Tytuł: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Łukasz 1982 on 19 Lipca 2010, 14:33:12 Witam serdecznie, jestem tu nowy i mam pytanie jak wygląda odcinek wąskiego toru na trasie Zbiersk - Turek? Interesuje mnie czy linia ta posiada ubytki i czy SKPL ma zamiar tam uruchamiać jakieś pociągi specjalne. Będę wdzięczny też za jakieś fotografie z tej linii, bo szukam i nie mogę znaleźć nic na ten temat w sieci. Pozdrawiam
Łukasz Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: kalito on 19 Lipca 2010, 16:27:43 OT: serdecznie witamy Łukaszu na forum! Na przyszłość nie bój się używać guzika "Nowy wątek", a nie doklejaj swojego pytania do pierwszego wątku z brzegu. Dzię-ku-je-my ;)
Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Phinek on 19 Lipca 2010, 18:55:43 ZTCW to szlak jest od jakieś czasu niejeżdżony, więc może być tak, że najbliższy lata będą ostatnią okazja, aby przejechać się na tej trasie.
Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Łukasz 1982 on 20 Lipca 2010, 08:26:21 No nadal nic ciekawego żaden z Was nie napisał mi. To, że jest ona nieużywana to wiem, bo będąc ostatnio w Turku to widziałem, interesuje mnie to, czemu SKPL tam nie jeździ i jak wygląda szlak czy jest rozkradziony czy nie...Jeśli ktoś posiada takie informacje to proszę o nie.
Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: mlodek on 20 Lipca 2010, 10:26:57 Witam
Szlak jest niejeżdżony od bodajże 2006 roku, kiedy to przerwano przewozy na jakiś czas. Następnie pojawiły się dość szybko ubytki w Smaszewie (nie wiem dokładnie czy tylko przytwierdzenia czy także tory) i powiązaniu z innymi problemami (zły stan torów = długi czas jazdy = duża kasa za przetrzymywanie wagonów - pisał o tym na tym forum Tomasz Strapagiel bodajże) przewozy nie ruszyły. Przyroda zrobiła swoje, w tej chwili krzaczasta roślinność miejscami wyższa niż człowiek a skrajnia to jest już dawno historia. Około 2 lat temu słyszałem (nie wiem czy to prawda) że ubytki pojawiły się w Albertowie. Wg mnie w tej chwili bez dość pokaźnych inwestycji o jakimkolwiek przejeździe nie ma nawet co marzyć. Nie chcę być złym prorokiem, ale możemy pociągu już w Turku nie zobaczyć. Dodam jeszcze że zimą i wiosną tego roku KKD została skrócona o odcinek stacja Turek - Elektrownia Adamów. Odcinek uległ fizycznej likwidacji, tory zdjęte, na fragmencie byłego przebiegu linii pobudowane rondo oraz droga na Osiedle Wyzwolenia. Troszkę odbiegając od wątku - jechałem niedawno wzdłuż odcinka Borków Stary - Russów - szlak jest przerwany koparką zaraz po przekroczeniu drogi w Borkowie - jak padał deszcz to widać chcieli udrożnić rów. Podobnie wzdłuż drogi do Russowa - wiele wykopanych rowów z pól pod torami. Wygląda to fatalnie. Niedziele u Niechciców odbywają się w każdym miesiącu letnim, ale pociągiem przy tej okazji przejechać się nie można. Szkoda. Pozdrawiam smutno Paweł Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Łukasz 1982 on 20 Lipca 2010, 10:47:22 Pawle dzięki za rzeczową odpowiedz odnośnie mojego zapytania. Szkoda, że ten szlak popada w ruinę, a obecny zarządca nie próbuje czegoś zrobić by temu zapowiedz. Pawle mam dla Ciebie propozycję, bo widzę, że chyba jesteś jedynym człowiekiem, który coś wie na temat tej kolejki może w sierpniu wybrałbyś się na przejście piechotą tego szlaku i wykonania dokumentacji fotograficznej? Znam się na budowie infrastruktury kolejowej, więc można sporządzić również notatkę, co i gdzie i ile brakuje....
Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Kajetan on 20 Lipca 2010, 18:53:44 I od notatki tory się uzupełnią. Myślę że kto jak kto, ale SKPL wie, gdzie i ile czego brakuje...
Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać. Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Łukasz 1982 on 21 Lipca 2010, 14:36:49 Kajetan spokojnie...
Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Phinek on 21 Lipca 2010, 15:51:18 Tak prawdę mówiąc to ja nawet nie wiem na co taka notatka... to znaczy czy gdyby pojawiła się tu na forum, czy chciałbym się z nią zapoznać czy nie...
Wszak skoro już wiadomo, że szlak jest w takim stanie, że zorganizowanie po nim przejazdu jest na dzień dzisiejszy nie możliwe. To raczej nie należy się spodziewać, że kiedykolwiek będzie to możliwe. Czy brakuje tam łącznie 300 metrów czy 3 kilometry toru, to tak na prawdę jest to absolutnie wszystko jedno. Obie opcje oznaczają nieprzejezdność linii i to raczej nieprzejezdność dozgonną. Wszak SKPL nie jest "Fundacją" czy "klubem świrów kolejowych" tylko zwykłą firmą kolejową. Nie należy więc spodziewać się że wyłożą z własnej kieszenie kasę na remont, tylko dlatego, że paru MK chce się bująć w te i na zad. Tak samo nie wyłożą tej kasy tylko dla tego, że powstanie notatka/raport o stanie linii. Paradoksalnie taka notatka, może być pretekstem do podjęcia decyzji o "zabezpieczeniu" reszty torowiska. Efekt raczej znany. Wolę chyba więc jako miłośnik kolei łudzić się, że ot porosło trochę zieleni i ubyło tu i ówdzie... ale wolę tą błogą nieświadomość prowadzącą do chęci przejechania się tam lekką drezyną. Proszę więc Łukaszu, abyś przed wykonaniem takiej notatki określił "po co" chcesz ją wykonać. Może chcesz zorganizować grupę działania na rzecz... może powstanie z tego Fundacja Kaliskiej Kolei Dojazdowej. Może powstanie kolej drezynowa Zbiersk-Turek... ale czy do tego taka notatka jest potrzebna? Czy zachęcisz nią do działań, czy może zniechęcisz? Czy potencjalni miłośnicy znając prawdę o stanie linii nagle rzucą się w wir pracy, czy raczej położą na to ciepły organ, mówiąc, że "nie da się". Sądzę, że istnieje pewne podobieństwo do niegdysiejszej dyskusji o linii do Wiślicy. Wg. mnie robienie zamieszania bez robienia konkretów nie ma zupełnie sensu. Tylko konkrety dają konkretny wymiar... Popatrzcie na Koszalin... tam nie zastanawiano się, czy się uda... czyje są budynki... czy ktoś im "zwróci" wkład pracy... tam zaczęto działać. Najpierw był wózek torowy z pokładem ze starych drzwi... a teraz jest działająca kolejka. Może zamiast pisać raporty, lepiej skrzyknąć 3-4 chętnych i pogadać z SKPLem celem rozpoczęcia udrażniania... może w Zbiersku znajdzie się choć te 2x5 m aby trzymać tam "waszą" kiwajkę ze szpadlem i sekatorem... ach... się rozpisałem... a niestety i tak zapewne skutek będzie taki że i tak nic się zmieni ... :( Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 21 Lipca 2010, 16:39:48 Tylko konkrety dają konkretny wymiar... Stąd warto by wiedzieć konkretnie, jakie są rozmiary kradzieży i gdzie one występują. Może wtedy ktoś wpadnie na pomysł zrobienia na jakimś odcinku np. krótkiej kolei drezynowej. Nie bójmy się konkretów. Nawet tych związanych z SKPL. Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 21 Lipca 2010, 16:45:47 O przyczynach wstrzymania ruchu na odcinku Zbiersk - Turek wielokrotnie juz na tym forum pisano. Pisał Tomasz Strapagiel, pisałem ja, pisało kilka innych osób. Najwyraźniej jednak niektórzy jego użytkownicy mają fundamentalny probiem - brak umiejętności i / lub woli korzystania z opcji "szukaj" tudzież przejrzenia starszych postów w danym wątku lub dziale. Cóź, lenistwo umysłowe, bardzo bliski krewny analfabetyzmu funkcjonalnego, bardzo się ostatnio rozpowszechniło.
