Tytuł: Ciekawy przypadek... Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 30 Grudnia 2010, 00:24:46 Będąc jako mały chłopiec w muzeum w Wenecji zainteresował mnie pewien ciekawy parowóz:
Parowóz ten jest ciekawym przypadkiem parowozu zbudowanego z myślą o wykorzystaniu go jako atrakcji turystycznej na jakiś targach. Oczywiście gdy po II wojnie trafił na polskie ziemie nie pracował na targach tylko w cukrowni, ale to już zupełnie inna historia. Oto jego zdjęcie: (za http://www.holdys.pl/tomi/) (http://www.holdys.pl/tomi/parowozy/cch1-01.jpg) Teraz natomiast prawdziwy hit sezonu. Niech mi ktoś powie że to nie jest bliźniacza maszyna? http://www.moyersoen.be/pls/apex/f?p=2008:76:1607627025239715::::P75_PS_CATEG_ID,P76_ITEM_ID:4619,104323 (http://www.moyersoen.be/pls/apex/f?p=2008:76:1607627025239715::::P75_PS_CATEG_ID,P76_ITEM_ID:4619,104323) Poszła za 21 000 euro. Czy ktoś wie ile ich wyprodukowano? Tytuł: Odp: Ciekawy przypadek... Wiadomość wysłana przez: 2xm on 30 Grudnia 2010, 00:35:23 Podobno 6 sztuk.
Tytuł: Odp: Ciekawy przypadek... Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 30 Grudnia 2010, 12:45:32 Bardzo ciekawa aukcja. Kiedyś próbowałem szukać czegokolwiek w internecie nt. tych maszyn, ale nic nie mogłem znaleźć. Przy okazji widać, że zmian dostosowujących naszą "belgijkę" do prowadzenia normalnych pociągów z burakami nie było wcale tak wiele. Na pierwszy rzut oka widać komin i zbieralnik pary.
A ma ktoś może zdjęcia naszego parowozu prowadzącego pociąg? Zastanawia mnie jak toto wyglądało z wagonami załadowanymi burakami ;) Tytuł: Odp: Ciekawy przypadek... Wiadomość wysłana przez: 2xm on 30 Grudnia 2010, 14:35:40 Trochę na temat "Belgijki" napisał Pokropiński (Muzealne Parowozy w Polsce, Muz. Ziemi Pałuckiej, 2000). Przyznam, że (jak to częst z tym autorem bywa :)) część faktów trochę nie pasuje, ale przynajmniej jest reprodukcja pocztówki z wystawy.
Przy okazji widać, że zmian dostosowujących naszą "belgijkę" do prowadzenia normalnych pociągów z burakami nie było wcale tak wiele. Na pierwszy rzut oka widać komin i zbieralnik pary. Dzięki porównaniu widać też, że część zmian została wprowadzona wcześniej (zapewne przez Niemców). Chodzi głównie o budkę - na wystawie całość miała proporcje modelarskie i obsługa się nie mieściła... To jeszcze plan targów (z zaznaczonym pawilonem Telewizji ;)) stąd (http://www.worldsfaircommunity.org/index.php?showtopic=7893&st=15): (http://i25.photobucket.com/albums/c54/lemog/tele_belge.jpg) Widać też schemat kolejki targowej z lokomotywownią. Kilka zdjęć z kolejką na wystawie: (http://www.lemog.fr/lemog_expo_v2/albums/documentation/autres_expo/1935_bruxelles/normal_1935_livre_or_593_1600.jpg) (http://www.lemog.fr/lemog_expo_v2/albums/documentation/autres_expo/1935_bruxelles/normal_22_expo37_coul_serie_A_800.jpg) (http://www.lemog.fr/lemog_expo_v2/albums/documentation/autres_expo/1935_bruxelles/illus_spe35_08c_512.jpg) Niestety lepszego zdjęcia z parowozami nie znalazłem (jak wspomniałem, Pokropiński zamieścił ładną pocztówkę z Charles'em w pełnej okazałości). Zdjęcia stąd (http://www.lemog.fr/lemog_expo_v2/thumbnails.php?album=312) |