Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: 600 on 17 Marca 2005, 11:26:13 ma ktoś może informacje dot. Wls 40 dane tech. zdjęcia
Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Przemek on 17 Marca 2005, 12:45:22 typ: WLs40
Szerokość toru: 600 mm Średnica kół: 550 mm Typ silnika: S 64 L Średnica cylindra: 110 mm Skok tłoka: 160 mm Moc nominalna: 40 KM Obroty nominalne: 1000 obr/min Max moment obrotowy: 28,7 Kgm Jednostkowe zużycie paliwa: 210 g/Kmh Typ przekładni: L8 Prędkość jazdy na biegu: -I 4 km/h -II 7 Km/h -III 11 km/h -IV 16 km/h Minimalny promień łuku: 10 m Masa służbowa: 7 t Masa w stanie próżnym: 6,8 t Pojemność zbiornika paliwa: 136 l Siła pociągowa przy rozruchu: 1900 kG Max masa pociągu: 100 t Lata produkcji: 1952-1960 Liczba zbudowanych lokomotyw: 883 Pierwszy prototyp: 1951 r. Prawdopodobnie Fablok Lata 1954 i 1957: 12 lokomotyw wysłano do Korei Północnej. zdjęcie: (http://www.members.lycos.co.uk/i105n2k/src/8.jpg) Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 17 Marca 2005, 14:59:41 Taka mała dygresja - a jakiej mocy silnik ma np stary merc osobowy?
Np taki fiat uno 1,7 diesel ma 56 Koni mocy... Bo tak sobie myślę, czy jak jest wrak Wueleski z wybebeszonym silnikiem to nie taniej byłoby jej wstawić jakiś bardziej nowoczesny silnik z rozbitego samochodu... Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Przemek on 17 Marca 2005, 16:23:16 Moc to ważna rzecz ale jeśli chodzi o prędkość max. Jeśli chodzi o siłe pociągową to ważny jest moment obrotowy. Jeśli silnik, który proponujesz ma większy moment to istotnie bardziej się opłaca.
Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: fidzio on 27 Kwietnia 2005, 19:43:58 Cytat: "Przemek" typ: WLs40 Typ silnika: S 64 L a nie S324 ?? Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Juliusz Kublik on 11 Maja 2005, 19:40:15 Co do Wls40 - artykuł o tej lokomotywce był w kwartalniku Stalowe Szlaki (nr 1/99), czasopismo jest praktycznie niedostępne, jednak ja je mam, jeśli Koledze zależy, mogę zeskanować.
Pozdrawiam! Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: kolejdojazdowamarecka on 12 Maja 2005, 00:04:29 Prototyp zbudowała warszawska fabryka urządzeń przemysłowych - czy jakoś tak - wszystko jest w tych stalowych szlakach i wcale nie są nie osiągalne - zwłaszcza te ostatnie numery - pojawiają się na allegro regularnie - zresztą wystarczy odkserować - uderz do ludzi ze skierniewic... wszystko mają
Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 12 Maja 2005, 15:14:10 Cytat: "kolejdojazdowamarecka" zresztą wystarczy odkserować - uderz do ludzi ze skierniewic... wszystko mają Uderz, a nożyce się odezwą - jak były (?) członek redakcji posiadam wszystkie numery - stoją u mnie w pracy w Warszawie, ul Twarda 51/55. Poza tym myślę, że mój były szef ;-) Michał Z., też posiada wszystkie numery :-D Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Ryflak on 13 Maja 2005, 13:21:16 Cytuj W ZNTK Poznań dla kolei przemysłowych o szerokości toru 600 mm zbudowano najwięcej, prawie 2000 sztuk lokomotyw, więc jeszcze dziś spotyka się je często na wąskotorowych kolejach przemysłowych. W latach 1952 - 1975 ZNTK Poznań zbudowały łącznie 2260 wąskotorowych lokomotyw spalinowych: WLs40 i WLs50 na tor o szerokości 600 mm oraz 2WLs40, 2WLs50 i WLs75 na 750 mm. Miały one silnik spalinowy S64L, po modernizacji w 1958 roku S324HL, taki sam jak normalnotorowe lokomotywy spalinowe: Ls40, Ls60 i Ls75 budowane w latach 50. przez Fablok w Chrzanowie dla kolei