Wyjaśniam zatem po raz kolejny przyczyny wstrzymania ruchu na w/w odcinku: - fatalny stan techniczny - długi czas obrotu taboru normalnotorowego powodujący konieczność uiszczania przez kolej wąskotorową opłat za przetrzymanie taboru normalnotorowego - długi czas obrotu taboru wąskotorowego powodujący, w połączeniu z niewystarczającą jego ilością, znaczący spadek zdolności przewozowej kolei i w konsekwencji - znaczący spadek przychodów - brak wystarczającej ilości taboru do obsłużenia wszystkich zleceń - konieczność wybrania tych, które są opłacalne i zapewniają stabilne finansowanie kolei. I teraz do ewentualnych krytykantów, że SKPL be - kolej, nawet wąskotorowa, to poważne przedsięwzięcie. Na wodę i dobrą wolę nie pojedzie. Trzeba przede wszystkim zapłacić ludziom za wykonaną pracę, opłacić podatki i inne opłaty publiczne, kupić paliwo, części do sędziwego taboru, utrzymać w stanie zdatnym do użytku, to, co zapewnia kolei byt. I dopiero jeśli na te wszystkie sprawy pieniądze są, można zacząć myśleć o fanaberiach typu przewozy turystyczne czy rewitalizację odcinków nieeksploatowanych. @Kucyk: nikt nikomu w prowadzeniu sensowej działalności przeszkadzać nie będzie. Przedstawią potencjalni chętni pomysł, źródła finansowania, jakiś podstawowy, nazwijmy to, "regulamin zapewniający zachowanie minimum bezpieczeństwa" i voila! Amen Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Phinek on 21 Lipca 2010, 16:56:55 Stąd warto by wiedzieć konkretnie, jakie są rozmiary kradzieży i gdzie one występują. Może wtedy ktoś wpadnie na pomysł zrobienia na jakimś odcinku np. krótkiej kolei drezynowej. Nie bójmy się konkretów. Nawet tych związanych z SKPL. Czy to oznacza, że niebawem powstanie również notatka o linii Grójec-Nowe Miasto? :D Mi raczej chodzi o to, że znając dokładny stan torów i taboru dowolnej kolejki w Polsce to można się jedynie załamać... Dlatego właśnie osobiście wolę działać z pewną nieświadomością, niż na dzień dobry dostawać kubłem zimnej wody. Owszem owa nieświadomość jest w działaniu zmniejszana (por. remont Lyd1-211 - pełna przejrzystość stanu, lecz widząc co było w 211 nie wiem czy chcę dziś wiedzieć co spartolono w 215, czy każdej innej). Jeśli napiszesz chłopakom czarno na białym, że na udrożnienie szlaku potrzeba milion PLN to nikt dupy nie ruszy. A jak napiszesz, że po trzech łikendowych spotkaniach będą mogli przejechać 10 km drezyną... to wówczas zachęcisz do działania... zachęcisz i być może za 5-10 lat i tą linię uda się "wskrzesić". Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 21 Lipca 2010, 17:10:32 Aj, znów ja o zupie, a inni o d...rugim daniu. Nie chodzi mi o rozstrzyganie czy SKPL be czy cacy i inne takie przepychanki, ale beznamiętne zestawienie od km - do km tor jest, od - do nie ma . I to wszystko. Wtedy może komuś (np. Koledze Drezyniarzowi) przyjdzie do głowy jakiś odcinek odkrzaczyć i pośmigać drezynką. Choć obawiam się, że skoro będzie musiał wskazać źródła finansowania, jakiś podstawowy, nazwijmy to, "regulamin zapewniający zachowanie minimum bezpieczeństwa" to chyba sobie odpuści... :P
Czy to oznacza, że niebawem powstanie również notatka o linii Grójec-Nowe Miasto? Przecież ja to gdzieś opisywałem podając dokładnie czego gdzie brakuje, bo ktoś usilnie wmawiał mi, że można będzie niedługo dojechać do Nowego Miasta. I to nie gołą dupą po nieheblowanej desce... 8) Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 21 Lipca 2010, 17:21:42 Sądzę, że istnieje pewne podobieństwo do niegdysiejszej dyskusji o linii do Wiślicy. Podobny ale nie identyczny. Jeśli dobrze pamiętam władze turku deklarują chęć istnienia kolejki. Władze na odcinku Pińczów - Wiślica tylko czekają na możliwość rozbiórki torowiska i sprzedaży szyn na złom. Czy brakuje 300m czy 3 km to jest chyba różnica?? 2,7km szyn gratis dostać nie jest łatwo a jeszcze pozostaje ich zamontowanie. Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Phinek on 21 Lipca 2010, 17:50:06 Z "miłośniczego" punktu widzenia różnica jest niewielka... i to i to nie jeździ... i tym i tym nikt się nie zajmuje...
