Świat kolejek wąskotorowych

CZYNNE => Nadwiślańska Kolej Wąskotorowa => Wątek zaczęty przez: statek on 23 Marca 2011, 14:27:29



Tytuł: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: statek on 23 Marca 2011, 14:27:29
Właśnie ogłoszono przetarg, jakby ktoś był zainteresowany:)
http://www.bip.lublin.pl/powiatopole/index.php?id=83 (http://www.bip.lublin.pl/powiatopole/index.php?id=83)

Pozdrawiam
Michał


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 23 Marca 2011, 19:51:41
Dzięki za info :)


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 23 Marca 2011, 20:16:55
Ciekawe kto i za ile podejmie się naprawy Lxd2. Dobrze, że Żuraw z NS zbankrutował  :)


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 23 Marca 2011, 20:19:28
Kamicz, Axel pewno już papierki wypełnia do przetargu :D


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 23 Marca 2011, 20:21:28
Niechaj wypełnia, ja nikomu nie bronie  ;)

Wracając co SIWZ, ciekawe na jakiej podstawie określili że do wymiany jest "wymiana końcówek wtryskiwaczy - 6 szt." akurat tyle  ;D


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 23 Marca 2011, 20:44:56
Jedynym zonkiem w w/w przetargu jest napawanie i obtoczka zestawów co niestety wiąże się z wywiązaniem ich z przekładni. Ale jest i na to sposób.

Mam tylko kilka pytań:

Naprawa czuwaka - on kiedykolwiek działał?
Uzupełnienie elementów układu chłodniczego - ktoś wie czego brakuje?

Co do napawania zestawów czy ktoś mógłby podać faktyczne wymiary?


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: buczek_pkp on 23 Marca 2011, 21:01:38

Naprawa czuwaka - on kiedykolwiek działał?

Przeważnie czuwak nie działa bo przewody w pedale do jego zbijania są specjalnie rozłączone:)


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 23 Marca 2011, 21:44:15
Ciekawe, ciekawe...
Najbardziej podoba mi się koncepcja regeneracji obręczy zestawów kołowych lokomotyw przez napawanie...


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: kamicz on 23 Marca 2011, 23:04:28
Ciekawe, ciekawe...
Najbardziej podoba mi się koncepcja regeneracji obręczy zestawów kołowych lokomotyw przez napawanie...
Co chyba zabraniają przepisy ?


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 24 Marca 2011, 05:12:53
@Kamicz: Nie psioczmy tak na tego śp. Żurawia. Jakie zlecenie, taka naprawa. Zlecenie obejmowało przetoczenie zestawów, wymianę zbiorników powietrznych, naprawę szafy sterowania i przekładni hydraulicznej oraz malowanie. I nic więcej! A że zaraz po naprawie silnik diabli wzięli? Czort wie, czy to ich wina, czy nie. Teraz już się tego nie dowiemy. Wg zamówienia nawet go nie tykali. Przed naprawą maszyna była zimna jak towarzysz Lenin w kremlowskim murze. A teraz jeździ. Nie jest świetna ale jest mniej więcej sprawna. I dzięki bogom kolei za to.

A co do przetargu: pomijam już kwestie nieszczęstnego napawania. Czy aby na pewno nie wolno tego robić w przypadku taboru normalnotorowego? Z tego, co widze w guglu, to jest on pełen ofert napawania zestawów wszelkiej maści. W taborze przemysłowym to wręcz  codzienność. Co z wąskim? Pewności nie mam. No właśnie - niech że jakiś uczynny ktoś sypnie właściwym przepisem i ostatecznie wyjaśni sprawę! Ale to mniejszy problem. Większym problemem są nierealne terminy wykonania zadań nr 1 i 2 (lokomotywy). Otwarcie ofert: 30 marca. Zatem wyłonienie wykonawcy i podpisanie umów najwcześniej w połowie kwietnia. Zostaje raptem miesiąc na wykonanie zadania nr 1 i dwa miesiące na wykonanie zadania nr 2. Wg mnie to absolutnie nierealne. No chyba, że ktoś odwali przysłowiową manianę licząc na niewidzę zamawiającego  i mając nadzieję, ze wciśnie mu kit. Tak jak kit wciśnięto w przypadku naprawy starachowickiej Lyd1 wykonanej przez znaną firmę na "T", której właścicielem jest pan na "T", a jego pomagierem pan na "G" (były pomagier nnego pana na "G", a mianowicie Gieruckiego).

