Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Tor szerszy niż wąski... => Wątek zaczęty przez: pawel.adamczyk on 04 Grudnia 2012, 18:10:36



Tytuł: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: pawel.adamczyk on 04 Grudnia 2012, 18:10:36
Cześć.
Czy ktoś z was wie co teraz dzieje się z jednostkami ET-40 w Tarnowskich Górach, ja dostałem oto taki numer
(32)  719-23-77 , miałem uzyskać jakieś informacje na temat złomowania tych lokomotyw, niestety od ponad
dwóch tygodniach nikt nie odbiera?.

Artykuł o tych jednostkach ukazał się w ostatnim numerze Świat kolei. :(

Pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 05 Grudnia 2012, 06:34:57
Do tej pory to już ich pewnie nie ma, bo prace szły bardzo intensywnie.


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: pawel.adamczyk on 05 Grudnia 2012, 14:25:29
Witam.

Chciałem zakupić od nich chociaż lampy (reflektory), choć uzyskałem numer do centrali PLK-Tarnowskie Góry (32) 719-14-37  to nie
wiedzą gdzie mnie skierować  :), a o złomowaniu nic nie wiedzą?. ode mnie się dowiadują że toś takiego miało miejsce.

Dali numer który nie odpowiada.
Może to robią po kryjomu w nocy i nikt nie wie? ;D

Czy ktoś z was wie gdzie jeszcze takie lokomotywy stacjonują  a może są w ruchu?.


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: feyg on 05 Grudnia 2012, 15:50:04
Hmmm a nie prościej byłoby zamiast do PLK zadzwonić do Cargo?  ;)


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 05 Grudnia 2012, 18:24:44
Lokomotywy cieli w Tarnowskich Górach, i z tego co wiem robiła to jakaś zewnętrzna firma. Rozszarpywali lokomotywy wielką koparką i ładowali na ciężarówki, które wiozły wszystko do sortowni. Więc o reflektorach kranach miernikach lampkach czy nastawnikach możesz już zapomnieć bo zostały już rozszarpane.


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 07 Grudnia 2012, 12:03:18
A tak z innej beczki. Została jakaś na cele muz?


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: aviaTTor on 08 Grudnia 2012, 07:45:11
Z tego co pisze w ostatnim numerze Swiat kolei-nie pozostawiono ani jednego egzemplarza tej serii.


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: sarna on 09 Grudnia 2012, 11:29:50
Z tego co ja wyczytałem została ta:
http://rail.phototrans.eu/14,45416,0,__koda_77E_ET40_43.html (http://rail.phototrans.eu/14,45416,0,__koda_77E_ET40_43.html)


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: pleszewianin on 12 Grudnia 2012, 23:05:23
Swojego czasu gdy jeździłem do Tarnowskich Gór stała ładna kolejka tych loków około 10 czy 20 par.


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: sarna on 13 Grudnia 2012, 17:00:42
Skasowali je całkiem niedawno
http://rail.phototrans.eu/14,71683,0,__koda_77E_.html (http://rail.phototrans.eu/14,71683,0,__koda_77E_.html)


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: pawel.adamczyk on 09 Stycznia 2013, 13:37:26
Witam.
Parę dni temu  dostałem odpowiedź email, że na chwilę obecną nie można nic pozyskać z kasacji ET-40.
Zostały one sprzedane w całości Firnie złomiarskiej w trakcie przetargu.  A Oni nie są zainteresowani sprzedaży czegokolwiek
pasjonatom kolei, wielu próbowało.
Będą kolejne kasacje jednostek, wtedy jeszcze przed przetargiem lub w jego trakcie, można różne części zakupić (bez pism) gdy
jednostki jeszcze będą należały do PKP, a po sprzedaży ich już nie.

Mam kontakty i zapewniają że jak coś będzie do kasacji, to będą pisać, zamówione elementy zostaną odkręcone i zabezpieczone.

Pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: sarna on 09 Stycznia 2013, 17:28:20
Nie mogą po prostu udostępnić nam tych lokomotyw skoro wiadomo że idą do kasacji? Sam bym chętnie 'pozyskał' jakieś amperomierze czy coś  ;)


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: pawel.adamczyk on 09 Stycznia 2013, 19:08:18
Aby patrzeć jak do kasacji pójdą  ET-41, oraz pospolite ,,kibelki,, EN-57  są one strasznie kosztowne w
eksploatacji- nieekonomiczne. ???


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 09 Stycznia 2013, 19:36:36
Nie mogą po prostu udostępnić nam tych lokomotyw skoro wiadomo że idą do kasacji? Sam bym chętnie 'pozyskał' jakieś amperomierze czy coś  ;)
No ale wtedy to darowizna wiec by musieli od tego podatek odprowadzić. Już kiedyś przecież w naszym kraju skasowali jakiegoś piekarza bo bułki bezdomnym rozdawał.