A czy przez 300m braku przejedzie pociąg? NIE! Czy przez 3 km braku przejedzie pociąg? NIE! Jaka jest różnica między obiema odpowiedziami - ŻADNA! Jeśli z braku 3 m toru pociąg nie będzie jeździł przez 3 lata, to z tych 3 metrów może zrobić się 3 km braku (vide Starachowice - tam ZTCP gdy FPKW rozpoczynała rozmowy brakowało 300 metrów... urzędasy zwlekały i 4 km brak do dziś). Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 21 Lipca 2010, 18:09:42 Aj, znów ja o zupie, a inni o d...rugim daniu. Nie chodzi mi o rozstrzyganie czy SKPL be czy cacy i inne takie przepychanki, ale beznamiętne zestawienie od km - do km tor jest, od - do nie ma . I to wszystko. Wtedy może komuś (np. Koledze Drezyniarzowi) przyjdzie do głowy jakiś odcinek odkrzaczyć i pośmigać drezynką. Choć obawiam się, że skoro będzie musiał wskazać źródła finansowania, jakiś podstawowy, nazwijmy to, "regulamin zapewniający zachowanie minimum bezpieczeństwa" to chyba sobie odpuści... :P Zarząd kolei ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo choćby na przejazdach. Chyba każdy zdrowy na umyśle człowiek ponoszący tę odpowiedzialność chce mieć choć minimalne poczucie bezpieczeństwa. I pisząc "podstawowy regulamin" bynajmniej nie miałem na myśli opasłego tomiska z milionem szczegółowych paragrafów i paragrafików, a proste ustalenie kto, kiedy, skąd, dokąd i czym. Kto zabezpiecza przejazdy, kto odpowiada za bezpieczeństwo itd. Jeśli kogokolwiek zniechęcają podstawowe sprawy związane z bezpieczeństwem i zdrowym rozsądkiem, to niech ów ktoś w trosce o własne oraz cudze życie i zdrowie zajmie się kolejką PIKO. A może lepiej nie, bo tam prąd jest, można sobie krzywde zrobić.... Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 21 Lipca 2010, 18:49:09 Ojej, znów kolejny post "w temacie". Jak ja lubię takie słowa jak zarząd, kolej, bezpieczeństwo, regulaminy, itd które tak ściśle są związane z linią na której w śródtorzu rosną drzewa. Paaaweł... ::)
Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Phinek on 21 Lipca 2010, 19:08:49 Nie wiem jak Ty Kucyku drogi, ale ja na Twoim miejscu nie byłby zachwycony gdyby pojawiła się w Piasecznie grupa która powiedziawszy: "Szlak do Nowego Miasta trzeba udrożnić" wzięłaby na koszt operatora Px i eliminowała by krzaki rozpędem...
To właśnie o to chodzi w owych "regulaminach" o pewną dorosłość w działaniu, czyli o powiedzenie: - My finansujemy swoją fanaberię poprzez zakup narzędzi i paliwa na naszej drezynki - My ponosimy odpowiedzialność za siebie i nie zapindalamy 60 km/h w zielonym gąszczu by własnymi zębami nie zbadać braków w torowisku. Proste i absolutnie wystarczające. Ba nawet jak rozkładasz kolejkę PIKO na dywanie to musisz się liczyć z tym, że po zabawie należy posprzątać :D Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 21 Lipca 2010, 19:38:26 No, skoro dział moderacji takie OT wali, zatem i Kuc coś doda...
