Tytuł: Francuzi złomują pierwszą serię TGV Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 04 Grudnia 2013, 22:39:50 ... po kryjomu i w tajemnicy przed focistami.
Przeczytajcie opis tego zdjęcia http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=441736&nseq=65 (http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=441736&nseq=65) Tytuł: Odp: Francuzi złomują pierwszą serię TGV Wiadomość wysłana przez: Trabant on 25 Sierpnia 2014, 18:20:57 Byłoby tańsze od Pęnto-lino. Ale pewnie powtórzyłaby się historia z kolejami lubuskimi i TEE.
Tytuł: Odp: Francuzi złomują pierwszą serię TGV Wiadomość wysłana przez: Storch on 26 Września 2014, 00:43:15 A najciekawsze jest to, że głowice z wagonami tych TGV były spinane na...zwyczajny sprzęg śrubowy i zderzaki. Więc przystosowanie tego do ruchu w .pl byłoby niedrogie (głównie pewnie ogrzewanie, nie wiem czy w wagonach były np. hamulce elektrodynamiczne). Dopinałoby się np. "Husarza" i skład na cmk gotowy:-)
Pozdraw Storch Tytuł: Odp: Francuzi złomują pierwszą serię TGV Wiadomość wysłana przez: Harry Potter on 26 Września 2014, 22:32:46 Tak BTW... Z tego co pamiętam, to TGV (chyba wersja NORD) gdy było w Polsce a 150leie kolei n ziemiach polskich to właśnie było przyciągnięte w zestawieniu głowice nosami do siebie + wagony,a cały postój był na Olszynce...
Ale to było dawno temu i nieprawda ;D Tytuł: Odp: Francuzi złomują pierwszą serię TGV Wiadomość wysłana przez: oelka on 05 Października 2014, 02:14:48 To była druga wizyta TGV w Polsce. Wcześniej w 1992 roku wizytował Warszawę Zachodnią razem z ICE I.
Tytuł: Odp: Francuzi złomują pierwszą serię TGV Wiadomość wysłana przez: 2xm on 05 Października 2014, 13:19:23 Wizyta TGV z 1991 roku z okazji Międzynarodowej Konferencji Naukowej nt. Pociągów Dużej Prędkości widziana z perspektywy Niemców (przyjechali z ICE):
(http://www.eisenbahnhobby.de/warschau/263-12_TGV24049_WS-Grochow_16.10.91_S.jpg) (http://www.eisenbahnhobby.de/warschau/263-10_TGV24050_WS-Grochow_16.10.91_S.jpg) Głowice napędowe TGV 24049 i 24050 to te, które odbyły rekordowy przejazd 515,3 km/h. Ponieważ TGV Atlantique są dwusystemowe 1,5 kV DC / 25 kV - 50Hz AC skład ciągnięty był francuską spalinówką BB 66505 ze specjalnym sprzęgiem: (http://www.eisenbahnhobby.de/warschau/263-13_BB66505_WS-Grochow_16.10.91_S.jpg) Źródło (http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,1413845,1413845#msg-1413845) Za drugim razem w czerwcu 1995 roku przyjechał fabrycznie nowy, trzysystemowy skład TGV Réseau 4522 serii 38000 (1,5 kV DC / 3 kV DC / 25 kV - 50Hz AC). Dzięki temu w Polsce mógł poruszać się o własnych siłach. Z Francji natomiast przyjechał ciągnięty przez inne lokomotywy w składzie z wagonami zaplecza warsztatowego i socjalnego (w takim układzie głowice sprzęgnięte były nosami). Jest zresztą dość szczegółowy artykuł na Wiki: Wizyty pociągów TGV w Polsce (http://pl.wikipedia.org/wiki/Wizyty_poci%C4%85g%C3%B3w_TGV_w_Polsce) @ Trabant & Storch Żyj szybko, umrzyj młodo ;). Z drugiej strony, choć trudno w to uwierzyć, większość tych składów jest starszych od kibla sprzedawanego przez PR na Allegro. Do tego mają naprawdę duży przebieg (w komentarzach jest mowa o 12 mln km, które wykręcił skład TGV 51 - to 4 razy więcej niż wspomniany klop). Tytuł: Odp: Francuzi złomują pierwszą serię TGV Wiadomość wysłana przez: kalito on 05 Października 2014, 14:11:57 Tak przy okazji krótkie filmiki ze środka ;)
https://www.youtube.com/watch?v=QLpZHaqN3L0 (https://www.youtube.com/watch?v=QLpZHaqN3L0) https://www.youtube.com/watch?v=G_2molRZxfE (https://www.youtube.com/watch?v=G_2molRZxfE) Pozdrawiam Tytuł: Odp: Francuzi złomują pierwszą serię TGV Wiadomość wysłana przez: Ptr on 05 Października 2014, 16:33:03 Pocztowe TGV La Poste też są zagrożone kasacją - w tym roku ogłoszono że przewóz poczty przejmą od nich ciężarówki ze specjalnymi kontenerami.
http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/swap-bodies-to-carry-mail-by-rail.html (http://www.railwaygazette.com/news/freight/single-view/view/swap-bodies-to-carry-mail-by-rail.html) Tytuł: Odp: Francuzi złomują pierwszą serię TGV Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 07 Października 2014, 18:26:11 Nie tyle ciężarówki, co nadwozia wymienne. Swap-body, to właśnie takie nadwozie. Można to-to, podobnie, jak kontener morski, przeładowywać swobodnie z wagonu na ciężarówkę i w drugą stronę. Czyli - dojeżdża pociągiem do terminala, tam przeładowuje się na naczepę podkontenerową i transportem drogowym jedzie do odbiorcy.
Do roku 2013 ilość poczty przewożonej koleją, jak się oczekuje, wzrośnie o 30%. Czyli nie tyle odwrót od kolei (wręcz przeciwnie), co zmiana technologii przewozu kolejowego. Z wagonów towarowych na transport multimodalny (kombinowany). Tytuł: Odp: Francuzi złomują pierwszą serię TGV Wiadomość wysłana przez: Trabant on 07 Października 2014, 18:54:14 Który mamy teraz rok?
Tytuł: Odp: Francuzi złomują pierwszą serię TGV Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 22 Maja 2015, 22:22:01 Nie tylko Francuzi złomują jednostki KDP. Włosi też. Ciekawe czy można by je odkupić:
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=531645&nseq=14 (http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=531645&nseq=14) http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=531498&nseq=1 (http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=531498&nseq=1) Tytuł: Odp: Francuzi złomują pierwszą serię TGV Wiadomość wysłana przez: skansen on 24 Maja 2015, 21:51:09 Nie tylko Francuzi złomują jednostki KDP. Włosi też. Ciekawe czy można by je odkupić: Możliwość zakupu to tylko jedna strona medalu. Pojawia się pytanie, czy oferowane jest do tego taboru wsparcie serwisowe i części zamienne... |