Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Tabor => Wątek zaczęty przez: RezerwA on 25 Lipca 2013, 17:07:17



Tytuł: zawory
Wiadomość wysłana przez: RezerwA on 25 Lipca 2013, 17:07:17
"...sie macie ludzie..."
W zaprzyjaznionej firmie z "TRADYCJAMI" jest naprawa główna SM30! natknołem się na zawór H1201,wg KATALOGU ARMATURY HAMULCOWEJ WYDAWNICTWA PRZEMYSŁU MASZYNOWEGO WEMA z 1972 jest to zawór -regulator sprężarek powietrza z napędem parowym. Po rurach wychodzi że to zwykły reduktor ciśnienia 5 atm na szafa! Może ktoś z tym się spotkał? wiem że to temat nie na wąski tor! 


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: kanalarz on 26 Lipca 2013, 00:52:40
Czy aby napewno chodzi o H1201?

Gdzież bowiem w SM30 napęd parowy sprężarki... czy można prosić o jakieś zdjęcie ów zaworku.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: RezerwA on 05 Października 2013, 20:26:30
zawór działał jako zawór redukcyjny 8-5atm na szafa sterująca.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: RezerwA on 05 Października 2013, 20:46:09
zawór redukcyjny z SM42-2657


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 08 Października 2013, 19:14:05
To może teraz naprawimy Matrosowa?  ;D


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 11 Października 2013, 20:20:48
Kilka zdjęć z szkolenia w Toton


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 13 Października 2013, 10:32:15
Jeszcze kilka fotek jak chceta oczywiście ;D


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 08 Lutego 2014, 13:51:45
No i DB ściaże bedą mieli nowe tłoczki w regulatorach i przy okazji pomocniki po płycie też :) a za tydzień  pokaże wam dorobione suwaki :)


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 15 Lutego 2014, 13:21:16
Zgodnie z obietnicą zdjęcia dorobionych suwaków  zawory które teraz naprawiam główne i rozrządy pochodzą z Newagu w Gliwicach z lokomotyw 3E włsaność DB Schenker


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 25 Lutego 2014, 10:09:25
No i dowieżli nowy towar do naprawy ;D


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 25 Lutego 2014, 10:54:08
Mmmm... Delicje!
Można by się pokusić o stwierdzenie że czuć od nich jeszcze zapach pary i węglowego dymu - taki H14K1 to już rzadkość...
Vader, weź porób dokumentację fotograficzną kolejnych etapów naprawy.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 26 Lutego 2014, 10:35:26
Obacze może ;D


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 20 Marca 2014, 21:02:23
Zgadnijta ludziska co to jest  ;D


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 22 Marca 2014, 07:47:50
normalnie mnie szokujecie nikt nie wie co to za narzędzie? :o


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 22 Marca 2014, 14:53:44
Coś jak przymiar do porównywania rozpłaszczek po badaniu nacisków


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 22 Marca 2014, 15:58:43
Jakieś pilniki do gładzenia kanałów w suwakach?


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 22 Marca 2014, 18:30:51
No prawie to sa szczotki do regeneracji zaworu rozrzadu i glownego knora no jeszcze potrzebna jest plyta miedziana zeby przeleciec suwaki   ;D


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 12 Kwietnia 2014, 18:17:36
Tak chłopaki w NEWAGU  Gliwice  potrafią zamontować zawór główny Dako na  Słowaku i oczywiście TO NIE MY  ;D


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: RezerwA on 23 Czerwca 2014, 08:38:08
Siema! panowie fachowcy ;D,czy ktoś wyjaśni czy zawór rozrządczy KNORR H4k1 ma jakoś różnice budowy z lokomotyw typu ET21 tzw.spótnik a rumunem ST43 wyglądają tak samo i czy na Lxd2 są stosowane rumuńskie KNORRy ?
niestety jeszcze nie miałem okazji rozbierać z Lxd2 tych zaworów!


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 23 Czerwca 2014, 19:45:57
ET21 ma Knorr'a H14K1 a ST43 Knorr'a D2
To są całkiem inne krany D2 jest już oparty o membrany. Ma też bardzo fajny system popełniania gdzie mogę właściwie wyluzować z kabiny dowolnie przeładowany skład ponieważ kran nie ma ( jak np fv4a) limitowanego maksymalnego ciśnienia przeładowania, mogę sobie ustawić dowolnie duże ciśnienie popełenia składu (limituje mnie tylko ciśnienie ZG) aż do wyluzowania hamulca a potem zawór automatycznie zbije to ciśnienie do wartosci roboczej.

