Tytuł: Słupy oświetleniowe na stacji Wiadomość wysłana przez: pawel.adamczyk on 09 Stycznia 2013, 19:26:34 Witam.
Czy koniecznie powinno się malować słupy oświetleniowe (betonowe- okrągłe) białą emulsją, od ziemi do końca twz. zgrubienia?. Czy drewniane słupy podlegają numeracji, jeśli tak to z której strony szlaku (stacja macierzysta czy końcowa?. Tytuł: Odp: Słupy oświetleniowe na stacji Wiadomość wysłana przez: Adam W on 13 Stycznia 2013, 09:37:06 Malowanie na biało to raczej jakaś taka polska kolejowa estetyka. Nie ma to żadnego uzasadnienia technicznego. To nie drzewka owocowe :)
Ad numeracja - lokaty umieszcza się na wszystkich słupach niezależnie od tego z czego są wykonane. Lokata składa się z dwóch liczb: górnej i dolnej. Na górze jest kolejny nr słupa w danej linii. Numeracja wzrasta wraz z kilometrażem szlaku. Na dole rok wkopania słupa. Przykład z Rogowa: (http://kolejrogowska.pl/obrazki/2012/05/RTW_12.05.2012-lokaty_na_slupach.jpg) 14. słup na linii. Wkopany w 2012 roku. S pozdravem Adam Tytuł: Odp: Słupy oświetleniowe na stacji Wiadomość wysłana przez: mastif on 15 Stycznia 2013, 15:06:55 malowanie na biało ma poprawić widoczność trzona słupa przy ograniczonej widoczności (mgła, noc) w miejscach gdzie przewiduje się ruch pieszych (w ramach czynności służbowych.itd.) dawniej wszystkie słupy były ciemnego koloru-gotowane w smole lub w oleju kreozotowym, więc były słabo widoczne, później były zastępowane betonowymi ale malowanie zostało we krwi ;D,
co do wysokości malowania to do ok 1,50-1,80m -zależy też kto maluje te słupy i jakiego są rodzaju (bo te przewężenia występowały w w słupach starego typu WZ- w chwili obecnej już nie produkowane ich zamienniki są o przekroju ośmiokątnym stożkowym i tu już nie ma przewężenia,jeżeli kolega myśli o tym samym typie słupa co ja) (taka dygresja jak ktoś uderzy autem w taki słup to on się właśnie tak fajnie łamie w tym przewężeniu i spada na ziemie,dobrze jak w przeciwną stronę niż auto) na pkp stosowano malowanie na biało bo wapna zawsze było pod dostatkiem :) ;D, w chwili obecnej element umieszczony w skrajni powinien być trwale oznaczony w pasy czarno żółte,(takie charakterystyczne tablice np przy krawędzi drogi przy starych mostach ,albo w zakładach przemysłowych, |