Tytuł: Lxd 2 Wiadomość wysłana przez: Turysta on 25 Kwietnia 2011, 22:58:50 Jeszcze jedno pytanie. Mają koledzy jakiś pomysł na te wypatroszone Faury? Czy jest możliwe, żeby do tego pudła móc zapakować coś mniejszego, równie mocnego i ekonomicznego co będzie współpracowało z resztą ocalałych podzespołów lub też z innymi (ważne aby działało :) ),które podpasują do środka i zainicjują zjawisko Faur reaktywacja? Ton pytania może lekki ale mam świadomość, że za tym może się kryć co najmniej habilitacja z kilku dziedzin równocześnie no i serce się kraje jak tak stoją...
Pozdrawiam! Tytuł: Odp: Lxd 2 Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 25 Kwietnia 2011, 23:41:06 Zapakować można dowolny współczesny silnik Diesla, spełniający normy Euro VI, tylko nasuwa się pytanie - po co?
Tytuł: Odp: Lxd 2 Wiadomość wysłana przez: Turysta on 26 Kwietnia 2011, 00:28:02 Czyli rozumiem byłaby zgoda na to, że w razie W nie trafią ostatecznie na złom i można by na nich poeksperymentować?
Tytuł: Odp: Lxd 2 Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 26 Kwietnia 2011, 08:14:09 1. Rozbebeszone przez złomiarzy rumuny ze stacji Rogów Towarowy Wąskotorowy należą do PKP Nieruchomości.
To już tak właściwie zamyka temat... ... ale możemy popuścić wodze fantazji i uznać że spadły nam z nieba i jednak są nasze :) Aktualnie to są ramy z wózkami i przekładniami, brak silnika, instalacji elektrycznej, pneumatycznej itp. Widać zatem, że silnik to nie wszystko. Mając X* pieniędzy i Y* ludzi do pracy o wiele bardziej ekonomicznie uzasadnionym byłoby uruchomienie trzech praktycznie kompletnych rumunów stojących bliżej hali niż zabawa w reanimację trupa. Niestety czas ZNowskich rumunów już dobiegł końca. *-bardzo duża liczba. Tytuł: Odp: Lxd 2 Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 26 Kwietnia 2011, 20:43:54 Tych dwóch trupów to nie ma co reanimować. Gdyby udało się je przejąc od ZN to jedynie wymontować przekładnie i co tam lepszego zostało a ramę podziać na złom. Wózki jezdne zachować aby w razie czego były części zamienne. Za pieniądze ze złomowania przeznaczyć na uruchomienie któregoś z prawie sprawnych Lxd2 (może ta niebieska??)
Tylko czy ZN zgodził by się przekazać te wraki?? Podobne 2 stoją w Piasecznie. Tam wózki na 1000mm są bardziej cenne niż te na 750. Tytuł: Odp: Lxd 2 Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 28 Kwietnia 2011, 19:18:25 Zapewne wg ZN to są w pełni sprawne lokomotywy
Tytuł: Odp: Lxd 2 Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 28 Kwietnia 2011, 20:02:19 Z tego co wiem to jedna zaliczyła poważnego dzwona za czasów PKP i po tym została odstawiona, dlatego możliwe że nawet w ZN wiedzą że to raczej złom.
Tytuł: Odp: Lxd 2 Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 28 Kwietnia 2011, 20:25:47 Sprawna nie sprawna ZN i tak przeznaczy na złom i dostanie za to kase.
Tytuł: Odp: Lxd 2 Wiadomość wysłana przez: Wądzio on 29 Kwietnia 2011, 17:21:54 @andrzej2110: Ta niebieska Lxd2-309 został odstawiony za FPKW w 2006 roku po awarii.
Tytuł: Odp: Lxd 2 Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 29 Kwietnia 2011, 19:59:30 To wiem i właśnie dlatego ze nie tak dawno jeszcze była sprawa to podejrzewam ze jest kompletna i z pośród 3 odstawionych sztuk było by jo najłatwiej ponownie uruchomić. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie.
Tytuł: Odp: Lxd 2 Wiadomość wysłana przez: Michał Z on 02 Maja 2011, 09:34:17 Zasadniczo trzy "nasze" odstawione w Rogowie Lxd2 są dość podobnie kompletne. Wbrew pozorom najłatwiej uruchomić 264, bo 309 wymaga wymiany/naprawy kapitalnej silnika (skutek uszkodzenia termostatu i przegrzania podczas pracy). Bodaj 2 lata temu były nawet czynione w tym kierunku starania, m.in. został odpalony silnik, jeśli dobrze pamiętam lok wymaga ambitnego elektrotechnika, bo coś się jej sterowanie chrzani. Z racji nawału pilniejszych i ważniejszych spraw i braku chętnych rąk do prac temat został odłożony.
|