Mówiąc krótko - oj, kiepsko to widzę....

@AXEL: brakuje segmentów chłodnic. Osobiście pare lat temu wypożyczałem zapasowe z Bytomia właśnie do Nałęczowa, bo nie mieli jak jeździć.

@Buczek: różnie to bywa. Czasem kabelki są rozłączone, czasem pedał przyceglony lub przyklockowany starym klockiem hamulcowym, heh. A czase działa wprawiając w osłupienie mechanika (Co jest, co jest, jazdy nie ma! Aaa, o ku*****, to cudo ma czuwak???  Oooooooo :D ).


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: Janusz on 24 Marca 2011, 11:34:34
Przebudowę (odbudowę?) szafy elektrycznej w 352 wykonali porządnie, aparatura została rozmieszczona logicznie i "do winkla", solidnie wykonano wszelkie połączenia w obrębie szafy. Jedyne do czego można się przyczepić, to nieczytelne teraz opisy przewodów. Ale to akurat wynika z wad powszechnie stosowanych wówczas markerów.


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 24 Marca 2011, 18:40:26
różnie to bywa. Czasem kabelki są rozłączone, czasem pedał przyceglony lub przyklockowany starym klockiem hamulcowym.
W Jędrzejowie za najlepszych PKP-owskich czasów komórka racjonalizatorska opracowała i wdrożyła pomysł czuwaka nie dającego się oszukać zablokowaniem przycisku albo zaklinowaniem pedału - wyzwolenie sygnału czuwania wymagało przejścia przez dwa stany. Twórca pomysłu został obdarzony przez maszynistów czystą, bezinteresowną nienawiścią  :D


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: mastif on 24 Marca 2011, 18:44:21
opisy obwodów wytrzymały tyle ile wynosiła gwarancja +1 dzień  :D - a wytrzymały by może dłużej gdy by nie łapki wysmarowane ropą lub smarem  koło nich nie gmerały

@AXEL: brakuje segmentów chłodnic. Osobiście pare lat temu wypożyczałem zapasowe z Bytomia właśnie do Nałęczowa, bo nie mieli jak jeździć.

a wróciły z wypożyczenia ....:D  ;)


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 25 Marca 2011, 04:18:29
a wróciły z wypożyczenia ....:D  ;)

Trochę to trwało, ale wróciły. Jak się gotowało pod tyłkiem, to naczelnik Ogonek osobiście się pofatygował po w/w chłodnice na Karb. Obiecał też, że po upływie umówionego czasu na własny koszt nam je do Bytomia odeśle. Tym czasem umówiony czas minął raz, a potem drugi, a chłodnice nie wracały. Summa summarum samiśmy się musieli po nie na NKD pofatygować i na własny koszt przywieźć. Niemniej jednak ostatecznie wróciły.


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: statek on 28 Marca 2011, 20:38:26
No to jak to w końcu Panowie jest z tym napawaniem obręczy, można czy nie można? Jeżeli nie to zna ktoś jakiś przepis tego zabraniający lub mówiący co w tej kwestii wolno a czego nie?

