Tytuł: Potrzebne zdjęcia na tekstury lokomotyw i wagonów wąskotorowych. (MaSzyna) Wiadomość wysłana przez: krzysiuup on 21 Sierpnia 2013, 11:02:00 Witam. W związku z projektem "750mm" do Symulatora MaSzyna, postanowiłem pozbierać zdjęcia na tekstury lokomotyw, wagonów, budynków stacji, czyli ogólnie zdjęcia całej infrastruktury jaką można spotkać na wąskim torze. Jeśli chcesz pomóc przy projekcie, a masz dobry aparat fotograficzny, możesz wykonać zdjęcia na tekstury taboru na tor 600mm, 750mm, 785mm, 1000mm. Poradnik jak fotografować na tekstury znajduje się tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5365.0.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5365.0.html) Tutaj link do projektu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21913.0.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21913.0.html) Zdjęcia spakowane w archiwum proszę wysyłać mi na PW, a jak przekażę je twórcy projektu. Proszę także o informację przy zdjęciu na jaki rozstaw toru jest dana lokomotywa ze zdjęcia. Z góry dziękuje.
Przepraszam za słowotok. :-\ Tytuł: Odp: Potrzebne zdjęcia na tekstury lokomotyw i wagonów wąskotorowych. (MaSzyna) Wiadomość wysłana przez: Brood.K on 21 Sierpnia 2013, 18:20:53 Szczerze i serio.
Przy modelowaniu taboru - owszem, "dasie". Przeróżne zabudowania - też. Natomiast budowę trasy jako takiej, "zza komputera" w oparciu wyłącznie o nadsyłane materiały odradzam - i polecam jednak wziąć ten aparat samemu w ręce pojeździć po tych kolejkach i fotografować samemu. Siedzę w takim "projekcie 750mm" do MSTS -a od lat i nauczyłem się przez ten czas tylko tyle,że nie istnieje coś takiego jak "domyślne 750mm" - Każda wąskotorówka jest inna, każda ma swoją specyfikę, każda rządzi się innymi prawami, na każdej przynajmniej ćwierć taboru to są jakieś własne przeróbki, modyfikacje tudzież zupełnie kosmiczne wynalazki. Na każdej są jakieś specyficzne miejsca, charakterystyczne tylko dla danej linii, (choćby zielony tunel na Śmigielskiej, czy Przybrodzin na Gnieźnieńskiej) i budowa trasy bez popatrzenia w terenie jak temat wygląda, bądź wyglądał, zaowocuje projektem będącym li i tylko wyobrażeniem autora o wąskotorówce a nie odwzorowaniem tego klimatu. Dlatego np. pierwsza wersja BKD poszła do kosza, a pomiędzy początkiem budowy drugiej a publikacją minęło bodajże 5 czy 6 lat. Uczcie się na naszych błędach i nie idźcie na skróty - a frajda z tej radosnej twórczości, z budowy trasy, ze zbierania materiałów, to już zupełnie inna sprawa :) Tytuł: Odp: Potrzebne zdjęcia na tekstury lokomotyw i wagonów wąskotorowych. (MaSzyna) Wiadomość wysłana przez: matfre96 on 23 Sierpnia 2013, 15:20:48 Wow, a myślałem że to ja pierwszy o Maszynie napiszę... :o
Generalnie wraz z Kolegą @TGVKamil tworzymy model rumuna. Kamil zrobił główną bryłę, ja zajmuje się detalami. Model zostanie opublikowany w kilku wersjach m.in różne rozstawy (750,785,1000 mm), oraz inne silniki (Maybach, Wola). Jak widać na załączniku, model nie jest jeszcze ukończony, a myślę że już jesteśmy bliżej jak dalej końca. W zamyśle jest również stworzenie tekstur do ok. 2-3 egzemplarzy do każdego wariantu. Tytuł: Odp: Potrzebne zdjęcia na tekstury lokomotyw i wagonów wąskotorowych. (MaSzyna) Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 23 Sierpnia 2013, 17:00:02 A nie lepiej dogadać się z kolegami od TRS i zaadaptować gotowe modele? Całkiem niezłe swoją drogą
Tytuł: Odp: Potrzebne zdjęcia na tekstury lokomotyw i wagonów wąskotorowych. (MaSzyna) Wiadomość wysłana przez: TGVkamil on 23 Sierpnia 2013, 21:54:19 Nie, bo ja w swoich modelach robie full 3D. Zwracam uwage na szczegółowość a nie oszczędność.
Tytuł: Odp: Potrzebne zdjęcia na tekstury lokomotyw i wagonów wąskotorowych. (MaSzyna) Wiadomość wysłana przez: Brood.K on 24 Sierpnia 2013, 10:18:44 Dobrzyn - dokładnie tak jak pisze Kamil. W MaSzynie można sobie pozwolić, silnik gry mają opracowany od nowa , kody źródłowe są dostępne, na FPS nie trzeba zwracać aż takiej uwagi jak w MSTS czy Trainzie, mimo szczegółowego modelu nie ma problemu z płynnością ruchu.
Tytuł: Odp: Potrzebne zdjęcia na tekstury lokomotyw i wagonów wąskotorowych. (MaSzyna) Wiadomość wysłana przez: matfre96 on 24 Sierpnia 2013, 10:32:23 Jest dokładnie jak mówi kolega @Brood.K, na obecnym stadium model ma juz ponad 35k poly.
|