wzięłaby na koszt operatora Px i eliminowała by krzaki rozpędem... Ale ja o czymś zupełnie innym pisałem - o absurdach regulaminów, przepisów, zarządzeń i zaświadczeń o źródłach finansowania których ktoś chciał by wymagać na linii, którą już nic nie pojedzie, bo jak na rozkradzionej, odciętej od świata linii można jeździć? No, chyba że Kolega Drezyniarz miał by coś w tej kwestii do powiedzenia... Pamiętam rozmowy grupy drezyniarzy z Sochaczewem, aby mogli "legalnie", znaczy za wiedzą Gwary, spenetrować nieużywany od 100 lat szlak do Wyszogrodu. Na przeszkodzie stanęły, oprócz 30-letnich drzew, owe regulaminy, które skutecznie zniechęciły grupę pasjonatów do jakichkolwiek działań. Panowie, gdzie sens, gdzie logika? Jeśli zależy nam na wąskich torach to przestańmy być świętsi od papieża i nie wymyślajmy absurdów których źródłem jest słynna teza "Moje jest bardziej mojsze". Czekając na powalającą falę krytyki oddalam się... Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 21 Lipca 2010, 20:14:20 Pytanie jakiego regulaminu oczekiwał Sochaczew?? Być może wystarczył by ze całkowitą odpowiedzialność za bezpieczeństwo przejazdów bierze na siebie właściciel drezyny. Za stan szlaku również on odpowiada.
Operator/właściciel lini jest wtedy kryty. Zawsze jest jeszcze nie bo nie... Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 21 Lipca 2010, 21:27:36 No, skoro dział moderacji takie OT wali, zatem i Kuc coś doda... wzięłaby na koszt operatora Px i eliminowała by krzaki rozpędem... Ale ja o czymś zupełnie innym pisałem - o absurdach regulaminów, przepisów, zarządzeń i zaświadczeń o źródłach finansowania których ktoś chciał by wymagać na linii, którą już nic nie pojedzie, bo jak na rozkradzionej, odciętej od świata linii można jeździć? No, chyba że Kolega Drezyniarz miał by coś w tej kwestii do powiedzenia... Pamiętam rozmowy grupy drezyniarzy z Sochaczewem, aby mogli "legalnie", znaczy za wiedzą Gwary, spenetrować nieużywany od 100 lat szlak do Wyszogrodu. Na przeszkodzie stanęły, oprócz 30-letnich drzew, owe regulaminy, które skutecznie zniechęciły grupę pasjonatów do jakichkolwiek działań. Panowie, gdzie sens, gdzie logika? Jeśli zależy nam na wąskich torach to przestańmy być świętsi od papieża i nie wymyślajmy absurdów których źródłem jest słynna teza "Moje jest bardziej mojsze". Czekając na powalającą falę krytyki oddalam się... Jeden nie daj boże śmiertelny wypadek a pojawia się prokurator i pyta jakim prawem oni się tam znaleźli i wychodzi na jaw łamanie prawa przez drezyniaży i osobę która im pozwoliła... a wtedy białołęka nie wymięka albo wronki welcome too. Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Phinek on 21 Lipca 2010, 21:36:50 Nie mieszajmy Sochaczewa z resztą... Sochaczew zwłaszcza ten oryginalny MuzKolowy z przed lat to było muzeum nie tylko kolejnictwa w sensie techniki, ale i kolejarzy w sensie mentalności. Tam obok kwitów na prowadzenie drezyny, świadectwo typu i stanu technicznego... czyli cała papierkologia drezyny + ekipa była wymagana znajomość szlaku, której nikt nie miał z przyczyny choćby wieloletniego zarastania linii. Po za tym po co znajomość szlaku przy prędkości 5 km/h.
Jak by nie było obstawiam skrzynkę piwa przeciwko szklance wody, że jak się zbierze grupa 3-4 świadomych kumatych z wózkiem torowym to SKPL da im zielone światło na udrażnianie szlaku. Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 21 Lipca 2010, 21:41:59 Ten post odnosi się do wypowiedzi KKK
Co wy hobbyści wiecie o śmiertelnych wypadkach... Ech... Po raz kolejny dyskusja zboczyła z merytorycznej: Tor kilometr ..,... do ..,... jest; kilometr ..,... do ..,... nie ma do rangi jak to się powinno zabezpieczać przed... i tu właśnie nie napiszę przed czym. Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Phinek on 21 Lipca 2010, 21:53:55 A czy nie prościej napisać, że od Zbierska 500 metrów jest, a resztę zdobędziemy... Czy to właśnie nie taka odezwa "do ludu" czyni motywację?