Tutaj coś o H14K1
http://www.bremsenbude.de/k8.zip (http://www.bremsenbude.de/k8.zip)
http://www.bremsenbude.de/seiten/fuehrerbremsventil04.htm (http://www.bremsenbude.de/seiten/fuehrerbremsventil04.htm)
A tu o D2
http://www.bremsenbude.de/d2.zip (http://www.bremsenbude.de/d2.zip)
http://www.bremsenbude.de/seiten/fuehrerbremsventil18.htm (http://www.bremsenbude.de/seiten/fuehrerbremsventil18.htm)

Na Lxd2 są krany Knorr St60 ale czy to są orginalne niemieckie czy jakaś licencja w Rumuńskim wykonaniu to nie wiem.
http://www.bremsenbude.de/seiten/fuehrerbremsventil14.htm (http://www.bremsenbude.de/seiten/fuehrerbremsventil14.htm)


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 23 Czerwca 2014, 20:44:25
nie miałem okazji rozbierać z Lxd2 tych zaworów
To nawet nie zawór, a "kurek" porównywalny swą złożonością konstrukcji do H1405.
Ot gładź po której obraca się dysk suwaka z paroma otworami. Nie ma tu żadnej automatyki znanej choćby z H14K1 - wszelkie funkcje związane z przepuszczaniem powietrza maszynista wykonuje samodzielnie.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: RezerwA on 25 Czerwca 2014, 15:54:52
SIEMA Ludzie!
mnie o krany zawory maszynisty nie chodziło!
tylko o zawory rozrządcze wyglądają tak samo! zewnęcznie! ale środek podobno jest inaczej skonstruowany? miedzy Polską konstrukcją  a Rumuńską ?
Zawory maszynisty wiem czym się różnią  Lxd2 i ET21!
p.s.
ZNLE Gliwice -NEWAG panowie elektrycy stwierdzili że niema popełnienia na zaworze maszynisty typ KNORR H14k1  tylko zapomnieli śrubom z regulatora na kranie ustawić 5 atm! i stwierdzili że kran jest zd.....ny! ;D ;D ;D     


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 25 Czerwca 2014, 21:04:26
A no to kolego jak zawór rozrządczy to nie H14K1 a H1K5 tak akurat nazywał się w produkcji ZNTK Radom a można spotkać jeszcze kilka określeń na niego. Zaś zam zawór jest taki sam, różni się tylko dyszami i wielkością zbiornika pomocniczego w zależności od wielkości i liczby cylindrów jakie zasila.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 30 Czerwca 2014, 13:36:56
Zawory rozrządcze o których piszesz różnia się budową środka a właściwie budową kanałów


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: RezerwA on 08 Listopada 2014, 21:05:22
...sie macie ludzie... fachowcy?
Naprawa Główna Lxd2 -374,rama hamulcowa.
Czy po naprawie głównej rama hamulcowa ma takie wycieki powietrza z zaworów rozrządczych ,zaworów stożkowych odcinających,zaworów towarowo-osobowych?
czy tylko fajnie się maluje!  ;D.lokomotywy!
czy ktoś posiada kartę pomiarową DSU czasów hamowania i luzowania? ta firma napewno jej nie widziała!


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: buczek_pkp on 08 Listopada 2014, 21:11:27
Farba, farba i jeszcze raz farba :)


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: AXEL on 08 Listopada 2014, 23:18:24
...się popisał Paweł


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 08 Listopada 2014, 23:21:55
Farba, farba i jeszcze raz farba
Przeca to była naprawa średnia ftalowa...


