Tytuł: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: JanPeter on 03 Czerwca 2013, 18:57:16 Witajcie,
Zastanawia mnie, czy jest technicznie wykonalne wprowadzenie Bhp, chociaż dwuczłonowego, na transportery. Jak bardzo przekroczona byłaby dopuszczalna wysokość i czy taki skład byłby w stanie gdzieś przejechać choćby kawałek :)? Niezwykle ciekawa byłaby taka impreza, z takim składem. Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 03 Czerwca 2013, 19:03:26 Byli tacy, co na transportery wstawili Ol49... Ale chyba na JHMD przewozili jakiegoś Y-greka, tyle że na Rollbockach nie na transporterach jak nasze
Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: arti281 on 03 Czerwca 2013, 19:17:30 Byli tacy, co na transportery wstawili Ol49... I po rozjazdach z nią jezdzili ;)Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: Łukasz on 03 Czerwca 2013, 19:23:51 I pocięli ją na złom..
Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: Brood.K on 03 Czerwca 2013, 22:29:40 Hmmm... teoretycznie?
1) Jeden transporter na jeden wózek Bipy - i do rozwiązania pozostaje tylko kwestia odpowiedniej dłuuuugości i wytrzymałości zwory łączącej. 2) Transporter ma oidp 30cm wysokości. Czyli unosimy i tak już wysoką Bipę o te 30cm, stawiamy na o prawie połowę węższym od normalnego torze, ruszamy... i jeżeli miejscem akcji jest np. Gniezno, to wywracamy się gdzieś na wysokości wjazdu do cukrowni... Ale co tam teoria, zobaczmy w praktyce :D (http://www.bankfotek.pl/thumb/1505695.jpeg) (http://www.bankfotek.pl/image/1505695.jpeg) Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: JanPeter on 03 Czerwca 2013, 23:43:35 Sam to narysowałeś :)? Świetne. Niedługo Ci to zajęło.
Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: olomar on 04 Czerwca 2013, 13:14:21 @ JanPeter
Zajrzyj tutaj: http://bkd.trainsim.pl/ (http://bkd.trainsim.pl/) ;D albo tutaj: http://750mm.pl/index.php?topic=2371.0 (http://750mm.pl/index.php?topic=2371.0) Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: Ptr on 04 Czerwca 2013, 13:34:07 Myślę że Bipa mogła by się na ostrym zakręcie niewystarczająco zgiąć na połączeniu członów i w konsekwencji wykoleić się jednym z wózków z transportera - łuki wąskotorowe mogą mieć dużo mniejsze promienie niż na normalnym torze.
Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: andy on 04 Czerwca 2013, 17:44:21 Kibla na transportery ;)
Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 04 Czerwca 2013, 17:49:24 Albu wymienić wózki jezdne. Ciekawe jak by to się trzymało szyn :D
Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: JanPeter on 04 Czerwca 2013, 17:51:53 olomar, dzięki za link. Myślałem właśnie, że to jakiś symulator.
Pewnie znalazłaby się w Polsce kolejka z zapadnią transporterową, która ze względu na odpowiednie promienie skrętów umożliwiałaby przejazd takiego składu choćby kilkaset metrów ;). Piękna rzecz, takie coś ujrzeć. Odpada konieczność przesiadania się z pośpiesznego na pociąg dojazdowy, zostajesz na swoim miejscu :D. Niewykluczone, że przepisy tego zabraniają. Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 04 Czerwca 2013, 18:59:03 Tak, ludków w wagonach nie wolno wozić na transporterach. Z resztą zdaje mi się że nie tylko nie ma już w Polsce kolei wąskotorowych które mają taki dostęp do sieci PLK że możliwe było by urzeczywistnienie takiego fikołka. Z drugiej strony to być już może problem z samą rasową Bipą bo również mi się zdaje, że tych wagonów to już raczej po torach odstawczych szukać należy.
Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 04 Czerwca 2013, 19:02:08 Oj, nudzi się komuś... Najdłuższe wagony jakie jeżdziły na transporterach, to były towarowe Nordwaggon, one mają chyba 19 m.
Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: andrzej2110 on 04 Czerwca 2013, 19:17:02 Tak, ludków w wagonach nie wolno wozić na transporterach. Z resztą zdaje mi się że nie tylko nie ma już w Polsce kolei wąskotorowych które mają taki dostęp do sieci PLK że możliwe było by urzeczywistnienie takiego fikołka. Z drugiej strony to być już może problem z samą rasową Bipą bo również mi się zdaje, że tych wagonów to już raczej po torach odstawczych szukać należy. Co ?? przecież są jeszcze kolejki z rampo transporterową. W Piasecznie zarosła ale w Opatówku i Przeworsku niedawno była używana. W Rogowie da się jej użyć. W Koszalinie, Stawianch Pińczowskich, Ełku, Gnieźnie, Ostrowy cukrownia (Krośniewice) i jeszcze może gdzieś by się dało. Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 04 Czerwca 2013, 19:42:23 Owszem, mieć rampo transporterowo to jedno, a mieć czynne połączenie z siecią kolejową PLK to ińsza ińszość.
Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: pawel.adamczyk on 04 Czerwca 2013, 19:59:28 Kolej Nadwiślańska (Nałęczowska) ma też rampę transporterową, nawet obok niej stoją
transportery, dostęp do linni PLK też jest. Dwa dni przygotowań, kosimy, przeglądamy, z Karczmisk przywozimy zwory i zamawiamy wagonik węgla z Bogdanki. Problem w tym gdzie go zawozimy, bo wiadukt jeszcze nie naprawiony a i szlak do Wymysłowa jest nie przejezdny. Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: Dariusz on 04 Czerwca 2013, 20:02:09 Ostatnie załadunki drewna z bocznicy LP w Rudkach ładowni Stawiany miały miejsce prawdopodobnie w 1995 lub 1996 roku.
Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 04 Czerwca 2013, 20:11:49 Owszem, mieć rampo transporterowo to jedno, a mieć czynne połączenie z siecią kolejową PLK to ińsza ińszość. Kucyk dobrze pisze.Nie chodzi tu o problemy fizycznego braku infrastruktury. Tylko papierologi, bo jeżeli nawet ściągniecie taką bipę na stacje styczną do jakieś wąskotorówki, to jaki dyżurny wpuści was na bocznicę jeżeli nie ma aktualnego regulaminu jej pracy czy innych dopuszczeń. Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: AXEL on 04 Czerwca 2013, 20:17:04 A mieć skrajnie to insza inszość, jakoś mi sie wydaje, że Bipa ma brzuch za nisko...
Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 04 Czerwca 2013, 20:19:20 @ Michał Ł
...nie pisząc już o zastosowanych standardach nawierzchni, jakie są zazwyczaj na takich nieeksploatowanych od 20 lat bocznicach: podkłady typu Blend-a-med (żegnaj próchnico), szyny typu nawet jeszcze są, mocowanie bezpośrednie typu eko - trawa + Matka Ziemia. Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: andy on 04 Czerwca 2013, 23:19:57 Mocowania typu Metalika (był taki skup złomu kiedyś).
Tytuł: Odp: Bipa na transporterach Wiadomość wysłana przez: kanalarz on 05 Czerwca 2013, 02:47:10 Ale, ale...
Primo - Są przecież koleje wąskotorowe które eksploatowały zapadnie stosunkowo niedawno (np. Rogów za PKPu naście lat temu, zaś za FPKW wprawdzie nie samą zapadnię, ale tory normalne były eksploatowane ok. 4 lata temu podczas modernizacji linii Skierniewice-Łódź) i zarówno po stonie PLK jak i ze względów technicznych (stan torowiska) jest realne zorganizowanie załadunku na zapadni w ciągu paru tygodni (biorąc przede wszystkim poprawkę na papierkologię). Secundo - Skrajnia wąskotorowa i skrajnia normalnotorowa były utworzone nie w oderwaniu od rzeczywistości, tylko we wzajemnej kompatybilności. Zatem pytaniem technicznym są chyba li tylko ciasne łuki. Zaś pytaniem podstawowym jest "po co?" czyli jaki miałoby to sens. Jeśli miało by to służyć temu aby np. dostaczyć taki zestaw Bip gdzieś po sieci wąskiej - to pewnie sposób by się znalazł. Jeśli zaś miało by to być sypnięcie grubą kasą i jednoczesne narażanie się na potencjalne zagrożenia z nietypowej sytuacji tylko aby oko nacieszyć - to wówczas pozostaje pozostać w świecie wirtyalnych wizualizacji (nawet 3D). PS. A rasowe Bipy można spotkać tu i tam... ja widywałem parę gdy się w Wielkopolskę zapuszczałem. |