Świat kolejek wąskotorowych

CZYNNE => Górnośląskie Koleje Wąskotorowe => Wątek zaczęty przez: Paweł Niemczuk on 27 Marca 2015, 01:14:19



Tytuł: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 27 Marca 2015, 01:14:19
No to żeby nie było, że na Górnym Śląsku sen zimowy i nic się nie dzieje :)

Zacznijmy od tego, że udało się dopiąć papierologię. Mało efektowne, ale ważne. Otrzymaliśmy świadectwa bezpieczeństwa dla przewoźnika i dla zarządcy infrastruktury. UTK zatwierdził też DSU na podstawowy tabor eksploatowany na GKW.

Niedawno rozpoczęła się też długo wyczekiwana przebudowa toru na tzw. szkodach górniczych. Remont odcinka od ul. Celnej (dawnej) do wiaduktu, po którym biegnie Al. Jana Nowaka-Jeziorańskiego wykonuje firma Elkol na zlecenie Kompanii Węglowej.

Jako, że relacje publikujemy (w miarę) na bieżąco na FB, a nie każdy korzysta z tego wynalazku, kilka zdjęć zamieszczam poniżej:

(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/11025798_779122045470980_2100832430586827514_n.jpg?oh=143794106ff38ca5b55cbc21eb9826f3&oe=55B47A51&__gda__=1436761147_4d05574b64a6fc5a5b98fb0329cc7ee3)

W oddali pracownicy rozbierający stary tor. Nowy będzie na "półce" po lewej stronie, w miejscu dawnego toru normalnego.

(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/p600x600/1523825_779121918804326_2967649288828484565_o.jpg)

A teraz rzut okiem z drugiej strony: wąski tor był na dole po lewej, a będzie na wprost

(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/p600x600/10644418_779122112137640_4524274828612286311_o.jpg)

Ostatnie spojrzenie na stary tor ....

(https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/p600x600/11030210_779121832137668_6394433468135207751_o.jpg)

Tu wkrótce będzie nowy wąski tor!

(https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10172808_783184761731375_7858220592533256519_n.jpg?oh=767bfb35575554f0d866b9ddf5db2d4e&oe=55AE2EFB)

Tu kończy się stary tor, po lewej będzie nowy.

(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/q81/p600x600/10548327_783187288397789_3614586282847190909_o.jpg)

(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/q82/p600x600/11026265_783184885064696_7548271344426007071_o.jpg)

(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/p600x600/11026335_783184941731357_760729956431299624_o.jpg)

Fragment starego toru gotowego do regulacji i podbicia, w oddali miejsce szykowane pod nowy tor.

(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t31.0-8/p600x600/10848978_783187718397746_4125536524629457835_o.jpg)

(https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/p600x600/10470815_783184708398047_2876782095455703196_o.jpg)

I tyle zostało po starym torze (po prawej)

 



Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Cordylus on 27 Marca 2015, 19:00:13
Jak wypada nowa trasa w stosunku do starej?


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 28 Marca 2015, 03:08:16
Leci równolegle, tyle, że trochę wyżej. Nasyp w tym miejscu przypomina piramidę schodkową. I teraz, po prostu, wąski tor zostanie awansowany o jeden schodek wyżej szczytu piramidy.


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: mastif on 12 Kwietnia 2015, 22:13:24
na dziś dzień prace posuwają się do przodu - tor układany przez firmę jest już na wysokości krzaka widocznego na ostatnim zdjęciu ;).