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 09 Listopada 2014, 09:43:06
oj tam oj tam, P5 gdzie nawet nie wyczyszczono styków w stycznikach to jest szał.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Brood.K on 09 Listopada 2014, 23:46:08
Albo P2, na którym wyszło, że 2 miesiące temu podczas P3 nikt nawet maszyny na kutruffach nie podniósł, żeby chociaż zajrzeć pod spód... Można? Można.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: RezerwA on 22 Listopada 2014, 20:32:03
Karta pomiarowa DSU!
Tak wyglądają karta pomiarowa SM48- Tamara.
Chciałbym taką ale do Lxd2! ;D. Gdy przyjechał serwis na usterki prosząc o taką kartę Gościu patrzył jakbym o marsie mówił?
Pytając jak zrobił pomiar szczęlności układu,-...był robiony...drożąc temat jakie są czasy hamowania osobowy? towarowy? czas hamowania, luzowania? brak odpowiedzi! ???
Robiąc próba szczelności przy panu SZEFOWI! Upuszczając z Przewodu Głównego 1 atm manometr wskazuje 4Mpa i manometr cylindra wskazuje 3Mpa,zawór maszynisty przestawiony pozycja odcięcia! włączeniu stopera na 5 minut! Ku mojemu zdziwieniu Przewód Główny sobie pomału rósł w górę o jakieś 0.2 atm. co pokazuje że lokomotywa sama luzuje! przy takim ubytkach na ramie hamulcowej.
jak to jest Naprawa Główna to jak wygląda Naprawa Rewizyjna? :'(
jak ktoś mógł udostępnić karta pomiarowa hamulca Lxd2? aby takie naprawy Główniane eleminować i firmy co nie mają pojęcia o lokomotywach!


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 23 Listopada 2014, 08:41:08
Takie karty trzeba produkować samemu, gorzej że o materiały źródłowe jest trudno.
A takich firm nie wyeliminujesz puki głównym kryterium będzie cena.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: RezerwA on 28 Listopada 2014, 14:28:01
...sie macie ludzie...
rozumiem że cena napraw zależy od przetargu,i kwoty! Ale poco firmy pchają się do lokomotyw co nie mają pojęcia! ??? Szef serwisu! nie rozróżnia zaworu podwujno -zwrotny od Towarowo-Osobowy!? Hamując hamulcem zespolonym,i przestawiając zawór główny maszynisty w pozycja odcięcia! PRZEWÓD GŁÓWNY rośnie i lokomotywa luzuje po 5 minutach! >:( to wg. mnie jest niebezpieczne!!! a pan O. twierdzi że się czepiam! i że po płynieeeee przez te usterki! I zawory były sprawdzane! a okazało się że uszczelki od nowości nie ruszane!
Jak była próba statyczna hamulca i układu pneumatycznego? jak są takie wycieki? na ramie hamulcowej?
Pracując na WNTK Ruda Śląska-Bielszowice,a potem Kuznica Wareszyńska ,KONTROLA JAKOŚCI "zabiła by mnie śmiechem" jak by taka maszyna po NAPRAWIE GŁÓWNEJ zgłosiłem do odbioru ;D to jakby w aucie jezdzić bez hamulca!
a co do karty pomiarowej: przybliżone materiały żródłowe pomiarów lub aktualne z czynnych kolei wąskotorowych? 



Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 28 Listopada 2014, 18:41:21
Kolego RezerwA. Twoje posty są merytoryczne, zagadnienia ciekawe, ale oczy bolą jak czyta się kwiatki w stylu podwujny, zewnęcznie czy poco... Włącz słownik w przeglądarce i pisz po polsku;)
Pozdrawiam
B


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 28 Listopada 2014, 19:36:27
W teorii to każdy startujący w przetargu musi zrobić to samo bo każdego obowiązują warunki w nim podane więc najtańsza oferta jest najlepsza. W praktyce ta najtańsza oferta to naprawa główna składająca się z trzech elementów:
- farba
- sylikon
- papier.
Właśnie przez ten mechanizm upadły wyspecjalizowane zakłady naprawcze które miały sprzęt i fachowców a co za tym idzie większe ceny, a powstały "stodołowe" firmy składające się z prezesa i paru emerytów zatrudnionych z doskoku na zlecenie.

A jeśli chodzi o materiały źródłowe to trzeba szukać jeszcze tego czego nie spalono. Trzeba szukać po archiwach. Np. do LDH przy dostawach był wystawiane paszporty gdzie były podawane wszelkie parametry mierzone podczas odbioru nowej lokomotywy np. wymiary wózków, ostoi, zestawów, parametry silnika, masy hamujące czasy hamowania i luzowania itd.. Mniemam że skoro Lxd2 wychodziła z tej samej fabryki to na pewno też miały takie paszporty.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 30 Listopada 2014, 14:20:21
Dobrzyn merytorycznie ciekawe? Dla gościa 1MPa (nie potrafi nawet dobrze napisać jednostki) = 1 atm. Gdzie tu jakakolwiek merytoryka?


