Świat kolejek wąskotorowych

CZYNNE => Górnośląskie Koleje Wąskotorowe => Wątek zaczęty przez: ROZBARK-GKW on 16 Maja 2012, 12:34:26



Tytuł: Rozbark-Bytom
Wiadomość wysłana przez: ROZBARK-GKW on 16 Maja 2012, 12:34:26
Witam poszukuje jakiś informacji na temat tej lini albo jakieś zdjęcia mile widziane


Tytuł: Odp: Rozbark-Bytom
Wiadomość wysłana przez: ROZBARK-GKW on 17 Maja 2012, 22:27:39
nie kazdy na raz :D


Tytuł: Odp: Rozbark-Bytom
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 22 Maja 2012, 20:23:14
Witam poszukuje jakiś informacji na temat tej lini albo jakieś zdjęcia mile widziane


Twoje pytanie jest nieprecyzyjne. Po pierwsze - czy chodzi Ci o odcinek od warsztatów na Rozbarku, czy od dawnej stacji Rozbark (to nie to samo, są odległe o kilkaset metrów). Po drugie - Bytom to pojęcie dość szerokie. Na terenie Bytomia znajdowało się (i nadal znajduje) kilka stacji wąskotorowych: Rozbark, Pole Północ, Chorzów Przeładownia, Bytom Karb Wąsk., Nowy Bytom, Bytom Pólnoc Wąsk., Sucha Góra. Sprecyzuj zatem, o którą linię Ci chodzi. bo tak na siłę to można by odpowiadając na to pytanie także pisać o odcinku od rozbarskich warsztatów do Suchej Góry. A co do zdjęć - trochę archiwaliów znajdziesz na stronie Kuby Halora http://gkw.pl (http://gkw.pl)
Ponadto polecam lekturę kultowej monografii Krzysztofa Soidy "Koleje wąskotorowe na Górnym Śląsku" - tam znajdziesz zarówno materiały pisane (zwłaszcza I tom) poświęcone rozwojowi sieci, jak i fotografie (będący rzadkością, lecz dostępny w bibliotekach naukowych III tom).


Tytuł: Odp: Rozbark-Bytom
Wiadomość wysłana przez: ROZBARK-GKW on 25 Maja 2012, 09:37:18
Dzięki za info .
Chodzi mi i odcinek warsztaty-bytom wąsk  ;D
Wiem ze nad ul.siemanowicką nie ma juz wiaduktu gkw:( troszkę torów zostało obok przystanku tramwajowego na kop.rozbark :)
ale w którym miejcu skład odbijał do bytomia wąsk a w którym na chorzów ????


Tytuł: Odp: Rozbark-Bytom
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 26 Maja 2012, 07:57:18
Bocznica do warsztatów odgałęziała się od linii Katowice Szopienice - Sucha Góra w okolicy skrzyżowania ulic Brzezińskiej i Kochanowskiego w Bytomiu. Fragment toru od bramy warsztatów do ul. Brzezińskiej istnieje do dziś. Dalej tor biegł na nasypie wzdłuż ulicy Kochanowskiego ora przechodził górą, po wiadukcie, nad ul. Siemianowicką, a kawałek dalej dołem, pod wiaduktem, pod normalnotorowym szlakiem Bytom - Chorzów Stary, przecinał ul. Pszczyńską (gdzie do dziś są w przejeździe widoczne wspomniane przez Ciebie tory). W tym rejonie znajdowała się dawna stacja Rozbark. Dalej tor biegł niemal prosto w kierunku Maciejkowic, a rozgałęzienie w kierunku stacji Chorzów Przeładownia i Karbia mieściło się na stacji Pole Północ (rejon ul. Arki Bożka w Bytomiu). Dodać jeszcze można, że to połączenie z Karbiem powstało dość późno, o ile pamiętam chyba w latach 70 XX wieku. Wcześniej odgałęzienie do Karbia odbijało w rejonie dawnej stacji Rozbark, przecinało w jednym poziomie linię tramwajową oraz ul. Chorzowską i przez Kopalnię Rozbark biegło ku Karbiowi.

Sądzę, że Mariusz Senderowski jako bytomski lokals i znawca tematu będzie mógł napisać więcej na ten temat.


Tytuł: Odp: Rozbark-Bytom
Wiadomość wysłana przez: ROZBARK-GKW on 22 Lipca 2012, 17:38:11
Stary artykuł


Tytuł: Odp: Rozbark-Bytom
Wiadomość wysłana przez: adams on 23 Lipca 2012, 17:37:19
Stary artykuł

([url]http://750mm.pl/index.php?action=dlattach;topic=3887.0;attach=1045;image[/url])

Jesli cos zmieszczasz to przynajmniej postaraj sie sprawdzic co, nie rob z forum smietnika :/  Rozdzielczosc "maczku" jest powalajaca ...  ::)


Tytuł: Odp: Rozbark-Bytom
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 23 Lipca 2012, 20:02:56
Oj tam, oj tam, nie narzekaj. Przeczytać się da. No, może przy okazji człowiek nico obślini monitor i co nieco spłaszczy sobie nos o matrycę, ale w ostateczności da radę  ;)