Tytuł: lokomotywy WLs50M Wiadomość wysłana przez: mw on 26 Września 2013, 23:13:02 Witam czy ktoś z Kolegów orientuje się czym róznią się od siebie lokomotywy WLs50M1,M2orazM3 Jako nowicjusza bardzo mnie to interesuje
Tytuł: Odp: lokomotywy WLs50M Wiadomość wysłana przez: Ptr on 27 Września 2013, 00:43:37 W stosunku do standardowej Wls50:
M1 - wymieniono silnik na SW266 M2 - nie ma chyba takich loków (pewnie opracowano zakres modernizacji, ale go nie wprowadzono do realizacji) M3 - wymieniono silnik na SW266 oraz wymieniono przekładnię na hydrokinetyczną Tytuł: Odp: lokomotywy WLs50M Wiadomość wysłana przez: Sadek on 27 Września 2013, 10:06:28 Witam czy ktoś z Kolegów orientuje się czym róznią się od siebie lokomotywy WLs50M1,M2orazM3 Jako nowicjusza bardzo mnie to interesuje Rozumiem że zaczynasz przygode z WLS ;DTytuł: Odp: lokomotywy WLs50M Wiadomość wysłana przez: AXEL on 27 Września 2013, 10:13:51 Witam czy ktoś z Kolegów orientuje się czym róznią się od siebie lokomotywy WLs50M1,M2orazM3 Jako nowicjusza bardzo mnie to interesuje Rozumiem że zaczynasz przygode z WLS ;DTak, kolega jest początkujący ;) Tytuł: Odp: lokomotywy WLs50M Wiadomość wysłana przez: mw on 27 Września 2013, 17:30:48 Jako nowicjusz byłem pewien ze wersja M1 posiada silnik S324 ale chyba się myliłem Wersja M2 ,ta która ponoć nie istnieje powinna byc wyposazona w hamulce pneumatyczne oraz silnik sw266 ze sprzegłem ciernym Podobno takie lokomotywy MIALY byc eksploatowane przez Hutę Jedność oraz Janikowskie Zakłady Sodowe,.Również nie wiedziałem ze w wersji M3 WYMIENIONO oryginalna przekładnię na hydrokinetyczną ,byłem wręcz pewien ze DOŁOZONO tam zmiennik momentu .Jeżeli jestem w błędzie proszę o sprostowanie
Tytuł: Odp: lokomotywy WLs50M Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 27 Września 2013, 18:41:54 Przekładnia hydrauliczna - w domyśle zmienik momentu od fadromy.
Tytuł: Odp: lokomotywy WLs50M Wiadomość wysłana przez: mw on 27 Września 2013, 18:46:06 Ten zmiennik nie był stosowany w ładowarkach produkcji fadroma ponadto chodzi mi o zastąpienie oryginalnej przekładni zmiennikiem
Tytuł: Odp: lokomotywy WLs50M Wiadomość wysłana przez: 2xm on 04 Października 2013, 00:24:34 Cytat: Zbigniew Tucholski - RYS HISTORYCZNY LOKOMOTYW TYPU Wls40, Wls50, 2Wls40 oraz 2Wls50, 3Wls50, 4Wls50; Stalowe Szlaki 1/1999 (101) Pierwsza modernizacja, oznaczona symbolem Wls-50M-1, obejmowała zamontowanie nowego przedziału silnikowego wraz ze szkieletem, zamontowanie całkowicie zamkniętej spawanej kabiny maszynisty, instalację układu ogrzewania kabiny (z elektrycznym nawiewem), wytłumienie hałasu wewnątrz przez zastosowanie przegrody izolacyjnej pomiędzy kabiną a zespołem napędowym, montaż nowej instalacji oświetlenia (po dwa reflektory z każdej strony lokomotywy w zastępstwie jednego), modernizację układu wydechowego, paliwowego oraz sterowania, montaż wycieraczek szyb. Druga modernizacja oznaczona symbolem Wls-50M-2 obejmowała wszystkie zmiany konstrukcyjne modernizacji Wls50M-l oraz zmianę silnika spalinowego S-324 na SW-266 (54 kW przy 2400 obr./min.), zmianę przełożeń w układzie napędowym przy pozostawieniu starej przekładni, zastosowanie układu dodatkowego hamulca powietrznego, sygnału