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 30 Listopada 2014, 16:41:29
Kolego każdemu może zdarzyć się pomyłka.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 01 Grudnia 2014, 19:26:14
Fajna pomyłka 10-cio krotnie większe ciśnienie. Strach by pomyśleć co by się stało gdyby ktoś kto obsługuje urządzenia ciśnieniowe zrobił taką pomyłkę :)


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: mastif on 05 Grudnia 2014, 17:57:03
Dobrzyn merytorycznie ciekawe? Dla gościa 1MPa (nie potrafi nawet dobrze napisać jednostki) = 1 atm. Gdzie tu jakakolwiek merytoryka?
Witam
kolega się czepia, a jak sam zauważył nie była to oficjalna jednostka układu SI -1 MPa, tylko
1Mpa-czyli MÓJ pascal atmosferyczny, ;) :D :D akurat w przybliżeniu równy 1atm , ;D ;D ;D
a posty kolegi Rezerwa są ciekawe, bo poruszają tematy będące dla większości tu obecnych TERRA INCOGNITA, choć gdyby zaczął "godać po ślunsku" to dopiero by się zrobiło ciekawie ;D ;D.
pozdrawiam


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: RezerwA on 06 Grudnia 2014, 12:57:50
Poetą żech nie jest! ino zwykły robol! ;D
Jak w ciągu szychty 3 lokomotywy są do roboty ;D,i kierownik ryczy to się sklonuj,jak nie umiesz się wyrobić, to pisanie tyż wyłazi tak!

Czy ktoś z panów fachowców posiada dokumentację przeróbki układu hamulca zespolonego Lyd1 ?


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: RezerwA on 06 Grudnia 2014, 21:05:09
Panowie POECI i pisowni Polskiej!
naprawcie KNORR D2 lub pokarzcie jak się to naprawia! i wiecie ile kosztuje rewizja tego zaworu z lokomotywy ST43,
wtedy możecie jezdzić za moją pisownie!


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 06 Grudnia 2014, 22:01:34
Mosz recht chopie a maszynioków niy mosz co suchać bo łoni yno fandzolić łumiom :)


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Brood.K on 07 Grudnia 2014, 15:04:55
Nie chodzi o poezję przed dużę Ę, tylko o ułatwianie zrozumienia - bo w nieortograficznym gąszczu czasem rzeczywiście trudno złapać sens wypowiedzi. A akurat na tym forum ze spokojem znajdziesz parunastu użytkowników  którzy zarówno potrafią naprawiać, jak i poprawnie pisać. Zresztą za to właśnie zawsze 750mm.pl ceniłem -  jest to miejsce, gdzie przewijają się nie tylko oderwani od rzeczywistości miłośnicy, ale i specjaliści od uszczelek.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 07 Grudnia 2014, 16:00:01
naprawcie KNORR D2 lub pokarzcie
Kogo mamy karać i za co?


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 10 Grudnia 2014, 21:33:27
Kilka fotek ze szkolenia na BR 189


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 10 Grudnia 2014, 21:40:44
no i jeszcze kilka


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: RezerwA on 12 Grudnia 2014, 10:10:47
zawór maszynisty z Lxd2 po naprawie głównianej!
Rozbierając ten kran przy panu Olusiu! Odpowiedział że rury były demontowane! ;D!
Zawory maszynisty sprawdzane,ale pneumatyk nie miał stanowiska! W tym roku lokomotywka nie pojedzie na Miasteczko >:(
Z innej beczki! jak Lxd2 kopci na biało to jaka jest przyczyna? Ta lokomotywa jest na gwarancji pomóżcie chłopakom z Bytomia!
bo pan Oluś płyyyyyyyyyynie!
pozdrawiam fan takich firm remontowych!


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: sarna on 12 Grudnia 2014, 15:58:24
Nie żebym się znał jakoś szczególnie na silnikach lokomotyw, ale zazwyczaj jak dizel kopci na biało/siwo to wskazuje na spalanie oleju, a ten się może dostać do komory spalania przez:
a) dolot (turbinka cieknie)
b) pierścienie
c) uszczelniacze zaworowe

proszę o weryfikacje, bo mogę pierdolić od rzeczy  :)


słowo "pierdolić" użyłem w znaczeniu staropolskim, czyli "opowiadać pierdoły"


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 12 Grudnia 2014, 16:41:40
Tym dymieniem na biało zimną porą proszę się nie przejmować - wszystko jest jak najbardziej w porządku. Jeśli będę miał chwilę czasu to rozpiszę temat.

