Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Tor szerszy niż wąski... => Wątek zaczęty przez: Tata 4-latka on 19 Lutego 2013, 12:41:45



Tytuł: Wyrobisko piachu w Zarzece k/Dęblina
Wiadomość wysłana przez: Tata 4-latka on 19 Lutego 2013, 12:41:45
Może ma ktoś jakieś fotki lub informacje dotyczace tego wyrobiska?
U doktora googla nic nie znalazłem ale na wycinku z tej mapy widac układ torów?


Tytuł: Odp: Wyrobisko piachu w Zarzece k/Dęblina
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 19 Lutego 2013, 13:13:16
Widać to na geoportalu, jest mapa topo, tor jest normalny i wygląda na to że nie istnieje


Tytuł: Odp: Wyrobisko piachu w Zarzece k/Dęblina
Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 19 Lutego 2013, 13:24:48
Wyrobisko nieczynne od dłuższego czasu. Pamiętam co najmniej od lat 90-tych XX wieku, że zalane służyło jako dzikie kąpielisko dla okolicznych mieszkańców w okresie letnim. Obecnie chyba mocno zanieczyszczone, zarówno woda jak i teren dookoła.
Część osobowa stacji Zarzeka powstała w latach 80-tych XX wieku w wyniku starań okolicznych mieszkańców i podobno przy ich współudziale w budowie. Peron znajduje się ok 2 km od wyrobisk w stronę Dęblina. W pobliżu zabudowania wsi Zarzeka i Borowa.
Część towarowa pamiętam służyła jako miejsce postojowe dla lokomotyw z Dęblina, będących chyba rezerwą wojskową na wypadek wojny. Pamiętam dawniej parowozy, potem ST-44 które finalnie chyba poszły na żyletki.


Tytuł: Odp: Wyrobisko piachu w Zarzece k/Dęblina
Wiadomość wysłana przez: janeczek on 19 Lutego 2013, 15:20:57
Wyrobisko nieczynne od dłuższego czasu.
Powstałe w miejscu dawnego fortu  Nr 4 Twierdzy Dęblińskiej - Borowa.
Część towarowa pamiętam służyła jako ....
.... tory dla pociągów towarowych, oczekujących na możliwość wjazdu czy to do Dęblina, Zajezierza lub Gołębia.
miejsce postojowe dla lokomotyw z Dęblina,
Wybudowano dwa specjalne tory odstawcze, ogrodzone płotem z siatki drucianej, na których ustawiano początkowo parowozy serii Ty51 nie tylko z Dęblina ale z terenu Wschodniej DOKP. Stało tam około 20 parowozów.
Pamiętam dawniej parowozy, potem ST-44 które finalnie chyba poszły na żyletki.
Początkowo były tam tylko Ty51, które stanowiły rezerwę ale później w miarę upływu czasu wyciągano Ty51 a stawiano Ty2. Następnie odstawiano tam ST44. Ostatnimi pojazdami, które tam przebywały były zachowane do dziś ale .... niestety w innych miejscach Pt47-13 i 104 i Ty51-1,9 i 228.