Tytuł: odbudowa PKS... Wiadomość wysłana przez: Harry Potter on 05 Maja 2013, 23:14:07 Znając życie i prasę się zapytowuje:
Prawda to??=> http://www.rynek-kolejowy.pl/44932/_Wagon_motorowy_Powiatowej_Kolei_Sochaczewskiej_.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/44932/_Wagon_motorowy_Powiatowej_Kolei_Sochaczewskiej_.htm) ;D Tytuł: Odp: odbudowa PKS... Wiadomość wysłana przez: kanalarz on 05 Maja 2013, 23:35:33 Na układzie nąpędowym tego wagonu silnikowego robiłem jedną z moich prac na PW.
Ogólnie wagon ten jest dosyć ciekawy i warto by go w dalszej perspektywie odbudować, choć ze względów finansowych oraz organizacyjnych będzie to miało miejsce zapewne w bardzo dalekiej przyszłości. Aby procesowi rekonstrukcji dodać trochę smaczków, wspomnę choćby o tym, że przekłednie osiowe tego wagonu posiadały zazębienie z jakiegoś pojazdu "mierzonego w calach" (być może był to Thornycroft) zaś do zachowanych korpusów da się jedynie zmieścić zbliżone wymiarowo przełożenie z samochodu Star 742 (nowy komplet na jedną oś już mam). Drugim smaczkiem rekonstrukcji jest kwestia łożysk osiowych... a dokłądniej wymiarów tulei wciskanych pod łożyska SKF... te występujące w rzeczywistości ni jak nie mają się do tego co w katalogach łożysk znaleźć można - czy trzeba będzie zamiawiać na wymiar? Tytuł: Odp: odbudowa PKS... Wiadomość wysłana przez: Adam W on 06 Maja 2013, 08:15:03 Odbudowa w jakiejś przyszłości pewnie tak, ale raczej jako eksponat-zabawka. Ze względu na jednokierunkowość, małą moc i brak hamulca zespolonego wagon ten nie nadawałby się do obsługi pociągów turystycznych.
Tytuł: Odp: odbudowa PKS... Wiadomość wysłana przez: kanalarz on 06 Maja 2013, 11:29:53 Akurat hamulec zespolony to w PKSie był... ale reszta argumentów Adama wyjaśnia dlaczego ten wagon jest na "końcu kolejki do NG/Odbudowy)" - po prostu jak kiedyś będzie nas stać na ten "kaprys" to sobie zrekonstruujemy "zabawkę" tylko po to, aby się ową zabawką przejechać 5 razy w roku.
Równocześnie ze względu na powyższe tym większy jest sens myślenia o tym w kategorii oryginalnego silnika benzynowego Ford V8 i drewnianej konstrukcji nożnej pudła. Tytuł: Odp: odbudowa PKS... Wiadomość wysłana przez: Adam W on 06 Maja 2013, 13:09:08 Jacek, po czym wnosisz że był zespolony? IMHO był powietrzny ale nie zespolony.
Co to jest drewniana konstrukcja nożna? Nie żebym się przyp... ale nie rozumiem o co chodzi. Tytuł: Odp: odbudowa PKS... Wiadomość wysłana przez: kanalarz on 06 Maja 2013, 21:02:30 W temacie hamulca możesz i mieć rację o tyle, że to co jest wiadomym, to:
- PKS M1 posiadał sprężarkę i zbiornik powietrza - Miał przeprowadzoną do tyłu rurę pneumatyki - W Sochaczewie były wagony przystosowane do jazdy z nim i miały one hamulcec pneumatyczny Oczywiście wcale nie oznacza to, że tenże hamulec powietrzny był hamulcem zespolonym samoczynnym, alemożna tego domniemywać. Zaś jeśli chodzi o konstrukcję drewnianą... Po prostu pudło wagonu było konstrukcji drewnianej, a dokładniej drewniana konstrukcja była obstalowana arkuszami blachy - przynajmniej na to wszystko wskazuje. Tytuł: Odp: odbudowa PKS... Wiadomość wysłana przez: Ptr on 06 Maja 2013, 23:39:27 Jak by kogoś interesował temat to trochę o wagonie jest napisane na naszej stronie:
http://kolejrogowska.pl/?page_id=294 (http://kolejrogowska.pl/?page_id=294) Tytuł: Odp: odbudowa PKS... Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 07 Maja 2013, 08:28:27 Cytuj Wagon nie posiadał przedziału pasażerskiego a jedynie jedną kabinę sterowniczą i obszerny przedział bagażowy Czy według tego można go nazywać wagonem motorowym?? To bardziej pasuje do lokomotywy spalinowej z przedziałem bagażowy. Tytuł: Odp: odbudowa PKS... Wiadomość wysłana przez: hugwa on 07 Maja 2013, 09:31:39 A czy można nazwać lokomotywą coś jednokierunkowego? ;)
Wagony silnikowe mogą być też towarowe. Taki był zdaje się w Wąbrzeźnie (pocztowo-towarowy?). Teoretycznie ludzie to też towar, jakby się nad tym zastanowić. Tylko bardziej upierdliwy w transporcie. Tytuł: Odp: odbudowa PKS... Wiadomość wysłana przez: Adam W on 07 Maja 2013, 09:58:27 Cytat: kanalarz (...) i drewnianej konstrukcji nożnej pudła. Cytat: kanalarz Zaś jeśli chodzi o konstrukcję drewnianą... Ale co nogi mają do tego? Może chodziło o nośną? Tytuł: Odp: odbudowa PKS... Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 07 Maja 2013, 10:01:51 Ekhm, może zamiast pisać pierdyliard niepotrzebnych postów do zgniłego PKS-a ( którego i tak się nie uda skończyć przed euro 3014)- lepiej skończyć Wls40-940?
Tytuł: Odp: odbudowa PKS... Wiadomość wysłana przez: Ptr on 07 Maja 2013, 20:56:07 O właśnie! Kanalarz jak tam przygotowania do montażu pszczoły? Wszak niedługo zwolni się miejsce w hali i będzie można bez przeszkód ją już składać. Z niebieskim rumunem pewnie tylko na krótkie chwile będziemy wpadać na kanał więc nie będzie przeszkadzał.
Tytuł: Odp: odbudowa PKS... Wiadomość wysłana przez: kanalarz on 08 Maja 2013, 00:50:32 Oczywiście chodziło o konstruckję nośną - głupia literówka narobiła sporo zbędnego zamieszania :-[
Zaś fakt pozostaje faktem... PKS to odległe plany, na razie są pilniejsze sprawy, jak choćby zakończenie Wls40 (która od prawie roku leży odłogiem). Niemniej jednak jeśli pojawia się zapytanie o PKS, to właściwym jest również udzielenie odpowiedzi - stąd i cała dyskusja. |