Co do kranu maszynisty z L45H to niestety raz na dwa-trzy miesiące trzeba go rozebrać, gładzie przeczyścić i towocikiem nasmarować. Zdjęcia prezentują typowe zatarcie suwaka wywołane zasyfieniem. Temat też rozwinę w wolnej chwili.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: MBd1-138 on 12 Grudnia 2014, 22:59:10
Jeżeli silnik kopci na biało to zazwyczaj przyczyną jest niska temperatura silnika, szczególnie gdy jest zimno. Jeżeli do komory spalania dostaje się olej silnikowy, to spaliny mają odcień niebieskawy i czuć specyficzny zapaszek spalonej parafiny.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: SADEK on 12 Grudnia 2014, 23:41:09
TAK  jest zimny silnik zimna ropcia musi dymić


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Ptr on 13 Grudnia 2014, 01:30:28
To nawet nowoczesne diesle w samochodach kopcą jak jest trochę chłodniej przez chwile zanim się nie zagrzeją.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: sarna on 13 Grudnia 2014, 15:07:25
Nikt nic nie pisał, że tylko na zimnym kopci, więc przyjąłem że chodzi o rozgrzany silnik  :)


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 13 Grudnia 2014, 15:47:24
Nawet nie chodzi o zimny silnik, ale o zimne powietrze zasysane przezeń. Szczegóły wkrótce.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: RezerwA on 22 Grudnia 2014, 14:08:46
Z kopceniem na biało! Zgłaszałem to tamtejszym silnikowcom aby oddali olej do analizy, dali oznaczenie oleju wlanego i próbka z loka! wiemy co jest grane! ale jakbym do obraza gadał! :o!


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 22 Grudnia 2014, 14:25:07
wiemy co jest grane!
Skoro wiecie, to w jakim celu, Towarzyszu, pytacie?
Ja chętnie bym przeczytał jakie są Wasze teorie, bo jak dowiaduję się że w tym przypadku trzeba oddać olej do analizy to lekko się uśmiecham. Oczywiście z powodu że mi się kawał tematyczny przypomniał:

Przychodzi facet do lekarza i mówi:
- Panie doktorze boli mnie łokieć.
- Proszę oddać mocz do analizy i przyjść z wynikami jutro - odpowiada lekarz nie patrząc nawet na faceta.
Facet się wkurzył, no bo co ma mocz do bolącego łokcia, i pomyślał:
- Czekaj, już ja cię załatwię!
Kazał w domu nasikać do słoiczka żonie, synowi, córce, jeszcze sam dopełnił na koniec dolał oleju z silnika samochodu i zaniósł taki mix do analizy.
Na drugi dzień przychodzi do lekarza i z uśmieszkiem podaje mu wyniki.
Lekarz popatrzył na nie i nie podnosząc głowy znad biurka mówi:
- Proszę pana, pańska żona się puszcza z sąsiadem, pana córka jest w ciąży, syn jest gejem, samochód ma rozregulowane zawory, a pan nie wal konia w wannie to nie będzie pana łokieć bolał!


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 27 Grudnia 2014, 15:33:38
Przy każdym P-2 pobiera się olej do analizy przynakmniej w BD Schenker na naklejce pisze się nr loka czy zalana płynem czy wodą date i nazwisko pobierającego tak to się robi u nas


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: buczek_pkp on 27 Grudnia 2014, 16:28:19
Analiza analizą, ale czy nawet jak analiza źle wychodzi to się olej zmienia??? Pracując na warsztacie nie raz przyjeżdżała SMka z P2 gdzie niby analiza wyszła super na papierze a olej miał konsystencję i wygląd kawy z mlekiem co świadczyło, że woda jest w oleju. A było tak bo wymiennik ciepła był nieszczelny. Papier wszystko przyjmie, a życie wszystko zweryfikuje :)


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: a8C22W on 11 Lipca 2015, 17:58:02
Z innej beczki! jak Lxd2 kopci na biało to jaka jest przyczyna? Ta lokomotywa jest na gwarancji pomóżcie chłopakom z Bytomia!
bo pan Oluś płyyyyyyyyyynie!
pozdrawiam fan takich firm remontowych!

