Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Tabor => Wątek zaczęty przez: MichałŁ on 21 Grudnia 2013, 21:39:29



Tytuł: Uszczelnienia
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 21 Grudnia 2013, 21:39:29
Posty wydzielone z Wieczny konkurs (http://750mm.pl/index.php?topic=2878.msg65697#new)

Nie wiem o jakie szczeliwo grafitowe ci chodzi ?

Ja znam dławnice robione ze sznura azbestowego (choć zaczniemy prowadzać chyba nowe żaroodporne sznury bez azbestu) nasączone miksturą w postaci oleju cylindrowego wymieszanego z grafitem. Po pewnym czasie szczeliwo schnie wiec od czasu do czasu trzeba trochę posmarować



Tytuł: Uszczelnienia
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 21 Grudnia 2013, 21:48:54
Do przepakowywania dławnic stosować należy zdobycze techniki. Oczywiście niektórzy twierdzą że do parowozu najlepsza jest technika radziecka - właśnie takie antyczne sznury azbestowe, równie sprawdzone jak walonki, papachy czy słonina solona. Ale, powiedzmy sobie - warto czasem pójść w stronę dogodności jakie oferują nam współczesne czasy:

(http://www.kontaktsa.pl/foto3/inne/sinograf_450_front.jpg)

100% grafitu zbrojonego kevlarem. Po ubiciu w komorze dławnicy 100% szczelności, trwałość i lekkość obrotu.

Nie lubimy czarnego? To polecam sznur teflonowy. Tylko on wymaga już lepszych pasowań wrzeciono-docisk dławnicy.

(http://archiwum.allegro.pl/img/resize?img=http%3A%2F%2F10.193.20.130%2FimagesNEW%2F5aeacc6ca83d2dff7f3d0e7cd285798bd1de54a701a85b32e042c08455249a9c&type=big)


Tytuł: Uszczelnienia
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 21 Grudnia 2013, 22:05:21
Gdyby na polskich parowozach było chociaż trochę techniki radzieckiej (albo jak kto woli amerykańskiej podpatrzonej przez ruskich) jeździło by się dużo lepiej.

A co do szczeliw kto tym handluje i po ile ?


Tytuł: Uszczelnienia
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 21 Grudnia 2013, 22:34:46
Jeśli mówimy o sznurach czy płytach uszczelkarskich - polecam firmę Gambit z Lubawki. Ma ona liczną sieć dystrybutorów.
Właściwie w każdym gieesie, hurtowni przemysłowej czy firmie zajmującej się dostawami części do maszyn takie sznury czy płyty się dostanie w dużej gamie wymiarowej. Ceny nie wywalają z butów - np do wymiany szczeliwa we wszystkich 16 dławnicach, łącznie z największą - dławnicą przepustnicy - jakie posiada Px48 potrzeba było wydać niecałe 100 zł.

Jeśli zaś potrzeba szczeliw wycinanych, to prym wiedzie Mascort 3 - produkują bardzo dobre zestawy do kotłowych zaworów zasilających, gdzie uszczelki do złączy (pierwotnie miedziano-azbestowe) wykonane są z grubej płyty grafitowej zbrojonej siatką metalową, zaś uszczelki zaworów zwrotnych z gumy silikonowej odpornej na temperaturę.


Tytuł: Uszczelnienia
Wiadomość wysłana przez: Brood.K on 22 Grudnia 2013, 10:48:22
Polecam, Cargo też korzysta z tych właśnie dwóch firm.
Mascort ma w katalogu kilka tysięcy różnych wzorów uszczelek i z czystym sumieniem mogę napisać że sprawdzają się od lat. Na ich stronie jest bardzo przejrzysty katalog do pobrania no i w ogóle.. ;) Wyszło jak kryptoreklama, ale rzeczywiście warto skorzystać z ich oferty i potem nie narzekać  ;)


Tytuł: Uszczelnienia
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 22 Grudnia 2013, 11:04:46
Nie kryptoreklama, ale reklama. Jak ktoś jest dobry i dobrze do klienta podchodzi, to czemu nie chwalić?
Jak potrzebuję uszczelkę której nie ma w katalogu, wystarczy że wyślę do Mascortu jej wymiary, bądź - jeśli ma skomplikowane kształty - rysunek, i po kilku dniach dostaje to, co potrzebuję, z materiału takiego, jak potrzebuję. Uszczelki typowe, które można wyciąć sztancą bądź ploterem wysyłają tego samego dnia gdy jest sytuacja awaryjna.

Ponadto mają w ofercie klasyczne, parowozowe, uszczelki miedziano-azbestowe o wymiarach:
40x52x4
40x49x3
54x42x3
58x42x4
49x42x3
52x45x2,5
60x48x4
65x53x3
65x53x3,5
75x60x4

Z ciekawych uszczelnień, które zamawiałem, pomijając całe zestawy do silników Wola Henschel, zakupiłem np. uszczelki (manszety) do cylindrów hamulcowych wagonów i lokomotyw rumuńskich, manszety do cylindrów parowozu Px48, czy komplety naprawcze do pneumatyki stosowanej w polskich lokomotywach.


Tytuł: Uszczelnienia
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 22 Grudnia 2013, 13:06:06
Rzeczywiście przejrzałem katalog i maja gumę do wszystkiego.


Tytuł: Odp: Uszczelnienia
Wiadomość wysłana przez: Vader on 31 Stycznia 2014, 21:46:15
Nie polecam uszczelnień do Dako  robionych przez Maskort


Tytuł: Odp: Uszczelnienia
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 31 Stycznia 2014, 21:50:23
...a to ze względu...


Tytuł: Odp: Uszczelnienia
Wiadomość wysłana przez: Vader on 31 Stycznia 2014, 21:54:22
orginał czeski( materiał użyty do produkcji) sto razy lepszy a cenowo wychodzi praktycznie to samo


Tytuł: Odp: Uszczelnienia
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 31 Stycznia 2014, 22:03:49
...a to ze względu...


Tytuł: Odp: Uszczelnienia
Wiadomość wysłana przez: Vader on 31 Stycznia 2014, 22:08:17
oringi 25x33 które uszczelniają  tłoczki 162 zaworu BS-2 które robione były przez mascort  rozpuszczły się co prowadziło do blokowania w/w tłoczków zreszta zrobie foto membran z mascortu i tych z dako 


Tytuł: Odp: Uszczelnienia
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 31 Stycznia 2014, 22:18:11
I o to mi chodzi - o konkrety poparte materiałami z których wynika że to był zamach.
Przy okazji sprawdź czy coś smarującego było tam.


Tytuł: Odp: Uszczelnienia
Wiadomość wysłana przez: Vader on 31 Stycznia 2014, 22:34:06
ale to nie tylko oringi zresztą kiedyś był gościu z mascortu u mnie na warsztacie przyjechał do naszego zaopatrzeniowca przywiózł membrany do głównego pomocnika rozrządu miał też manżety do w/w zaworów  pokazałem mu na czym polega różnica między orginałem czeskim a tym zrobionym przez nich  nie powiem do orlikona mają gumki oki do matrosa też ale do czecha im nie wyszło to moje skromne  zdanie