Pzdr
Michał


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: Jsz on 29 Marca 2011, 01:24:32
Mnie najbardziej rozbawił podpunkt dotyczący regeneracji  podgrzewacza cieczy chłodzącej.
Jak wiadomo stosowanie tego podgrzewacza  w lokomotywach Lxd2, w których jest zabudowany silnik 71H12A (w tym wszystkie maszyny z Karczmisk) jest kompletnie niecelowe i chyba w ogóle było rzadko stosowane.
W miejscu nigdy nie używanego,paliwożernego i wymagającego starannej i fachowej konserwacji podgrzewacza,po jego usunięciu w jego miejsce można urządzić mały schowek na narzędzia co by nie walały się po kabinie i inne rzeczy np. płyny eksploatacyjne etc..
P.S.
Dziwi mnie że do naprawy nie została przeznaczona najmłodsza maszyna czyli Lxd2-348,czy ktoś jest w stanie podać powód takiej a nie innej decyzji.


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 29 Marca 2011, 13:51:51
Chciałem podzielić wątek Łowcy (aby nie musiał narażać się na .... ze strony administracji) i trochę namieszałem.
Poniżej wklejam tą część jego posta która odnosi się do pytania nt. remontu taboru w Karczmiskach

Cytuj
1. 90% firm ( sprawdziłem kilka stron i nie wszystkie ) naprawiających pojazdy trakcyjne świadczy usługi napawania obręczy.
2. UTK zatwierdza instrukcje, które dopuszcają napawanie, a oto przykładowa taka instrukcja.
[url]http://terespolrewidenttaboru.republika.pl/Instrukcje/kodowane/instrukcja_Pt4_Mt11.html[/url] ([url]http://terespolrewidenttaboru.republika.pl/Instrukcje/kodowane/instrukcja_Pt4_Mt11.html[/url])
3. UTK zatwierdzi wszystko co jest zgodne z DTSU. DTSU musi być zaś zgodne z tym co przewiduje producent pojazdu i jego części, bo na tej podstawie jest opracowywane.
4. Tak więc - ewidentnie można. Można - ale jeżeli tak przewidział producent i konstruktor danego pojazdu i jego podzespołu.
5. Jako drogowiec nie gwarantuję poprawności swojej wiedzy odnośnie taboru, więc nie radzę brać moich słów do końca poważnie.



Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 29 Marca 2011, 14:01:30
Dziwi mnie że do naprawy nie została przeznaczona najmłodsza maszyna czyli Lxd2-348,czy ktoś jest w stanie podać powód takiej a nie innej decyzji.
348 stoi odstawiona od dłuższego czasu. Myślę, że jeszcze za końcówki PKP została odstawiona. Pamiętam takie zdjęcie z bodaj 2003 roku kiedy "stała na kołkach".
283 i 297 były do niedawna użytkowane, obie są stosunkowo sprawne.
Myślę, że to zaważyło na decyzji - najpierw naprawiamy to co jeszcze jest na chodzie, potem bierzemy się za sprzęty mniej sprawdzone.


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 05 Kwietnia 2011, 10:05:47
Mamy rozstrzygnięcie przetargu:
http://www.bip.lublin.pl/powiatopole/upload/pliki/4Najkorzystniejsza_oferta.pdf (http://www.bip.lublin.pl/powiatopole/upload/pliki/4Najkorzystniejsza_oferta.pdf)

Cytuj
1. dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez:
KOL-MAG
Marek Gondek
ul. Podgórska 22a
33-300 Nowy Sącz
Jest to jedyna oferta, która wpłynęła do zamawiającego w przedmiotowym postępowaniu, spełniająca warunki zamawiającego.

2. Cena oferty wynosi:
Wartość oferty netto VAT Wartość
Zadanie Nr 1  49.200,00  brutto
Zadanie Nr 2  39.360,00  brutto
Zadanie nr 3  9.840,00  brutto


Taki zakres napraw, w takim czasie za takie pieniądze? Albo to będzie pierwszy wąskotorowy cud świata albo spektakularna klapa.


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: Łowca on 05 Kwietnia 2011, 10:18:18
A może zwyczajnie wygrał ten - kto miał go wygrać. A finalne ustalenia zawsze można zmienić, terminy też, to już jest wyłącznie kwestia wykonawcy i zamawiającego gdy będą spisywali umowę.