przemysłowych i dla PKP (seria SM02). Lokomotywy WLs40 i WLs50 W 1950 roku Zakładowe Biuro Konstrukcyjne Fabryki Lokomotyw (Fablok) w Chrzanowie skonstruowało lokomotywę spalinową WLs40 na tor o szerokości 600 mm. Silnik S64L, o mocy nominalnej 40 KM, napędzał czterobiegową przekładnię mechaniczną L8, także konstrukcji Fabloku. Biegi i kierunek jazdy przełączane były dźwigniami ręcznymi. Wały przekładni miały łożyskowania toczne. Korby wału wyjściowego przekładni napędzały wiązarami dwa zestawy kołowe ułożyskowane ślizgowo w wewnętrznej ramie lokomotywy i oparte na górnych sprężynach piórowych. Skrzynkowa rama lokomotywy była skręcona śrubami. Spawana budka maszynisty mieściła się za przekładnią. Osłona przykrywała zespoł napędowy, akumulatory ołowiowe umieszczone na półce nad sprzęgiem i zbiornik paliwa umieszczony nad przekładnią. Koła obu zestawów kołowych hamowane były od przodu żeliwnymi klockami uruchamianymi przekładnią śrubową z kołem recznym. Hamulec miał regulację odległości klocków od obrzeży kół. Pod osłoną, między akumulatorami i zbiornikiem paliwa, mieściła się ręcznie uruchamiana piasecznca. Oświetlenie elektryczne, zasilane z akumulatorów ładowanych pradnicą przy silniku spalinowym, miało dwie latarnie, po jednej z przodu i z tyłu lokomotywy, lampę w budce maszynisty i lampę przenośną. Lokomotywa posiadała dzwon sygnałowy i gwizdek na rurze wydechowej silnika spalinowego. W 1951 roku zbudowano lokomotywę prototypową. Źródła Fabloku twierdzą, że zbudowano ją w tej fabryce, lecz zarówno rysunek z Fabloku, datowany na 15.04.1950, jak i fotografia prototypu z archiwum tej fabryki mają na ścianie budki maszynisty tabliczkę firmową: "Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych - Warszawa, Nr 001, 1951 r." Prototyp miał już kilka zmian konstrukcyjnych: szerokość budki maszynisty zwiększoną z 1230 do 1440 mm, hamulec uruchamiany dźwignią ręczną zamiast przekładni śrubowej z kołem ręcznym i inne sprzęgi. Sprzęgi uproszczono likwidując dwie sprężyny, stożkowo zwinięte z płaskownika i hak. Nowy sprzęg był sztywny, bez sprężyn, krótszy o 25 mm, miał dużo mniejszą tarczę zderzakową, a zamiast haka przetykowy sworzeń z rogiem do zachaczania łańcucha sprzęgu wagonu. Lokomotywa prototypowa nie miała drzwiczek zamykających dolną część wejść do budki maszynisty i poręczy na osłonie silnika. Produkcję lokomotyw planowano uruchomić w wymienionej fabryce warszawskiej, lecz w 1952 roku uruchomiono w ZNTK Poznań. Zakłady te rozpoczęły numerację lokomotyw od numeru fabrycznego 100, co skłania do przypuszczenia, że być może fabryka warszawska także zbudowała kilkadziesiąt takich lokomotyw. Od połowy lat 60. ZNTK Poznań borykały się z trudnościami spowodowanymi nieregularnością dostaw łożysk tocznych do przekładni. Centralne Biuro Łożysk Tocznych Cebilaz, zobowiązane dyrektywą Rządu do ciągłego obniżania wydatków dewizowych na import, kupowało coraz to inne łożyska toczne. Biuro Konstrukcyjne ZNTK Poznań musiało więc ustawicznie wprowadzać zmiany konstrukcyjne w przekładni. Można sobie wyobrazić, jakie trudności przezwyciężano przy pierwszej naprawie takich przekładni! Od 1961 do 1975 roku ZNTK Poznań budowały takie lokomotywy z silnikiem S324L. Większa moc silnika zaznaczana była w oznaczeniu typu: WLs50. wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww ŚK 2/99 - Krzysztof Zintel Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: krzysiek20 on 04 Czerwca 2005, 18:29:06 z czystej ciekawości ile taka wls40 kosztuje dziś???
Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Przemek on 04 Czerwca 2005, 19:59:52 Cytat: "fidzio" Cytat: "Przemek" typ: WLs40 Typ silnika: S 64 L a nie S324 ?? Silnik S 324 HL: - Ls 60 - Wls 50 - 2WLs 50 - WLs 75 Jeśli w Pionkach ma silnik S 324 HL to jest Wls 50. Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: SA108 on 04 Czerwca 2005, 21:46:34 Cytat: "Przemek" Silnik S 324 HL: - Ls 60 - Wls 50 - 2WLs 50 - WLs 75 Dodam jeszcze: - Ls40 z ostatniej serii produkcyjnej - Ls75 Cytat: "Przemek" Jeśli w Pionkach ma silnik S 324 HL to jest Wls 50. Dokładnie - WLs40 ma S64L. Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 04 Czerwca 2005, 23:10:34 Cytat: "SA108" Silnik S 324 HL: Dodam jeszcze: - Ls40 z ostatniej serii produkcyjnej -. Nie zupełnie, także znaczna ilość starszych egzemplarzy tej serii w czasie remotoryzacji została wyposażona w takie silniki, vide Ls40-4572 ze Skierniewic Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Mateusz Rogowski on 09 Czerwca 2005, 07:14:06 Czy ktoś ma może możliwość zeskanować rysunki techniczne tej lokomotywy?? Chodzi mo głównie o ostoję i jej wymiary. I jeszce jedne pytanie a nawet prożba, czy któryś z kolegów może przesłać na e-maila skany Stalowych Szlaków?? Był bym bardzo wdzięczny za pomoc, te rzeczy są potrzebne w celu wykonania modelu.
Pozdr. Mateusz Tytuł: Re: Wls40 Wiadomość wysłana przez: jaros on 13 Września 2005, 22:39:22 Cytat: "600" zdjęcia Proszę: Wls40-331 z Myślęcinka (http://img155.imageshack.us/img155/9453/sa4019534yg.th.jpg) (http://img155.imageshack.us/my.php?image=sa4019534yg.jpg) Wls40-? z Płociczna (http://img351.imageshack.us/img351/2671/sa4022178si.th.jpg) (http://img351.imageshack.us/my.php?image=sa4022178si.jpg) Wls40-100 z Maltanki (http://img351.imageshack.us/img351/7127/sa4038973ol.th.jpg) (http://img351.imageshack.us/my.php?image=sa4038973ol.jpg) Wls40-1563 z Maltanki (http://img155.imageshack.us/img155/387/sa4039781wg.th.jpg) (http://img155.imageshack.us/my.php?image=sa4039781wg.jpg) Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: krzysiek20 on 13 Września 2005, 22:44:46 brakiuje jeszcze wls z czarnej :)
Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: fidzio on 09 Lutego 2006, 08:37:17 Cytat: "Przemek" Cytat: "fidzio" Cytat: "Przemek" typ: WLs40 Typ silnika: S 64 L a nie S324 ?? Silnik S 324 HL: - Ls 60 - Wls 50 - 2WLs 50 - WLs 75 Jeśli w Pionkach ma silnik S 324 HL to jest Wls 50. To jest Wls40( wszystkie sa Wls40 ) poprostu w ramach naprawy ptrzymały nowocześniejszy silnik. Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Ernie on 26 Kwietnia 2006, 19:25:47 CZ mugł by mi ktoś dać wymiary bądż rysunki techniczne tej lokomotywki
Wiem tylko że koło ma 550mm a kabina 1440mm. Zgóry dzięki za odp. Tytuł: Re: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Filip Bebenow on 18 Czerwca 2006, 18:55:56 Cytat: "jaros" Wls40-331 z Myślęcinka ([url]http://img155.imageshack.us/img155/9453/sa4019534yg.th.jpg[/url]) ([url]http://img155.imageshack.us/my.php?image=sa4019534yg.jpg[/url]) i tu zaczyna się kłopot ... Bo numer 331 widnieje na tabliczce żnińskiej wueleski ! Słyszałem już wersję "911" i "991". Ls-1 to bezsprzecznie Wls40-1709, natomiast jaki jest prawdziwy numerek bydgoskiej "dwójki"? Myślę, że jest więcej osób, które chciałby dociec, "kto jest kim" w świecie kujawsko-pomorskich wuelesek (Stoker?)... Pozdrawiam! FB Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: jaros on 18 Czerwca 2006, 19:36:32 Jak dla mnie na tabliczce jest ewidentna '3':
