Tytuł: Kolej wąskotorowa w Polsce przykładająca wagę do szczegółów. Wiadomość wysłana przez: ełk on 27 Grudnia 2013, 17:11:55 Jaka jest wąskotorówka w Polsce najbardziej przykładająca wagę do szczegółów w malowaniu taboru i umundurowaniu kolejarzy?
Tytuł: Odp: Kolej wąskotorowa w Polsce przykładająca wagę do szczegółów. Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 27 Grudnia 2013, 17:15:11 Jaka jest wąskotorówka w Polsce najbardziej przykładająca wagę do szczegółów w malowaniu taboru i umundurowaniu kolejarzy? Rogów. Tytuł: Odp: Kolej wąskotorowa w Polsce przykładająca wagę do szczegółów. Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 27 Grudnia 2013, 18:23:37 Karczmiska
Tytuł: Odp: Kolej wąskotorowa w Polsce przykładająca wagę do szczegółów. Wiadomość wysłana przez: ełk on 28 Grudnia 2013, 09:02:47 Karczmiska Tego nie byłbym taki pewien.Tytuł: Odp: Kolej wąskotorowa w Polsce przykładająca wagę do szczegółów. Wiadomość wysłana przez: janeczek on 28 Grudnia 2013, 10:13:40 Nie jesteś pewien? A w ogóle jesteś pewien o jakie szczegóły chodzi?
Tytuł: Odp: Kolej wąskotorowa w Polsce przykładająca wagę do szczegółów. Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 28 Grudnia 2013, 10:40:31 Pytasz o estetykę w sensie ogólnym czy o to która kolejka jest najlepszym skansenem pkp? Nie neguję Rogowa, ale dorzucam Karczmiskach do listy. np. W tym roku precedensowo na wąskim w Polsce stworzono własny estetyczny wzór umundurowania nawiązujący do tradycji ale będący jednocześnie czymś zupelnie nowym.Dlaczego więc negujesz Karczmiska?
Tytuł: Odp: Kolej wąskotorowa w Polsce przykładająca wagę do szczegółów. Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 28 Grudnia 2013, 11:25:29 Co do mundurów, to oddzielna kwestia. Natomiast dbałość o szczegóły malowania taboru, wobec niesprecyzowania owych "szczegółów", podzielę tak:
Rogów - maksimum ortodoksyjnej wręcz historyczności; Rudy - maksimum jakości i estetyki. I co Kolega Ełk na to? Tytuł: Odp: Kolej wąskotorowa w Polsce przykładająca wagę do szczegółów. Wiadomość wysłana przez: ełk on 28 Grudnia 2013, 15:08:45 Chodzi mi o odwzorowanie lat świetności tych wagonów, nie przeczę co do Rud i Rogowa. Co do Karczmisk nie przeczę, nie byłem tam, ale zbytnio do malowania nie przywiązują wagi, choćby wagon minibarek.
Tytuł: Odp: Kolej wąskotorowa w Polsce przykładająca wagę do szczegółów. Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 28 Grudnia 2013, 15:21:23 Aaaa!... - jeśli chodzi o szczegółowe odwzorowanie detali malowania z czasów gdy kolej była koleją, to odpowiedź jest jedna: Rogów wykonuje to zadanie w 120%.
Tytuł: Odp: Kolej wąskotorowa w Polsce przykładająca wagę do szczegółów. Wiadomość wysłana przez: grzegorz_sykut on 28 Grudnia 2013, 18:13:54 Chodzi mi o odwzorowanie lat świetności tych wagonów, nie przeczę co do Rud i Rogowa. Co do Karczmisk nie przeczę, nie byłem tam, ale zbytnio do malowania nie przywiązują wagi, choćby wagon minibarek. Zanim zaczniesz oceniasz, sprawdź czy głupot nie pleciesz. Bo owszem, stare malowanie - żółto, niebiesko, czerwone malowanie wagonu barowego, z napisem "minibarek" było rzeczywiście osobliwe, przy czym niemniej bardzo historyczne (bo powstało w czasach gdy na wąskich niepodzielnie rządziło PKP, a tworząca się dopiero oferta turystyczna była wypadkową chęci i możliwości tamtych wąskich torów). Teraz możemy się z tego śmiać, wytykać palcami, ale wtedy razem z łowickimi pasami z Rogowa i innymi malowaniami tworzyło klimat wąskich torów. Nie zapominajmy o tym mimo wszystko. Karczmiska nigdy nie aspirowały do miana kolei w 100% historycznej, dlatego i malowanie oryginalne nigdy nie było tutaj priorytetem. Ale jeżeli mówimy już o czasach obecnych w Karczmiskach, to wszystkie nasze wagony, ten barowy także, zostały pomalowane na biało (nie kremowo jak w oryginale) czerwono przy czym zachowano oryginalne schematy malowania. Remontując wagony w 2011 roku nie zapomniano także o oświetleniu - zewnętrznym (w tym także podświetlenie stopni wejściowych do wagonu) oraz wewnętrznym.Zadbano także o wykończenie wnętrza - ninejszym braku estetyki chyba nie możesz nam odmówić. To tyle dygresjii z mojej strony co Karczmisk, przy czym zgadzam sie z przedmówcą Kucykiem - Rogów jest historyczny na 120% Rudy z tego co widziałem na zdjęciach (bo nigdy osobiście nie byłem) także do takiej wizji aspirują. Tytuł: Odp: Kolej wąskotorowa w Polsce przykładająca wagę do szczegółów. Wiadomość wysłana przez: ełk on 28 Grudnia 2013, 18:22:24 Nie wiedziałem o zmianach.
Tytuł: Odp: Kolej wąskotorowa w Polsce przykładająca wagę do szczegółów. Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 31 Grudnia 2013, 13:52:15 W Rudach panuje wręcz pruski porządek. Klimat uzupełniają dwujęzyczne tablice na wjeździe do miejscowości (Rudy/Rauden) oraz stosowny mundur wiszący na wieszaku w gabinecie naczelnika :D
Wyjaśnię, skąd dwujęzyczne tablice - otóż tereny na zachód i południe od Gliwic, to tereny zamieszkałe przez liczną mniejszość niemiecką i, zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem, tablice z nazwami miejscowości są dwujęzyczne - polska nazwa na górze, niemiecka na dole. Przy czym niemieckie nazwy to zasadniczo nazwy używane do roku 1935/6, kiedy to wujek Adolf zarządził deslawizację nazw miejscowych i hurtem zmieniono je na germańskie. Przykład: Obecnie Taciszów, do 35 roku Tatischau, potem Vatershausen. Ziemięcice ==> Zimientzitz ==> Ackerfelde O/S. Tyle tytułem historyczno - onomastycznej dygresji. |