powietrznego oraz instalacji piasecznicy powietrznej. Była to modernizacja próbna i zmodernizowano w ten sposób jedną tylko lokomotywę - dla huty „Siemianowice". Trzecia modernizacja Wls50M-3 obejmowała wszystkie zmiany konstrukcyjne modernizacji Wls50M-l oraz Wls50M-2 oraz dodatkowo montaż hydrokinetycznego zmiennika momentu typu PH1-300.1. Zmodernizowane lokomotywy malowane są na kolor czerwony. Do 1999 roku wykonano 35 modernizacji M-l, jedną (próbna) M-2 oraz 70 modernizacji M-3. [...] Zmiennik typu PH1-300.1 produkcji Zakładu Hydrauliki Siłowej w Łodzi stosowany jest w drogowych maszynach budowlanych, transportowych oraz ładunkowych. Tytuł: Odp: lokomotywy WLs50M Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 04 Października 2013, 07:58:21 http://www.interlok.info/WLP50.htm (http://www.interlok.info/WLP50.htm)
Trochę fot Wls50M3 Widać że zamontowany jest cały "power pack" (silnik ze zmienikiem )z Wlp50 przy czym Wlp ma potem już tylko przekładnie nawrotną zaś Wls całą orginalną przekładnie 4-ro biegową. Do tego tak jak pisze poprzednik hamulec pneumatyczny wygodniejsza kabina itd. Właściwie można powiedzieć że to Wls50 z przełożeniem różnych elementów z Wlp50. Co do modernizacji M2 widać zmienili przełożenie przekładni z uwagi na wyższe obroty silnika SW266. Ciekawe jak by zasuwała taka lokomotywka na orginalnych przełożeniach z S324. Tytuł: Odp: lokomotywy WLs50M Wiadomość wysłana przez: mw on 04 Października 2013, 18:19:46 Witam Pomijając fakt iż autor artykułu w trakcie jego pisania konsultował się ze mną nie oznacza jednak braku pewnych niescisłosci.
Lokomotyw w wersji M2 wyprodukowano 6 szt ,a nie 1 Zmiennik PH1.300.1 nie był stosowany w ładowarkach Piasecznica nawet w wersji M3 nie była sterowana pneumatycznie Zntk Wrocław nie wykonywały modernizacji lokomotyw WLs ani 2WLs Lokomotyw WLs na tory szersze od 600mm było kilka egzemplarzy ,nie jeden ,zachowany w Starachowicach Lokomotywy w wersji M2 nie miały zmienionych przełożen skrzynii biegów co powodowało trudności z ruszaniem ,ew gasniecie silnika sw266 ,z tego powodu modernizację M2 uznano za nie udaną Tytuł: Odp: lokomotywy WLs50M Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 04 Października 2013, 18:26:02 (...)Lokomotyw WLs na tory szersze od 600mm było kilka egzemplarzy ,nie jeden ,zachowany w Starachowicach(...) Czy mógłbyś rozszerzyć tą uwagę? Tytuł: Odp: lokomotywy WLs50M Wiadomość wysłana przez: mw on 04 Października 2013, 18:34:58 np WLs 50M3 ze standardową ramą dla toru 600mm na tor 900mm pracująca w jednej z kopalń ale
szczegółowych informacji na ten temat może udzielić kol Michał Izydorczak Ponadto powyżej nie wspomniano o centralnym smarowaniu mażnic które posiadały lokomotywy w wersji M1 dla KGHM , lokomotywę taką posiada pewien kolega z forum, Tytuł: Odp: lokomotywy WLs50M Wiadomość wysłana przez: Sadek on 04 Października 2013, 23:13:16 8)
np WLs 50M3 ze standardową ramą dla toru 600mm na tor 900mm pracująca w jednej z kopalń ale szczegółowych informacji na ten temat może udzielić kol Michał Izydorczak Ponadto powyżej nie wspomniano o centralnym smarowaniu mażnic które posiadały lokomotywy w wersji M1 dla KGHM , lokomotywę taką posiada pewien kolega z forum, |