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 16 Kwietnia 2015, 17:29:19
Na fragmencie toru budowanym przez firmę Elkol na zlecienie Kompanii Węglowej co raz więcej nowego toru:

(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11146294_907759699263138_4054415975246114605_n.jpg?oh=c48909ef6e612b5514388138a279cf10&oe=55DCD050)


(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/11159507_907759742596467_4318440221422429673_n.jpg?oh=75b20d63cc9d1a6dc38e561a47af7b3a&oe=55A8F06D&__gda__=1437076181_2aab4c527b9a3720d3c18ed74567f84d)


(https://www.facebook.com/photo.php?fbid=907759619263146&set=pcb.1037701592926252&type=1&permPage=1)


(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpt1/v/t1.0-9/11133825_907759789263129_4224680830797390688_n.jpg?oh=4f055135e013bbceb4307e22c503fe17&oe=5597C64E&__gda__=1437222986_927f6952951c46b32660338c94552d86)


(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10933762_907759662596475_7405135859143468801_n.jpg?oh=2097d383f932fadbe2ff4ceb223259b1&oe=5597CF15)


Tym czasem na fragmencie toru, który stowarzyszenie remontuje we własnym zakresie trwały najpierw prace przy podnoszeniu toru w celu przygotowania go do wymiany podkładów i mocowań oraz późniejszej regulacji, a potem, w wyniku uaktywnienia się złodziei elementów stalowych konieczna była jego rozbiórka:

(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/10301516_787108874672297_7243793616945638167_n.jpg?oh=2d8fb4d0f53394c39c407e860f3ccad7&oe=55A0F841)


(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/p600x600/10915141_787109304672254_6916035084933392338_o.jpg)


(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t31.0-8/p600x600/11076177_787109324672252_7253774164069257596_o.jpg)


Niestety, w celu uniknięcia "sprywatyzowania" podniesionego pracowicie toru, trzeba było go rozebrać:

(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11083834_790505774332607_7485338715088398643_n.jpg?oh=70ea5aadb42fa14ca45d200a4c8e4e38&oe=55AF5020)


(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/p600x600/10271430_790505790999272_1538134316601019360_o.jpg)


(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/l/t31.0-8/p600x600/10295524_790505727665945_6804109589333424557_o.jpg)


No i po robocie:
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xat1/v/t1.0-9/603858_791615160888335_8917612499231013031_n.jpg?oh=4583e1188cdaa9e85853192a90b47ac8&oe=55A87BF7&__gda__=1436444852_0cab6d81fab61152b03dbdae16659043)


Ale, ale! Nie przejmujcie się dramatycznym widokiem. To nie ekipa likwidatorów :) Na stacji trwa już uzbrajanie nowych podkładów. Chodzi o to, żeby na miejsce robót podkłady trafiły już z mocowaniami, co umożliwi ekspresowe zamontowanie szyn, co, z kolei, zapobiegnie kradzieżom. Nic nie będzie ani przez chwilę leżało luzem, nie będzie kusiło złodziei:

(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/p600x600/11149822_796271863755998_1602742683001340627_o.jpg)


(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/p600x600/11026179_796271897089328_2955057377565931883_o.jpg)


(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/t31.0-8/p600x600/10914846_796271913755993_522613166387390097_o.jpg)


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Ariel Ciechański on 16 Kwietnia 2015, 17:38:44
Na fragmencie toru budowanym przez firmę Elkol na zlecienie Kompanii Węglowej co raz więcej nowego toru:

(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11146294_907759699263138_4054415975246114605_n.jpg?oh=c48909ef6e612b5514388138a279cf10&oe=55DCD050)


Hehe, można znowu nawet zrobić elektryfikację na 785 mm :D


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Ptr on 17 Kwietnia 2015, 16:40:38
I jest też miejsce na dwutorowy szlak :D


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Tw53 Rudy on 17 Kwietnia 2015, 19:52:00
Na fragmencie toru budowanym przez firmę Elkol na zlecienie Kompanii Węglowej co raz więcej nowego toru:

(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11146294_907759699263138_4054415975246114605_n.jpg?oh=c48909ef6e612b5514388138a279cf10&oe=55DCD050)


Hehe, można znowu nawet zrobić elektryfikację na 785 mm :D
Może Siemens z Rud dałby radę  ;D