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 09 Stycznia 2013, 19:54:07
Mogą sprzedać za symboliczną cenę i wtedy będzie wszytko zgodne z prawem.
Teraz chleb i bułki sprzedają za 1 grosz :)


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: sarna on 09 Stycznia 2013, 22:06:48
A no to ja chętnie kilka części kupię  ;D


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: Brood.K on 09 Stycznia 2013, 23:28:07
Aby patrzeć jak do kasacji pójdą  ET-41, oraz pospolite ,,kibelki,, EN-57  są one strasznie kosztowne w
eksploatacji- nieekonomiczne. ???

Hola hola. EN57 to ja nie wiem, nie moja firma, ale ET41 są obecnie wbrew pozorom dość potrzebne.


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 10 Stycznia 2013, 06:35:25
Cytuj
Aby patrzeć jak do kasacji pójdą  ET-41, oraz pospolite ,,kibelki,, EN-57  są one strasznie kosztowne w
eksploatacji- nieekonomiczne.

Tak tylko patrzeć... jakieś kolejne 20 lat... Chyba kolega nie za bardzo wie o czym pisze. Ostatnie EN57 wyprodukowano w latach 1990-1993 więc w zasadzie niedawno uzyskały pełnoletność. ET41 to przełom lat 70/80. Niedobór taboru pasażerskiego jest tak duży ,że na liniach zelektryfikowanych jeździ się często spalinkami (vide Ostrołęka). Ciekawy jestem czym kolega zastąpiłby pocięte EN57? Rozumiem także ,że skoro piszesz o strasznie kosztownej eksploatacji tych pojazdów znasz ten temat dość dobrze - może określisz na czym polega nieekonomiczność tych pojazdów?

Co do ET40 to była to po prostu mała seria pojazdów bez wsparcia technicznego obecnie, z nietypowym napięciem zasilania 48V. ET41 to w zasadzie jedna rodzina z EU07, ET22 i pochodnymi - części zamienne są ujednolicone więc nie ma takiego kłopotu jak z ET40.


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: pawel.adamczyk on 10 Stycznia 2013, 12:40:49
Cześć.
U mnie w lubelskim pojawia się coraz więcej szynobusów z napędem elektrycznym, coraz mniej połączeń regionalnych
dla przykładu Lublin- Dęblin, ubywa pasażerów, opłacalne jest wypuścić szynobus niż elektryczny zespół trakcyjny.

Sam widziałem podczas prac torowych na wąskim torze w Nałęczowie.


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 10 Stycznia 2013, 13:04:56
Cześć.
U mnie w lubelskim pojawia się coraz więcej szynobusów z napędem elektrycznym,

Czegoś nie wiem?? Wydawało mi się, że zakupiono ostatnio większą partię SA134, ale o elektrycznych nie słysząłem...


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: sarna on 10 Stycznia 2013, 14:14:36
Rozumiem także ,że skoro piszesz o strasznie kosztownej eksploatacji tych pojazdów znasz ten temat dość dobrze - może określisz na czym polega nieekonomiczność tych pojazdów?

Pewnie chodzi o rozruch oporowy.


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 10 Stycznia 2013, 16:07:24
Szczególnie, że wszyscy przewoźnicy po za KM rozliczają się z PLK ryczałtem za energię elektryczną...


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 10 Stycznia 2013, 19:16:06
Cześć.
U mnie w lubelskim pojawia się coraz więcej szynobusów z napędem elektrycznym, coraz mniej połączeń regionalnych
dla przykładu Lublin- Dęblin, ubywa pasażerów, opłacalne jest wypuścić szynobus niż elektryczny zespół trakcyjny.

Sam widziałem podczas prac torowych na wąskim torze w Nałęczowie.
Albo widziałeś zmodernizowanego kibla albo SA134, które jeżdżą w relacji Zamość-Dęblin oraz Zamość-Łuków a na pewno elektryczne nie są.

Niedobór taboru pasażerskiego jest tak duży ,że na liniach zelektryfikowanych jeździ się często spalinkami (vide Ostrołęka). .
To w Lublinie SU45 do prowadzenia pociągów wagonowych jest na styk a ty tu mówisz że gdzieś jest taka rozpusta że spalinówkami se pod drutem jeżdżą?  Koniec świata.


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: KLAN PALUCHOWSKICH on 11 Stycznia 2013, 03:24:22
Pewnie chodzi o rozruch oporowy.
Jeśli dobrze pamiętam to rozruch oporowy w zastosowaniach typowo aglomeracyjnych jest maxymalnie 20% energochłonniejszy od impulsowego.

Nie zapominaj, że koszty eksploatacji pojazdu to nie tylko energia/paliwo (w dobrze ustawionym transporcie drogowym paliwo stanowi 40% kosztów).


Tytuł: Odp: Lokomotywa ET-40
Wiadomość wysłana przez: sarna on 11 Stycznia 2013, 13:18:10
Pewnie chodzi o rozruch oporowy.
Jeśli dobrze pamiętam to rozruch oporowy w zastosowaniach typowo aglomeracyjnych jest maxymalnie 20% energochłonniejszy od impulsowego.

Nie zapominaj, że koszty eksploatacji pojazdu to nie tylko energia/paliwo (w dobrze ustawionym transporcie drogowym paliwo stanowi 40% kosztów).

Ale to chyba nie do mnie post, ja tylko wysnułem hipotezę o co może chodzić z tą "nieekonomicznością".