Jak podasz dokładny opis od-do i z wyliczeniem sztuk pogniłych podkładów to będzie to tylko i wyłącznie element demotywujący... Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Bogdan_KRK on 21 Lipca 2010, 22:07:19 A czy nie prościej napisać, że od Zbierska 500 metrów jest, a resztę zdobędziemy... Czy to właśnie nie taka odezwa "do ludu" czyni motywację? Witam. Mam pytanie . Czy ten odcinek jest przejęty od PKP, czy pozostaje nadal jego własnością? Pozdrawiam. Bogdan.Jak podasz dokładny opis od-do i z wyliczeniem sztuk pogniłych podkładów to będzie to tylko i wyłącznie element demotywujący... Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 21 Lipca 2010, 22:10:58 A to do posta Phinka:
Ale konkretny! Nie wstydźmy się tego, nad czym zapanować nie mogliśmy. Skoro ktoś (Łukasz) pyta, to odpowiedzmy Mu bez szukania podtekstów. Wszak owe zacne forum powinno być kompendium rzetelnej wiedzy stojące frontem do młodszych pasjonatów. Mam rację Kolego Phinku? Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Phinek on 21 Lipca 2010, 23:03:05 No i zdaje mi się, że jak w 90% jeszcze PKP czyli kaszana straszna, ale w użyczeniu itd... to znaczy, że domniemywać należy, że zarządcą jest ciągle SKPL i to do niego należy stukać jak się chce wózek torowy przetoczyć.
Specjalnie piszę "wózek torowy", bo przecież to waży mało a już jest pojazdem szynowym. A raczej nikt mi nie zaprzeczy, że odkrzaczenie 1 km toru jest fajniejsze, jak się można po nim przejechać. A skoro można się ubytków spodziewać, toteż wózek jest lekki i łatwo przenieść nad brakiem niż np. ciężką Wmcetę. Polecam więc koledze Łukaszowi wykonanie telefonu do Zbierska i umówienie się na miejscu... najlepiej z kilkoma innymi chętnymi. W razie czego jak się nie uda i Was SKPL pogoni mimo sensownego przygotowania, to macie u mnie skrzynkę za chęci... a jak się uda wam odkrzaczyć do Turku i dojechać tam wózkiem torowym (nawet z przenioskami) to stawiam 2 skrzynki i 5 kg gientej celem jej przygrzania na ognisku. Kucyku, czy na Twą znajomość kuchni biesiadnej można będzie liczyć w razie sukcesu? Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 22 Lipca 2010, 00:02:20 Przypomina mi sie w tym momencie stary, słynny skecz Kabaretu "Dudek" o sęku i taki cytacik z niego: "że mnie coś podkusiło powiedzieć jego ten sęk", a raczej "regulamin".....
Rzeczony skecz wygląda tak: http://www.youtube.com/watch?v=JGVOtZjtY-s Tak swoją drogą polecam, to cymesik :) Tu nie chodzi o kolejną opasłą instrukcję "WDXSDGRE-715a/cd-bzw4", a o elementarne porozumienie na czyj koszt i na czyją odpowiedzialność! Do jasnej anielki, drezynowa, ale też kolej! Są szyny, są przejazdy, można sobie coś obciąć, pod coś wjechać i coś tam trzeba wyciąć, uzupełnić, opryskać itd. Nie chodzi o stawianie zapór nie do pokonania, a o sprecyzownie, takie zwykłe zdroworozsądkowe i dupochronne, sprecyzowanie zakresu uprawnień, zobowiązań i odpowiedzialności. Chodzi o prosty dokument, sporządzony choćby na kartce w kratke z bloku listowego pismem odręcznym określający prawa, obowiązki i odpowiedzialność stron, do jasnej anielki! Rozumiem, że na żywo czasem seplenię, ale nie wiedziałem, że na piśmie też mam wadę wymowy i tak ciężko mnie zrozumieć. Miałem wrażenie, że po 4 latach logiki formalnej opanowałem sztukę precyzyjnego wysławiania się.... No chyba, że to ja jestem ok, a czytający cierpią na dysleksje, dysgrafię czy inne dysmózgowie... Entschuldigen Sie mir bitte, Herr Kutzick, jeśliś poczuł się tym dysmózgowiem urażony, to trudno - będę miał tym większa motywację żeby w końcu do tego Piaseczna z flaszeczką przybyć i odprawić ceremonię przebłagalno - pokutną :) A co do hobbystów - mój drogi, hobbystami to byliśmy 9 lat temu, od tej pory nasze pociągi przejechały kilkaset tysięcy pociągokilometrów, przewiozły kilkaset tysięcy podróznych, zaliczyliśmy trochę dzwonów na przejazdach, wypadek śmiertelny też się zdarzył... Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Drezyniarz on 22 Lipca 2010, 01:40:42 No tak ładny pasztet z tym kawałkiem torów. Panowie, jeśli chodzi o ten nieszczęsny regulamin, który wywołuje tyle emocji to ja bym proponował coś takiego: jest, NETYKIETA to niech będzie DREZYKIETA i te zalecenia było by dobrze spełnić.