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 20 Kwietnia 2015, 17:32:56
No to chyba tylko pod warunkiem,  że jakiś instytut naukowy opracuje plastikowe przewody trakcyjne :D


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Ptr on 20 Kwietnia 2015, 18:21:03
Miejscowi badacze i konstruktorzy pewnie szybko poszli by o krok dalej - może wreszcie tu udało by się wprowadzić na stałe ich wynalazek nad którym społecznie prowadzą badania na normalnym torze (nie wiedzieć czemu bez aprobaty i entuzjazmu ze strony PLK), czyli bezprzewodową sieć trakcyjną :D


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 21 Kwietnia 2015, 01:38:00
Hmmm, skoro można już indukcyjnie ładować telefony i gotować, to już tylko kilka kroków do indukcyjnego zasilania ET22 :D


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 21 Kwietnia 2015, 08:23:59
A ja słyszałem że w tej starej kamienicy na Bobrku już się chłopaki namawiają by tego prądu z tej bezprzewodowej sieci buchnąć kilka wiader. Oczywiście plastikowych wiader...  8)


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 08 Maja 2015, 19:50:53
Na początku kwietnia, prócz dewastowania torów, ekipa górnośląska dewastowała też stary przejazd pod estakadą na ul. Wrocławskiej. Zwłaszcza w okresie zimowym był on przyczyną utrapień (zalodzenie):

(https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11071768_787108684672316_1405097345088081662_n.jpg?oh=765ee41c2f0afff9b473ddfb9ec2be27&oe=55DA7F89)

(https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/t31.0-8/q83/p600x600/10258143_787108554672329_1980345408997696807_o.jpg)

(https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/p600x600/11080629_787108458005672_5588817662113958094_o.jpg)


Po ostatecznym zdewastowaniu starego przejazdu teraz przyszła pora na wymianę przęsła:

(https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/21105_806289432754241_6725050314790542507_n.jpg?oh=7c000644e27f84ee8be543dec0ab9bd8&oe=55D37E62)

(https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/p180x540/11233807_806289409420910_6027031420645413282_o.jpg)

No i efekt końcowy - nowe przęsło:

(https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/s960x960/10359025_806289419420909_3028956705361653768_o.jpg)


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Michał P. on 17 Maja 2015, 22:21:51
Już za nieco ponad miesiąc na Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych zainaugurujemy oficjalnie sezon 2015!

27 czerwca 2015 r. rozpocznie się planowy ruch pasażerski. Tradycyjnie jak co roku wąskotorowe pociągi będą pokonywały 21-kilometrową trasę z Bytomia przez Tarnowskie Góry do Miasteczka Śląskiego. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz najnowszym rozkładem jazdy pociągów!

Info:
http://sgkw.eu/index.php/aktualnosci/146-0106-inauguracja-sezonu-2015 (http://sgkw.eu/index.php/aktualnosci/146-0106-inauguracja-sezonu-2015)

Rozkład Jazdy 2015 w pdf:
http://sgkw.eu/images/RozkladJazdy/2015/sezon2015/sieciowy_GKW_2015.pdf (http://sgkw.eu/images/RozkladJazdy/2015/sezon2015/sieciowy_GKW_2015.pdf)

Pozdrawiam


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Piottr_tt on 18 Maja 2015, 23:26:36
Tylko dwie pary w tym roku? Czemu tak?


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 19 Maja 2015, 23:54:02
Decyduje o tym brak wystarczającej ilości taboru. Raz - sprawnych lokomotyw gwarantujących regularne kursowanie codziennie 3 par pociągów, dwa - brak sprawnych wagonów. Obecnie do dyspozycji mamy 6 wagonów letnich, a to jest za mało żeby pociągi generowały wystarczające przychody. Jest to rozwiązanie, które nas zdecydowanie niezadowala, ale tak krawiec kraje, jak mu materii staje. Docelowo, gdy liczba sprawnych lokomotyw oraz dostępnych wagonów będzie większa pociągi znów będą kursowały codziennie w liczbie 3 par. To jednak zależy od możliwości finansowych samorządów - we własnym zakresie napraw głównych nie jesteśmy w stanie przeprowadzić.