(http://img72.imageshack.us/img72/4601/sa4019561za.th.jpg) (http://img72.imageshack.us/my.php?image=sa4019561za.jpg) Pozdrawiam jaros Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Przemek on 18 Czerwca 2006, 19:59:27 Cytat: "Ernie" CZ mugł by mi ktoś dać wymiary bądż rysunki techniczne tej lokomotywki Wiem tylko że koło ma 550mm a kabina 1440mm. Zgóry dzięki za odp. (http://img151.imageshack.us/img151/3913/wls404cu.jpg) Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: fidzio on 19 Czerwca 2006, 08:44:33 Jaros proszę wrzuć zdjęcie całej kabiny bo wygląda to w porównaniu ze zwykłą wls40 nieco kosmicznie :)
Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 19 Czerwca 2006, 09:50:56 Cytat: "Mateusz Rogowski" Czy ktoś ma może możliwość zeskanować rysunki techniczne tej lokomotywy?? Chodzi mo głównie o ostoję i jej wymiary. Skan poniżej. Z podziękowaniami dla kolegi Emibe za wyczyszenie skanu (http://www.zabytkitechniki.republika.pl/pic_forum/wls40.jpg) Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Przemek on 19 Czerwca 2006, 11:19:14 Dane o WLs 50. Od WLs 40 różni się tylko silnikiem.
typ: WLs50 Szerokość toru: 600 mm Średnica kół: 550 mm Typ silnika: S 324 HL Średnica cylindra: 120 mm Skok tłoka: 160 mm Moc nominalna: 50 KM Obroty nominalne: 1000 obr/min Max moment obrotowy: ? Jednostkowe zużycie paliwa: 190 g/Kmh Typ przekładni: L8 Prędkość jazdy na biegu: -I 4 km/h -II 7 Km/h -III 11 km/h -IV 16 km/h Minimalny promień łuku: 10 m Masa służbowa: 7 t Masa w stanie próżnym: 6,8 t Pojemność zbiornika paliwa: 136 l Siła pociągowa przy rozruchu: 1900 kG Max masa pociągu: 100 t Lata produkcji: 1961-1975 Liczba zbudowanych lokomotyw: 1090 w tym dwie lokomotywy z 1971 dla Krajów Socjalistycznych. 3 lokomotywy z 1971 do Egiptu. Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: fidzio on 19 Czerwca 2006, 13:57:25 Cytat: "Przemek" Dane o WLs 50. Od WLs 40 różni się tylko silnikiem. Typ silnika: S 324 HL Obroty nominalne: 1000 obr/min Wydaje mi sie ze znamionowe obroty S324 to 1500 obr/min Cytuj Max moment obrotowy: ?? Moment obrotowy przy 1500 obr/min = 35,8 kGm = 351,2 Nm Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 19 Czerwca 2006, 14:27:49 Cytat: "Przemek" Dane o WLs 50. Od WLs 40 różni się tylko silnikiem. typ: WLs50 Szerokość toru: 600 mm Typ silnika: S 324 HL Moc nominalna: 50 KM WLS50 jaką remontujemy na Wielkim Piecu posiada nieco inne prametry od serii: Szerokość toru: 750 mm Moc nominalna: 75 KM Silnik został przeszczepiony z Ls60. Moge więc stwierdzić, że mamy wersję po tunningu :-) Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Przemek on 19 Czerwca 2006, 14:44:20 No właśnie. W obrotach twki POWER.
