Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Modelarstwo => Wątek zaczęty przez: Rav on 20 Lutego 2012, 16:34:12



Tytuł: Konwersja oznaczeń wagonów zagranicznych na polskie
Wiadomość wysłana przez: Rav on 20 Lutego 2012, 16:34:12
Witam - mam plany wystartować z przemalowywaniem i patynizacją modeli zakupionych na allegro. Jako że chyba z 90% typowego taboru jest produkowanego w barwach i oznaczeniach niemieckich kolei pozostaje kupować drogie edycje specjalne lub samemu wziąć sie do dzieła. Wybieram 2 opcję.

 (http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/21/02/60/78/2102607857)
 Tak wygląda pierwszy z modeli który zakupiłem. (epoka 1, 2 i może trochę 3) Proszę o sugestie co do nowej kolorystyki modelu (dach, boki) a przede wszystkim jakie oznaczenia powinien nosić tego typu wagon. Przyznaję sie bez bicia że gubię się w tych oznaczeniach i według mnie (wielkie chyba) powinno wyglądać to tak jeśli miała by być to epoka 3:
41 RIV
51 PKP
00 00 0 00 0
Gbhkim


z góry zapowiadam iż z każdym zakupionym modelem będę prosił o tego typu support  :D


Tytuł: Odp: Konwersja oznaczeń wagonów zagranicznych na polskie
Wiadomość wysłana przez: Łowca on 20 Lutego 2012, 16:59:03
Seria Kdt, oraz numer 6 cyfrowy - jaki zakres dla tego typu wagonu nie powiem ale mniej więcej coś w stylu 238 345. Były też chyba wtedy numery 7 cyfrowe - xxx x xxx.
Jeżeli kolor szary to orzełek oraz kropeczki pomiędzy literami P.K.P.
Nie jestem autorytet w dziedzinie oznaczeń normalnotorowych.
Oryginalne sygnały końca i poręczę trza by odciąć i zrobić samemu z cienkiego drutu.
Numery odlane w ścianie zeszlifować...
Sam malunek to najmniejszy problem ( polecam kalki nie drogie a cieszą ) - tu jest dużo więcej zabawy z wagonem by wyglądał jako tako...


Tytuł: Odp: Konwersja oznaczeń wagonów zagranicznych na polskie
Wiadomość wysłana przez: Rav on 20 Lutego 2012, 17:38:00
Sam malunek to najmniejszy problem ( polecam kalki nie drogie a cieszą ) - tu jest dużo więcej zabawy z wagonem by wyglądał jako tako...

Dziękuję za podpowiedzi, co do koloru też myślałem o szarym tylko nieco ciemniejszym. Malunek oznaczeń będzie wykonany z szablonu wyciętego przez kolegę w pracy na ploterze laserowym - magia jeśli chodzi o dokładność takiego szablonu! no i podkreślam to mój pierwszy "tuning"  ;D


Tytuł: Odp: Konwersja oznaczeń wagonów zagranicznych na polskie
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 21 Lutego 2012, 13:54:22
To jest bardzo stare PIKO z oznaczeniami wykonanymi metodą "wypukłą". Będzie ciężko się tego pozbyć... Rozejrzyj się za nowszymi modelami. Na stronie efc-loko masz bardzo fajne zestawy konwersyjne kalki i blaszki. Wiesz napisać na wagoie Kdt Arialem to nie sztuka. Tylko jak to będzie wyglądało. Kolej ma swoje (aczkolwiek dostępne) fonty. No i jeszcze kwestia rozmieszczenia, skali itp. Jeśli to Twój "pierwszy raz" to zdaj się na specjalistów


Tytuł: Odp: Konwersja oznaczeń wagonów zagranicznych na polskie
Wiadomość wysłana przez: Łowca on 21 Lutego 2012, 14:23:10
Dokdłanie. Dlatego trzeba się tych wypukłości pozbywać tak jak napisałem, dodatkowo trzeba odciąc te wszystkie tandetne detale.
Wniosek jeden - polecam wagon sprzedać bo wygląda na nie uszkodzony - a do przeróbek zaopatrywać sie w złomy - wbrew pozorom to jest świetna metoda, można wtedy nie niszczyć wagonu.
A i tak wszysto trzeba w nim zmienić na toczone i trawione elementy...


Tytuł: Odp: Konwersja oznaczeń wagonów zagranicznych na polskie
Wiadomość wysłana przez: Rav on 21 Lutego 2012, 16:33:53
Ogólnie do wszystkich: model jest przeznaczony do pierwszych zabaw i jeśli go "sknocę" to liczę się z tym. Posłuchać doświadczonej osoby dobra rzecz ale chciałbym wypracować własne metody nie wzorując na innych. Ale nasuwa mi się pytanie po waszych postach; dlaczego sugerujecie obcięcie uchwytów na światła? w polskich realiach kolejowych lat 40/50/60 takie elementy nie występowały?


Tytuł: Odp: Konwersja oznaczeń wagonów zagranicznych na polskie
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 21 Lutego 2012, 16:57:00
występowały, ale nie miały grubości rury od rynny. Są mocno przeskalowane