Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Modelarstwo => Wątek zaczęty przez: Zvolack on 27 Kwietnia 2013, 13:36:40



Tytuł: Pracownia Zvolacka.
Wiadomość wysłana przez: Zvolack on 27 Kwietnia 2013, 13:36:40
Witam, będę tu umieszczał fotki z budowy różnych budynków, mostów stacji w H0e. Budowałem już w stacje w N i w H0 teraz zaczarowały mnie klimaty wąskotorowe.  Na początek most na Luciąży Piotrkowskiej Kolejki z Przygłowa. Niestety nie ma już po nim śladu, zachował się jedynie fragment nasypu. Model powstaje na podstawie zdjęć, szkiców i rysunków. Na moście jeżdżący już prototyp Mbd1 130. Obecnie czekam na zamówione elementy docelowego napędu, za chwilę będą wytrawione blaszki z detalami. Przed wakacjami powinno być 10 szt gotowych do malowania.
Pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Pracownia Zvolacka.
Wiadomość wysłana przez: Fisz on 27 Kwietnia 2013, 19:02:13
Obserwowałem temat już na forum modelarskim, świetna  sprawa, czekamy na dalsze relacje ;D Rozumiem, że bierzesz się za układ torowy Zaniemyśla..? :)


Tytuł: Odp: Pracownia Zvolacka.
Wiadomość wysłana przez: Zvolack on 27 Kwietnia 2013, 21:21:46
Tak, Zaniemyśl mnie oczarował! troszku za długi jest do mojej pracowni bo od pierwszego rozjazdu do kozłów jest po zmniejszeniu nieco ponad 3,20 więc będę musiał go skrócić o ok 70 cm. Pracuję nad tym aby stacyjka nie straciła charakterku :) Póki co powstaje w Corelu.


Tytuł: Odp: Pracownia Zvolacka.
Wiadomość wysłana przez: Zvolack on 01 Maja 2013, 14:05:14
Układ torowy Zaniemyśla dopasowałem 240 cm długości i zrobiłem pierwsze rzuty budynku. Długości torów powinny wystarczyć do niezłej zabawy :) Czy był tam semafor wjazdowy?


Tytuł: Odp: Pracownia Zvolacka.
Wiadomość wysłana przez: px48 on 01 Maja 2013, 21:59:23
W Zaniemyślu nigdy nie było semafora.


Tytuł: Odp: Pracownia Zvolacka.
Wiadomość wysłana przez: Zvolack on 01 Maja 2013, 22:41:10
Dzięki za info a wiesz może gdzie była zlokalizowana obrotnica?


Tytuł: Odp: Pracownia Zvolacka.
Wiadomość wysłana przez: px48 on 02 Maja 2013, 08:29:27
Obrotnica i mała parowozownia były zlokalizowane na końcu toru żeberkowego u przedłużenia peronu (było to oczywiście przed przekuciem na 750mm). I jeszcze jedna ciekawostka. W latach 70-tych wybudowano tam prowizoryczny tor normalny, gdzie z transporterów staczano wagony wczasowe. Dowód mamy tutaj: http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4026675350# (http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4026675350#)