Naszym marzeniem jest uruchamianie dwóch obiegów, co umożliwiłoby uruchamiane 5 lub 6 par pociągów w ciągu dnia, ale to pieśń dalekiej przyszłości.


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 20 Maja 2015, 00:24:15
Kolejna relacja z przebudowy toru na szkodach górniczych (rejon ul. Konstytucji / Celnej). Otóż firma Elkol położyła już cały tor na odcinku przekładanym na miejsce po dawnym torze normalnym. Pozostały roboty typu balastowanie toru, regulacja i podbicie


W oddali końcówka toru kładzionego przez Elkol, blisko - końcówka toru istniejącego od strony Karbia, po środku miejsce na nowy tor, który wkrótce zaczniemy kłaść:
(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11114771_807980379251813_1514299486563357960_n.jpg?oh=0dc35b53c732936557ae6e3d3970ddc6&oe=55FCF99D)


Tu kończy się tor położony przez Elkol, mniej więcej tutaj nowy tor wraca w dotychczasowy ślad:
(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/p600x600/11206813_807980372585147_5889422823048093713_o.jpg)


Elkol sukcesywnie zwozi na miejsce robót tłuczeń niezbędny do zabalastowania toru:
(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/q81/p640x640/11233593_807980375918480_6302310133874907757_o.jpg)


Elkol swoje już prawie zrobił, czas najwyższy zabrać się za kładzenie toru na odcinku, który leży w naszej gestii:

Załadunek uzbrojonych podkładów na pociąg roboczy:
(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10422564_809802302402954_7440897356817969924_n.jpg?oh=312eb17be64bedc24505727a56649c43&oe=55D100E7)


Skład zestawiony, wszystko załadowane, czas ruszać do roboty. Pociąg roboczy toczy się spod szopy w kierunku nastawni dysponującej i dalej na szlak:
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtp1/t31.0-8/p600x600/11143310_809802312402953_4226128366965127069_o.jpg)


Tu na razie jest ściernisko, jutro będzie torowisko!:
(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/p600x600/11206846_809802315736286_9098927218933989823_o.jpg)


No i podkłady (prawie) gotowe do kładzenia szyn. Na razie jest krzywo, ale będzie, jak należy:
(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/q81/p600x600/11235387_809802385736279_5750832460416757959_o.jpg)


Pierwsza szyna ląduje na miejscu:
(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xat1/t31.0-8/p600x600/11289417_809802322402952_1068940019967537725_o.jpg)


Drogomir skręca łubki:
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/p600x600/11203603_809802305736287_4812594132271896296_o.jpg)


I kolejne przęsło się buduje:
(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/p600x600/11147073_809802405736277_7921165890478138056_o.jpg)


Minęła 21.00, koniec roboty na dziś. Dotrwali tylko najwięksi twardziele :)
(https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/q84/p600x600/11212625_809802379069613_5759296346165092563_o.jpg)


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Jacob on 20 Maja 2015, 23:45:36
Dodam, że toru leżałoby więcej, ale ostatnie przęsło które miało być tylko miarkowane okazało się być totalnie spróchniałe i trzeba było wymienić 80% podkładów, co zajęło nam trzy dni.   :(


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 21 Maja 2015, 04:29:45
@Jacob: o tym wiemy, ale po co zanudzać publikę zbędnymi szczegółami :)


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Kucyk on 21 Maja 2015, 09:42:04
A nie zapomnieliście czasem o przekładkach między stopę szyny a podkładkę żebrową?


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 22 Maja 2015, 03:09:38
Dział propagandy (znaczy się - ja) zobowiązuje się niniejszym przekazać powyższe pytanie działowi infrastruktury.


