Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Tabor => Wątek zaczęty przez: Ariel Ciechański on 21 Listopada 2014, 23:25:57



Tytuł: TU7 a sprawa polska
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 21 Listopada 2014, 23:25:57
Tak mnie natchnęło do mniemanologii stosowanej. Ciekawe jak kosztowna byłaby reintrodukcja w Polsce radzieckiej serii lokomotyw spalinowych TU7. Wszak były to maszyny stosowane w PL przed 1989 r. czyli dopuszczenie tego wynalazku powinno iść ścieżką uproszczoną. Budową jest mocno zbliżona do TGM40 na dodatek. No i w Rosji jest wciąż produkowana, używki chodzą za ceny rzędu 2 500 000 rubli (czyli rzędu 250 000 zł).


Tytuł: Odp: TU7 a sprawa polska
Wiadomość wysłana przez: dobrzyn on 22 Listopada 2014, 00:15:07
A tak z czystej ciekawości, były inne niż TU7 z wapienników w Sulejowie?


Tytuł: Odp: TU7 a sprawa polska
Wiadomość wysłana przez: OczeQ on 22 Listopada 2014, 08:30:22
No i w Rosji jest wciąż produkowana, używki chodzą za ceny rzędu 2 500 000 rubli (czyli rzędu 250 000 zł).
jezeli jest to cena maszyny po solidnej NG, to nie opłaca się naprawiać rumunów...


Tytuł: Odp: TU7 a sprawa polska
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 22 Listopada 2014, 20:36:08
Mając na uwadze nasze relacje z "Moskwą", może warto rozważyć "wariant ukraiński".
Hrywna jest dość tania, remont można zrobić na miejscu, a do polskiej granicy około 100 - 150 km.
W Antonowce pasjonaci z Kijowa jedną wyremontowali na prywatnej posesji, byłem przy "jeździe testowej" - 3 m do przodu, 4 do tyłu.
W Beregowe mają ich trzy, ale jeżdżą TU 2.


Tytuł: Odp: TU7 a sprawa polska
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 23 Listopada 2014, 08:28:19
Ta na pierwszych dwóch fotach to TU6 to ma 120KM i mechaniczną przekładnię.

Teraz nawet naprawy lokomotyw jeżdżących po normalnym torze robi się w stodołach.


Tytuł: Odp: TU7 a sprawa polska
Wiadomość wysłana przez: Brecht on 23 Listopada 2014, 15:51:26
A czy ktokolwiek ma zdjęcia tego TU7 z Sulejowa? Druga sprawa to to czy na 100% było to TU7 bo TU6/TU8 niewiele różni się wizualnie za to jest o wiele bardziej proste kontrukcyjnie...?


Tytuł: Odp: TU7 a sprawa polska
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 23 Listopada 2014, 16:38:24
A czy ktokolwiek ma zdjęcia tego TU7 z Sulejowa?
Było na pewno w którymś ze "Stalowych Szlaków".


Tytuł: Odp: TU7 a sprawa polska
Wiadomość wysłana przez: a cygan on 23 Listopada 2014, 20:48:17
W Beregowe są TU 7A.


Tytuł: Odp: TU7 a sprawa polska
Wiadomość wysłana przez: SADEK on 23 Listopada 2014, 22:19:23
Ta na pierwszych dwóch fotach to TU6 to ma 120KM i mechaniczną przekładnię.

Teraz nawet naprawy lokomotyw jeżdżących po normalnym torze robi się w stodołach.
Rozumiem kolega swoją ciufe naprawia tylko w ASO.


Tytuł: Odp: TU7 a sprawa polska
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ on 24 Listopada 2014, 15:15:27
Swojej nie naprawiam gdyż takowej nie posiadam.