Silnik S 324 HL był stosowany w: - Wls 50 i 2Wls50 - obroty 1000 moc 50 KM, - Wls 75 - obroty 1500 moc 75 KM - LS 60 - obroty ?? moc 60 KM (niech to ktoś policzy :wink: ) - LS 75 i 2 Ls75 - obroty 1500 moc 75 Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 19 Czerwca 2006, 15:23:37 Cytat: "Przemek" No właśnie. W obrotach twki POWER. Silnik S 324 HL był stosowany w: - Wls 50 i 2Wls50 - obroty 1000 moc 50 KM, - Wls 75 - obroty 1500 moc 75 KM - LS 60 - obroty ?? moc 60 KM (niech to ktoś policzy :wink: ) - LS 75 i 2 Ls75 - obroty 1500 moc 75 A także w Ls40 w ramach modernizacji, a w ostatniej serii fabrycznie. Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: fidzio on 19 Czerwca 2006, 22:31:16 Upieram sie dalej :P wlasnie nabyłem instrukcję obsługi silników wysokoprężnych S324 S323 i 322 w której czytam ze silniki S324 niezaleznie od wersji (50 czy 75 KM) maja obroty znamionowe 1500 obr/min.
Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Przemek on 19 Czerwca 2006, 23:51:40 Instrukcje obsługi czy DTR?
Czy udostępniłbyś mi to? Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: jaros on 14 Lipca 2006, 18:37:48 Cytat: "fidzio" Jaros proszę wrzuć zdjęcie całej kabiny bo wygląda to w porównaniu ze zwykłą wls40 nieco kosmicznie :) Wcześniej nie widziałem tego posta:) Proszę: (http://img20.imageshack.us/img20/5888/sa4019690sk.th.jpg) (http://img20.imageshack.us/my.php?image=sa4019690sk.jpg) (http://img20.imageshack.us/img20/3307/sa4019673bx.th.jpg) (http://img20.imageshack.us/my.php?image=sa4019673bx.jpg) (http://img421.imageshack.us/img421/287/sa4019669jl.th.jpg) (http://img421.imageshack.us/my.php?image=sa4019669jl.jpg) Pozdrawiam jaros Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: fidzio on 15 Lipca 2006, 08:26:19 Pulpit wygląda fajnie :D zastanawiam się co oznaczają niektóre przełączniki/kontrolki no i czy zostały one umieszczone w ramach naprawy w jakimś ZNTK-u czy to raczej wesoła twórczość lokalnych warsztatów :)
No i dzięki za fotki :) Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: fish on 12 Sierpnia 2006, 00:38:50 Czołem !
Ostatnio znalazłem dwie smutne, zaczynające rdzewieć WLS 40. Pierwsza totalny złom. Bez silnika, wiązarów, części blach. Druga wydaje sie być w miarę kompletna. Także brakuje wiązarów i jest tochę zdewastowana ale robi nie najgorsze wrażenie. Czy kogoś interesują ? Pozdrawiam :D Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Jarek Franczyk on 14 Sierpnia 2006, 10:08:22 A czy ktoś orientuje się jakie jest typowe malowanie tych lokomotyw w czasach eksploatacji na wąskich szlakach przez PKP? Szczególnie kolor "budy", ramy nośnej?
Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: student on 14 Sierpnia 2006, 14:14:25 Nie wiem jak było typowo, w każdym razie podam przykład z naszego (białośliwskiego) podwórka - buda i osłona silnika jednolicie stalowo-szara, rama nośna ceglasto-czerwona.
