycinankowość też jest pewną wartością.


Tytuł: Odp: Pd5
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 22 Czerwca 2010, 11:18:45
A nowy kocioł + inne dodatki = wykonanie repliki Pd5 na podstawie tegoż.

więc może lepiej tego zostawić w spokoju.. w końcu jego wycinankowość też jest pewną wartością.

Zwłaszcza, że dachy ciekną... :-(


Tytuł: Odp: Pd5
Wiadomość wysłana przez: hugwa on 31 Sierpnia 2010, 21:21:01
a czy w ogóle jest możliwość pospawania tego tak, by udt przyjął tak pospawany kocioł? wydaje mi się, że z takie "wycinanki" już nic nie będzie?
Ale co by dało pospawanie kotła nigdy nie istniejącego parowozu?


Tytuł: Odp: Pd5
Wiadomość wysłana przez: hugwa on 31 Sierpnia 2010, 21:21:43
(sorki, nie zauważyłem że to taki staroć...)


Tytuł: Odp: Pd5
Wiadomość wysłana przez: janeczek on 01 Września 2010, 11:10:31
nigdy nie istniejącego parowozu?
Jak to nieistniejącego? To coż to jest - przywidzenie, senna mara czy twór wyobraźni. Parowóz istniał, istnieje i będzie istniał.


Tytuł: Odp: Pd5
Wiadomość wysłana przez: Kajetan on 01 Września 2010, 12:41:11
Chodzi chyba o to, że ten parowóz nigdy na PKP nie jeździł a tabliczki "Pd5-17" ma fikcyjne. Rozcięty zdaje się został w Niemczech.


Tytuł: Odp: Pd5
Wiadomość wysłana przez: hugwa on 01 Września 2010, 16:11:39
o ile wiem to on 'od zawsze' jest pomocą dydaktyczną.


Tytuł: Odp: Pd5
Wiadomość wysłana przez: 2xm on 01 Września 2010, 17:51:18
W Polsce "od zawsze", ale wcześniej przez niemal 20 lat śmigał po stalowych szlakach KPEV i DRG.
Linke Hofmann nie wyprodukował parowozu z dziurawym kotłem i cylindrami ;).


Tytuł: Odp: Pd5
Wiadomość wysłana przez: janeczek on 01 Września 2010, 20:03:11
Zgadza się. Parowóz skreślony w roku 1931.