Mnie natomiast bardzo zainteresowało miasto z jakiego pochodzi szczęśliwy zwycięzca. Czy to aby nie jest jakiś "spadkobierca" Żurawia ?? Czy zna ktoś tą firmę i może potwierdzić moje domysły ?


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: OczeQ on 05 Kwietnia 2011, 10:57:26
Oby się nie skończyło jak z 352 - na najdroższym malowaniu w Polsce...


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 05 Kwietnia 2011, 12:04:09
Łowca, tak - wygrali ludzie związani z "Żurawiem".

Oby się nie skończyło jak z 352 - na najdroższym malowaniu w Polsce...

Jak się tak opracowało SIWZ, jak się nie wykonało porządnego odbioru (jak można było z NS przywieźć lokomotywę, np. która nie plompała luftu do przewodu głównego ?!?!) to się miało najdroższe malowanie w Polsce :]


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 05 Kwietnia 2011, 12:22:58
Cóż, SIWZ był dopasowany do możliwości finansowych. A sprawa (nie)właściwego odbioru maszyny po naprawie to już zupełnie inna historia....


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: Bartosz Uryga on 05 Kwietnia 2011, 13:16:28
Cóż, SIWZ był dopasowany do możliwości finansowych.
Tak zwane regulacje, dokręcanie śrubek, smarowanie towotem albo nawet ciut większe naprawy, np. wymiana tłukącego się łożyska w alternatorze lub włożenie nowych uszczelek do instalacji wodnej nie przekraczały możliwości finansowycg tamtego przetargu... :) Przez brak właśnie zajęcia się tego typu pierdołami ujawniały się i dalej ujawniają usterki nie do przewidzenia, często na szlaku, które genereują opóźnienia albo odwołania pociagów.


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 05 Kwietnia 2011, 13:31:22
Panowie, wątek dotyczy przetargu na NKW i tego tematu się trzymajmy!


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 05 Kwietnia 2011, 18:42:17
A może zwyczajnie wygrał ten - kto miał go wygrać. A finalne ustalenia zawsze można zmienić, terminy też, to już jest wyłącznie kwestia wykonawcy i zamawiającego gdy będą spisywali umowę.
Taak ? SIWZ ma inne zdanie na ten temat:
Cytuj
IV.3 ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano
wyboru wykonawcy?
NIE


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: Łowca on 06 Kwietnia 2011, 21:27:53
IV.3 ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano
wyboru wykonawcy?
NIE

 ;D Nieszkodzi. Wróble ćwierkają, że lokomotywa 297 będzie zaobręczowana "na nowo".

Uprzejmie donoszę - pracownicy Nowego Sącza już się stawili i rozpoczęli.


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: Łowca on 22 Maja 2011, 20:11:32
Uprzejmie donoszę - prawdopodobnie jutro odbiór techniczny 283 po naprawie.


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 23 Maja 2011, 00:05:39
[złośliwe pytanie] A kto odbierał będzie? [/złośliwe pytanie]

No cóż, biorąc po uwage fakt , ze jedyni fachowcy są w Piasecznie, Rogowie i Bytomiu, nie pozostaje nam nic innego jak oddelegować do odbioru listonosza powiatowego...

Pzdr!
m.
Fachowców odłożyłbym na bok natomiast sam jestem ciekaw efektów i jakości przeprowadzonej naprawy bo jeśli naprawa jest dobrze zrobiona i jej zakres jest zgodny z SIWZ to jest to bardzo atrakcyjna oferta.


Tytuł: Odp: Naprawa lokomotyw i szlabanów Nadwiślańskiej kolejki Wąskotorowej w Karczmiskach
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 23 Maja 2011, 10:29:52
Pozwoliłem sobie usunąć niepotrzebną wymianę zdań na temat fachowców i odbiorów technicznych.