Pozdrowienia. Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 14 Sierpnia 2006, 16:00:50 WLS-50 stacjonująca na Wielkim Piecu w Starachowicach po remoncie będzie miała odtworzone oryginalne malowanie, tj:
- ostojnica, zderzaki - czarne - czołownice - czerwone - kabina, komora silnowa - zieleń tzw. kolejowa - wnętrze przedziału silnikowego, kabiny - szare Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Przemek on 15 Sierpnia 2006, 10:37:39 Cytat: "Rogoz" WLS-50 stacjonująca na Wielkim Piecu w Starachowicach po remoncie będzie miała odtworzone oryginalne malowanie, tj: - ostojnica, zderzaki - czarne - czołownice - czerwone - kabina, komora silnowa - zieleń tzw. kolejowa - wnętrze przedziału silnikowego, kabiny - szare Jest taka konwencja, która napewno będzie zgodna z oryginałem a dotyczy spraw mechaniczno eksploatacyjnych. Chodzi o malowanie metalowych przewodów instalacji: - Paliwowej - kolor czerwony - Olejowej - kolor żółty (Olejowej - kolor żółty) - Wodnej - kolor zielony - Powiecznej (pneumatycznej) - kolor niebieski. Takie malowanie jest stosowane we wszystkich polskich lokomotywach spalinowych i bardzo ułatwia obłsuge lokomotywy podczas przeglądów codziennych i napraw. Jeden rzut oka wystarczy by wiedzieć które rury są od oleju a które od paliwa a jeśli są jakies nieszczelnosci to odrazu wiem w którym układzie ta nieszczelność. Jeśli Na żółtej ruże będzie woda to wiem że nie ta rura jest nieszczelna itd. :wink: Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Maik_99 on 15 Sierpnia 2006, 20:25:57 Witam.
No własnie to jest swoją drogą ciekawa sprawa jak jest z tą kolorystyką instalacji. Z moich obserwacji wynika że kolory podane przez kolegę Przemka nie zawsze odpowiadają rzeczywistości. Rogowskie Lxd2 np. mają instalację paliwową w kolorze żółtym. Poza tym ostatnio widziałem też instalację paliwową w tym kolorze w normalnotorowej SM30. Czy stnieja na ten temat jakieś przepisy? Pozdrawiam Maciej Michalski. Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Jarek Franczyk on 16 Sierpnia 2006, 06:54:01 Mimo wszelkich sugestii dotyczących przewodów instalacyjnych dzięki wszystkim za odpowiedź dotyczących malowania Wls'ek na Waszych "podwórkach" :D
Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Awiso on 16 Sierpnia 2006, 11:33:29 Cytat: "fish" Czołem ! Ostatnio znalazłem dwie smutne, zaczynające rdzewieć WLS 40. Pierwsza totalny złom. Bez silnika, wiązarów, części blach. Druga wydaje sie być w miarę kompletna. Także brakuje wiązarów i jest tochę zdewastowana ale robi nie najgorsze wrażenie. Czy kogoś interesują ? Pozdrawiam :D Czy mógłbyś coś bliżej napisać na ich temat? Gdzie one się znajdują i kto jest ich właścicielem? A może jakieś zdjęcia? Pozdr. Awiso Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Przemek on 16 Sierpnia 2006, 17:26:52 Cytat: "Maik_99" Z moich obserwacji wynika że kolory podane przez kolegę Przemka nie zawsze odpowiadają rzeczywistości. Rogowskie Lxd2 np. mają instalację paliwową w kolorze żółtym. http://img150.imageshack.us/my.php?image=37vg2.jpg Tu masz fotke wraku stojącego w krzakach w Rogowie i się zgadza. W praktyce istotnie malowanie instalacji jest rózne a wynika to z dwóch rzeczy: -nieznajomość zasad malowania instalacji lub -braku odpowiedniej farby (oszczędności). Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 20 Sierpnia 2006, 12:34:27 Cytat: "Przemek" Chodzi o malowanie metalowych przewodów instalacji: - Paliwowej - kolor czerwony - Olejowej - kolor żółty (Olejowej - kolor żółty) - Wodnej - kolor zielony - Powiecznej (pneumatycznej) - kolor niebieski. Przemku, a jest jakaś zasada malowania rur, w których poprowadzono instalację elektryczną?? Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Przemek on 20 Sierpnia 2006, 14:44:37 Niespotkałem się. Może dlatego że same kable są różno-kolorowe.
Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Marcin Przybysz on 16 Grudnia 2006, 11:36:49 Dostałem właśnie fotkę od Arcziego - ładnie ilustruje malowanie. No ale wojsko to ma czas nawet trawę malować na zielono, więc nie dziwmy się lokomotywie :)
(http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_ar_14_wls_wnetrze.jpg) A tu widok ogólny (http://www.skw.org.pl/miscellanea/hel/f_hel_ar_14_wls_trasa.jpg) Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Ernie on 08 Stycznia 2007, 19:45:01 Od jakiegoś czasu zdawało mi się (pora ciemna), że ktoś wywiózł wrak Wls40 lub 50 z Przygodzickiej cegielni. Dziś przekonałem się o tym na 100%, bo po Wls'ce i kolebach i torze, na którym stały pozostała tylko przekopana ziemia :/
Ktoś wie, co się stało z tym wrakiem? Jaki to ma numer? Czy to 40 czy 50? Wrak ten pozbawiony wiązarów, oprzyrządowania kabiny (wyjątek stanowi tabliczka z napisem "Piaszecnica" oraz wajcha od trąbki), baku i wszelkich innych rzeczy znajdujących się w komorze silnika, za wyjątkiem samego silnika. Po obręczach kół grubości opłatka wywnioskowałem, że nieźle szlifowała tory. Jeśli ktoś ma zamiar zobaczyć wyrównany teren po 10 metrowym odcinku toru musi wysiąść z pociągu w Jankowie Przygodzickim i przejść 100m drogą na południe. Gratis dam parę fotek, które popełniłem jesienią. Paczka fotek - Wls.rar (http://www.mytempdir.com/1156102) Teks sprawdzony i poprawiony za pomocą programu Word. Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Arczi on 12 Lipca 2007, 01:01:34 Pytanie do znawców tematu. Czy można w lokomotywce WLS-40 odkręcić kabinę maszynisty. Czemu pytam , musimy w Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu przestawić lokomotywkę na drugą stronę bunkra. Przez bunkier z kabiną nie przejedzie ponieważ jest za wysoka a przeniesienie jej dzwigiem przez bunkier ze względu na dużą ilość drzew nie wchodzi w rachubę. Jedyna możliwość to przejechać przez bunkier i stąd pytanie czy można odkręcić kabinę maszynisty?
Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Marcin Przybysz on 12 Lipca 2007, 08:42:56 Można, można, tyle że to kupa roboty jest - i kupa chłopa potrzeba... Rogoz z chłopakami z Wlk. Pieca może opisać jak to wygląda. Jak już kabina będzie zdjęta, to jest doskonała okazja do konserwacji blach.
Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: Rogoz on 13 Lipca 2007, 09:18:44 Cytat: "Marcin Przybysz" Można, można, tyle że to kupa roboty jest - i kupa chłopa potrzeba... Rogoz z chłopakami z Wlk. Pieca może opisać jak to wygląda. Jak już kabina będzie zdjęta, to jest doskonała okazja do konserwacji blach. Jest tam jak Marcin rzecze. Zrobiliśmy z Wls-ki cabrio, ale było z tym roboty od groma. Pierwsze co trzeba było zrobić to zdemonotwać całe panel sterowanie, osprzęt w kabinie, drzwi itp. Potem kabinę trzeba odkręcić - śrub jest trochę, nasza była dodatkowo przyspawana do podłogi. Do zdjęcia kabiny wystarczy 4-5 chłopa. Poniżej fotki ilustrujące temat: (http://www.zabytkitechniki.republika.pl/pic_forum/wls50_1.jpg) (http://www.zabytkitechniki.republika.pl/pic_forum/wls50_2.jpg) (http://www.zabytkitechniki.republika.pl/pic_forum/wls50_3.jpg) (http://www.zabytkitechniki.republika.pl/pic_forum/wls50_ogon.jpg) Tytuł: Wls40 Wiadomość wysłana przez: ok333 on 13 Lipca 2007, 11:35:53 Zdolne chlopaki :grin: :!: Maja cabrio i :wink: Toy-Toy .
Pozdrawiam gratulujac. |