A więc zaczynamy: 1 absolutna podstawa to jakikolwiek działający HAMULEC 2 dobrowolny sygnał dźwiękowy np.: wuwuzela, gwizdek lub inne hałaśliwe coś ( czyż wśród MK nie ma łowców RP1 ) 3 jakieś oświetlenie latarka czy nawet lampa naftowa ( w czasie nocnych eskapad, czemu nie ;) ) 4, co najmniej jeden osobnik drezynowy nie wykazujący używania ognistej wody >:( 5 kamizelki odblaskowe 6 zapas giętej na ognisko :D 7 dobrze by było spytać gospodarza danych torów, że jakaś grupa świrów wyposażona w dobre chęci chce pozwiedzać zarośla rosnące na między torze. Te zalecenia nie powinny odstraszyć potencjalnych pasjonatów a jednocześnie zapewnią tym sympatycznym ludziom jakiś poziom bezpieczeństwa przy obcowaniu ze stalowymi szlakami. P/S dobrze by się stało gdyby lokalna grupa MK dbała by o taki odcinek torowiska a nawet założyłaby skromną kolej drezynową..... A niedowiarkowie, którzy myślą sobie, że to się nie uda niech obejrzą sobie www.drezyny.eu i zobaczą, że jak będą tory to i gościnne jeden z pojazdów tam zaprezentowanych odwiedzi i pojeździ na takich nieużywanych torach. Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 22 Lipca 2010, 02:16:53 Parafrazując pewnego zakonnika z miasta na T.: zdroworozsądkowy głos w naszych domach :)
No właśnie - moze miast pomstować i wydziwiać spróbujemy stworzyć taki modelowy, tfu, regulamin? Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 22 Lipca 2010, 11:26:57 Oferta dla inwestora - Turecka Strefa Inwestycyjna
http://www.tig.turek.pl/?ids=3 Cytuj Na terenie powiatu tureckiego, w tym również na terenie miasta biegnie kolejka wąskotorowa w postaci Kaliskiej Kolei Dojazdowej na trasie Opatówek - Zbiersk - Turek. Kolej ta istnieje od 1914 roku. Jej długość eksploatacyjna to 58,7 km, natomiast punkt styczny z siecią PKP znajduje się w Opatówku (powiat Kalisz). Turkowska stacja kolei dojazdowej może obsłużyć kilka pociągów na dobę. Posiada również duży plac załadunkowo- wyładunkowy. Przewozy w ruchu towarowym odbywają się na całym odcinku linii Kaliskiej Kolei Dojazdowej Opatówek - Turek Troszkę nieaktualne informacje. Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Łukasz 1982 on 23 Lipca 2010, 18:48:45 Widzę ,że dyskusja jest ostra! ale to dobrze. Nie warto zastanawiać się czy spis czy cokolwiek jest warte i to czy komuś jest to potrzebne, warto robić to co się lubi. Mało z Was kolegów robi to co lubi, mi szkoda czasu na to by rozpisywać się na forum czy to ma sens czy też nie!. Jeśli ktoś myśli jak ja to proszę o kontakt na mój email.
Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: errorr on 23 Lipca 2010, 23:45:35 trochę zdjęć z omawianego szlaku (poza częścią Grzymiszew - Turek). głównie w okolicach przejazdów, przystanków, stacji.. [przełom kwietnia i maja 2010]
http://img826.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=dscn9699n.jpg Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Łukasz 1982 on 24 Lipca 2010, 10:09:42 Bardzo fajne zdjęcia:)
Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 24 Lipca 2010, 17:52:07 Widzę ,że dyskusja jest ostra! ale to dobrze. Nie warto zastanawiać się czy spis czy cokolwiek jest warte i to czy komuś jest to potrzebne, warto robić to co się lubi. Mało z Was kolegów robi to co lubi, mi szkoda czasu na to by rozpisywać się na forum czy to ma sens czy też nie!. Jeśli ktoś myśli jak ja to proszę o kontakt na mój email. Jestem ciekaw co chcesz osiągnąć pisać tutaj na forum. Bo poziom ignoranctwa jaki reprezentujesz jest po prostu porażający. Chcesz abyśmy szanowali Twój czas, a Ty nie szanujesz naszego. Nie podałeś żadnego argumentu dla którego Twoja propozycja jest warta uwagi. I daruj sobie prywatne jazdy w stylu że nie każdy robi to co lubi. Ja robię i co z tego? Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 25 Lipca 2010, 09:03:09 Bardzo fajne zdjęcia Bardzo fajne, to mało powiedziane. Ja bym je określił, oprócz: - wykonane z zastosowaniem odpowiedniej techniki (dobre operowanie zoomem dające ciekawe efekty), - wykonane z pomysłem, zmysłem estetycznym i dbałością o jakość, przede wszystkim jako bardzo klimatyczne. Niestety w często powtarzającym się obecnie klimacie "Tak umierają koleje wąskotorowe". :'( Kolego Errorr, dałeś radę!(http://smileys.on-my-web.com/repository/Respect/respect-023.gif) Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 25 Lipca 2010, 10:23:52 A ja mam pytanie, czy to zdjęcie:(http://img810.imageshack.us/img810/8681/dscn9943.th.jpg) (http://img810.imageshack.us/i/dscn9943.jpg/)przedstawia wnętrze tego budynku:(http://img23.imageshack.us/img23/8329/dscn9914a.th.jpg) (http://img23.imageshack.us/i/dscn9914a.jpg/)?
Rozumiem że to jest dawna lokomotywownia/garaż drezyn w Turku? Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: errorr on 26 Lipca 2010, 09:01:44 dokładnie. to jest wnętrze tego budynku. jak widać trochę zmieniło się jego przeznaczenie. czym konkretnie był dawniej tego nie wiem. podejrzewam, że stacjonowały tam lokomotywy odpoczywające w Turku. innych tego typu budynków w okolicy nie stwierdziłem.
dziękuję za miłe słowa odnośnie zdjęć, choć nie mogę być ze wszystkich zadowolony nietety... poza tym muszę uzupełnić galerię o kilka miejsc, co postaram się zrobić w najbliższym czasie.. Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek. Stacja w Turku Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 26 Lipca 2010, 19:24:30 Na http://www.dodar.lama.net.pl/zbiersk/ (http://www.dodar.lama.net.pl/zbiersk/) kilka zdjęć ze stacji w Turku, w tym opisywany budynek i jego wnętrze. Zdjęcia z lata 2002 roku.
Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: obserwator on 27 Lipca 2010, 10:38:33 Witam,
w imieniu kolegów z SKPL , tych piszących na forum chce zapytać skąd powzięli informacje że władzom Turku zależy na kolejce ??? W imieniu Karola Waszaka z Zarządu przekazuję informację że jak na razie jedynymi przejawami zainteresowania kolejką władz Turka są : - wezwania do zapłaty za opłaty związane z opadami atmosferycznymi ( 3500 zł na 1 m-c ) - wezwania do zapłaty za podatek od nieruchomosci ( 4000,00 zł na 1m-c ) BEZ KOMENTARZA Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: ok333 on 14 Sierpnia 2010, 21:48:29 Były i takie pomysly :
http://www.inwestycje.kalisz.pl/viewtopic.php?t=1080 ale pewnie pan Starosta się zmieni po Happy New Year? A nowy nie znajdzie kasy na wspieranie oszołomów. Tytuł: Odp: Stan szlaku Zbiersk - Turek Wiadomość wysłana przez: brok on 03 Października 2010, 16:53:20 Szlak w okolicach Mycielina jest w dobrym stanie nie licząc coraz bujniejszej roślinności:
http://picasaweb.google.pl/radoslaw.michalak83/KaliskaKD#5523831572206907970 http://picasaweb.google.pl/radoslaw.michalak83/KaliskaKD#5523831582830611314 |