Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Tabor => Wątek zaczęty przez: mw on 29 Grudnia 2010, 17:24:07



Tytuł: Lokomotywy z serii GLS
Wiadomość wysłana przez: mw on 29 Grudnia 2010, 17:24:07
Szanowni Koledzy.
Czy mógłby ktoś z Was wyjaśnić mi różnicę pomiędzy lokomotywą GLS25 a GLS30?
Bardzo interesuje mnie ten temat,wiem że był już wątek o lokomotywach GLS ,ale nie znalazłem tam interesujących mnie informacji.


Tytuł: Odp: Lokomotywy z serii GLS
Wiadomość wysłana przez: Piotrek on 30 Grudnia 2010, 10:21:11
Według książki "Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej" to silniki były montowane te same w obu lokomotywach. Jedynie na rysunkach widać różnice: inne wymiary, koła połączone wiązarami w GLs25, inny wygląd zewnętrzny (budka maszynisty, osłona silnika).


Tytuł: Odp: Lokomotywy z serii GLS
Wiadomość wysłana przez: Phinek on 30 Grudnia 2010, 12:30:19
Obawiam się, że temat może być trudny do opracowania ze względu na małą liczność zachowanych egzemplarzy. Mało tego, może być i tak, że np. wczesna wersja Gls30 będzie miała więcej cech wspólnych z późną Gls25 niż z najnowszą Gls30...

Obecnie drążę temat (2)Wls40/50 i może przy okazji uda się go i rozszerzyć później na inne maszynki... jednak stopień skomplikowania zagadnienia może być zbyt zawiły dla jednej osoby, stąd sądzę, że większe szanse ma grupowe działanie w tym temacie.


Tytuł: Odp: Lokomotywy z serii GLS
Wiadomość wysłana przez: mw on 30 Grudnia 2010, 12:53:43
Wiązary w GLS 25?  Pierwsze słyszę. W książce B Pokropińskiego moim zdaniem miał miejsce bardzo poważny błąd ,mianowicie lokomotywa podpisana jako GLS25 jest to Deutz OME117 z zabudowaną kabiną jakby rodem ze spychacza Staliniec,sam rysunek natomiast nic wspólnego z GLS-ką nie ma.