Świat kolejek wąskotorowych

FORA KOLEJOWE => Inne... => Wątek zaczęty przez: tomasz11 on 10 Stycznia 2015, 18:31:33



Tytuł: budowa drezyny
Wiadomość wysłana przez: tomasz11 on 10 Stycznia 2015, 18:31:33
Jak w temacie.Poszukuję materiałów jak w miarę prosty sposób zbudować drezynkę .Do napędu mam zamiar wykorzystać silnik od quada 125cm3, koła będą od koleby. Drezynka będzie się poruszała po torze podwórkowym.Czekam na jakieś ciekawe podpowiedzi i materiały.


Tytuł: Odp: budowa drezyny
Wiadomość wysłana przez: Marcin117 on 10 Stycznia 2015, 20:16:25
Budowa drezyny (i toru jak rozumiem)tylko w celu krótkich przejazdów po podwórku to chyba nie najlepsza inwestycja czasu i pracy, może pomyśl nad czymś takim: http://www.kolejwogrodzie.info.pl (http://www.kolejwogrodzie.info.pl)

Jeżeli jednak chcesz koniecznie budować drezynę to polecam naszą stronę drezyny.eu oraz naszą galerię na FB, jest tam dużo zdjęć z budowy naszej drezyny.


Tytuł: Odp: budowa drezyny
Wiadomość wysłana przez: lisiogonek on 11 Stycznia 2015, 11:16:56
Zasadniczo zgadzam się z kolegą Jackiem...ale jeżeli chodzi o budowę drezyny to jest pełna dowolność formy nadwozia. Na przykład  ja teraz jestem w trakcie realizacji dwóch projektów równolegle (co notabene oznacza ogromne opóźnienia w budowie ) jeden w formie drezyny  roboczej ze skrzynią ładunkową i dwuosobową kabiną, a drugi jako drezyna turystyczna o wyglądzie nawiązującym do starych tramwajów. Silnik quada 110 z rewersem będzie napędzał drezynę turystyczną. Powinien dać sobie radę ponieważ zakładam niewielką prędkość maksymalną w granicach 20-25 km/h przy obciążeniu 4 do 6 osób. Konstrukcje węgierskich kolegów miały silniki 110 i to znakomicie wystarcza nawet na trudne podjazdy z trawą i kretowiskami.Napęd dobrze jest mieć na dwie osie, choć wymaga to większego nakładu pracy i kosztów. Wegrzy mają wypróbowane rozwiązanie z wałem pośrednim na którym dodatkowo jest zamocowana tarcza hamulca zasadniczego, z którego to wału napęd przez łańcuchy przekazywany jest na obie osie. Zawieszenie to sprawa z jednej strony ważna a z drugiej można przekombinować, co ja sam uczyniłem w konstrukcji drezyny roboczej i teraz czeka mnie poważna przeróbka. Jeśli chodzi o torowisko podwórkowe to trzeba się zastanowić jak najlepiej to zrobić. Jeden z moich niemieckich kolegów buduje kolej podwórkową o prześwicie 300mm (połowa feldbahnu a i przy okazji wszystkich innych 600mm  8) ) wykorzystując stare szyny kolejek torfowych, przemysłowych itp. Inny ma już kolej ogrodową czynną na tor 184mm a jak to wygląda można zobaczyć :  http://youtu.be/HlR8cFRYc0U (http://youtu.be/HlR8cFRYc0U) . Trudno mi coś mądrego Tobie doradzić ale jeśli chodzi o projektowanie dobrze na przykład zrobić wizualizację projektu a potem dopasować szczegółowo wymiary według wizualizacji. Mnie w wizualizacji pomógł na przykład jeden kolegów TZF i równocześnie aktywny wolontariusz TWKP  ;D


Tytuł: Odp: budowa drezyny
Wiadomość wysłana przez: tomasz11 on 11 Stycznia 2015, 15:58:13
Zdecydowanie czasu zawsze brak, najchętniej to zlecił Bym wykonanie napędu komuś wykwalifikowanemu,ale z Moich materiałów ,resztę zrobię sam.Jeżeli chodzi o wielkość to coś niewielkiego,brak uprawnień nie pozwala na korzystanie z torowisk publicznych tak więc zostaje to co wybuduję na własnej działce.