Pracując na WNTK Ruda Śląska-Bielszowice,a potem Kuznica Wareszyńska ,KONTROLA JAKOŚCI "zabiła by mnie śmiechem" jak by taka maszyna po NAPRAWIE GŁÓWNEJ zgłosiłem do odbioru ;D to jakby w aucie jezdzić bez hamulca!

Na WNTKU robiłeś i nie wiesz, jaka jest przyczyna kopcenia na biało?
Misia spytej abo Małpy :)
No może Tofik by ci jeszcze powiedział :P


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 28 Września 2015, 21:24:06
Ludziska może ktoś ma do opchnięcia regulatory ciśnienia do zaworu głównego knorra do regeneracji wiadomości na adres jaromi2@wp.pl
Pilna sparawa 


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 20 Listopada 2015, 07:28:03
No to może teraz naprawiny Dako  ::)


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 20 Listopada 2015, 13:30:32
No i pomocnika też trzeba kiedyś naprawić ;D


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 29 Listopada 2015, 17:09:52
Mam pytanie dotyczące BS2.
Do jakiego ciśnienia maksymalnie zawór dobije PG gdybym trzymał cały czas ten guzik do dopełniania przewodu który jest z boku zaworu?


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 08 Czerwca 2016, 21:21:38
Witam
Może mi ktoś powiedzieć co to za zawór i z czego.
I jeszcze jedno gdzie jest zasilanie.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: E583.002 on 08 Czerwca 2016, 21:48:07
Przypomina zawór który był w Wls75.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 13 Czerwca 2016, 21:12:56
I jeszcze jedne złomy do roboty


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 17 Czerwca 2016, 21:16:30
Przekażnik z S-200


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 18 Czerwca 2016, 11:33:19
Zawory po naprawie i rozrząd Dako


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 18 Czerwca 2016, 19:00:51
A tak z ciekawości co ten przekaźnik z S200 przekazuje ? To coś do hamulca dodatkowego?


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 19 Czerwca 2016, 14:37:12
No  ;D


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 19 Czerwca 2016, 18:35:18
No ale CO PRZEKAZUJE?


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 19 Czerwca 2016, 20:49:14
Opis


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 19 Czerwca 2016, 21:40:42
Czyli to jednak nie jest przekaźnik od hamulca dodatkowego, tylko od samoczynnego. Tak też teraz zobaczyłem że to przystawka montowana do zaworu rozrządczego. To się skręca na kołnierzu razem z zaworem rozrządczym ?


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 19 Czerwca 2016, 21:51:52
Tak i do zbiornika


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 19 Czerwca 2016, 21:58:03
A w jaki sposób działa odluźniacz w kabinie? Do czego jest podłączony, bezpośrednio do cylindra czy jakoś inaczej?


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 20 Czerwca 2016, 18:10:19
Zgadza się odlużniacz jest na cylindrze ale jak przebijesz rozrząd to wtedy tylko ratuje cię odlużniacz na rozrządzie


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 20 Czerwca 2016, 19:26:33
Czyli luzując tymi odluźniaczami z kabiny musimy wypuścić całe powietrze ze zbiornika pomocniczego ?


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 20 Czerwca 2016, 20:45:31
Odluzniaczem w kabinie wypuścisz powietrze z cylindrów jak chcesz np. szybko wyluzować lub sprawdzić czy wszystko zeszło na tych odlużniaczach nie  opróżnisz pomocniczego.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 20 Czerwca 2016, 20:57:46
To jak to się dzieje że luzując odluźniaczem wypuszczam powietrze z cylindrów a ten przekaźnik mi nie dobija?


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 20 Czerwca 2016, 21:28:05
Oluzniaczem na rozrządzie


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 21 Czerwca 2016, 21:36:52
I pozamiatane


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 21 Czerwca 2016, 21:51:05
Ładne, gustowne malowanie.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: majster on 22 Czerwca 2016, 20:42:48
Wszystko ładnie opisane i zilustrowane. Jak najbardziej przydatne. Jednak z tego co pamiętam krany maszynisty Dako oraz zawory rozrządcze tego typu nigdy nie występowały w taborze wąskotorowym eksploatowanym w Polsce. Co innego w Czechach. Bardziej przydałby się opis naprawy zaworów Knorr'a występujących w krajowym taborze wąskotorowym. Sam pokusiłbym się o to, ale od czasu gdy zajmowałem się naprawą kranów H14K1, H1405 i zaworów rozrządczych prostych minęło ze 30 lat i niewiele już pamiętam.



Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 23 Czerwca 2016, 21:33:19
Jak mam robić Knorry to mnie bierze  ;D


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 23 Czerwca 2016, 21:41:13
Ostatnio dostałem do sprawdzenia zawór Lst-1. Zawór był zregenerowany przez jedną z firm niestety nazwy nie chciał mi powiedzieć. A oto co zobaczyłem po demontażu. Zawór miał wszystkie papiery czyli wydruk komputerowy odbiór jakościowy i inne cuda.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 23 Czerwca 2016, 21:45:27
I dalej


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 23 Czerwca 2016, 21:58:49
Kolego Vader - fajne robisz zdjęcia, fajnie je tak hurtowo wrzucasz, i oczywiście fajne bardzo szczegółowe opisy działania i zastosowań owych obiektów sfotografowanych dodajesz, ale co to wszystko ma wspólnego z tym zacnym forum?


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 23 Czerwca 2016, 22:18:41
Forum moim skromnym zdaniem jest po to aby wymieniać się poglądami i pomagać sobie wzajemnie no chyba że .........


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 24 Czerwca 2016, 15:15:25
Były też i wagony co miały zaliczoną próbę na stanowisku choć nie miały zamontowanych zbiorników pomocniczych. No ale cóż papier wszystko przyjmie.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 25 Czerwca 2016, 16:53:15
Forum moim skromnym zdaniem jest po to aby wymieniać się poglądami i pomagać sobie wzajemnie
Ależ oczywiście że tak jest! I dlatego zwracam poprzez eufemizmy uwagę, że ze strony Kolegi brakuje tych poglądów i pomocy.
Ze względu na to, że większość użytkowników w tym autor niniejszego wpisu, nie ma pojęcia o tym co Kolega przedstawia,  zamieszczając zdjęcia należy zwyczajnie dodać do nich pomocny opis co to jest, jak to działa i z czym się to je podane możliwie łatwym, przystępnym słowem aby wiedza mogła być przez Czytelnika spożyta.

no chyba że .........
Kolega z jakichś względów nie może wymienić się poglądami i pomóc innym.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 27 Czerwca 2016, 22:20:05
To pytajcie jak będę wiedzieć to napisze albo zrobię fotke z opisu w katalogu.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 02 Lipca 2016, 21:28:52
Możecie mi powiedzieć na jakie ciśnienie reguluje się to coś?


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 03 Lipca 2016, 17:01:27
Tak jak tu narysowali
http://www.poezdvl.com/books/krilov/images/image_125.png (http://www.poezdvl.com/books/krilov/images/image_125.png)
http://rcit.su/gif/ti59-317.gif (http://rcit.su/gif/ti59-317.gif)


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 06 Lipca 2016, 21:09:46
Dzięki Michał  ;D jak coś wal jak w dym ;D


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 09 Października 2016, 11:29:55
Regulator Knorr


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 15 Października 2016, 22:30:36
Regulator c.d.


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 22 Października 2016, 21:25:59
Kilka fotek z naprawy pomocnika i innego matrosowa ;D i na koniec pozamiatane ;D


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 04 Listopada 2016, 22:29:46
Zawór główny Knorr


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 05 Listopada 2016, 23:00:33
Nowe suwaki do zaworów


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 24 Listopada 2016, 21:33:23
Tak wyglądały stare suwaki no i pozamiatane


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 29 Maja 2017, 21:45:30
Tak pewna firma regeneruje zaworki do pomocników Dako


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 29 Maja 2017, 21:46:47
A tak wygląda orginalny tłoczek


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 29 Maja 2017, 22:28:03
Dodam że oczywiście daje świadectwo komputerowego badania na stanowisku i wydruk ale jaja :)


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 06 Sierpnia 2017, 11:56:16
Zawór z jakiegoś wagonu  ;D


Tytuł: Odp: zawory
Wiadomość wysłana przez: Vader on 17 Grudnia 2017, 21:51:18
Dorobione suwaki dolne do knora  ;D