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: OczeQ on 22 Maja 2015, 08:02:26
A nie zapomnieliście czasem o przekładkach między stopę szyny a podkładkę żebrową?
Nie,
z pełną świadomością po prostu ich nie wsadzamy


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 24 Maja 2015, 01:51:40
Kolejny dzień przy odbudowie toru na szkodach górniczych w rejonie ul. Konstytucji / Celnej w Bytomiu. Dziś poszło 60 m, zostało jeszcze 120. A oto 3 godziny pracy skondensowane w 4 minutach filmu:

https://www.facebook.com/GKWBytom/videos/811838158866035/?fref=nf (https://www.facebook.com/GKWBytom/videos/811838158866035/?fref=nf)

Poproszę Autora filmu o wrzucenie go na Youtube'a, żeby wszyscy, a nie tylko posiadacze kont na FB mogli go sobie obejrzeć.


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: dimekk on 24 Maja 2015, 15:33:10
Mariusz ze swoimi pomysłami na dokumentację prac jest wprost niesamowity :)
PS. Świetna robota panowie, jesteście lepsi niż pociąg układkowy :D


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Jacob on 24 Maja 2015, 16:44:30
Mariusz masz jakąś lewą kamerę  :P Człowiek się napracował a na zdjęciach się tylko złapało jak się o brechę opieram  ;D


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Senda on 25 Maja 2015, 21:05:09
Poproszę Autora filmu o wrzucenie go na Youtube'a, żeby wszyscy, a nie tylko posiadacze kont na FB mogli go sobie obejrzeć.

Proszę bardzo: https://youtu.be/1PNby5gsHiE


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 31 Maja 2015, 00:27:27
Dziś, tj. 20 maja 2015 ekipa GKW zakończyła kładzenie toru na szkodach górniczych. Zakończono odbudowę 300 metrów toru, którego odbudowa była w gestii GKW i połączono z nowym, położonym w nowym miejscu torem budowanym przez firmę Elkol na zlecenie Kompanii Węglowej. Oba fragmenty toru zostały połączone o godzinie 23.05. Pierwszy pociąg w historii przejechał nowym torem. Z racji późnej pory - jedynie do obwodnicy Bytomia, a nie, jak wcześniej planowano, do Suchej Góry.
Dodam, że wczoraj podczas prac zuchwali i absolutnie bezczelni złodzieje dokonali kradzieży akcesoriów torowych (płytki i łubki) z miejsca oddalonego o 60 m od miejsca robót. Całe szczęście zostali zauważeni, niestety - nie zostali złapani. Łupy porzucili w trakcie ucieczki.

I jeszcze jedna uwaga: niemal dokładnie 13 lat temu, 22 czerwca roku 2002, dokładnie o tej samej godzinie, 23.05, ekipa GKW zakończyła odbudowę toru na stacji Chorzów Przeładownia, co umożliwiło w dniu następnym przeprowadzenie taboru z warsztatów na Rozbarku na Karb. 23 czerwca roku 2002 ostatni w dziejach pociąg przemierzył trasę z Rozbarku do Karbia...
Osobą, która te dwie daty łączy jest Mariusz Senderowski. Był na robocie i teraz, i wtedy. Najstarszy wyjadacz i najtwardszy z twardych :)


Tytuł: Odp: Sezon 2015
Wiadomość wysłana przez: Paweł Niemczuk on 31 Maja 2015, 23:25:43
Dziś ekipa torowa uzupełniła pokradzieżowe braki na Lazarówce (koło kamieniołomu) i o 18.20 pierwszy w tym roku pociąg dotarł do Miasteczka Śląskiego. Cała trasa znów jest przejezdna.

(https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/11350498_815116285204889_6254062901255062140_n.jpg?oh=207486fcbab590c9f75bca4a656afa7e&oe=55FCA895)